Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Náměty přírodovědných exkurzí po Jesenicku pro žáky ZŠ a jejich využití v praktické výuce
Zemanová, Alexandra ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem přírodovědných exkurzí v daném regionu. Jeseníky jsou jako ztracená perla, ukrývající se za věncem hor - přitom však by si zasloužily daleko větší pozornost (než jaké se jim dostává). Region Jeseníků nabízí ke každému z okruhů přírodopisu několik variant pro pořádání exkurzí vhodných pro žáky základních (i středních) škol. V první části je cílem této práce představit oblast Jeseníků srozumitelně a uchopitelně pro vyučující ZŠ regionu i v republice a nabídnout ji jako vhodnou lokalitu k pořádní přírodovědných exkurzí či školám v přírodě. Součástí této části jsou i názory místních učitelů a jejich pohled na využití jesenického regionu pro pořádání přírodovědných odborných vycházek. Druhá část poskytuje vyučujícím přírodopisu/biologie kromě vytipovaného seznamu vhodných míst, kam se se žáky vydat, i návrhy konkrétních přírodovědných exkurzí, společně s pracovními listy a dalšími nápady, doporučenými pomůckami a návrhy aktivit, co lze se žáky podniknout na zajímavých místech Jeseníků. Součástí této diplomové práce je také vyhodnocení školy v přírodě ŠvP JESENÍKY 2022, kde byly návrhy exkurzí a pracovní listy, zde zmiňované, ověřeny v praxi. Výsledkem této práce je pak přehledný výčet míst s popisem jejich unikátnosti a (upravené) pracovní listy, které by učitelé z...
Rozvoj digitální gramotnosti ve výuce základní školy
Zbuzková, Eliška ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hledáním možností rozvoje digitální gramotnosti ve vyučovacích předmětech na základní škole se zaměřením na digitální kompetenci Komunikace a kolaborace v šestém ročníku základní školy. Teoretická část vymezuje pojmy digitální gramotnost a klíčová digitální kompetence, která byla přidána jako sedmá klíčová kompetence v revizi rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v roce 2021. Následně jsou vysvětleny vztahy těchto dvou pojmů a souvislosti jejich vzniku. Na základě analýzy několika vybraných školních vzdělávacích programů je uveden přehled výstupů učiva vzdělávacích oborů z RVP ZV uvedených v ŠVP obvykle vyučovaných v šestém ročníku základní školy. Kromě materiálů potřebných pro rozvoj digitální gramotnosti žáků je zde shrnut také evropský rámec digitálních kompetencí pedagoga DigCompEdu. Ten určuje, jaké digitální kompetence mají učitelé ovládat, aby mohli správně a efektivně rozvíjet digitální gramotnost u svých žáků. V neposlední řadě obsahuje teoretická část práce přehled webových stránek s online materiály určenými pro rozvoj digitální kompetence u žáků a výčet vybraných obecných prostředků pro komunikaci a spolupráci, které se mohou využívat například pro posílání zpráv, sdílení materiálů, zadávání úkolů či jiné běžné činnosti. Praktická část je...
Dyslektický žák ve třídě na prvním stupni základní školy a možné přístupy k němu
Volková, Klára ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá přístupy, které je možno ve vztahu k žákovi s dyslexií z pozice třídního učitele uplatnit. Cílem práce je analýza doporučených přístupů k takto znevýhodněným dětem a jejich následné porovnání s praktickými zkušenostmi učitelek, s nimiž jsem měla možnost na toto téma hovořit. V teoretické části je nejprve vymezen předmět řešení a jsou zde vyjasněny klíčové pojmy, jež s touto problematikou souvisí. Je zde také uvedeno, jak by se měl učitel v této situaci správně zachovat a jaké postupy by měl vůči žákovi uplatňovat. Praktická část je realizována cestou kvalitativního výzkumu. Na základě provedených rozhovorů je v této části nastíněno, jaké přístupy k těmto žákům volí jednotlivé učitelky. Také jsou zde analyzovány klíčové faktory, které dle respondentek práci s žáky s dyslexií ovlivňují. V neposlední řadě je zde zohledněn názor odbornice na danou problematiku, která vyučujícím poskytuje mnoho užitečných rad, jak práci s takovým žákem zefektivnit. V rámci rozhovorů bylo analyzováno celkem sedm klíčových faktorů, jež dle respondentek ovlivňují práci s takto znevýhodněným žákem. Těmito faktory jsou: spolupráce s rodiči, podpůrná opatření, poskytnutí pomoci, hodnocení, přizpůsobení chodu třídy jedinci, osobnostní potřeby žáka a překážky znemožňující poskytnutí individuálního...
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 4. a 5. tříd ZŠ
VOTÝPKOVÁ, Petra
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných prekonceptů k technické výchově. V teoretické části bylo rozebráno několik tematických celků, které souvisejí s problematikou konstruktivismu, prekonceptů a technické výchovy na ZŠ. V praktické cásti byla zjištována aktuální úroveň zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníku (obsahem jsou nedokončené věty a posuzovací škály) a dále kognitivních map. Výzkumu se zúčastnili žáci 4. a 5. tříd základních škol v Českých Budějovicích a Soběslavi. Dotazníkovou metodou a kognitivními mapami byly zjišteny a následně zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování z hlediska kvalitativního i kvantitativního v oblasti technické výchovy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.