Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Laptop Touchpad Palm Detection with AI/ML
Menzyński, Mark Alexander ; Kavetskyi, Andrii (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
The situation about palm rejection for laptops is less than ideal. Most research focuses on touchscreens, and there is minimal research on touchpads. Some research is possibly done privately in laptop manufacturer companies, but the technology is lacking behind regardless. This thesis explores several shallow and deep machine learning models and finds their accuracy to be very much sufficient. In addition, a real-time proof of concept is implemented to demonstrate the model's capabilities.
Nástroj pro prezentování videí a dalšího obsahu na obrazovce s dotykovým vstupem
Zapletal, Libor ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce popisuje vývoj aplikace pro systémy Windows pomocí technologie WPF zaměřené na prezentování videí s využitím dotykového ovládání. Aplikace je velice jednoduchá na ovládání a jejím hlavním účelem je usnadnit uživateli výběr obsahu, který ho zajímá. Práce popisuje hlavní rysy technologie WPF, analýzu konkurečních řešení, samotný návrh vlastní aplikace a její implementaci. Dále tato práce popisuje řešení různých problémů při vývoji. Na konci práce je zhodnoceno výsledné řešení, jeho další vývoj a také způsob testování.
Krajobraz odrazu
Tesařová, Anna ; Helia De Felice, Jennifer (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se bude zabývat krajinou a pohybem v krajině. Mým cílem je zasoustředit se na to, jakým způsobem se zrcadlí můj odraz v krajině a krajina ve mě. V procesu práce budou probíhat akce reflektující tyto témata, podle příležitosti ve spolupráci s dalšími lidmi nebo o samotě. Při akcích bude pořizován různorodý záznam, ze kterého budu později vycházet pro vytvoření výsledné série obrazů.
Zátiší
Svačinková, Alena ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o významu předmětů v naší společnosti. Práce je rozdělena na tři části - praktickou, didaktickou a vlastní výtvarnou část. V teoretické části zkoumám předmět všední a nutný, dále předmět jako nositel významu a předmět jako věc ochrannou či rituální. Narážím na konzum, a zároveň na citlivé chápání předmětu jako na hodnotu v dnešní společnosti. Dávám do kontextu nástroje dob minulých s mobilním telefonem do ruky. Na teoretickou část navazuje část didaktická, jenž je sestavena ze tří hodin, které jsem odučila na kroužku výtvarné výchovy. S dětmi jsme se zabývaly následujícími tématy: Malované zátiší, Výloha obchodního domu a Skříňka s mými věcmi. Vlastní výtvarná část je zaměřena na předměty každodenní potřeby. Vytvořila jsem cyklus dvanácti zátiší, kdy každé jedno zátiší odpovídá jednomu mému blízkému člověku, tedy je sestaveno z jeho věcí, bez kterých by se během dne neobešel, a které si nosí stále u sebe.
Sepětí vybraných aspektů feminity se světěm nových médií
Lišková, Tereza ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Hornová, Magdalena (oponent)
Tato práce je pokusem o alternativní přístup k problému dotyku, který řeší na pomezí novomediálního a feministického diskurzu. Téma i obsah práce se do sebe obracejí, aby ukázaly na situaci dotyku v kontextu současných technologií. Výsledkem práce je tělo textu vypovídající o ironii dotyku.
Fenomén hudby. Hudba v kontextu základních motivů Heideggerova raného myšlení
Výravský, Vojtěch ; Benyovszky, Ladislav (vedoucí práce) ; Novotný, Jaroslav (oponent)
Práce je pokusem zasadit téma hudby do kontextu primárně tzv. "raného", ale částečně i "středního" období myšlení Martina Heideggera. Vychází přitom zejména ze dvou podnětů: jednak z Heideggerova tvrzení, že je třeba překonat estetické, tedy metafysické pojetí uměleckého díla, a jednak z velkého otazníku nad prázdným místem, jímž je hudba v rámci Heideggerova pronikavého promýšlení bytnosti umění přítomna. V první části ukazuje důvody, proč Heidegger volá po překonání estetiky, a pokouší se vykázat skryté předpoklady, v nichž se estetika vždy pohybuje a jež zatemňují původní přístup k uměleckému dílu, tedy i k hudbě. Jako základní metafysické předpoklady (hudební) estetiky je zde odkryto zejména trojí: schéma forma-látka, schéma subjekt-objekt a pojímání uměleckého díla jako před-mětu před-stavy. Ve druhé části práce je potom učiněn pokus o překonání těchto schémat cestou fenomenologického odhalování bytostných struktur hudby. Významným vodítkem je při tom nejprve fenomén dotyku hudby. Ten vede k pochopení hudby jako způsobu 'bytí ve světě' konstituovaného třemi momenty: náladou, rozuměním a řečí. Hudba se tak ukazuje jako způsob odemykání 'bytí tu', tedy jako artikulace naladěné srozumitelnosti pobytu a její sdělování spolupobytu.
Laptop Touchpad Palm Detection with AI/ML
Menzyński, Mark Alexander ; Kavetskyi, Andrii (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
The situation about palm rejection for laptops is less than ideal. Most research focuses on touchscreens, and there is minimal research on touchpads. Some research is possibly done privately in laptop manufacturer companies, but the technology is lacking behind regardless. This thesis explores several shallow and deep machine learning models and finds their accuracy to be very much sufficient. In addition, a real-time proof of concept is implemented to demonstrate the model's capabilities.
