Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Soudní mediace jako nástroj pro řešení konfliktů v rodině
KOŘÍNKOVÁ, Kristina
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rodinné mediace, a to jak dobrovolné mediace, tak soudem nařízeného prvního setkání s mediátorem coby nástrojem pro řešení konfliktů v rodinách. Cílem této práce je zjistit, jak sociální pracovníci a mediátoři vnímají možnost rodin využívat soudní mediaci pro řešení konfliktů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická se skládá ze šesti hlavních kapitol, které se dále dělí na menší podkapitoly. V jednotlivých kapitolách se zabývám rodinou a konflikty, které v ní mohou vznikat. Dále uvádím možné alternativní metody řešení konfliktů a následně se zabývám teoretickými východisky mediace, a to jak obecné, tak rodinné mediace. V teoretické části pak popisuji dobrovolnou mediaci a mediaci soudní. Praktická část byla zpracována pomocí kvalitativního výzkumu za použití techniky polostrukturovaných rozhovorů. Cílem rozhovorů bylo nalézt individuální odpovědi na mnou definované výzkumné otázky. Výzkumu se zúčastnilo pět respondentů, včetně mediátorů a sociálních pracovníků pracujících v oblasti rodinné mediace. V praktické části jsou pak jednotlivé rozhovory interpretovány a analyzovány. Na základě provedeného výzkumu jsem dospěla k závěru, že mediátoři a sociální pracovníci vnímají rodinnou mediaci i soudní mediaci jako přínosný nástroj pro řešení konfliktů v rodině, který má ovšem svá specifická úskalí, jak je tomu u celé rodinné mediace jako takové. Získané výsledky práce mohou být publikovány například v článku o mediaci nebo sociální práci s rodinou. Závěry mohou být rovněž použity jako výchozí bod pro podrobnější analýzu tématu.
Distanční výuka z pohledu jedné rodiny
Brodilová, Aneta ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Maryšková, Tereza (oponent)
Tato práce si klade za cíl podívat se na nový fenomén dnešní doby - distanční výuku, kterou byla nahrazena běžná prezenční forma vzdělávání v rámci protiepidemických opatření, z pohledu jedné vybrané rodiny. V teoretické části se věnuje dvěma tématům. Prvním je distanční výuka, uvedení do problematiky, její legislativní zakotvení a její formy. Zpracovává téma rodiče a jeho významné postavení v distanční výuce a také celkový přístup rodičů ke škole, který se dále promítá i do postoje dítěte vůči škole a vzdělávání. V této části jsou také popsány dopady distanční výuky na žáky a studenty a také výhody a nevýhody distanční výuky v porovnaní s běžnou výukou prezenční. Druhé téma teoretické části je pak pohled na přístupy užívané k práci s rodinou a jejich principy. Jedná se konkrétně o systemický přístup a narativní přístup. Je zde popsáno konstruování reality v narativním pojetí a škola a její místo v příběhu rodiny. Tyto kapitoly jsou zařazeny pro lepší pochopení interpretace v empirické části práce, která z těchto přístupů přímo vychází. V samotné empirické části jsou pak zpracovány a interpretovány informace poskytnuté v rámci rozhovorů vybranou rodinou. Rozhovory byly vedeny formou polostrukturovaných interview. Z rozhovorů vyplynulo celkem šest základních témat, která jsou popisována a dokládána...
Vliv rodinných a sociálních vztahů na vládu a dvůr Rudolfa II.
Horská, Dominika ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sládek, Miloš (oponent)
Předmětem diplomové práce je charakterizace výrazné osobnosti českých dějin, císaře Rudolfa II. Důraz je kladen na jednotlivé faktory, které ovlivnily jak samotnou vládu Rudolfa II., tak i chování jeho dvora. Zaměřuji se také na Rudolfovu sbírku umění, jeho zájem o alchymii a přírodní vědy. Dále se věnuji výrazným bratrským sporům, vztahům se ženami a následně jakou roli v jeho chování hrála duševní choroba. Zmiňuji jednotlivé aspekty, které nejvíce ovlivnily osobnost vybraného panovníka. Cílem mé práce je poukázat na rodinné a sociální vztahy Rudolfa II., které se dle mého názoru výrazně podepsaly na jeho vládě. Dále si kladu za cíl charakterizovat složitou rozporuplnou osobnost císaře Rudolfa II. a v neposlední řadě se snažím najít důvody, proč je naším národem brán spíše jako oblíbená a výrazná osobnost z rodu Habsburků.
