Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 535 záznamů.  začátekpředchozí415 - 424dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj vzájemných ekonomických vztahů mezi ČR a Francií
Beštová, Adéla ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj vzájemných ekonomických vztahů mezi Českou republikou a Francií. V první části se práce zabývá obecnou charakteristikou Francie z hlediska geografického, demografického a politického. Druhá část se zaměřuje na vývoj zahraničního obchodu obou zemí, na jeho komoditní a teritoriální strukturu, na hlavní obchodní partnery obou zemí. Třetí část se zabývá mapováním vývoje vzájemných vztahů mezi Francií a Českou republikou z historického hlediska. Dále je zde rozebíráno smluvní zajištění vzájemné obchodní výměny, její komoditní struktura a její změny v průběhu času, vzájemná výměna PZI mezi Francií a ČR a další formy vzájemné ekonomické spolupráce.
Obchodní vztahy EU a USA
Dufková, Gabriela ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce Obchodní vztahy EU a USA je analyzovat vzájemný obchod těchto států, zhodnotit jeho vývoj od počátku nového tisíciletí do současnosti a porovnat situaci před světovou hospodářskou krizí a po ní. V první kapitole se autorka zaměřila na zapojení těchto subjektů do světového obchodu a jejich obchodní politiku. V kapitole druhé již analyzuje jejich vzájemný obchod -- nejprve rozebírá právní základ obchodních vztahů, vývoj vzájemné bilance, dále pak obchod se zbožím, službami a kapitálem a nakonec se snaží odhadnout předpokládaný vývoj vzájemných vztahů. Poslední kapitola je věnována analýze obchodu těchto zemí s dalšími důležitými aktéry světového obchodu, Čínou a Ruskem.
Impact of the current crisis on ASEAN and its member states
Kurucová, Ivana ; Hnát, Pavel (vedoucí práce) ; Antal, Jarolím (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá dopady světové krize na ASEAN a jeho členské státy. Cílem je poukázat na rozdílnost členských států ve dvou konkrétních oblastech. První oblastí je konkurenceschopnost a obchod. Tou druhou je chudoba a zahraniční zadlužení. Práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. První kapitola popisuje vybrané dvě oblasti a zjišťuje, jaké předpoklady vytvořily pro průběh globální ekonomické krize. Druhá kapitola se zabývá dopady ekonomické krize na vybrané oblasti.
Analýza smysluplnosti založení malého knihkupectví v Rokycanech
Hornychová, Martina ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Prokop, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je ověřit reálnost založení a provozování malého knihkupectví v Rokycanech. Teoretická část se zabývá obchodem, jeho funkcemi a marketingem v oblasti maloobchodní činnosti. V praktické části je nejprve pojednáno o budoucnosti tištěné podoby knihy. Dále je formou písemného dotazování ověřen zájem zákazníků z Rokycan a okolí o nové knihkupectví. Po vyhodnocení odpovědí z dotazníku je navrženo využití těchto informací při řízení marketingového mixu případného knihkupectví. Následuje analýza konkurence, dodavatelů a ověření cenové hladiny různých knižních titulů. Závěrečná finanční část potvrzuje reálnost podnikatelského záměru, sumarizuje náklady na provoz knihkupectví a porovnává je s reálnou hodnotou marže. Přínosem bakalářské práce jsou v praxi využitelné podklady pro kladné rozhodnutí o konkrétní podnikatelské činnosti.
Vývoj nákupních možností v Litomyšli a okolí
Kynclová, Lucie ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Odehnalová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zmapováním maloobchodní sítě v Litomyšli a okolí. Cílem je zhodnotit vývoj místních nákupních možností a porovnat provozní typy maloobchodních jednotek (jsou zde specializované prodejny, supermarkety, diskont a v nedaleké České Třebové se nachází hypermarket). V první části práce je definován obchod a jeho funkce. Druhá část popisuje provozní typy (formáty) maloobchodních jednotek. Třetí část charakterizuje Litomyšl prostřednictvím základních ekonomických údajů a poskytuje obraz o její velikosti, poloze, mzdách a míře nezaměstnanosti. V další části jsou zpracovány údaje o prodejnách v Litomyšli, které byly zjištěny na základě vlastního průzkumu. Na začátku kapitoly je vždy v krátkosti popsán maloobchodní řetězec či vlastník prodejny, jeho historie a služby, které poskytuje a poté je charakterizována daná prodejna přímo v Litomyšli. Závěrečná kapitola vyhodnocuje vývoj prodejen v Litomyšli a změny, ke kterým došlo.
Světový obchod čajem
Krňávková, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou světového obchodu čajem. První kapitola se věnuje světové produkci čaje. Druhá kapitola se zabývá světovým obchodem čajem. Stěžejní část této kapitoly je věnována aukcím jako tradiční formě obchodování čajem a zbylá část této kapitoly se pak věnuje novým formám obchodování čajem. Závěrečná třetí kapitola se zabývá novými trendy v oblasti obchodu čajem.
