Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální reflexe postoloprtského masakru po roce 1990
Hegerová, Lenka ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Dimitrov, Michal (oponent)
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je tzv. postoloprtský masakr a jeho reflexe vybranými českými médii po roce 1990. Postoloprtský masakr patří mezi největší poválečné excesy, kterých se Češi dopouštěli na vyháněných Němcích. Až do pádu komunistického režimu v roce 1989 byl případ, stejně jako ostatní zločiny páchané na Němcích během odsunu, tabuizován. Na poli historiografickém se sice tato skutečnost po roce 1990 změnila zejména díky publikacím Tomáše Staňka, avšak v místě, kde se masakr odehrál, trvala cesta k vyrovnání se s touto tragickou událostí mnohem delší dobu. Pamětní deska obětem, o kterou spolky i jednotlivci žádali od roku 2003, byla na místním hřbitově umístěna o sedm let později. Cílem mé práce je pomocí diskurzivní analýzy zjistit, jakým způsobem o postoloprtském masakru média informovala a jak reflektovala jednotlivé kauzy s ním spojené a zda tato medializace přispěla k rozhodnutí radnice pomník obětem vybudovat, případně jaké další okolnosti mohly mít na její rozhodování vliv.
Mediální reflexe spin doctoringu v kontextu audiovizuální narace posledních patnácti let
Kopřiva, Štěpán ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá mediální reflexí spin doctoringu - činnosti, která se pokouší manipulativními zásahy ovlivnit podobu mediálních textů za účelem svého prospěchu - ve výběru audiovizuálních děl vzniklých v období od druhé poloviny devadesátých let dvacátého století do současnosti (jmenovitě se jedná o filmy Vrtěti psem, Děkujeme, že kouříte a seriál House of Cards). Vychází z premisy, že analýzou této reflexe lze poznat, jakým způsobem vědomí možných zásahů spin doctoringu působí na interpretační aktivitu publika a na celý mediálně komunikační proces. V úvodu je nejprve vymezena teoretická definice pojmu spin doctoringu, stručně načrtnuta jeho historie a prozkoumány styčné body s technikou propagandy. Následuje narativní analýza vybraných audiovizuálních titulů a porovnání spindoctorských strategií v nich obsažených s existujícími postupy public relation, jakož i konkrétní příklady manipulativních zásahů. Závěr je věnovaný rozboru mediální reflexe spin doctoringu z pozic tří různých teorií reprezentace, dopadu konceptu sémiotické moci na podobu interpretace tušených manipulativních technik a vlivu této problematiky na úroveň mediální gramotnosti.
Mediální reflexe současné české architektury v českém periodickém tisku
Zahrádková, Nikola ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Lebedová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce Mediální reflexe současné české architektury v českém periodickém textu se zabývá výzkumem mediální reflexe současné české architektury v deníku Právo, deníku Lidové noviny a týdeníku Reflex ve vybraných letech 2012 a 2016. Teoretická část vysvětluje mediální koncepty, rozebírá pojmy reprezentace a vytváření stereotypní reprezentace. Další část práce se zaobírá tématem současné architektury, soustředí se na její postavení ve společnosti a na vztah architektury a medií. Výzkumná část práce vysvětluje vybranou metodu kvantitativní obsahové analýzy, dále je vysvětlen postup analýzy a výzkumu, předložený analýzou dosazené výsledky, které jsou interpretovány. Vyhodnocením dat je odpovězeno na výzkumné otázky a zhodnoceny hypotézy. Současná česká architektura se v periodickém tisku objevuje především v domácím zpravodajství a přílohách. Můžeme říci, že se tato tématika objevuje v mediích ve spojitosti s bydlením a veřejnými budovami, což vytváří velmi stereotypní rámec. Rozsah článku i jejich žánr je ovlivněn jejich umístěním. V deníku Lidové noviny a týdeníku Reflex převažují delší, kritické články, v deníku Právo kratší zpravodajské články. Tematická agenda je různá a rozptýlená, v souvislosti se zvoleným médiem.
Mediální reflexe spin doctoringu v kontextu audiovizuální narace posledních patnácti let
Kopřiva, Štěpán ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá mediální reflexí spin doctoringu - činnosti, která se pokouší manipulativními zásahy ovlivnit podobu mediálních textů za účelem svého prospěchu - ve výběru audiovizuálních děl vzniklých v období od druhé poloviny devadesátých let dvacátého století do současnosti (jmenovitě se jedná o filmy Vrtěti psem, Děkujeme, že kouříte a seriál House of Cards). Vychází z premisy, že analýzou této reflexe lze poznat, jakým způsobem vědomí možných zásahů spin doctoringu působí na interpretační aktivitu publika a na celý mediálně komunikační proces. V úvodu je nejprve vymezena teoretická definice pojmu spin doctoringu, stručně načrtnuta jeho historie a prozkoumány styčné body s technikou propagandy. Následuje narativní analýza vybraných audiovizuálních titulů a porovnání spindoctorských strategií v nich obsažených s existujícími postupy public relation, jakož i konkrétní příklady manipulativních zásahů. Závěr je věnovaný rozboru mediální reflexe spin doctoringu z pozic tří různých teorií reprezentace, dopadu konceptu sémiotické moci na podobu interpretace tušených manipulativních technik a vlivu této problematiky na úroveň mediální gramotnosti.
Mediální reflexe českého pavilonu na EXPO 2015 v českém a italském tisku
Roubíčková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediální reflexí pavilonu České republiky na poslední proběhnuvší světové výstavě v českých a italských tištěných denících. Do výzkumného vzorku obsahové analýzy bylo zařazeno 12 deníků (Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES, Právo, E15, Deník, Corriere della Sera, la Repubblica, La Stampa, Il Giornale, Il Messaggero, Il Sole 24 Ore), které byly sledovány v období od 1. 3. 2015 do 30. 11. 2015. Obsahová analýza 137 článků proběhla nejprve individuálně na úrovni obou států, poté byly porovnány mediální obrazy českého pavilonu v českém a italském tisku. Bylo zjištěno, že největší množství mediálních výstupů bylo shodně uveřejněno v měsíci květnu a v každé zemi výrazně dominoval právě jeden titul. Naopak primárním prvkem diferenciace mediálních reflexí se stal rozsah zájmu mediálních výstupů. Z referování výhradně o českém pavilonu či o informování o více národních zastoupeních vyplývají odlišnosti v dalších proměnných, kterými jsou kupříkladu základní tematická charakteristika článků či v nich nejakcentovanější zpravodajské hodnoty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.