Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Management plážové kopané v ČR
Nsingani, Dennis ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Štědroň, Jakub (oponent)
Název práce: plážové kopané v ČR Cíle práce: Hlavním cílem této práce bylo formulovat doporučení pro management plážové kopané v ČR vycházející z jeho analýzy na základě sekvenčních manažerských funkcí, jimiž jsou funkce plánování, organizování, výběr a rozmístění pracovníků, vedení lidí a kontrola. Tato analýza, jenž je cílem vedlejším a předchází cíli hlavnímu, byla provedena komparací odpovědí, postojů a názorů respondentů polostrukturovaných rozhovorů na fungování managementu plážové kopané. Analýza interních dokumentů, polostrukturované rozhovor vrcholným představitelem plážové kopané, šéftrenérem reprezentací a dvěma vybranými hráči Výsledky: Výsledkem této práce je série doporučení pro management plážové kopané v ČR vycházející z jeho předchozí analýzy. Nejvýraznější problém autor spatřuje ve strategických cílech, které jsou nastaveny poměrně nerealisticky. Je navrhnut nový strategický plán, ve kterém je rapidně snížen požadovaný objem členské základny v roce 2028, díky čemuž je také analogicky snížen požadovaný počet týmů a lig. Mimo bylo také navrhnuto snížení počtu nově vystavených hřišť po ČR ze pěti na jedno, jehož výstavba je podmíněna nastavením takové koncepce, díky které se podaří kapacitně naplnit zatím jediné hřiště plážové kopané v ČR. Dalším doporučením je navrhnout šéftrenéru...
"Nemoc ambiciózních žen" Genderové dimenze diagnostického procesu roztroušené sklerózy
Nejedlá, Adéla ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce skrze polostrukturované rozhovory s ženami diagnostikovanými s roztroušenou sklerózou analyzuje, jaké genderové aspekty vstupují do diagnostického procesu tohoto onemocnění na základě jejich vlastní zkušenosti. Teoretická část uvádí základní koncepty a podklady vyplývající z přechozích výzkumů a z literatury zabývající se tímto a navazujícími tématy. Zaměřila jsem se převážně na medicínský diskurz, a dále jsem popsala gender bias v medicíně, kterým je například téma medikalizace ženského těla. Rovněž jsem popsala oblast pozdní diagnostiky, a uvedla základní informace o roztroušené skleróze. V empirické části práce jsem se zaměřila na kvalitativní výzkum, který jsem zvolila s úmyslem analyzovat výpovědi konkrétních žen a jejich osobní zkušenosti. Skrze techniku polostrukturovaných rozhovorů jsem měla možnost si vyslechnout skutečné příběhy, které mě dovedly k novým zjištěním spojeným s diagnostickým procesem roztroušené sklerózy. Touto prací bych chtěla přispět ke zkvalitnění komplexního diagnostického procesu. Klíčová slova Genderová předpojatost, medicína, diagnostický proces, roztroušená skleróza, genderové stereotypy, polostrukturované rozhovory
Soustavy lineárních rovnic na základní škole - obtíže žáků a pohled učitelů
Kliner, Jiří ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem diplomové práce bylo popsat kritická místa při řešení soustav lineárních rovnic na základní škole. Nejdříve jsou přehledně uvedeny různé metody řešení soustav rovnic se dvěma neznámými, stručně nastíněna historie soustav lineárních rovnic a dále je téma popsáno z hlediska kurikulárních dokumentů. Na základě studia odborné literatury jsou popsána kritická místa a chyby, kterých se žáci v této oblasti dopouštějí. Realizované výzkumné šetření využilo smíšenou výzkumnou strategii, kde hlavní strategií byl kvalitativní a vedlejší strategií kvantitativní výzkum. Vlastní výzkum sestával z polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi zkušenými učiteli, sestavení dotazníku pro žáky základních škol a vytvoření didaktického testu. Hlavními výsledky práce je popis nejčastějších obtíží žáků při řešení soustav lineárních rovnic, didaktická analýza učebnic a nástin pohledu učitelů na toto téma. Klíčová slova: lineární rovnice a jejich soustavy, obtíže žáků, chyby, polostrukturované rozhovory, didaktický test Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Způsoby vzniku a reprodukce historického vědomí na příkladu spolku Radecký Praha
