Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Obranyschopná demokracie? Postoj německých politických stran k dezinformacím v souvislosti s volbami do Spolkového sněmu v letech 2017 až 2021
Nusková, Nikola ; Lizcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Handl, Vladimír (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá aktivitou německých politických stran v souvislosti s bojem s dezinformacemi před volbami do Spolkového sněmu v letech 2017 až 2021. S ohledem na zkušenosti z minulosti, kdy v zahraničí již opakovaně docházelo k uplatňování nelegitimního vlivu na demokratické rozhodovací procesy, se otázky ohledně zajištění bezpečnosti voleb vznášely i v Německu. Z toho důvodu je cílem diplomové práce za použití jednopřípadové studie zmapovat postoje, kroky a diskuse německých politických stran k tématu dezinformací a fake news v souvislosti s volbami do Spolkového sněmu. S ohledem na obavy, zda přijatá legislativa neomezuje svobodu slova, je v práci rovněž zohledněn koncept obranyschopné demokracie. Jak je uvedeno v úvodu práce, v běžné komunikaci dochází často k záměně či překrývání pojmů dezinformace a fake news, přičemž hlavním předpokladem u obou termínů je, že se jedná o záměrně šířené nepravdy s nepřátelskými úmysly. Navzdory tomu dochází k bližšímu definování těchto i dalších příbuzných pojmů v první kapitole. Druhá kapitola práce se orientuje na německé prostředí, zmiňuje ohrožení voleb do Spolkového sněmu zde vnímaná a představuje tamější aktivní přední orgány pro boj s nimi. Třetí kapitola již zahrnuje předvolební diskuse, na základě materiálů ze Spolkového sněmu...
Systém pro rozpoznávání dezinformací v prostředí webu
Večerka, Lukáš ; Žádník, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabyvá návrhem, realizací a ověřením systému pro automatické rozpoznávání dezinformací v prostředí webu. Představuje problematiku šíření dezinformací v online prostředí a jeho dopad na společnost. Zaměřuje se na trénování několika Českych transformers jazykovych modelů pro rozpoznání dezinformací a dále na automatickou extrakci obsahu článků z českych internetovych novin a jejich analyzu využitím klasifikace textu a zpracování přirozeného jazyka pomocí metod hlubokého učení. Vysledky těchto analyz jsou pak prezentovány na webovém uživatelském rozhraní s cílem poskytnout platformu pro ověření článků, autorů a zdrojů. Rozhraní by mohlo byt použito k anotaci dat experty pro průběžné vylepšování jazykovych modelů.
Application for Detection of Fake News
Zádrapa, Jan ; Holop, Patrik (oponent) ; Malinka, Kamil (vedoucí práce)
The problem of Fake News is one of the most significant problems in our modern society. Millions of people read Fake News articles every day without knowing it. This problem creates a risk worldwide as society is getting polarised, and elections are manipulated by third parties using propaganda. Unfortunately, there are not enough tools to help solve the problem of Fake News detection in the Czech language. This thesis aims to create a tool to help these people recognise Fake News and introduce them commonly used manipulation techniques in text.
Mediální gramotnost seniorů se zaměřením na fake news a jejich identifikaci
Švehláková, Žaneta ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast mediální gramotnosti seniorů. Mediální gramotnost seniorů je v práci propojena s aktuální problematikou fake news a jejich identifikací. Cílem práce je analyzovat preference a využívání médií ve skupině seniorů a identifikovat schopnost seniorů rozpoznat fake news. Sekundárním cílem výzkumných zjištění je stanovit doporučení pro praxi především v oblasti edukace seniorů. Práce se soustředí na periodizaci stáří a vymezení pojmu senior. Dále se orientuje na oblast mediální gramotnosti seniorů především ve vztahu k fake news. Reflektovány jsou klíčové faktory ovlivňující mediální gramotnost seniorů, jako jsou proměny kognitivních funkcí či sociálního života ve stáří. Důraz je kladen na zjištění cílů fake news, potažmo důvody jejich šíření. Práce předkládá definici fake news a dále se věnuje vybraným typům fake news, konkrétně dezinformacím, misinformacím, malinformacím, hoaxům a konspiračním teoriím. Je uveden vztah seniorů k fake news, potažmo jejich znalost tohoto fenoménu. Práce nabízí přehled klíčových znaků, respektive principů pomáhajících rozpoznání fake news sloužících k základní orientaci při jejich identifikaci. V práci je rovněž popsán současný stav mediální gramotnosti seniorů v České republice. Pozornost je věnována preferenci, četnosti využívání a...
"Too cool to pretend to care"
Vinklárková, Tereza ; Remešová, Anna (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Cílem projektu je zachycení konzumního přístupu společnosti, kultury mileniálů, fake news, a zároveň planetární a celospolečenské změny. Předkládá stylizovanou post-ironickou výpověď poněkud narcistních mileniálů, jejichž hlavní platformou pro vyjádření se staly sociální sítě, a nutí nás k reflexi mnohosti informací, kterými jsme denně obklopováni, a nutnosti jejich selekce. Zviditelňuje také fenomén popírání existence klimatické změny skrze předkládané absurdní argumenty a fenomén geoinženýringu, cílené lidské intervence do přírodních procesů především za účelem trvalého či alespoň dočasného ochlazení planety.
