Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla
Machálek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla. Nejprve je provedena stručná rešerše týkající se problematiky spojek využívaných pro přenos točivého momentu v kolejových vozidlech. Následuje rozbor nejčastěji využívaných silových zařízení pro vyvození reálných zátěžných stavů testovaných spojek. Na základě provedeného rozboru je vybrána vhodná koncepce pro navrhovaný testovací stav a následuje popis jejích konstrukčních celků. Nezbytnou částí práce je také ověření modálních vlastností vybraných nenakupovaných komponent s využitím numerických simulací v softwaru ANSYS Workbench. V závěru práce jsou zahrnuty deformačně-napěťové analýzy vybraných navrhovaných konstrukčních uzlů.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 8000 kg / M6
Jirásek, Jiří ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky, pro mostový skladový jeřáb s nosností 8 000 kg. Práce obsahuje kritickou rešerši obdobných existujících řešení a výběr vhodné koncepce. Součástí návrhu jsou výpočty základních parametrů zdvihu a z nich vycházející volba lana, kladek, kladnice, návrh a kontrola lanového bubnu. Dále se práce zabývá výpočtem a volbou vhodných komponent mechanismu zdvihu jako jsou elektromotor, spojka, brzda a převodovka. Poslední část se zabývá návrhem a kontrolou ložiska, bubnového čepu a výpočtem pera. Výstupem práce je výkresová dokumentace celkové sestavy mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Spojky automobilů
Kundýsek, Michal ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je popsat spojkové systémy a funkci rozjezdových spojkových systémů. Ze zmíněných spojkových systémů byla zvolena třecí spojka a detailně popsána, byly popsány její výhody a nevýhody. Poté bylo upřesněno použití zvoleného spojkového systému v moderním automobilovém průmyslu.
Jednoválcové motory kategorie enduro
Svoboda, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konstrukce, která je typická pro motor enduro motocyklu a popi-suje jeho hlavní části. Další náplní práce je shrnutí informací o vybraných typech enduro motocyklů a jejich pohonných jednotkách. Výkon každého motocyklu je zobrazen výstupním grafem z dynamometru. Dále jsou popsány servisní intervaly vybraných motocyklů, které odpovídají dosahovaným výkonům. Motory enduro motocyklů byly porovnány s motory motokrosových motocyklů
Úprava stávající konstrukce magnetoreologické spojky
Bedřich, Miroslav ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí magnetoreologické (MR) spojky. V první části byl vypracován rozsáhlý průzkum využití magnetoreologické technologie v praxi. Byly popsány principy funkce MR tlumičů, MR brzd a MR spojek. Dále byly vypsány a porovnány některé parametry MR spojek. Druhá část se zabývá konstrukčními úpravami pro zlepšení některých parametrů MR spojky. Ve třetí části byly provedeny experimenty ověřující zlepšení provozních parametrů MR spojky.
Studie konstrukce spojek pro ovládání aktivních diferenciálů
Cupák, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem řešení ovládání systému řízeného dělení momentu u hnacího ústrojí těžkého užitkového vozidla. Začátek práce je zaměřen na popis systému aktivního diferenciálu a na spojky které se v automobilovém průmyslu používají. Dále jsou definovány základní parametry experimentálního vozidla a je proveden výběr koncepce spojek. Následně jsou provedeny výpočty geometrický parametrů spojek a ověření jejich tepelné únosnosti. Koncepčním návrhem ovládacího mechanismu se zabývá poslední kapitola. Cílem práce je především návrh možného typu ovládání zadaného systému s možností využití získaných informací pro další vývoj tohoto systému.
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Galas, Radovan ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky pro břemena, jejichž hmotnost nepřesáhne 5 000 kg. Práce obsahuje písemnou, a praktickou část. Písemná část práce se zabývá výpočtem hlavních rozměrů zdvihu a pevnostní kontrolou lanového bubnu. V práci jsou také zdůvodněny volby některých hlavních částí zdvihového mechanismu jako je např.: elektromotor, převodovka aj. Před výpočty jednotlivých kapitol je obvykle umístěn stručný úvod do problematiky. Praktická část obsahuje výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu, sestavu lanového bubnu a dva výrobní výkresy.
Vliv fyzických parametrů a stáří silnoproudého vedení na komunikaci pomocí PLC/BPL
Janás, Jan ; Mlýnek, Petr (oponent) ; Benešl, Lukáš (vedoucí práce)
Se zvyšujícími se nároky na datový přenos se hledají i jiné cesty, než standardní datový přenos přes klasické datové kabely. Jednou z těchto cest je i komunikace po silnoproudém vedení - technologie PLC a její podskupina BPL.Tento způsob komunikace má široké využití v domácnostech, energetice, průmyslu a v dalších oborech, kde se používá například ke sběru dat, komunikaci, nebo ovládání různých zařízení. Než se však začne o nasazení BPL technologie uvažovat, je nutné nejprve vyhodnotit uvažované silnoproudé vedení, jestli je k tomu účelu vhodné a technicky způsobilé.
Návrh technologie výroby pro součást "kotouč spojky"
Borek, Vít ; Osička, Karel (oponent) ; Mouralová, Kateřina (vedoucí práce)
Seznámení s hlavními principy spojek a popis základních druhů. Rozbor zadané součásti a návrh vhodného polotovaru. Volba strojů a nářadí k jednotlivým operacím. Sestavení technologického postupu výroby a výpočet strojních časů. Ekonomické vyhodnocení zahrnující náklady na nářadí, kooperace, mzdy dělníků, materiál a energie na provoz strojů.
Konstrukce větrných elektráren
Starý, Ondřej ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Obnovitelné zdroje energie jsou v současné době velmi diskutovanou problematikou. Jednou z možností jejich využití je výroba elektřiny pomocí větrných elektráren. Tato práce se proto zabývá detailním popisem konstrukce větrných elektráren. Zároveň je zde provedeno krátké zhodnocení větrných elektráren, a to z energetického a ekonomického hlediska. Součástí práce je také výpočet optimalizace hmotnosti převodovky a popis návrhu spojky větrné elektrárny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.