Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pěnové materiály pro absorpci nárazu
Pilát, Adam ; Grim, Robert (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o systému pro pohlcení energie nouzového padákového přistání letounu pomocí polymerní pěny. Cílem je zvýšit bezpečnost padákových záchranných systémů pro posádku. V práci je obsažena rešerše způsobů absorpce energie nárazu v letectví a praktických příkladů aplikace takových zařízení. Je také provedena rešerše obvyklých podmínek použití padákových záchranných systémů. Na základě zkoumání metod modelování mechanických vlastností pěnových materiálů je navržen výpočtový model, který je schopen identifikovat použitelné konfigurace foambagu pro zadané materiálové charakteristiky, parametry letounu a požadované parametry dopadu. Experimentální část práce se věnuje měření materiálových charakteristik pěny s velmi krátkým časem vzniku. Identifikované charakteristiky jsou použity pro zpřesnění výpočtového modelu. Na základě výsledků upraveného výpočetního modelu je proveden koncepční návrh. Výsledkem je identifikace významných konstrukčních uzlů a návrh dvou možných koncepcí řešení systému. Výsledkem práce je potvrzení, že je takový systém možné navrhnout a zkonstruovat. Existují nicméně významné překážky pro praktické použití, které bude nutné vyřešit. Jedná se zejména o zajištění jeho spolehlivé funkce za všech očekávatelných podmínek a údržbu.
Urbanistická analýza obce a koncepční návrh veřejných a rozvojových lokalit obce Dubňany u Hodonína
Štefančíková, Tereza ; Tichý, Jan (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce nabízí komplexní urbanistickou analýzu města Dubňany u Hodonína a navrhuje koncepční řešení pro dva vybrané veřejné prostory – náměstí a bývalou náves. Návrhy tak představují praktický nástroj pro zadávání architektonicko-urbanistických soutěží a směřují k oživení a zatraktivnění městského prostředí. První část práce je věnována hloubkové analýze města. Analýza slouží k pochopení charakteru města a k identifikaci klíčových urbanistických problémů, které jsou předmětem druhé části bakalářské práce. Druhá část práce se zaměřuje na samotný návrh koncepčního řešení dvou vybraných veřejných prostorů: náměstí a bývalou náves. Na základě studia odborné literatury a analýzy stávajícího stavu náměstí jsou navrženy změny, které podtrhují jeho charakter, jako hlavního veřejného prostoru města. Koncepční návrh se zaměřuje na řešení jeho nadměrné velikosti (vzhledem k velikosti města) a na jeho nejasné vymezení. Vedle toho činí kroky na podporu venkovních aktivit, oživení prostoru a jeho zatraktivnění pro obyvatele města. Obdobně je na základě studia, analýzy stávajícího stavu a identifikaci nedostatků navržen prostor bývalé návsi. Cílem návrhu je snaha o obnovení historického významu návsi jako centra dění a místa setkávání a zároveň zatraktivnění prostoru pro trávení volného času. Vzhledem k neveliké velikosti města, ve kterém by se dalšímu hlavnímu veřejnému místu nedostalo potřebné uplatnění, se navrhuje revitalizace bývalé návsi formou městského parku. Park doplní chybějící prvek v urbanistické struktuře a zároveň oživí prostor a přiláká obyvatele. Práce nabízí komplexní urbanistickou analýzu města Dubňany v okrese Hodonín a koncepční řešení pro dva vybrané veřejné prostory. Oba návrhy reflektují specifika daných lokalit, využívají jejich potenciál a směřují k oživení a zatraktivnění městského prostředí.
Létající větrná elektrárna
Killioglu, Can ; Popela, Robert (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou létajících větrných elektráren, což je inovativní oblast využití obnovitelných zdrojů energie. Hlavním přínosem těchto elektráren oproti klasickým větrným turbínám je jejich schopnost dosáhnout vyšších výšek a tím využít silnějších větrných podmínek. Důležitou součástí diplomové práce je aerodynamická analýza rotoru v režimu autorotace, která zkoumá chování vrtulového rotoru. Dále je proveden koncepční a konstrukční návrh vybraného typu létající větrné elektrárny.
Návrh základní koncepce air - mobilu
Podhorský, Matěj ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je koncepční návrh air-mobilu, tedy létajícího automobilu. Je provedeno srovnání dosavadních koncepcí, technický popis navrhovaného řešení, hmotový rozbor, výpočet aerostatických podkladů, výpočet obálky zatížení a návrh příhradové konstrukce trupu. Jako předpisová báze byl stanoven předpis CS-VLA, případně ELSA-K. Vyhovění požadavkům předpisu je jedním z cílů této práce.
