Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Založení internetového startupu v mezinárodním prostředí
Komenda, Zdeněk ; Šteigl, Martin (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá online startup projektem Tigeroy.ru, který jsem založil v roce 2012 s cílem usnadnit a zpopularizovat alternativní vzdělávání v reálném životě na ruském trhu. Tým, který stojí za projektem, má za sebou krátký vývoj aplikace a nyní stojí před otázkou, jak s projektem nadále naložit. V práci se zabývám samotným návrhu produktu od počáteční myšlenky až po současný stav. Analyzuji veškeré chyby, které jsme se jako tým při práci na tomto projektu dopustili a navrhuji opatření a plán, kterým postupovat, aby projekt mohl fungovat a dále se rozvíjet. Výsledkem práce je také návrh podnikatelského plánu, který je vypracován za účelem informovat potenciálního investora o projektu.
Příběhy jako zdroj znalostí pro rozhodování
Kejzlarová, Nina ; Mládková, Ludmila (vedoucí práce) ; Dědina, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo shrnout dosavadní teoretické poznatky o možnostech uplatnění příběhů v managementu, především jejich využití jako nástroje pro lepší a snadnější rozhodování v dnešní turbuletní době a aspektů vysvětlujících jejich pozitivní přínos v této problematice. V praktické části se práce orientuje na zkoumání otázky využití příběhů studenty Vysoké školy ekonomické v Praze k rozhodování se o zapisovaných předmětech a vyučujících. Konkrétněji bylo záměrem odhalit, jak jsou studenti ovlivněni příběhy druhých ve výběru předmětů a učitelů a proč, jak aktivně je využívají k získávání a předávání znalostí a informací, jakou formou se mezi nimi šíří, jakému komunikačnímu kanálu dávají přednost a proč, jaká je kvalita šířených příběhů a jak, pokud vůbec, se v těchto otázkách liší studenti bakalářského a magisterského studia. Smyslem tohoto výzkumu bylo demonstrovat sílu vlivu příběhů na rozhodování jedinců, aplikovatelného i do klasického managementu ve firemním prostředí. Jako výkzumná metoda byla použita kombinace kvantitativní a jednoduché kvalitativní analýzy polostrukturovaného dotazníku. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že studenti se rozhodují na základě příběhů ostatních o předmětech i vyučujících, tyto příběhy vyhledávají aktivně a dávají přednost osobnímu vyprávění známého, které považují za nejdůvěryhodnější, a které se jim také nejvíce osvědčilo. Studenti bakalářského a magisterského studia se liší ve voleném komunikačním kanálu a aktivitě, s kterou příběhy vyhledávají a využívají.
Sdílení znalostí ve společnosti
Bouzková, Jana ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Tučková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá procesem sdílení znalostí, který se praktikuje ve společnostech pomocí managementu znalostí. Je to poměrně nový obor a v plném rozsahu jej používá pár moderních společností. Pro práci byla vybrána společnost Business Media CZ s. r. o., ve které byla provedena analýza motivátorů působící na sdílení znalostí. Je to sice malá společnost, ale s managementem znalostí už pár let pracuje a má určitě, co zlepšovat. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je zpracována formou literární rešerše a praktická část obsahuje vlastní zpracování. V první části byl popsán význam, cíle a základní pojmy managementu znalostí, jaké je vhodné prostředí pro sdílení znalostí a motivaci zaměstnanců ke sdílení znalostí a lepšímu výkonu. V druhé části (vlastní zpracování) bylo použito dotazníkové šetření, na základě kterého byl sestaven návrh na zlepšení sdílení znalostí v dané organizaci.
