Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zmapování elektromobility v aspektu cirkulární ekonomiky
KOHOUTOVÁ, Nikola
Tato diplomová práce se zaměřuje na zmapování elektromobility a jejího potenciálu v kontextu cirkulární ekonomiky v Jihočeském kraji. Elektromobilita je velice zkoumaným tématem a ve spojení s cirkulární ekonomikou přináší nové možnosti pro udržitelnější dopravu. Práce se zaměřuje se na přepravní dopravu a analyzuje dopravní provoz a současný stav přepravy zboží po silnicích a železnicích. Jedná se o mapování lehkých nákladních vozidel do 3,5 t, které se při nahrazení za elektromobily nabízí jako perspektivní řešení pro dosáhnutí cílů o snižování emisí, o kterých hovoří Zelená dohoda pro Evropu. Práce vychází z analýzy dat z ročenek dopravy Ministerstva dopravy České republiky a dat z Ředitelství silnic a dálnic a Centra dopravního výzkumu. Metodika zahrnuje sledování parametrů přepravních výkonů, intenzity dopravy a přepravy věcí, následně analyzovaných pomocí výpočtů meziročních změn. Na základě těchto dat byly s pomocí Holtova modelu vyčísleny budoucí hodnoty parametrů intenzity dopravy, přepravy věcí a přepravních výkonů a také odhady budoucí potřeby elektrické energie. Byly navrženy tři varianty nahrazení části konvenčních nákladních vozidel elektrickými, s cílem snížit emise CO2 a ve všech ke snížení díky elektromobilům došlo. Veškeré predikce vychází z reálných dat časové řady od roku 2000 do 2022 a ukazuje se potenciál elektromobility v dosahování cílů cirkulární ekonomiky v dopravě. Výsledky přispívají k diskusi o implementaci elektromobility a jejím přínosu či naopak nepřízně pro udržitelnost dopravy.
Podpora marketingové komunikace prodeje elektromobilů v ČR
Stejskalová, Kristina ; Chalupský, Vladimír (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
V této práci je zpracována stručná historie elektromobilů až do současnosti. Jsou popsá-ny hybridní vozidla a zvláštní pozornost je věnována popisu elektromobilů. Je předsta-ven způsob akumulace elektrické energie pomocí elektrochemických akumulátorů. Na závěr jsou vypsány náklady na provoz elektromobilu.
Návrh opatření v síti NN pro implementaci obnovitelných zdrojů a elektromobility dle scénářů NAP SG
Vojtěch, Jan ; Kučera, Michal (oponent) ; Ptáček, Michal (vedoucí práce)
V práci je proveden rozbor legislativních a strategických dokumentů Evropské unie a České republiky, které nastavují cíle v oblasti klimatu a energetiky do roku 2030, popřípadě 2040. Samostatné kapitola je věnována národním akčním plánům, z nichž nejdůležitější je Národní akční plán pro chytré sítě stanovující přesné požadavky na budoucí rozvoj sítí. Pro obec Násedlovice je popsána distribuční síť v obci a zjednodušujících předpokladů k provedení výpočtu. Také jsou představeny scénáře použité pro výpočet distribuční včetně jejich výsledků. Případné nalezené nedostatky v distribuční síti jsou okomentovány a jsou k nim navržena řešení a zopakovány výpočty k ověření vhodnosti řešení. Výsledky jsou shrnuty v samostatné kapitole, grafické výstupy jsou umístěny v přílohách.
Elektromobil jako součást chytré domácnosti
Peichl, Ondřej ; Ušiak, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce poskytuje přehled o technologiích, které můžou být součástí elektromobilu. Mezi tyto technologie patří Vehicle to Grid, Vehicle to Building, Vehicle to Home a další. U těchto technologií bude popsána jejich podstata, vlastnosti, možnosti rozvoje a integrace v České republice a ve světě. Druhá část práce se zabývá připojením elektromobilu k chytré domácnosti a jeho spolupráci s ostatními součástmi chytré domácnosti, mezi které patří například domácí fotovoltaická elektrárna, řídící systém nebo wallbox. V závěru práce je navržen konkrétní chytrý dům, u kterého byla spočítána spotřeba elektřiny za domácnost, za elektromobil a také to, jaké množství z této spotřeby dokáže pokrýt domácí fotovoltaická elektrárna.
