Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Fenomén hromadného nakupování - příčiny jeho rozšíření a postavení spotřebitele na tomto trhu z uživatelské perspektivy
Sedláková, Klára ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Balážová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem hromadného nakupování na slevových serverech, zejména pak příčinami jeho rozšíření do české společnosti a postavením spotřebitele na českém trhu slevových serverů. Práce zkoumá daná podtémata z hlediska uživatelské perspektivy, do které se autorka snaží proniknout prostřednictvím provedení vlastního výzkumu kvalitativního charakteru. Autorka vychází ze sociologických teorií konzumní společnosti, ve kterých se snaží nalézat kořeny úspěšnosti fenoménu a také teoretická východiska k problematice postavení spotřebitele na trhu slevových serverů. Příčiny rozšíření fenoménu jsou v práci zjišťovány formou výzkumu motivačních faktorů, které uživatele slevových serverů vedou k nakupování zde. V práci jsou tedy i stručně vysvětleny sociálněpsychologické pojmy spojené s motivací a lidskými potřebami. Autorka provedla sérii polostrukturovaných rozhovorů. Důraz byl pak kladen zejména na významy, které uživatelé slevových serverů konkrétnímu jednání přisuzovali. Výzkumná část práce se věnuje propojení hlavních příčin rozšíření fenoménu, teoreticky ukotvených v teorii konzumní společnosti, s aspekty, které jsou typické pro tento relativně nový způsob internetového nakupování a následné spotřeby. Výsledné motivační faktory dělí do odpovídajících kategorií. Dále pak řeší...
Fenomén hromadného nakupování - příčiny jeho rozšíření a postavení spotřebitele na tomto trhu z uživatelské perspektivy
Sedláková, Klára ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Balážová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem hromadného nakupování na slevových serverech, zejména pak příčinami jeho rozšíření do české společnosti a postavením spotřebitele na českém trhu slevových serverů. Práce zkoumá daná podtémata z hlediska uživatelské perspektivy, do které se autorka snaží proniknout prostřednictvím provedení vlastního výzkumu kvalitativního charakteru. Autorka vychází ze sociologických teorií konzumní společnosti, ve kterých se snaží nalézat kořeny úspěšnosti fenoménu a také teoretická východiska k problematice postavení spotřebitele na trhu slevových serverů. Příčiny rozšíření fenoménu jsou v práci zjišťovány formou výzkumu motivačních faktorů, které uživatele slevových serverů vedou k nakupování zde. V práci jsou tedy i stručně vysvětleny sociálněpsychologické pojmy spojené s motivací a lidskými potřebami. Autorka provedla sérii polostrukturovaných rozhovorů. Důraz byl pak kladen zejména na významy, které uživatelé slevových serverů konkrétnímu jednání přisuzovali. Výzkumná část práce se věnuje propojení hlavních příčin rozšíření fenoménu, teoreticky ukotvených v teorii konzumní společnosti, s aspekty, které jsou typické pro tento relativně nový způsob internetového nakupování a následné spotřeby. Výsledné motivační faktory dělí do odpovídajících kategorií. Dále pak řeší...
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
VAŇÁSEK, Milan
Téma práce je ochrana spotřebitele. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cíl bakalářské práce je analyzovat ochranu spotřebitelů v České republice a stanovit návrhy na zlepšení. Teoretická část popisuje základní koncepty ochrany spotřebitele, historický vývoj,spotřebitelské organizace,rychlé výstražné systémy a seznamuje s českými zákony a novými legislativními změnami. Praktická část je založena na marketingovém výzkumu ve formě dotazníku.Dle výsledků z šetření jsou stanoveny návrhy na zlepšení povědomí spotřebitelů o jejich právech.
Analýza faktorů ovlivňujících chování spotřebitele při nákupu na internetu
Luňák, Adam ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Špecián, Petr (oponent)
Ve své práci se zabývám vysvětlením rozptylů mezi jednotlivými dny z pohledu denního počtu objednávek a jejich výše při nákupech na internetu. Pracuji z daty jak z České, tak Slovenské republiky. Z modelů vyplývá, nárůst mzdy o 1% vede k nárůstu počtu objednávek o 5,49 % v České republice a o 5,87 % ve Slovenské republice. Jednoznačně bylo také prokázáno, že častěji nakupují v e-obchodech muži a více také za jednotlivé objednávky utratí. Nejsilnějším dnem v komparaci denního počtu objednávek a jejich výše se jeví pondělí, a to na území obou zemí. Vlivy počasí jsou různé a nelze z nich určitě jasný trend.