Krajobraz odrazu
Tesařová, Anna ; Helia De Felice, Jennifer (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se bude zabývat krajinou a pohybem v krajině. Mým cílem je zasoustředit se na to, jakým způsobem se zrcadlí můj odraz v krajině a krajina ve mě. V procesu práce budou probíhat akce reflektující tyto témata, podle příležitosti ve spolupráci s dalšími lidmi nebo o samotě. Při akcích bude pořizován různorodý záznam, ze kterého budu později vycházet pro vytvoření výsledné série obrazů.
Dotyk v ošetřovatelství - terapeutická nebo riziková intervence
HYNKOVÁ, Miroslava
Dotyk je nedílnou součástí vzájemného setkávání se sestry s pacientem. Čím více je pacient závislý na pomoci druhých v běžných denních činnostech, tím více sestra fyzický kontakt v péči používá, a to nejen ve spojitosti s odbornými či ošetřovatelskými úkony, ale i s vyjádřením účasti, pochopením, povzbuzením či ke zklidnění pacienta. A přesto, že je dotyk v péči o pacienty velmi důležitý, je mu věnována jen marginální pozornost. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou důvody a překážky pro použití dotyku v ošetřovatelské péči, a zda patří dotyk do současného ošetřovatelství.K naplnění cílů byly stanoveny výzkumné otázky: Jak vnímají sestry dotyk v současném ošetřovatelství? Jak vnímají dotyk pacienti při ošetřování sestrou? V závislosti na stanovených cílech byly určeny tři hypotézy: H1:Sestry vnímají dotyk jako součást přímé péče (fyzické) více než jako terapeutickou intervenci. H2: Sestry používají dotyk spíše jako nevědomou metodu než jako vědomou terapeutickou intervenci. H3: Sestry používají dotyk spíše intuitivně než s vědomím rizika, že bude dotyk vnímán negativně.Teoretická část diplomové práce je vypracována na podkladu odborných zdrojů. Empirická část byla realizována prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Data v kvalitativním výzkumu byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s deseti pacienty. Pro sběr dat v kvantitativním výzkumu bylo použito dotazníkového šetření pro všeobecné sestry. Na základě výsledků byly hypotézy vyhodnoceny takto: H1 Sestry vnímají dotyk jako součást přímé péče (fyzické) více než jako terapeutickou intervenci nepotvrzena. H2 Sestry používají dotyk spíše jako nevědomou metodu než jako vědomou terapeutickou intervenci nepotvrzena. H3 Sestry používají dotyk spíše intuitivně než s vědomím rizika, že bude dotyk vnímán negativně nepotvrzena. Z výsledků, ke kterým jsme vevýzkumném šetření dospěli, je patrné, že dotyk byl,je a stále bude nedílnou součástí vzájemného vztahu mezi sestrou a pacientem. Výzkum ukázal, že sestry vnímají dotyk jako součást přímé péče stejně tak jako terapeutickou intervenci. A pokud sestry použijí dotyk jako terapeutickou intervenci, činí tak vědomě, záměrně, nejčastěji k navození důvěry, k uklidnění pacienta, pro pocit bezpečí, jistoty a porozumění. Více než polovina sester uvedla, že používá dotyk instinktivně, aniž by si sestry uvědomovaly, že se pacienta dotýkají, a na druhou stranu více než polovina odpověděla, že se zajímá o to, na jakých místech pacient dotyk vnímá negativně. Přestože sestry uváděly, že terapeutický dotyk není časově náročný, je v ošetřovatelské péči málo používán. Dále z výzkumu vyplynulo, že pacienti dotyk v péči akceptují a přijímají ho s odevzdaností. Pokud se sestra pacientů dotýká, jsou rádi, pokud je dotyk doprovázen slovem. Z rozhovorů vyplynulo, že by sestry neměly podceňovat podání ruky při prvním kontaktu, neboť pacienti toto gesto vnímají jako pocit zájmu a navození důvěry.Z výzkumu nepopiratelně vyplývá, že dotyk v péči o pacienty je velmi důležitou holistickou sesterskou intervencí. Potvrdilo se, že ačkoliv je dotyk a jeho vnímání něco tak intimního, individuálního a v poskytování péče nezbytného, je mu věnována marginální pozornost. Pro mnohé sestry by tato diplomová práce mohla sloužit jako studijní materiál, aby byl dotyk používán jako efektivní intervence sestry, která vnímá pacienta jako holistickou bytost a má pro něj pochopení v jeho nelehké životní situaci.Tato práce by mohla podnítit mnohem rozsáhlejší výzkum s kombinací více výzkumných metod. Velmi zajímavé by jistě bylo použití skrytého pozorování pro hlubší pochopení použití dotyku v ošetřovatelské péči.
Zátiší
Svačinková, Alena ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o významu předmětů v naší společnosti. Práce je rozdělena na tři části - praktickou, didaktickou a vlastní výtvarnou část. V teoretické části zkoumám předmět všední a nutný, dále předmět jako nositel významu a předmět jako věc ochrannou či rituální. Narážím na konzum, a zároveň na citlivé chápání předmětu jako na hodnotu v dnešní společnosti. Dávám do kontextu nástroje dob minulých s mobilním telefonem do ruky. Na teoretickou část navazuje část didaktická, jenž je sestavena ze tří hodin, které jsem odučila na kroužku výtvarné výchovy. S dětmi jsme se zabývaly následujícími tématy: Malované zátiší, Výloha obchodního domu a Skříňka s mými věcmi. Vlastní výtvarná část je zaměřena na předměty každodenní potřeby. Vytvořila jsem cyklus dvanácti zátiší, kdy každé jedno zátiší odpovídá jednomu mému blízkému člověku, tedy je sestaveno z jeho věcí, bez kterých by se během dne neobešel, a které si nosí stále u sebe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.