Dezinformace v našem životě a ve škole
Kučáková, Aneta ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Lánský, Ondřej (oponent)
Diplomová práce zkoumá, jakým způsobem dezinformace ovlivňují myšlení a chování lidí psychologického a sociologického hlediska Vymezuje základní pojmy, které jsou často skloňovány v dnešním mediálním světem jako fake news, propaganda, trolling a další. Dále se zabývá tím, jak dezinformace přijímají různé společenské skupiny a proč jim podléhají. V navazující části vysvětluje na základě odborných názorů roli médií současné společnosti z hlediska toho, jak média přispívají ke společenské soudržnosti, ale také k jejímu rozdělení. Podstatným bodem je přístup státu k dezinformacím a celkově pojetí svobody slov na sociálních sítích, kde je často zneužívána zá účelem šíření lživých nformací. Stěžejní část práce se věnuje oblasti školství, konkrétně vztahu učitelů a škol výuce mediální výchovy praktické části se opírá o rozhovory s učiteli různých typů škol, kteří odpovídají na otázky spojené s výukou mediální výchovy. Snahou rozhovorů je především propojení s částí a získání dalších podnětných názorů k danému tématu. Diplomová práce dále popisuje vybrané výukové aktivity, které demonstrují možné cesty, jak propojit mediální výchovu s výukou dějepisu a občanské výchovy. Cílem diplomové práce je také najít řešení, jenž by vedlo ke změně ce olečenského přístupu mediální tnosti, bez níž nel dnešním světe obstát.
Jak učit o fake news?
HAVELCOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce zkoumá fenomén fake news a zaměřuje se na pedagogické aspekty výuky o něm. Zpočátku představuje základní prvky, na nichž je tento jev založen. Práce se zabývá vznikem zpráv a jejich předáváním příjemcům, po němž následuje zkoumání pojmu fake news. Dále práce poskytuje historický přehled fake news s jejich rozdělením do jednotlivých období a zároveň se zabývá vlivem technologického pokroku na šíření informací. Následně se věnuje kognitivním a sociálním podjatostem a zdůrazňuje jejich vliv na náchylnost jednotlivců k fake news. Následně jsou představeny různé gramotnosti (informační, mediální a digitální), které mohou pomoci v boji proti fake news, přiblíženy jsou rovněž iniciativy agentur či orgánů mezinárodních organizací, jako je UNESCO a Evropská komise; i národní strategie uvedené v Rámcovém vzdělávacím programu. Dále diplomová práce zkoumá existující metodiky, které se zabývají pedagogickými aspekty výuky o fake news. Na základě teoretické části práce jsou vytvořeny výukové jednotky, které pokrývají relevantní témata související s fake news. Tyto jednotky zahrnují aktivity, jako je hraní rolí, kritická analýza textů a zkoumání kognitivních podjatostí a historického kontextu fake news. Většina těchto výukových jednotek prošla praktickým testováním, aby byla zajištěna jejich účinnost.
Detection of Fake News Using Machine Learning
Koreň, Matej ; Zbořil, František (oponent) ; Hříbek, David (vedoucí práce)
This thesis focuses on the use of machine learning in fake news detection. For this purpose, four models have been selected – Bayesian, Decision Tree, Support Vector Machine and a Neural Network. In five experiments on various datasets, these models were trained, tested, evaluated and compared with state-of-the-art methods. Final implementation is in the form of a Python package, which allows it’s users to replicate this procedure with their own data. Beyond the assignment, Slovak dataset Dezinfo SK was created.
Dezinformace v současném českém mediálním prostoru
ČÍŽKOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se bude zabývat především pojmy dezinformace a fake news a to převážně v českém mediálním prostoru. Shrne pojmy a definice, které s dezinformacemi souvisí a jevy, které je pomáhají šířit. Práce představí různé motivace jednotlivců, kteří dezinformace šíří, i motivace dezinformačních webů.
NENÍ TO PRAVDA, ALE MOHLA BY BÝT: FAKE NEWS V SOUČASNÉM ČESKÉM MEDIÁLNÍM PROSTORU
DOLEŽALOVÁ, Barbora
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem fake news a dezinformací převážně v českém mediálním prostoru, zejména na česky psaných dezinformačních webech nebo sociálních sítích. Práce nastíní, v čem spočívá problematika pojmu fake news a jeho řešení v rámci demokratických režimů. Fake news a dezinformace, se zvláštním zřetelem k 'genderové ideologii', Istanbulské úmluvě a rasistickým narativům, budou nahlíženy prizmatem intersekcionálního feminismu. Na specifických obrazových a textových ukázkách z dezinformačních webů uvede příklady a metodou kritické analýzy diskurzu ukáže, jak daná média pracují s textem a vizuálními prvky a jaké diskurzivní rámce tím komunikují. Práce mapuje narativy dezinformačních webů s přihlédnutím k současnému českému politickému diskurzu

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.