Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Use of comics in French as a foreign language teaching
Marešová, Erika ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
1 NÁZEV: L'Application des bandes dessinées à l'enseignement de la langue française ABSTRAKT : Práce seznamuje čtenáře s s historií, rozmanitostí, kulturním a společenských významem francozského komiksu. Cílem ovšem je poukázat zejména na jeho vzdělávací význam v rámci výuky cizího jazyka. Ve své práci jsem čerpala z různorodých zdrojů-historických, pedagogických a výchovně-vzdělávcích, z internetu nebo i z osobních konzultací s ostatními vyučujícími. Součástí práce je dotazník týkající se všeobecného povědomí a znalostí francouzského komiksu u dnešních studentů a jejich osobní postoj k tomuto žánru. V jedné z kapitol jsem zmínila projevy nezájmu a nedostatek motivace a neschopnost práce ve skupině jako nejčastější problémy, se kterými se současní učitelé v hodinách setkávají. Na základě výsledků ankety jsem s využitím komiksů sestavila několik zajímavých aktivit, rozdělených do jednotlivých jazykových úrovní samotných žáků. Jelikož se komiks získává oblibu u francouzských čtenářů každé věkové kategorie, jeho správným zapojením můžeme k práci motivovat i české žáky a zdokonalovat tak jejich kolektivní chování. Jeho vhodné využití v hodinách tak splňujě základní principy efektivního vzdělávání v současné škole. KLÍČOVÁ SLOVA: Francouzský komis, vzdělávání, jazyk, učební materiál
Use of comics in French as a foreign language teaching
Marešová, Erika ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
1 NÁZEV: L'Application des bandes dessinées à l'enseignement de la langue française ABSTRAKT : Práce seznamuje čtenáře s s historií, rozmanitostí, kulturním a společenských významem francozského komiksu. Cílem ovšem je poukázat zejména na jeho vzdělávací význam v rámci výuky cizího jazyka. Ve své práci jsem čerpala z různorodých zdrojů-historických, pedagogických a výchovně-vzdělávcích, z internetu nebo i z osobních konzultací s ostatními vyučujícími. Součástí práce je dotazník týkající se všeobecného povědomí a znalostí francouzského komiksu u dnešních studentů a jejich osobní postoj k tomuto žánru. V jedné z kapitol jsem zmínila projevy nezájmu a nedostatek motivace a neschopnost práce ve skupině jako nejčastější problémy, se kterými se současní učitelé v hodinách setkávají. Na základě výsledků ankety jsem s využitím komiksů sestavila několik zajímavých aktivit, rozdělených do jednotlivých jazykových úrovní samotných žáků. Jelikož se komiks získává oblibu u francouzských čtenářů každé věkové kategorie, jeho správným zapojením můžeme k práci motivovat i české žáky a zdokonalovat tak jejich kolektivní chování. Jeho vhodné využití v hodinách tak splňujě základní principy efektivního vzdělávání v současné škole. KLÍČOVÁ SLOVA: Francouzský komis, vzdělávání, jazyk, učební materiál
French wine - a historical, social and economic phenomenon
Marešová, Erika ; Müllerová, Eva (oponent) ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce)
Cílem mé práce bylo seznámit čtenáře s historií, rozmanitostí a kulturním významem francouzského vína. Ve své práci jsem se snažila čerpat z různorodých zdrojů- historických a odborných literárních pramenů, z internetu nebo i z osobních konzultací. Toto téma jsem si vybrala, protože víno Francii symbolizuje, je neodmyslitelnou součástí její historie a kulturních tradic. Jedná se svým způsobem o fenomén, který spolu s jazykem vytváří identitu francouzského národa. V práci jsem zcela jistě nebyla schopna postihnout všechny podoby francouzského vína, cílem totiž nebylo podat čtenář vyčerpávající informace o francouzském víně ale spíše ho nechat nahlédnout do světa francouzského vinařství. Závěr práce jsem zmínila situaci vína z hlediska národního hospodářství. Donedávna se velkou měrou podílelo na ekonomické prosperitě státu. Avšak s příchodem tzv. nových vín na trh ztrácí Francie své původní postavení v oblasti vína a ustupuje ze svých tradičních pozic Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
2 Marešová, Edita
1 Marešová, Eliška
4 Marešová, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.