Systém pro haptickou odezvu a jeho spolehlivost
Horpatzká, Michaela ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Janhuba, Luboš (vedoucí práce)
Práce se věnuje koncepčnímu návrhu a hodnocení spolehlivosti systému haptické odezvy pro piloty malých letounů kategorií UL2, EASA CS-LSA, EASA CS-VLA a EASA-CS-23. Koncepční návrh je rozdělen na tři části. V první je shrnut vývoj testování haptického systému na leteckém simulátoru, dále pak jsou rozebrány možnosti zapojení systému do letounu pro letovou zkoušku a ve třetí části jsou nastíněny možnosti pro zástavbu do letounu. Součástí poslední části koncepčního návrhu je analýza spolehlivosti systému a shrnutí možných problémů při zástavbě systému do letounu.
Návrh jednomístného letounu podle předpisu UL-2
Kövér, Ondřej ; Schoř, Pavel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší koncepční návrh jednomístného letounu dle předpisu UL-2, to znamená do 300 kilogramů vzletové hmotnosti. V první části práce je uveden přehled podobných letounů a shrnutí jejich důležitých charakteristik. V další části jsou postupně nastíněny možné koncepce a výběr té nejvhodnější z nich. Následně jsou uvedeny charakteristiky zvolených nosných ploch, výpočet zatížení a letové obálky. Poslední část se věnuje výpočtu zatížení a následně návrhu motorového lože.
Městské tříkolové vozidlo s elektrickým pohonem
Černík, Adam ; Porteš, Petr (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem podvozku tříkolového vozidla. Celková užitková hmotnost vozidla je 160 kg. Na začátku se práce zabývá rešerší různých typů podvozků u používaných tříkolových vozidel. Dále jsou shrnuty výhody a nevýhody různých koncepcí podvozků a následná volba jednoho z nich. Poté jsou zvoleny koncepční parametry vozidla. Nakonec je vymodelován 3D model v programu Inventor, který odpovídá zvoleným koncepčním parametrům. Tento model slouží k vizualizaci navrženého podvozku tříkolového vozidla.
Koncepční návrh výkonného kluzáku s pomocným elektrickým pohonem (dle EASA CS-22)
Hlůšek, Josef ; Sklenář, Filip (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje koncepčnímu návrhu kluzáku s elektrickým pohonem dle předpisu CS-22. Je zpracován statistický rozbor kluzáků s pomocným pohonem, který je použit pro stanovení základních návrhových parametrů, ze kterých koncepční návrh vychází. Na základě analytické poláry odhadu odporu jsou vypočteny letové výkony, zejména dolet a vliv solárních panelů na dolet. Práce obsahuje konstrukční návrh zástavby akumulátorů do křídla.
Koncepční návrh hornokřídlého letounu s využitím konstrukčních prvků předchozího typu
Koudelka, Jaroslav ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh nového hornoplošného letounu pro firmu TL ultralight s využitím konstrukčních prvků jejich předchozích typů. Návrh je tvořen s důrazem na komfort posádky a ergonomii kabiny. První část práce se zaměřuje na popis základních požadavků kladených na navrhovaný letoun a jeho zařazení v rámci leteckých předpisů. Dále obsahuje rešeršní část konkurenčních typů a aktuálně vyráběného typu, jenž by měl navrhovaný letoun v portfoliu firmy nahradit. Následuje charakteristika jednotlivých částí draku, specifikace částí, jenž budou využity z předchozích typů, a návrh zcela nových částí. Velký důraz je dále kladen na uspořádání interiéru a jeho designovou a ergonomickou podobu. Na navrhovaném letounu jsou poté provedeny teoretické výpočty základních výkonů a vlastností a předběžný hmotnostní rozbor. V závěru jsou vyhodnoceny přínosy nově navrhovaného letoun s ohledem na konkurenci.
Koncepční návrh soutěžního modelu
Pospíšil, Jakub ; Vaněk, František (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem soutěžního modelu letounu na mezinárodní studentskou soutěž. Úvod práce pojednává o pravidlech soutěže a jejich následné analýze. Rešeršní část se zabývá možným konceptem letounu z pohledu různých konfigurací jednotlivých částí modelu. V praktické části jsou zpracovány charakteristiky jednotlivých částí letounu a je proveden hmotnostní rozbor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.