Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza fotbalové přípravy dětí: kategorie starší přípravky
Kraft, Daniel ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název práce: Analýza fotbalové přípravy dětí: kategorie starší přípravky Cíle práce: Zkoumat a analyzovat sportovní přípravu hráčů fotbalu z hlediska tréninkového obsahu. Zaměřit se na stimulované pohybové schopnosti, nacvičované dovednosti a využité didaktické formy v tréninku dětí. Porovnat získané informace z praxe s teoretickými východisky. Metody: Základem praktické části práce byla metoda pozorování a rozhovoru s hlavním trenérem. V hospitacích jsem evidoval skladbu tréninkového obsahu, kterou jsem následně podrobil analýze. Ve výsledcích jsem pracoval se statistickými metodami četnosti a procentuálního vyjádření. V diskusi jsem prostřednictvím metody komparace, porovnal praktické výstupy s těmi teoretickými. Výsledky: Trenér se v tréninkovém procesu nejvíce zabýval rozvojem koordinačních a rychlostních schopností. Nejčastěji nacvičovanou herní činností jednotlivce bylo vedení míče. Z MOF trenér nejvíce využíval průpravná cvičení a průpravné hry, nejméně herní cvičení. Ze SIF aplikoval ve většině cvičení hromadnou formu. Klíčová slova: Tréninkový proces, tréninkový obsah, didaktické formy, pohybové schopnosti, pohybové dovednosti
Didaktika profesního vzdělávání
Veselá, Petra ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Havlínová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První se zabývá teoretickým pohledem nejprve na vzdělávání dospělých, na jeho vývoj a specifika. V další části jsou uvedeny rozdíly mezi vzděláváním dospělých a dětí. Poté je práce zaměřena na osobnost lektora a na didaktický process, jeho cíle, metody, formy a prostředky. Na závěr teoretické části je shrnuta podstata zpětné vazby. Druhá část je shrunutím provedeného výzkumu, kde respondenty jsou sami lektoři. Z výzkumu se dozvíme, do jaké míry jsou kompetentní k výkonu lektorského povolání z hlediska pedagogického, resp. didaktického. Při výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření s uzavřenými i otevřenými otázkami.
Didaktické formy ve výchově ke zdraví
Bečková, Andrea ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce s názvem "Didaktické formy ve výchově ke zdraví" je členěna na dvě části. Část teoretickou a praktickou. První část - teoretická se věnuje základní terminologii a pojmenování forem a metod výuky. Práce se krátce dotýká i historie výchovy ke zdraví. Druhá část je výzkum zaměřený konkrétně na to, jaké formy a metody výuky využívají ve vyučovacích hodinách učitelé, jak konkrétně je předmět vyučován z hlediska časové dotace na druhém stupni základních škol. V neposlední řadě je zaměřen na bližší charakteristiku učitelů vyučujících tento předmět a jejich dosažené vzdělání a délku praxe. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktické formy, výchova ke zdraví, organizační formy, výukové metody
Analýza tréninkové jednotky u přípravkových hráčů fotbalu s ohledem na odlišnou výkonnostní úroveň
Kučaba, Michael ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název práce: Analýza tréninkové jednotky u přípravkových hráčů fotbalu s ohledem na odlišnou výkonnostní úroveň. Cíl práce: Zjistit zastoupení didaktických forem a druhů tréninkových procesů u kategorií starších přípravek ve fotbale s ohledem na odlišnou výkonnostní úroveň klubu (profesionální vs. amatérský). Metody řešení: Pro analýzu byla použita metoda nepřímého pozorování, kdy jsme pomocí videokamery natáčeli dvě tréninkové jednotky v průběhu týdne u každého týmu. (AC Sparta Praha, SK Slávia Praha, FK Motorlet a SK Aritma). Záznamy tréninků byly následně hodno- ceny. Výsledky práce: Komparace profesionálních klubů a amatérských měla nejvýznamnější rozdíl v herních cvičení, jenž bylo u AC Sparty a SK Slávie 38,3 % oproti 22,8 % FK Motorletu a SK Aritmy. Naopak amatérský kluby využívali více průpravnou hru (39,7 %) oproti 22 % AC Sparty a SK Slávie. V sociálně-interakčních formách nebyl žádný významný rozdíl, akorát profesionální kluby více využívají skupinovou formu, zejména z důvodu vyššího počtu trenérů na tréninkové jednotce. Významnějšího rozdílu jsme si mohli také všimnout u tréninkového procesu, kdy profesionální kluby využívají více kondiční trénink než amatérské (28 % ku 10 %). Ze všech dosažených výsledků jsme nenašli signifikantní rozdíly mezi profesionálními a amatérskými kluby....