Soběslavské testamenty a písemnosti pozůstalostního řízení 1455-1550: možnosti jejich využití
Vandrovcová, Lenka ; Zilynská, Blanka (vedoucí práce) ; Pátková, Hana (oponent)
Práce se zabývá městem Soběslav, které patřilo pánům z Rožmberka a dochoval se v něm soubor testamentů z let 1455-1550. Soubor se skládá celkem z 83 listinných testamentů. Práce nejprve popisuje testamentární praxi (proces vzniku testamentu) a soubor soběslavských testamentů. Samotný výzkum se zabývá nejprve testátory, kteří byli spřízněni nějakým druhem rodinné vazby. Podrobněji se práce zabývá jednou z těchto rodin, rodinou Račmanů. Druhá část výzkumu se věnuje dluhům a pohledávkám uvedených v testamentech. Tato část se zabývá lokalitami, se kterými vedli testátoři své obchody. Klíčová slova: Soběslav, testamenty, rodinné vztahy, dluhy, pohledávky Annotation Object my diploma's work is Soběslav town, which it belonged to lord of Rozumberk. There was still in existence collection of testaments from years 1455-1550. Collection is comprised of 83 testaments. The work discribes proces sof genesis testaments and collection Soběslav's testaments. First part of study pursue testátore, which they were akin to families. The work detailed discribes of family Račman. Second part of study disciribes by analysis debts and outstandings debt in testaments. This part discribes lokalities, where testátore made their business. Keywords: Soběslav, testaments, family relations, debts, outstanding debts
Sociální kapitál v dospělosti: socializační vlivy rodinného prostředí
Böhm, Daniel ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce Sociální kapitál v dospělosti: socializační vlivy rodinného prostředí se zabývá vztahem mezi prostředím dětství a sociálním kapitálem v dospělosti. V teoretické části je nejprve vymezen vlastní koncept sociálního kapitálu rozvíjející zejména Colemanovu a Bourdieuovu konceptualizaci. Následně jsou popsány vlivy vybraných socializačních prostředí s důrazem na rozlišení primární socializace (rodiny) i sekundární socializace (prostředí mimoškolních organizovaných aktivit a prostředí školních institucí). V empirické části textu jsou nejprve operacionalizovány výchovné styly a společné aktivity dětí s rodiči. Následně je přistoupeno k přípravě celkem pěti indikátorů sociálního kapitálu v dospělosti rozlišujícících jeho strukturní i kulturní složku. V závěru textu jsou předloženy modely vlivů rodinného sociálního kapitálu, mimoškolních aktivit, nejvyššího dosaženého vzdělání a dalších proměnných na sociální kapitál měřený prostřednictvím velikosti sítě slabých vazeb, nejvyšším dosaženým socioekonomickým statusem a heterogenitou v síti silných vazeb měřenou u tří nejbližších přátel. V kulturní dimenzi sociálního kapitálu byly modelovány vlivy na generalizovanou důvěru a toleranci. Analýzy předkládané v empirické části vznikají zpracováváním datového souboru vzešlého z výzkumu Distinkce a...
Nesezdaná soužití
Český statistický úřad
Publikace vychází z dat Sčítání lidu, domů a bytů 2011. Analyzuje strukturu hospodařících domácností a zaměřuje se na vývoj a složení domácností, které jsou tvořené 1 nesezdaným soužitím (faktická manželství a faktická partnerství).
Plný text: Stáhnout plný textPDF
O některých stránkách vztahů mezi dívkami umístěnými ve Výchovném ústavu Počátky a jejich rodiči
HEŘMÁNKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá vztahy dívek umístěných ve Výchovném ústavu v Počátkách s jejich rodiči. V teoretické části jsou popsány legislativní základy existence výchovných ústavů v České republice, psychosociální charakteristika dívek umísťovaných do výchovných ústavů a speciálně pedagogické postupy uplatňované při práci s dívkami umístěnými ve výchovných ústavech a s jejich rodiči. V praktické části jsou vymezeny dvě výzkumné otázky. 1. otázka: Jaké jsou vztahy mezi dívkami umístěnými ve Výchovném ústavu Počátky a jejich rodiči? 2. otázka: Jak tyto vztahy ovlivňují možnosti reintegrace dívek do společnosti? Pouze 30% respondentek uvádí pozitivní vztahy s rodiči, bez známek citové deprivace a negativního vlivu na její reintegraci do společnosti. Zbylých 70% potvrzuje mnohé výzkumy. Je patrné, že u odloučených dětí je potřeba lásky a sounáležitosti dlouhodobě neuspokojivá.
Komunikace adolescentů v rodině.
NAVRÁTILOVÁ, Marta
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace dospívajících v rodině. Cílem práce bylo zjistit, jak dospívající komunikují s ostatními členy rodiny, především s rodiči a jaký je jejich subjektivní pohled na tuto komunikaci. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení a charakteristiku základních pojmů této problematiky. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření zjišťováno, jak hodnotí adolescenti obsah a formu komunikace v rodinném prostředí.
Životní spokojenost ve stáří
BRDIČKOVÁ, Monika
Práce se zabývá životní spokojeností ve stáří. Teoretická část charakterizuje negativní a pozitivní aspekty stáří, dále charakterizuje kognitivní a emoční změny. Stěžejní oblastí teoretické části je zaměření na životní spokojenost, smysluplnost a sebepojetí seniorů. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, který mapuje životní spokojenost seniorů, se zaměřením na čtyři dimenze lidského života: smysl života, sebepojetí, rodinné a sociální vztahy. Cílem praktické části bylo zjistit subjektivní hodnocení seniorů týkající se jejich celkové životní spokojenosti a vlivu jednotlivých dimenzí na spokojenost ve stáří.
Role matky a otce ve výchově dětí
KUTHANOVÁ, Alena
Práce se zabývá rodičovskými rolemi a jejich vlivu na výchovu. Teoretická část se zabývá rodičovskou výchovou dětí a rolemi v rodině. Praktická část této práce zahrnuje 3 hypotézy, které se vztahují k postojům dítěte k rodičům. Sociální výzkum je uskutečněn mezi mladými lidmi, kteří žijí v úplné rodině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.