Petrnoušková, Anna ; Marková, Alena (vedoucí práce) ; Maslowski, Nicolas (oponent)
Diplomová práce "Způsoby vzniku a reprodukce historického vědomí na příkladu spolku Radecký Praha" se zabývá historickým vědomím, jeho utvářením a reprodukcí na příkladu spolku Radecký Praha. V teoretické části práce je vedle historického vědomí věnována pozornost i tématům s ním souvisejícím jako je kolektivní paměť, historická paměť, místa paměti, či národní identita, jelikož hranice mezi těmito pojmy je často přinejmenším nejasná. Teoretická část diplomové práce pojednává o přístupech jednotlivých odborníků v této oblasti (jako jsou Maurice Halbwachs, Janu Assmann, Miroslav Hroch a Pierre Nora), které poskytují určité metodologické zázemí vlastního výzkumu. Součástí empirické části práce je výzkum spolku Radecký Praha, který usiluje o navrácení pomníku maršála Radeckého na Malostranské náměstí a neztotožňuje se zcela se současnou podobou historie. Výzkum se snaží prostřednictvím analýzy polostrukturovaných rozhovorů popsat a pochopit způsoby vzniku a reprodukce historického vědomí jeho členů. Závěr empirické části práce obsahuje shrnutí a komparaci výsledků výzkumu s tezemi autorů zabývajících se podobnou tematikou. Tato práce je přínosná především proto, že zůstává kdesi na pomezí historického a sociologického přístupu a názorně ukazuje vznik a reprodukce historického vědomí na příkladu spolku...
Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek
Šinfeltová, Jitka ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek se zabývá genderovou konstrukcí role učitele v mateřské škole, a to jak z perspektivy samotných učitelů, tak z perspektivy učitelek a ředitelek, kteří s učiteli v mateřských školách učí. Za tímto účelem jsem provedla nejprve nezúčastněné pozorování, které jsem následně doplnila polostrukturovanými rozhovory. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické, přičemž v teoretické části jsou vymezeny základní koncepty a argumenty vztahující se k výzkumné otázce a empirická část se skládá z metodologických postupů a analýzy rozhovorů s učiteli, učitelkami a ředitelkami a také analýzy nezúčastněného pozorování. Klíčová slova: genderová konstrukce role, učitelé, učitelé v mateřských školách, pedagogičtí profesionálové a profesionálky, mateřská škola, nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovory
Občanský fotožurnalismus a videožurnalismus na českých zpravodajských webech
Vilímová, Tereza ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zabývá občanskou fotožurnalistikou a videožurnalistikou v českém mediálním prostředí. Zaměřuje se na výskyt amatérských fotografií a videí na vybraných zpravodajských serverech a také na proces, kterým prochází amatérský obsah při publikování zpráv. Současně se zaměřuje na postoje mediálních profesionálů k občanské fotožurnalistice a videožurnalistice. Občanská žurnalistika je často ukotvena pohledem občanských žurnalistů, diplomová práce přináší pohled z druhé strany, ze strany mediálních profesionálů. V práci je využita kombinace kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu. Nejdříve byla provedena kvantitativní obsahová analýza, poté byly vedeny polostrukturované rozhovory s mediálními profesionály z vybraných zpravodajských webů. Z výsledků šetření vyplynulo, že občanský fotožurnalismus a videožurnalismus je na zpravodajských webech využíván spíše okrajově. Mediální profesionálové jej většinou hodnotí kladně a za určitých podmínek jej považují za příspěvek ke zpravodajskému toku. Nejedná se podle nich ale o jev, bez kterého by se zpravodajství neobešlo.