Úloha komunikace ve znalostním managementu
Hudcová, Šárka ; Macák, Tomáš (vedoucí práce) ; Tichá, Ivana (oponent)
Disertační práce na téma "Úloha komunikace ve znalostním managementu" se v teoretické části zaměřuje na identifikování vztahu mezi komunikací a znalostním managementem a dochází k závěru, že komunikace hraje důležitou roli jednak ve fázi zavádění znalostního managementu a jednak ve fázi praktického uplatňování. Dále může komunikace vytvářet prostředí pro znalostní management nebo může být nástrojem pro sdílení znalostí. Výzkum se pak soustředil na fázi implementovaného managementu znalostí, kde se role komunikace jako prostředí a nástroje překrývají. Výzkum je založen na třech případových studiích, které popisují komunikaci znalostí a její prostředí ve třech organizacích s podobnými charakteristikami, které jsou dlouhodobě úspěšné a oceňované. Skutečnosti vyskytující se v případových studiích jsou analyzovány a diskutovány s odborníky na personální řízení a vnitřní komunikaci organizací. Zjištění z empirického výzkumu jsou základem pro návrhovou část, jejímž cílem je najít způsob, jak úlohu komunikace ve znalostním managementu podpořit a jak jejím využitím pozitivně přispět k naplňování záměrů znalostního managementu. Výsledkem je tedy soustava nástrojů vnitřní komunikace, která podporuje komunikaci znalostí. Tato soustava upřednostňuje ústní komunikaci, ale zahrnuje i další z nástrojů vnitřní komunikace. Soustava je také zasazena do širšího kontextu, který tvoří strategie pro řízení znalostí, organizační kultura a vnitřní komunikace. Pro každou složku jsou definována doporučení směřující k podpoření správné funkce komunikace znalostí. Doplněna jsou i pravidla a zásady pro správné fungování samotné komunikace znalostí. Vše vychází z praxe zkoumaných společností, je diskutováno s oslovenými odborníky a na závěr také ověřováno se zástupci jedné ze společností, aby byla k dispozici zpětná vazba indikující praktickou využitelnost navržené soustavy a definovaných zásad.
Založení internetového startupu v mezinárodním prostředí
Komenda, Zdeněk ; Šteigl, Martin (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá online startup projektem Tigeroy.ru, který jsem založil v roce 2012 s cílem usnadnit a zpopularizovat alternativní vzdělávání v reálném životě na ruském trhu. Tým, který stojí za projektem, má za sebou krátký vývoj aplikace a nyní stojí před otázkou, jak s projektem nadále naložit. V práci se zabývám samotným návrhu produktu od počáteční myšlenky až po současný stav. Analyzuji veškeré chyby, které jsme se jako tým při práci na tomto projektu dopustili a navrhuji opatření a plán, kterým postupovat, aby projekt mohl fungovat a dále se rozvíjet. Výsledkem práce je také návrh podnikatelského plánu, který je vypracován za účelem informovat potenciálního investora o projektu.
Problémy sdílení znalostí s využitím ICT nástrojů
Václavík, Milan ; Řezníček, Václav (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rolí informačních a komunikačních technologií v procesu sdílení znalostí ve školním prostředí. Hlavními cíli této práce jsou identifikace problémů vzniklých v průběhu procesu sdílení a navržení doporučení, jak těmto problémům předcházet. Těchto cílů je dosaženo za pomoci studia informačních zdrojů, rozhovorů se studenty a zúčastněného pozorování. Práce se skládá z několika částí. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů, jako jsou data, informace a zejména znalost. Sdílení, jakožto činnost umožňující přenos znalosti mezi lidmi, je uvažováno z různých úhlů pohledu, a to z perspektivy managementu znalostí, školního prostředí a také ICT. Dále práce popisuje ICT nástroje, jež jsou v hojné míře využívány studenty za účelem sdílení znalostí. Tento výběr nástrojů byl proveden též na základě rozhovorů, které tvoří další podstatnou část práce. Z výzkumu vyplývá, že hlavní problém ve sdílení znalostí s využitím ICT nástrojů spočívá v samotné kvalitě předávané znalosti. Tudíž se navržená doporučení týkají zejména této problematiky. Hlavním záměrem této práce je tedy poskytnout studentům rady, jak účinně sdílet znalosti za pomoci ICT nástrojů.
Učící se organizace: případ advokátní kanceláře
Rösslerová, Lucie ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na pojem učící se organizace. Jejím cílem je seznámení čtenáře s tímto pojmem, osvětlení základních teoretických východisek, které následně budou aplikovány na praktický příklad. Celá práce je tematicky rozdělena na dvě části. První část je věnována teorii učící se organizace, seznámení se základními pojmy a disciplínami, na kterých je princip učící se organizace postaven. Druhá část se zabývá praktickou aplikací tohoto principu. Advokátní kancelář, na které zde jsou aplikována teoretická východiska učící se organizace, byla podrobena analýze, na základě jejíchž výsledků byla zhodnocena úroveň učící se organizace, které dosahuje. Následně byl doporučen postup, jak dosáhnout vyšší úrovně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.