Faktory ovlivňující výběr e-shopu při realizaci nákupu
Lovas, Jan ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
První kapitola práce se zabývá základními vlastnostmi internetu, dále klady a zápory internetového nakupování a sběru dat. Ve druhé kapitole je popsán rozhodovací proces spotřebitele spolu s možnostmi komunikace s ním a rozdíly mezi zákazníky kamenných a internetových obchodů. Ve třetí kapitole jsou uvedeny použité metody výzkumu a vyhodnocení výsledků. Čtvrtá kapitola popisuje vybrané vyhledávací portály, které zákazníkům pomáhají s výběrem obchodu. Poslední kapitola je věnována výsledkům kvantitativního a kvalitativního výzkumu spolu s doporučením prvků, které by měl internetový obchod obsahovat.
Ochrana spotřebitele a nakupování na internetu
Blažková, Lenka ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Žák, Květoslav (oponent)
Bakalářská práce je věnována problematice ochrany spotřebitele při nakupování na internetu. Cílem je vybrat konkrétní právní úpravu týkající se internetového nakupování a zjistit zejména povinnosti prodávajících a práva kupujících při uplatňování odpovědnosti za vady. Část práce je věnována také spotřebitelským sporům, způsobům jejich řešení a orgánům, které při nich mohou být nápomocné. Poslední součástí práce je analýza internetového nakupování včetně dotazníkového průzkumu a analýzy vybraných internetových obchodů.
Servery hromadného nakupování
Kopřiva, Michal ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Špecián, Petr (oponent)
Práce analyzuje systém šíření slev pomocí serverů hromadného nakupování. Hromadné nakupování je vymezeno jako druh distribuce kuponů, které jsou jedním z druhů slev. Následná analýza na datech o prodejích a dotazníkovém šetření shrnuje, že limity, které charakterizují hromadné nakupování, nejsou výrobci příliš využívány. Dále ukazuje, že společenský aspekt prodeje je zásadní odlišností od ostatních druhů kuponů. Analýza sortimentu zjišťuje, že se jeho struktura zásadně liší od klasických kuponů. Servery hromadného nakupování prodávají hlavně novinky na trhu a služby se společenským rozměrem.
Marketingová strategie začínající firmy Didogo Group s.r.o. ve střední a východní Evropě se zaměřením na nová média a komunikaci
Shubik, Elena ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Hubáček, Josef (oponent)
Tato diplomní práce je zaměřena na internetové nakupování, internetový marketing a marketingový potenciál sociálních médií. Na příkladu skutečného začínajícího internetového obchodu Didogo Group s.r.o. si klade za cíl poukázat na různé možnosti jak zlepšit viditelnost a povědomí o malé firmě implementací rozličných nástrojů internetového marketingu. Největší důraz je zde kladen na sociální sítě a jejich využití pro marketing a reklamu. Po obecném teoretickém a faktickém úvodu do problematiky internetového nakupovaní ve světě a v České republice, detailním popisu různých internetových marketingových nástrojů a sociálních sítí, práce analyzuje stávající situaci firmy Didogo Group s.r.o. a jí dosud využitých marketingových nástrojů, přičemž posléze nabízí seznam doporučení pro budoucí marketingovou strategii této firmy. Diplomní práce pozůstává z 79 stránek, obsahuje 10 grafů a tabulek, a 7 příloh.
Ochrana spotřebitele a nakupování na internetu
Holá, Eva ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Gál, Robert (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice internetového nakupování. Jejím cílem je analyzovat internetové nakupování a zjistit práva a povinnosti spotřebitelů a prodávajících, která vycházejí z platné legislativy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá průběhem nákupu přes internet a jeho právní úpravou. Jsou vysvětleny pojmy internet, e-business a e-commerce, jsou uvedeny typy e-obchodů a je zmíněna certifikace internetových obchodů. V praktické části je zjišťováno prostřednictvím dotazníkového šetření nákupní chování dotazovaných při nákupu přes internet. V závěru jsou sepsány výhody a nevýhody internetového nakupování

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.