Informovanost osob bez domova o dostupných sociálních službách
Petrová, Angelika Nelly ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Potůček, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na povědomí lidí bez domova o dostupných sociálních službách, které by mohly pomoci při zlepšování jejich současné životní situace. Hlavním cílem této práce je zjistit, jaké sociální služby pro bezdomovce znají, které využily, jaké s nimi mají zkušenosti zda tyto služby dle jejich názoru mohou vést návratu do majoritní společnosti či zda napomáhají pouze přežívat. Jedná se o případovou studii, která proběhla na území hlavního města Prahy. Údaje byly shromažďovány formou urovaných hloubkových rozhovorů přímo s lidmi bez domova. Celkem proběhlo 29 rozhovorů. diplomové práci nejdříve teoretické části popsána definice bezdomovectví, možné příčiny vzniku bezdomovectví sociální systém České republiky gické části práce popisuji cílovou populaci, techniku výběru respondentů, metodu sběru dat, výhody i nevýhody polostrukturovaných rozhovorů, metodu zpracování a analýzy dat a etiku výzkumu. Následuje prezentace výsledků, jejich analýza, zodpovězení výzkumných otázek, diskuze použitých metod, reflexe nedostatků vlastní práce a doporučení pro budoucí výzkum. Proběhlá analýza napomohla k zjištění, že nejznámějšími využívanějšími sociálními službami nízkoprahová denní centra á užívanější služba je sociální poraden ví a následně třetím místě jsou noclehárny. průměru o 1,1 služby...
Vnímání projevů cestovního ruchu rezidenty - Karlštejn
Oberman, Radek ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Krajňák, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce má za cíl zjistit názory a postoje rezidentů obce Karlštejn k cestovnímu ruchu. Pro dosažení tohoto cíle je využita zejména metoda polostrukturovaných rozhovorů, dále také mapování funkčního využití budov. Práce v úvodu představuje turismus, související literaturu a vybrané termíny spojené s ním, možné způsoby, jak k němu přistupovat a dopady, které může pro konkrétní destinaci mít. Případová studie se pak věnuje turismu v Karlštejně, a to především jeho vnímání rezidenty, kteří hrají v cestovním ruchu důležitou roli. V závěru jsou výsledky výzkumu shrnuty a porovnány se situací v podobných destinacích. Klíčová slova turismus, percepce cestovního ruchu, polostrukturované rozhovory, Karlštejn
Výuka regionální geografie v Montessori školách
Čechová, Simona ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kocová, Tereza (oponent)
Výuka regionální geografie v Montessori školách Abstrakt Cílem této práce je představit význam a postavení učiva regionální geografie a provést analýzu přístupů k metodám výuky regionální geografie, které jsou využívány v Montessori školách v České republice a jsou aplikovatelné ve výuce zeměpisu i na ostatních typech škol. Konkrétně se zabýváme žáky druhého stupně základních škol a nižšího stupně gymnázia. Této problematice se práce věnuje ve dvou částech. První, teoretická, část je věnována seznámení s historií regionální geografie, jakožto vědecké disciplíny, a následně s funkcemi a předmětem studia regionální geografie obecně. Další části pojednávají o kurikulu a výuce regionální geografie. V závěru této teoretické části jsou kapitoly věnované Montessori vzdělávání a metodice využité pro účely této práce. Druhá část shrnuje výsledky kvalitativně pojatého výzkumu, jež zahrnuje metodu polostrukturovaných rozhovorů s učiteli regionálního zeměpisu a zúčastněné pozorování v hodinách. V závěru práce jsou představeny souhrnné výsledky kvalitativního výzkumu, které jsou podrobeny diskusi. Klíčová slova: Výuka zeměpisu, regionální geografie, Montessori, kvalitativní výzkum, polostrukturované rozhovory, zúčastněné pozorování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.