Preference klíčových prvků didaktického procesu neformálního vzdělávání dospělých účastníků z pohledu věkových kohort
Loukotková, Klára ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
3 Abstrakt Cílem bakalářské práce je identifikovat preference týkající se klíčových prvků didaktického procesu, konkrétně forem a metod vzdělávání, přístupu vzdělavatele, didaktických pomůcek, didaktické techniky a uspořádání výukových prostor u dospělých, kteří se v posledních dvanácti měsících účastnili alespoň jedné vzdělávací aktivity neformálního vzdělávání, v závislosti na jejich věku, resp. příslušnosti k určité věkové kohortě. Na základě relevantní odborné didaktické literatury z oblasti andragogiky a pedagogiky je v prvních třech kapitolách charakterizován didaktický proces a jeho klíčové oblasti, tedy materiální a nemateriální didaktické prostředky, které se dále dělí na konkrétní prvky. Ve čtvrté kapitole jsou definovány jednotlivé věkové kohorty a jejich specifika, a to jak v obecné, tak v didaktické rovině. Poslední, pátá kapitola je věnována přípravě a realizaci kvantitativního dotazníkového šetření u těch příslušníků daných věkových kohort, kteří se za posledních dvanáct měsíců zúčastnili alespoň jedné vzdělávací aktivity neformálního vzdělávání dospělých. Na základě těchto zjištění jsou formulovány závěry o rozdílech v preferencích týkajících se klíčových prvků didaktického procesu u jednotlivých věkových kohort. Klíčová slova prvky didaktického procesu, didaktické formy, didaktické metody,...
Analýza fotbalové přípravy dětí: kategorie starší přípravky
Kraft, Daniel ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název práce: Analýza fotbalové přípravy dětí: kategorie starší přípravky Cíle práce: Zkoumat a analyzovat sportovní přípravu hráčů fotbalu z hlediska tréninkového obsahu. Zaměřit se na stimulované pohybové schopnosti, nacvičované dovednosti a využité didaktické formy v tréninku dětí. Porovnat získané informace z praxe s teoretickými východisky. Metody: Základem praktické části práce byla metoda pozorování a rozhovoru s hlavním trenérem. V hospitacích jsem evidoval skladbu tréninkového obsahu, kterou jsem následně podrobil analýze. Ve výsledcích jsem pracoval se statistickými metodami četnosti a procentuálního vyjádření. V diskusi jsem prostřednictvím metody komparace, porovnal praktické výstupy s těmi teoretickými. Výsledky: Trenér se v tréninkovém procesu nejvíce zabýval rozvojem koordinačních a rychlostních schopností. Nejčastěji nacvičovanou herní činností jednotlivce bylo vedení míče. Z MOF trenér nejvíce využíval průpravná cvičení a průpravné hry, nejméně herní cvičení. Ze SIF aplikoval ve většině cvičení hromadnou formu. Klíčová slova: Tréninkový proces, tréninkový obsah, didaktické formy, pohybové schopnosti, pohybové dovednosti
Didaktika profesního vzdělávání
Veselá, Petra ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Havlínová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První se zabývá teoretickým pohledem nejprve na vzdělávání dospělých, na jeho vývoj a specifika. V další části jsou uvedeny rozdíly mezi vzděláváním dospělých a dětí. Poté je práce zaměřena na osobnost lektora a na didaktický process, jeho cíle, metody, formy a prostředky. Na závěr teoretické části je shrnuta podstata zpětné vazby. Druhá část je shrunutím provedeného výzkumu, kde respondenty jsou sami lektoři. Z výzkumu se dozvíme, do jaké míry jsou kompetentní k výkonu lektorského povolání z hlediska pedagogického, resp. didaktického. Při výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření s uzavřenými i otevřenými otázkami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.