Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řídicí jednotka dveřních systémů dopravních prostředků
Jablončík, Lukáš ; Vlachová Hutová, Eliška (oponent) ; Friedl, Martin (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je návrh řídicí jednotky pro dveřní systémy dopravních prostředků. Řídicí jednotka je navržena z moderních součástek s dostupností více jak deset let. Řízení je realizováno pomocí mikrokontroléru ATMEGA a motor je spínán pomocí h-můstku. Jednotka má deset programovatelných vstupů a dva silové výstupy. Návrh plošného spoje je optimalizován pro sériovou výrobu. Výsledkem práce je funkční prototyp řídicí jednotky.
Pístový parní motor
Potměšil, Tomáš ; Fiedler, Jan (oponent) ; Novotný, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá možností použití pístového parního motoru v malých kotelnách a redukčních stanicích. Krátce popíše historii parních motorů, rozebere a vysvětlí klady i zápory různých koncepcí parních rozvodů. Zvolené koncepci parního motoru je proveden 3D model. Především je proveden termodynamický návrh parního motoru pro zadané parametry mechanického výkonu 25 kW, otáček 1500 1/min, vstupního tlaku 1,5 MPa. Navrženy jsou hlavní rozměry částí parního stroje. V poslední řadě je provedeno srovnání účinnosti parního stroje s jednostupňovou parní turbínou a zdůvodněny výhody parního motoru oproti turbíně v redukční stanici.
Bluetooth vibrační vyzvánění
Dočekal, David ; Dušek, Martin (oponent) ; Povalač, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na realizaci Bluetooth komunikace mezi mobilním telefonem a externím zařízením. První kapitola je zaměřena na Bluetooth technologii obecně. Je zde popsáno rozhraní, rozdělení tříd podle výstupního výkonu, verze Bluetooth, zabezpečení a jakými možnostmi je možné zařízení párovat. Druhá kapitola bakalářské práce pojednává o Bluetooth modulu označovaného pod názvem HC-05. V této kapitole jsou popsány základní vlastnosti a využití modulu v praxi. Jsou zde zobrazeny koncepce jednotky Bluetooth a část, která se zaobírá nastavováním určitých parametrů modulu HC-05 za pomocí AT příkazů. Ve třetí kapitole je popsána realizace zařízení. Programové řešení bakalářské práce se nachází čtvrté kapitole. Výsledky testování a měření navrženého zařízení jsou prezentovány v poslední části této bakalářské práce.
Parní turbina
Skoupý, Pavel ; Ing.Duda (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem parní turbíny s regulovaným odběrem páry pro spalovnu komunálního odpadu. Nejprve je uvedena historie zařízení využívajících páry jako hybného média, dále následuje popis výpočtového programu, v němž výpočet probíhal. Podstata diplomové práce pak spočívá v termodynamickém návrhu lopatkování turbíny, základním návrhu převodovky včetně kontrolních výpočtů a porovnání jednohřídelového a dvouhřídelového konstrukčního provedení z technickoekonomického hlediska. Podle vypočtených výsledků je zpracována výkresová dokumentace obsahující podélný řez turbínou a dispoziční uspořádání parní turbíny s převodovkou.
Pásový vodorovný dopravník
Zeman, Petr ; Pokorný, Jan (oponent) ; Špička, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pásového dopravníku pro zadaný materiál a dopravní výkon. Funkční výpočet je proveden dle normy ČSN ISO 5048, která stanovuje hlavní rozměry a návrh pohonu. Se znalostí předmětu pružnost- pevnost je vypočten pevnostní výpočet osy napínacího bubnu. Jednotlivé komponenty dopravníku jsou voleny z katalogů současných firem zabývajících se touto problematikou, jejichž zboží je dostupné v České republice
Pístové motory letadel
Nepraš, Ondřej ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem pístových motorů letadel. Pozornost je věnována známým, netradičním nebo jinak zajímavým konstrukcím pístových leteckých motorů převážně z období druhé světové války. Před samotným popisem konkrétních pístových motorů je zařazena část, která pojednává o historickém vývoji a část o vrtulích. V další části je uvedeno rozdělení a hlavní požadavky na pístové motory letadel. Hlavní část práce tvoří vybrané pístové motory, jejich popis a technická data.
