Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Internal combustion engines of Volkswagen group
Kalnaši, Radoslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Radoslav Kalnaši Internal combustion engines of Volkswagen Group This bachelor thesis evaluates development of the Volkswagen combustion engines, the present state and the future perspective. It provides description of the historical evolution of the Volkswagen combustion engines. The thesis concentrates on the present Volkswagen drive unit and possibilities of the future Volkswagen engines development.
Řídicí systémy řazení reverzace pod zatížením traktorových převodovek
Holub, Přemysl ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přehledem používaných traktorových převodovek řazených pod zatížením. Zahrnuje důvody potřebnosti konstruovat tyto převodovky a požadavky na takovéto převodové ústrojí. Podrobněji jsou zde popsány násobiče točivého momentu, jimiž je řazení pod zatížením realizováno. Za obecným popisem jednotlivých typů převodovek vždy následuje konkrétní příklad jejich použití u současných traktorů. V kapitole o mechanických převodovkách částečně řazených pod zatížením je věnována větší pozornost převodovým ústrojím traktorů tuzemské společnosti Zetor. V jedné z posledních kapitol je věnován větší prostor diferenciálním hydrostatickým převodovkám s plynulou změnou pojezdové rychlosti, neboť ty jsou považovány za nejnovější technologii přenosu točivého momentu u traktorových převodovek.
Motory Honda řady B
Smělý, Jiří ; Bradávka, Marek (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce jsou benzínové čtyřdobé spalovací motory Honda řady B (značené B-series) se zaměřením na jejich parametry, konstrukci a použití v jednotlivých modelech v průběhu produkce. Pozornost je věnována také vhodnosti použití samostatných motorů pro závodní a polozávodní speciály.
Zpracovatelská stabilita polyhydroxybutyrátu (PHB)
Palkovský, Radim ; Figalla, Silvestr (oponent) ; Tocháček, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo pozorovat a vyhodnotit vliv vybraných aditiv na stabilizaci dvou poly-3-hydroxybutyrátu (P3HB) - Biomeru a Hydalu. V experimentální části byly měřeny fyzikální vlastnosti čistých polymerů, polymerů se směsí kyseliny polymléčné (PLA), nitridu boritého a Citroflexu 4 a také vzorků s pěti aditivy, která byla do této směsi jednotlivě přidávána. Při zpracování vzorků byl zaznamenáván točivý moment polymeru uvnitř komory hnětáku. Pevnost v tahu, Youngův modul pružnosti a relativní prodloužení byly vyhodnoceny tahovými zkouškami. Jako další byla použita metoda diferenční kompenzační kalorimetrie (DSC), díky které se stanovily teploty tání a jejich změny vůči čistým polymerům. Termooxidační stabilita byla vyhodnocena metodou indukčních period, kde byla pozorována doba, za kterou vlivem degradace dojde ke zkřehnutí materiálu. Nejvhodnějším aditivem byl všemi těmito metodami určen Stabilizer 9000 (Raschig), který se vyznačoval jak značným prodloužením při tahových zkouškách, tak lepší termooxidační stabilitou. Naopak u aditiva DHT-4A se prokázalo, že u P3HB podporuje degradační pochody, které ještě více znehodnocují zpracovatelské vlastnosti tohoto materiálu. U ostatních aditiv nebyl prokázán výraznější vliv a ovlivnění vlastností materiálu bylo přisouzeno spíše použité směsi PLA a ostatních látek.
Zařízení a pracoviště pro měření výkonu motoru
Matajsz, Petr ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší současných zařízení a pracovišť pro měření výkonových parametrů spalovacích motorů. Hlavní důraz je kladen na rozčlenění jednotlivých zařízení pro měření výkonu podle jejich funkčního principu, dále pak na vybavení pracovišť, kde jsou tato zařízení uplatňována.
Soustava těles s pasivním účinkem s brzdou
Genco, Ondřej ; Hájek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením soustavy těles teorií statiky modelem NNTP. Úvodní část vymezuje základní veličiny a pojmy, popisuje vazby a druhy pasivních účinků. V praktické části se zjišťuje vliv pasivních účinků pro různé pohybové stavy u konkrétní soustavy taženého vozíku. Dále je proveden návrh a srovnání dvou variant mechanických třecích brzd. Numerické hodnoty neznámých parametrů se zjistí řešením soustavy lineárních rovnic v Matlabu.
Analýza parametrů náhradních zapojení asynchronního motoru
Minks, Ondřej ; Běloušek, Radim (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá určením parametrů asynchronního motoru pro náhradní zapojení ve tvaru T článku, -článku a -článku z měření naprázdno a zjištěním napěťové závislosti parametrů. Pro každé z těchto zapojení stanovuje závislosti momentu a statorového proudu na skluzu. Pomocí programu MATLAB jsou díky simulacím teoreticky odvozené závislosti srovnány se skutečnými, změřenými na motoru s kotvou nakrátko o výkonu 0,6 kW, 2p = 2, a to jak v pracovní, tak i v celé motorické oblasti.
Měření výkonu spalovacích motorů na válcovém dynamometru
Adamec, Vojtěch ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává téma měření výkonu a krouticího momentu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. Cílem práce bylo na základě provedené rešerše poukázat na výhody a nevýhody jednotlivých typů dynamometrů, zpracovat přehled norem pro měření výkonu na válcovém dynamometru, vliv atmosférických podmínek, odporů a skluzů. Práce také popisuje, vývoj, různá konstrukční řešení válcového dynamometru, vlivu velikosti válců na valivý odpor a deformaci pneumatiky, vhodné dynamometry pro válcovou zkušebnu, vybavení zkušebny, zatěžovací módy a rozdíly mezi statickou a dynamickou zkouškou. Závěrem je provedena predikce budoucího vývoje těchto zařízení s ohledem na dokonalejší podvozkové systémy vozidel a vývoj elektromobilů.
Inovace skládané klikové hřídele pro minibikové motory
Doležal, Lukáš ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Hanuš, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá inovací skládaného klikového hřídele minibiků společnosti Blata. Minibike je označení pro malý motocykl osazený dvoudobým spalovacím motorem o obsahu 40 nebo 50 cm3. Stroj je určený pro závodní okruhy a nejen pro mladé jezdce, ale i seniory. Inovace spočívá v návrhu a ověření lisovaného spoje v oblasti uložení hlavních čepů v ramenech klikového hřídele. Lisovaný spoj je navržen na základě silového rozboru na klikovém hřídeli při maximálních otáčkách motoru. Navrhovaná řešení jsou ověřena pomocí MKP výpočtů. Na základě výsledků je vybrána nejvhodnější varianta. Pro vybranou variantu je zjišťován vliv silového působení při maximálním výkonu stroje. Na základě všech těchto skutečností je na závěr proveden konstrukční, technologický a ekonomický rozbor realizovatelnosti nové technologie výroby.
Návrh dvouosé automatické vidlicové frézovací hlavy osazené elekrovřetem s aplikací pohonů Harmonic-Drive
Tkadlec, Dušan ; Dosedla, Michal (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem dvouosé vidlicové frézovací hlavy s možnými variantami náhonu jednotlivých os. Součástí práce je i technicko – ekonomické zhodnocení jednotlivých variant, výpočet dosahovaných potřebných momentů a sil od motorů hlavy a konstrukce natáčení hlavy ve 2 osách. Frézovací hlava má být aplikována na vyvrtávací a frézovací vřeteník daného typu s možností adaptivní výměny elektrovřetena.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.