Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologie učení dospělých - role emocí v učení dospělých
Janatová, Katarína ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou psychologie učení. Zaměřuje se na zjišťování vlivu druhu a intenzity emocí na učení a na zvládání testových zátěží. Hledá souvislosti mezi motivací k učení a setrváním ve studiu u dospělých studentů. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsány jednotlivé jevy související s učením, testováním a prožíváním emocí vysokoškolskými studenty v kombinované formě studia. V této části je také popsán netradiční student se svými specifiky, jež jej odlišují od studenta tradičního. Jsou zde vymezeny také bariéry a úskalí, kterým musí tento jedinec během učení čelit a překážky, jež překonává. V úvodu této části jsou položeny výzkumné otázky a stanoveny hypotézy, kterými se práce zabývá. V empirické části je popsán smíšený výzkum a jeho realizace. Kvalitativní výzkum probíhal na základě hloubkových nestrukturovaných rozhovorů. Pomocí standardizovaného dotazníku Achievement Emotions Questionnaire (AEQ) - Reinhard Pekrun, Thomas Goetz et al. byla sesbírána data v rámci kvantitativního výzkumu. Z dotazníku byla využita pouze ta část, jež se týká prožívání emocí těsně před testováním, během něj a po testování. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny, popsány a porovnány s odbornou literaturou a vybranými výzkumnými šetřeními. Autoři těchto výzkumů shodně...
Využití metod dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka
Tvrdíková, Lucie ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Teoretická ást této diplomové práce je zam ena na seznámení s dramatickou výchovou jako samostatného p edm tu, s jejími principy a zásadami práce s ní, na její metody a techniky. P iblížíme si zde práci u itele dramatické výchovy a jeho možnosti vzd lávání v tomto oboru. Z hlediska psychologie se práce zabývá vývojem e i u d tí a schopnosti u ení se cizímu jazyku, tak abychom dosáhli co nejdlouhodob jšího efektu p i uchovávání si osvojených dovedností v pam ti. Nedílnou sou ástí této ásti práce je také didaktika výuky cizích jazyk a její charakteristika. Požadované znalosti v oblasti cizího jazyka pak stanovuje Rámcový vzd lávací program pro základní vzd lávání, který nám umož uje stanovit si výukové cíle. V teoretické ásti je také metodika postupu tvo ení výukových lekcí cizího jazyka s využitím dramatické výchovy a jejich reflexe. Praktická ást diplomové práce obsahuje odu ené lekce z vybraných témat anglického jazyka, kdy jsem využila dramatickou výchovu jako výukového prost edku.
Pojmové mapy a jejich využití v učení vysokoškolských studentů
Zůnová, Tereza ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato práce představí pojmové mapy jako alternativní techniku využitelnou v učení studentů kombinovaného vysokoškolského studia. V teoretické části budou objasněny změny ve schopnosti učit se provázející tyto dospělé studenty. Dále budou uvedeny základní informace o pojmových mapách a možnosti jejich využití dospělými studenty. Popíši výhody a nevýhody, které jim tato grafická technika zaznamenávání informací přináší. Empirická část v sobě spojí všechna témata teoretické části. Kvalitativním výzkumem budu zjišťovat subjektivní názory studentů kombinovaného vysokoškolského studia na změnu jejich schopnosti učit se. Nechám je prakticky vyzkoušet techniku pojmového mapování a následně zjistím jejich postoje k této technice a případné předchozí zkušenosti s ní.
Využití metod dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka
Tvrdíková, Lucie ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Teoretická ást této diplomové práce je zam ena na seznámení s dramatickou výchovou jako samostatného p edm tu, s jejími principy a zásadami práce s ní, na její metody a techniky. P iblížíme si zde práci u itele dramatické výchovy a jeho možnosti vzd lávání v tomto oboru. Z hlediska psychologie se práce zabývá vývojem e i u d tí a schopnosti u ení se cizímu jazyku, tak abychom dosáhli co nejdlouhodob jšího efektu p i uchovávání si osvojených dovedností v pam ti. Nedílnou sou ástí této ásti práce je také didaktika výuky cizích jazyk a její charakteristika. Požadované znalosti v oblasti cizího jazyka pak stanovuje Rámcový vzd lávací program pro základní vzd lávání, který nám umož uje stanovit si výukové cíle. V teoretické ásti je také metodika postupu tvo ení výukových lekcí cizího jazyka s využitím dramatické výchovy a jejich reflexe. Praktická ást diplomové práce obsahuje odu ené lekce z vybraných témat anglického jazyka, kdy jsem využila dramatickou výchovu jako výukového prost edku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.