Elektromobilita, současnost a vize
Valíček, Roman ; Kracík, Petr (oponent) ; Milčák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit přehled o současném a předpokládaném budoucím stavu elektromobility v České republice a to včetně analýzy možných vlivů tohoto rozvíjejícího se oboru na další odvětví, zejména energetiku a ekologii. Práce je rozdělena do několika úseků. První část je rešeršního charakteru a zabývá se nejprve obecnými poznatky souvisejícími s elektromobilitou a poté přechází v analýzu aktuální situace na našem území, ve které je detailněji rozebírána především problematika dobíjení elektromobilu a podpora elektromobility. Druhá část práce se zaměřuje na vliv nárůstu elektromobility na elektrizační soustavu a na emisní stopu elektromobilu. Tyto kapitoly jsou podloženy vlastními výpočty a na jejich konci je provedeno vyhodnocení získaných výsledků. V závěru jsou shrnuty dosažené poznatky a je okomentován nadcházející vývoj elektromobility v budoucnosti.
Rekuperační systémy v automobilové technice
Běhoun, Lukáš ; Repka, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami rekuperace energie v automobilové technice. V první části je přiblížen historický vývoj rekuperačních systémů od konce 19. století až do současnosti. Druhá část je věnována rozdělení rekuperačních systémů podle způsobu akumulace a přenosu energie. Pro každý systém jsou uvedeny tři příklady použití. Ve třetí části jsou porovnány jednotlivé akumulátory a následně celé rekuperační systémy používané v autobusové dopravě. Ve čtvrté části byl proveden výpočet spotřeby paliva autobusu bez rekuperačního systému a stejného autobusu s rekuperačním systémem Bosch Rexroth. Poslední část se zabývá možným budoucím vývojem rekuperačních systému.
Analýza současného vývoje elektromobility, porovnání různých druhů pohonů
Vobecký, Jan ; Sedlák, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu současného vývoje elektromobility a popis různých druhů pohonů. V první části je zpracována základní teorie o elektrovozidlech na baterie, hybridních vozidlech a vozidlech na palivové články. Druhá část přináší průzkum trhu a data o nabízených elektromobilech. V závěru práce je zhodnocení situace.
Podpora distribuční soustavy řízením výkonu bateriových systémů a nabíjecích systémů pro elektromobily
Rodionov, Vladislav ; Mastný, Petr (oponent) ; Drápela, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá podporou DS NN řízením výkonu nabíjecích systémů pro EV a bateriové úložiště. Práce obsahuje přehled o DS České republiky, prostředcích pro regulaci napětí a o existujícím legislativním stavu při připojení nabíjecích systému. V prací jsou popsány způsoby řízení činného a jalového výkonu v závislosti na napětí a frekvenci. Praktická část je zaměřena na simulaci podpory sítě při různých úrovních penetrace BESS a EVC v prostředí MATLAB Simulink a ověření funkce podpory na laboratorním systému. V poslední části práce jsou vymezeny způsoby implementace řídícího systému pro BESS a EVC fungujících v soustavě NN.
Design zahradního rideru s elektrickým pohonem
Krulová, Karolína ; Jelenčík, Branislav (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design zahradního rideru s elektrickým pohonem. Hlavním cílem bylo navrhnout inovativní zahradní techniku, která bude brát ohled na požadavky soukromého uživatele tohoto typu zařízení. V rámci práce byl důkladně prozkoumán současný stav poznání a bylo provedeno dotazníkové šetření. Na základě výsledků tohoto šetření došlo ke zmenšení celkových rozměrů rideru, zjednodušení a odlehčení konstrukce žacího ústrojí, navržení sedadla, které by bylo více prodyšné a komfortní v letních měsících a nahrazení spalovacího motoru za elektrický. Výsledný produkt najde své uplatnění u soukromých vlastníků středně velkých a členitých zahrad s rozlohou do 1500 m2.
Energetická účinnost využití vodíku v dopravě
Mikulenka, Karel ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou soudobých možností využití vodíku v dopravě. Vodík je vědeckou obcí považován za možnou odpověď na stále se zvyšující emise z dopravy a jejich negativní dopad na životní prostředí. V práci jsou uvedeny nejvýznamnější výhody používání vodíku jakožto paliva pro dopravní prostředky ve srovnání s jeho hlavními protějšky: konvenčními spalovacími motory a bateriovými elektromobily. Práce popisuje oba možné způsoby získávání energie z vodíku přímo ve vozidle, kterými jsou spalování a palivové články a dále analyzuje současné možnosti konečného potenciálního zákazníka v oblastech dostupnosti vozidel a čerpacích stanic. Závěrem popisuje obecně problematiku zavedení vodíkové dopravy v České republice – její energetickou náročnost a zejména účinnost, a to v kontextu kompletního vodíkového hospodářství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.