Letecké motory do konce druhé světové války
Falta, Libor ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letadlovými pístovými motory do konce 2. světové války. Mapuje známé, nejpoužívanější i netradiční typy motorů dle časové osy. Z počátku pojednává o historii letectví a o prvním použití pístových motorů jako zdroj síly pro řízený let. Dále jsou zmíněny požadavky na letadlové pístové motory. V celém rozsahu práce je zachyceno zdokonalování konstrukce a zvyšování výkonu motorů. V jednotlivých kapitolách jsou pak popsány typické konstrukce a nejvýkonnější motory pro daná období. Zahrnuje hlavně vliv světových válek a prestižních závodů, které značně urychlovaly celkový rozvoj. V poslední části je potom zdůvodněna hranice pro zvyšování výkonu pístových motorů letadel.
Motory vozů série Le Mans
Herman, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vývoje pohonných jednotek používaných v závodních vozech účastnících se vytrvalostní série Le Mans, především však závodu 24 hodin Le Mans. V první části práce je nastíněna základní charakteristika této série a samotného závodu 24 hodin Le Mans. Jsou zde také stručné popsána pravidla a nejdůležitější technická omezení, jimiž se musí konstruktéři při stavbě prototypu řídit. Druhou část tvoří přehled motorů závodních vozů, z historického hlediska zajímavých buď svou konstrukcí a nebo úspěchy, jichž ve své době dosáhly. Poslední část je věnována konstrukčnímu porovnání pohonných jednotek současných účastníků série Le Mans, jejich popisu a důležitým technickým specifikacím.
Parní turbina jako točivá redukce
Brabec, Vít ; Pospíšil, Jiří (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je analýza možnosti instalace točivé redukce páry v paroplynové teplárně Červený Mlýn. V úvodní části práce jsou stručně popsány jednotlivé části provozu Červený Mlýn. Součástí popisu provozu jsou základní informace o obou uvažovaných řešeních točivých redukcí páry. Dále následuje tepelné schéma celého teplárenského provozu a samotné výměníkové stanice. Na základě poskytnutých hodnot potřeby tepla v horkovodní soustavě je určeno trvání průtoku páry oběma provedeními točivých redukcí. Hlavním úkolem tepelného výpočtu točivé redukce páry je určení svorkového výkonu a jeho porovnání se svorkovými výkony uvažovaných točivých redukcí. V ekonomickém výpočtu výhodnosti investice jsou pro obě řešení určeny základní ekonomické veličiny a doporučeno vhodnější z obou řešení.
Koncept nabíjecí stanice s možností off-grid provozu pro elektrokola
Leitman, Valentín ; Morávek, Jan (oponent) ; Mastný, Petr (vedoucí práce)
Táto diplomová práca pojednáva o nabíjacích staniciach pre elektrické bicykle napájaných obnoviteľnými zdrojmi elektrickej energie. Cieľom tejto práce je urobiť návrh hybridnej nabíjacej stanice pre elektrické bicykle, ktorá bude pracovať samostatne a v prípade potreby bude zálohovaná zo siete. V tejto diplomovej práci sú zahrnuté teoretické poznatky týkajúce sa problematiky elektrických bicyklov, ich batérií, nabíjacích staníc, samotných konektorov, nabíjačiek a fotovoltaických systémov. Praktickou časťou tejto diplomovej práce je základný návrh nabíjacej stanice a následné matematické modelovanie jej jednotlivých častí v programe simulink, ktoré sú späté so samotným návrhom nabíjacej stanice. V závere práce sa táto diplomová práca zaoberá energetickou a ekonomickou analýzou navrhnutého systému, sú v nej zahrnuté rôzne metódy hodnotenia investície, doporučenia vhodných metód spracovania a celkové vyhodnotenie danej témy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.