Analýza formátů obchodu TESCO na českém trhu
Jurištová, Lucia ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Cílem této práce je srovnat jednotlivé formáty obchodu obchodního řetězce Tesco, analyzovat jejich výhody a nevýhody a vzájemně je porovnat. Současně práce informuje o tom, co jednotlivý formát přináší. A stejně tak vysvětluje, jaké mají formáty společné a rozdílné rysy. Tato práce je členěna do tří základních kapitol. První obsahuje vysvětlení významu základních pojmů, které jsou pro práci stěžejní. Druhá je zaměřena na seznámení se společností Tesco - s její historií, činností, a zároveň i s teoretickým vymezením jejích jednotlivých formátů. Třetí kapitola je pak konkrétní analýzou daných formátů na základě mého subjektivního názoru.
Trade Development and Trade Perspectives of Visegrad Group
Ismatova, Sevara ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent)
DP se zabývá analýzou vývoje obchodu Visegrádských zemí, České republiky, Slovenské republiky, Polska a Maďarska, a to prostřednictvím detailní analýzy historických vývojových trendů ekonomických ukazatelů jako je HDP, měna a inflace a zahraniční obchod. Analyzované období je rozděleno do dvou period podle politického zřízení: komunistické období a po jeho kolapsu. Analýza prokázala, že obchod zemí Visegrádu byl koncentrován zejména na obchodní výměnu v rámci RVHP a obchodní vztahy se Západem byly omezeny, což ovlivnilo vývoj ekonomiky v prvních dekádách po nastolení demokratického zřízení a zpozdilo vstup těchto zemí do EU. V zemích Visegrádu za socialismu totiž existoval stání monopol zahraničního obchodu, což zapříčinilo take nižší konkurenceschopnost těchto ekonomik. V procesu transformace ekonomiky a integrace do EU se zvýšil podíl obchodu zejména se státy EU. Analýza prokázala velký význam otevření ekonomik pro ekonomický růst. Dalším cílem práce bylo posoudit obchodní perspektivy a vyhlídky na vstup Visegrádských zemí do Měnové unie EU. Pro ekonomickou stabilizaci a budoucí ekonomický růst i konkurenceschopnost Visegrádských zemí byl shledán jako významný také příliv PZI.
Implementace internetového obchodu pro začínajícího prodejce
Krotký, Vojtěch ; Mészáros, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Práce se věnuje problematice založení internetového obchodu a tématům s tím souvisejícím. Představuje komplexně hlavní aspekty, nutné k založení a provozování internetového obchodu. Práce obsahuje teoretické části i praktické informace, rady a poznatky z různých zdrojů. Je obsažena příprava obchodu, technické řešení, marketing a úspěšný provoz, včetně platebních a doručovacích metod. V poslední části, je představen záznam z jednání s dodavateli technického řešení a ukázka vytvoření jednoduchého internetového obchodu.
Tvorba e-shopu a prezentace zboží
Náhlovská, Klára ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je samotné vytvoření elektronického obchodu. Dalším cílem je představit čtenáři možnosti tvorby vlastního elektronického obchodu se zaměřením na open-source řešení. Posledním cílem je seznámit čtenáře se zásadami tvorby produktové fotografie nabízeného zboží v tomto elektronickém obchodě. Výběr způsobu řešení tvorby elektronického obchodu probíhal na základě konzultace se zástupci firmy implementující elektronický obchod, s odborníky zabývajícími se tvorbou elektronických obchodů a z informačních zdrojů z internetu. Tvorba produktové fotografie probíhala v ateliéru vytvořeném v domácích podmínkách pomocí vlastních sil. Nejdůležitějším přínosem práce je samotná implementace elektronického obchodu. Dále je to rozšíření obzorů pro čtenáře z oblasti tvorby elektronických obchodů i produktové fotografie. Práce je rozdělena do tří částí. V první části - teoretické se zabývám výběrem vhodného způsobu tvorby elektronického obchodu z možných řešení. Poté se zde věnuji pouze zvolené variantě a sice open-source řešení. Na základě zvolených kritérií vybírám nejvhodnější open-source redakční systém pro majitele implementujícího elektronického obchodu. Dále se zde zabývám grafikou a jejím vlivem na návrh webu a poté zásadami pro tvorbu produktové fotografie. Druhá část se věnuje samotné tvorbě elektronického obchodu. Zaměřuji se zde především na prezentaci zboží a její vliv na uživatele. Dále se zde věnuji tvorbě produktové fotografie. Třetí část je zaměřena na testování návrhu elektronického obchodu nezávislými uživateli. Ti by měli být schopni identifikovat další případné nekonzistence, které je nutné zapracovat pro zlepšení uživatelského rozhraní. Dále se tato část zabývá porovnáním konkurenceschopnosti prezentace zboží včetně jejího vlivu na uživatele tohoto elektronického obchodu vůči elektronickému obchodu konkurence. Výsledkem tvorby elektronického obchodu je doporučení, jak vytvořit kvalitní elektronický obchod s nízkými vstupními náklady.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 535 záznamů.   začátekpředchozí415 - 424dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.