Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gemini
Šimonová, Eliška ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Revitalizace střední školy Gemini, návrh internátu a návrh nového využití školní zahrady s umístěním kavárny dává nový dech tomuto prostoru v klidném území Brněnského sídliště Lesná. Cílem práce je vytvořit příjemné prostředí nejen pro studenty a zaměstnance, ale i pro lidi z širšího okolí. Revitalizace střední školy je navržena tak, aby objekt co nejlépe umožňoval vzdělávat zdravotně znevýhodněné studenty v jejich oboru, a aby zdejší výuka mohla následovat moderní trendy této doby. Areál školy se má stát mimo jiné místem, kde se tito studenti mohou postupně začleňovat do běžného života a získávat tak spousty zkušeností na následnou cestu životem.
Gemini
Němcová, Hana ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem návrhu je vytvořit příjemné a funkční prostředí pro studium a pobyt mládeže se zdravotním znevýhodněním ve Střední škole GEMINI. Požadavek k navýšení počtu dětí je také důvodem nejen revitalizace a modernizace stávající budovy, ale i novostavby další budovy. Dalším hlediskem projektu je vhodné začlenění stavby do prostředí sídliště Brno – Lesná.
Gemini
Kartal, Emina ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je inkluzivní architektura. Cílem práce je návrh internátu a rekonstrukce Střední školy Gemini na Sídlišti Lesná v Brně spolu s úpravou okolí školy. Střední škola plánuje navýšení své dosavadní kapacity a usiluje o inkluzivní vzdělávání, což je zohledněno v novém návrhu. Současné podmínky jsou již nevyhovující. V minulosti bylo vedení školy omezeno dostupnými možnostmi a přijalo budovu s dispozicí mateřské školy spolu se zahradou. Škola tak funguje na omezené ploše nebo ve stísněných prostorách. Cílem je zajistit kvalitní a vzdělávání pro všechny bez rozdílu. Vzdělání, které budou mít studenti spojené s příjemným pobytem, ve vzdušných prostorách ve škole či školní zahradě, popřípadě v nové budově internátu. Součástí návrhu je i udržitelný přístup v oblasti navrhování, který zajistí investorovi menší náklady spojené s provozem budovy, která funguje jako školská instituce.
Gemini
Nedělková, Marie ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá revitalizací školy Gemini pro zdravotně znevýhodněnou mládež a jejího okolí. Škola se nachází v lokalitě sídliště Lesná v Brně. Původní funkce budovy školy byla mateřská škola a jesle. Dispozice stavby je od té doby téměř nezměněná. Cílem práce je přizpůsobit školu a její pozemek současné funkci střední školy tak, aby byla bezbariérově přístupná všem studentům i zaměstnancům. Navýšit kapacitu studentů. Vytvořit příjemné a funkční prostředí pro vzdělávání, aby se studenti, kteří tuto školu absolvují, mohli plnohodnotně pracovně uplatnit a začlenit do běžného života.
Vysokoškolský internát
Švehla, Ľuboš ; Ing.Jitka Spáčilová (oponent) ; Spáčil, Miroslav (vedoucí práce)
Novostavba vysokoškolského internátu v Trnave s piatimi nadzemnými podlažiami je osadená na rovinatom pozemku. V prvom podlaží sa nachádza technická časť objektu, priestor pre prechodné ubytovanie a samostatná predajná plocha. Časť druhého nadzemného podlažia tvoria priestory pre administratívu, druhá časť tohto podlažia, rovnako ako zvyšné tri, sú navrhnuté ako bunkový ubytovací systém pre študentov. Celková kapacita ubytovaných študentov je 134. Nosný systém budovy je skeletový monolitický železobetónový s výplňovými obvodovými stenami z keramických tvaroviek. Plochá strecha objektu nie je pochôdzna.
Budovy pro vzdělávání - energie a vnitřní prostředí
Čišecký, Ladislav ; Adam, Pavel (oponent) ; Hirš, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje hodnocení vnitřního prostředí školního komplexu v atypickém himalájském vysokohorském prostředí, který je zcela závislý na energiích pochá-zejících z obnovitelných zdrojů. Konstrukční řešení budov umožňuje maximální využití slu-neční energie, které je jako jediné v oblasti dostatek. V práci jsou tyto budovy podrobně popsány. Rovněž je popsáno měření, které celoročně v objektech probíhalo. Výstupy z měření jsou porovnány s požadovanými hodnotami. Součásti práce jsou i matematické simulace na modelech vytvořených v software BSim. Výstupem simulací je pak hodnocení využití energie a návrh vhodných opatření na zlepšení stávajícího stavu.
