|
Connection
Kynclová, Iveta ; Bartošová, Zuzana (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce Ivety Kynclové bude založena na hledání vztahů lability a adrenalinu, zhodnocující osobní zkušenosti související s jízdou na motorce. Součástí práce bude vhodná volba materiálů, umožňující jak přenos vlastních pocitů, tak vytvoření výsledných prostorových objektů či instalace.
|
|
Untitled
Belanec, Radek ; Málek, Štěpán (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce Radka Belance bude spočívat v realizaci zevnitř fyzicky přístupného organického prostorového objektu, balancující na pomezí sochy a architektury, vytvářeného v logice stavebnice, umožňující proměnu tvaru objektu na základě místně specifických podmínek volených míst. Proces práce bude současně odvykací terapií od závislosti na alkoholou, jehož symptomy se otisknou do výsledného díla.
|
|
Objekt interakce
Kallus, Martin ; Písaříková, Jana (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Objekt interakce se zabývá tělem a jeho obýváním prostoru. Opírá se o můj průzkum manuální hry a vztahů k lidskému tělu. Pro jejich ohledávání využívá metody, postupy a prostředky výtvarné prostorové tvorby. Jedním z výsledků tohoto bádání bude interaktivní kovový objekt, sestávající z několika modulárních jednotek, které bude možné přeskupovat a přetvářet tak prostor vymezený ocelovými moduly.
|
|
Symbiotický otisk
Kachtíková, Michaela ; Tkáčová, Lucia (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem "Symbiotický otisk" zkoumá symbiotický vztah mezi tělesností a myslí prostřednictvím meditativní praxe, která se zhmotňuje v místně specifické instalaci uvnitř bílých katakomb. Práce reflektuje autorčin osobní výzkum v oblasti vnitřního mentálního prostoru, který je transformován do fyzické podoby. Autorka prezentuje prostor, který je jí sice povědomý, ale zároveň cizí, a který se v důsledku dlouhodobé péče neustále proměňuje a rozvíjí. Tento proces vede k vytvoření jedinečného dialogu mezi vnějším a vnitřním prostředím, kde se fyzická interakce a tělesná přítomnost stávají klíčovými komponenty pro hlubší porozumění a sebepoznání. Místně specifická instalace má ambici propojit vnější a vnitřní svět, viditelné a skryté, uvnitř a vně.
|
|
Grape vine
Lubovská, Karolína ; Písaříková, Jana (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Práce Grape Vine prozkoumává téma jihomoravské vinařské krajiny a prvky, které jsou s ní spojené a pro ni nejvíce charakteristické. Práce poukazuje na praktiky, jakými je tato krajina průběžně měněna a šlechtěna k lidskému využití, a to v tomto případě k pěstování vinné révy a produkci vína. Soustředí se na přístup ke krajině a na to, jakými specifickými způsoby se přistupuje k jejím různým částem prostřednictvím kultivace, selekce a kontroly růstu vinné révy s cílem dosažení nejvyšších úrod za použití postupů určených tradicí vinařského zemědělství v této konkrétní oblasti.
|
|
Zpětná vazba
Smolek, Adam ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je zpětná vazba, chápaná doslovně jako technický princip v tvorbě audiovizuálního díla, ale také jako obecný princip reflexivity. Do rámce diplomové práce jsou takto zahrnuty dramaturgické, kurátorské a produkční aktivity autora, které jsou chápány nejen jako autonomní tvůrčí výstupy, ale také jako zpětnovazebné systémy. Výsledkem práce je autorský nástroj operující s obrazovými a zvukovými daty odvozenými ze záznamů proběhnuvších projektů z oblasti tvorby výstav, kulturních a hudebních akcí. Práce jednak usiluje o zhodnocení realizovaných projektů posunem na meta-rovinu uměleckého díla, jejím výstupem je samotné vytvoření audiovizuálního nástroje, ale podstatná je rovněž konceptuální rovina využití mechanismu zpětné vazby k úvahám o sobě samotném v interpersonálních vztazích.
|
|
If you are too sensitive, apply spf50
Rapavá, Michaela ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Studentka se ve své diplomové práci bude zabývat přesahem svých předchozích prací, založených na tématu tělesnosti a textu, prostřednictvím aktivace základních tělesných smyslů. Výsledkem bude prostorová instalace jako rovnocenný dialog materiálových linií a poetického jazyka, s případným zapojením zvukových médií.
|
|
Obnovení tradic
Drevenáková, Natália ; Tamásová, Alexandra (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Projekt "Reclaiming Traditions" je komplexní umělecký projekt, který se zabývá reinterpretací slovenské tradice a jejích kulturních prvků, konkrétně tradicí 1. května - Stavění Máje. Tato potřeba vychází z osobní zkušenosti autorky jako queer osoby vyrůstající na Slovensku, kde queer bytosti ve veřejném prostoru nemají své legitimní místo. Toto přetváření se děje na půdě feminismu, ekofeminismu a queer ekologie. Součástí projektu je tvorba monumentů ve veřejném prostoru, které symbolizují nový přístup k nebinárnímu vnímání přírody a důležitost participace. Projekt se vyvíjí skrze několik fází od tvorby sošného objektu, tapisérie a instalace v exteriérech až po happeningy. Součástí každé fáze je textilní lněný odpad, který autorka produkuje při tvorbě oděvního designu. Tento odpad je využit v různých fázích projektu (tapiserie, hamaky, recyklované zbytky v půdě) a vo fázi diplomové práce, jako recyklovaná příze z recyklovaných zbytků lnu a vlny na háčkování boxovacích pytlů, které budou reprezentovat obkolesení. Inspirací pro formální přetvoření je neologismus "CIRCLUSION" německé feministky a politické spisovatelky Bini Adamczak, který je ženským aktivem proti mužskému aktivu penetrace. Circlusion (obkroužení) označuje aktivní obklopení. Projekt reflektuje i otázky genderu, sexuální dominance a ekologické odpovědnosti v kontextu umění ve veřejném prostoru a komunity.
|
|
Vhled
Valentová, Aneta ; Chalánková, Vendula (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Diplomová práce Vhled přináší filosofickou úvahu nad médiem fotografie ve formě instalace s video-projekcí v prostoru. Pomocí příběhu o vzniku zobrazení králíka na měsíci se v bílé místnosti ve stylu volné metafory rozehrávají otázky nad problematikou fotografického média (uzamknuté dvojnictví, zastavený čas, orámovaný otisk skutečnosti, surové reálné zobrazení). Prostřednictvím tohoto mýtu dostává médium fotografie konkrétní podobu - ve formě symbolického prostředí s objekty a znaky. Celá práce je volná personifikace fotografie, v jejímž vnitřku se divák může ocitnout.
|
|
Zábrany/Barriers
Vybíral, Dalibor ; Soukup, Štěpán (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce reflektuje autorovy osobní pocity a emocionální posuny během období určité životní fáze během studia. Sumarizuje tak chronoligicky posun od citově a fyzicky koncipovaných performancí po dnešní stadium vztahu, kdy vše co bylo odděluje surová materiální intalace zdi. Ta symbolicky představuje onu bariéru, nepochopení, odcizení a konec dialogu mezi dvěma stranami.
|