Jaroslavice – sídlo v krajině
Mrlíková, Markéta ; Ryšavá, Hana (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Cílem je restat obce Jaroslavice. Před válkou byla významným městečkem, ale dnes se jedná o upadající sídlo. Problémem se stal odsun německého obyvatelstva po válce a poté blízkost střežené hranice. Tato práce se zaobírá možností žití v pohraničí a návratem života do zapomenutého kraje. Navrhuje propojená starého s novým. Těžištěm práce je rekonstrukce majeru v podzámčí. Ten se nachází na okraji centra obce Jaroslavice a navazuje na nově navrhovanou část obce. Parcela majeru se tak stává pojítkem mezi historií a současností. Svou náplní reaguje na současné i navrhované funkce a vybavenost obce. V majeru tak vzniká zázemí pro žáky nedaleké nově navrhované střední školy. To zahrnuje ubytování, stravování i pobytový dvůr. To se prolíná se zázemím umělců a galerií, jenž navazuje na centrum obce. Ve svých funkcích také umožňuje propojení prostorů do sálu, který doplňuje chybějící prostor v obci.
Volnočasové a zájmové aktivity žáků škol pro sluchově postižené
Kutilová, Ludmila ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá vymezením pojmu volný čas a představením nejznámějších volnočasových institucí a organizací v České republice. Dále vymezuje specifika trávení volného času sluchově postižených lidí, zvláště pak dětí a mládeže. Stručně popisuje typy volnočasových aktivit, které jsou nabízeny ve školách a organizacích pro sluchově postižené v několika městech. V praktické části jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Pozornost je také věnována rozdílu trávení volného času internátních a neinternátních žáků škol, které byly do šetření zapojeny.
Internátní péče ve školách pro sluchově postižené v ČR - od r. 1786 po současnost
Ondráčků, Alex ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Okrouhlíková, Lenka (oponent)
(česky): V této bakalářské práci je popsán historický vývoj internátní péče v českých školách pro sluchově postižené a v tehdejších ústavech pro hluchoněmé od roku 1786 až po současnost. Zmiňuje režim internátů, mimoškolní činnosti žáků, pedagogický dozor a vybavení internátů. Režim je rozdělen na časové úseky. Práce se zabývá i komunitou Neslyšících, jak v zahraničí tak i u nás. Zkoumá vliv internátu na tuto komunitu. Poznatky jsou usouvztažněny s individuálním vývojem dítěte na internátě, vliv internátu na osobnost dítěte. V práci je čerpáno z odborné jak dobové, tak současné literatury, legislativních norem a jiných dokumentů. Závěr práce popisuje výsledky zkoumání dané problematiky. Internát je pro děti deprivující. Pro neslyšící děti taktéž, pokud nemají komunikaci ve svém mateřském jazyce (znakový jazyk) mezi sebou a ostatními, kontakt s okolím a vykonáváním každodenních činností obvyklých v běžné rodině. Na internátě se rozvíjí komunita Neslyšících, zaniknutím internátů vymizí i tato komunita. Nejlepším řešením jsou samostatné byty s malými skupinami dětí, které do školy dojíždějí a učí se samostatnosti. Tento model funguje mimo jiné i ve Švédsku. Rodinný model s individuálním přístupem by minimalizoval negativní projevy dětí umístěné mimo svou rodinu.
Volnočasové a zájmové aktivity žáků škol pro sluchově postižené
Kutilová, Ludmila ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
7 Abstrakt Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá vymezením pojmu volný čas a představením nejznámějších volnočasových institucí a organizací v České republice. Dále vymezuje specifika trávení volného času lidí se sluchovým postižením, zvláště pak dětí a mládeže. Stručně popisuje typy volnočasových aktivit, které jsou nabízeny ve školách a organizacích pro sluchově postižené v několika městech. V praktické části jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Pozornost je také věnována rozdílu trávení volného času internátních a neinternátních žáků škol, které byly do šetření zapojeny. Klíčová slova Volný čas, volnočasové aktivity, volnočasové instituce a organizace, zájmová činnost, žák se sluchovým postižením, organizace pro sluchově postižené žáky, škola pro sluchově postižené žáky, internát.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.