Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 239 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace změny penilního prokrvení u výkonnostních silničních cyklistů získaných během jízdy na 3D tištěném customizovaném a běžném sedle
Šňupárek, Václav ; Vomáčková, Helena (vedoucí práce) ; Martínek, Milan (oponent)
Komparace změny penilního prokrvení u výkonnostních silničních cyklistů získaných během jízdy na 3D tištěném customizovaném a běžném sedle Autor: Bc. Václav Šňupárek Vedoucí práce: PhDr. Helena Vomáčková, Ph.D. Cíl: Aktualizovat poznatky o penilním prokrvení pomocí používané metody transkutánního měření parciálního tlaku O2 (tcpO2) a CO2 (tcpCO2) u výkonnostních cyklistů na současném stylu cyklistických sedel Subjekty a metody: tcpO2 a tcpCO2 byly měřeny neinvazivním způsobem na glans penis u skupiny zdravých vysoce trénovaných cyklistů mužského pohlaví (�ළ = 30) s průměrným ročním nájezdem 14240 km na třech různých silničních cyklistických sedlech - Posedla Joyseat, Specialized Power a Fizik Tundra M5. Již dříve bylo prokázáno, že tcpO2 vysoce koreluje s arteriálním pO2. Každému účastníkovi bylo při jízdě na trenažeru simulující jízdu na závodním silničním kole nepřetržitě po dobu deseti minut měřeno tcpO2, tcpCO2 na glans penis na každém sedle v náhodném pořadí. Současně byl měřen tlak na povrchu sedla pomocí přístroje Velometrik Smart Cover BT, byly zaznamenány údaje o pozici jezdce na kole pomocí přístroje Retül Fit, výkon, srdeční frekvence a kadence z přístroje Wahoo KICKR Bike a byly shromažďovány údaje z biothesiometru Bio Medical Instruments při vyšetření vibrotaktilní sensitivity glans...
Architektonická studie stadionu pro dráhovou cyklistiku - TJ FAVORIT Brno
Macíková, Želmíra ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Témou diplomovej práce je architektonická štúdia velodromu v Brne. Stávajúci štadión pre dráhovú cyklistiku zahŕňa pravdepodobne najstaršiu dodnes používanú dráhu v Európe. Návrh sa zaoberá aktualizáciou velodromu na súčasné olympijské parametre a štandardy. Cieľom je vytvoriť vhodný, funkčný a estetický priestor pre športovcov, divákov aj okoloidúcich a upriamiť pozornosť na cyklistický klub TJ Favorit Brno a cyklistiku, ktorá má v Brne vyše 100-ročnú tradíciu. Návrh ponecháva stávajúcu 400 m dlhú cyklistickú dráhu aj s jej unikátnym zastrešením od profesora architekta Lederera, ktoré presahuje nad dráhu aj tribúnu a tvorí genius loci brnenského velodromu. Do vnútra dlhšej dráhy sa umiestni 250 m dlhá dráha vyhovujúca olympijským požiadavkám. V nej je priestor pre rôzne loptové kolektívne športy. Vo veľkom ovále je multifunkčná plocha napr. pre montovanú dráhu pre bikros. Dráhy sú v rôznych výškových úrovniach a s okolitými stavbami sú prepojené. Hlavnou myšlienkou projektu je zastrešiť ovál bez stĺpov vo vnútri, a tak zachovať jeho genius loci. Zastrešenie hlavného priestoru je riešené pomocou predpätých oceľových lán ukotvených ku priestorovej priehradovej konštrukcii nad súčasnými aj novými objektmi pozdĺž priamych strán dráhy. Pri zaoblených častiach dráhy sú laná ukotvené do železobetónovej steny. Podporná konštrukcia pre membránovú strešnú krytinu je z karbonu, ktorý sa vďaka svojej nízkej hmotnosti a skvelým technickým vlastnostiam využíva na výrobu bicyklov. Dnešná budova telocvične a hlavná budova cyklistického klubu TJ Favorit Brno, kde je zázemie pre dráhovú cyklistiku budú zachované. Nadviažu na ne prístavby so zázemím pre verejnosť, športovcov venujúcich sa cyklistike, kaviarňou, servisom, požičovňou a predajňou, administratívou aj priestormi pre technológie. Pred hlavným vstupom je verejný priestor so zeleňou a vodným prvkom vítajúci okoloidúcich. Navrhované budovy lemujú stávajúci štadión z troch strán. Sú prevažne dvojpodlažné.
Interaktivní nástroj pro bike fitting využívající počítačové vidění
Kocman, Matej ; Hradiš, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Bike fitting is the adjustment of a cyclist’s pose on the bike often with the help of video analysis with the aim of increasing comfort, preventing injury and performance optimisation. The goal of this thesis was to create a prototype application for bike fitting, which would follow up on existing applications of its kind and would offer a working solution for chosen problems. The application offers functionality for increased keypoint detection accuracy, lowering the number of position iterations needed for optimal bike setup and optimal pose setup for a bike with limited setup options. The application was tested on users and contributed towards reaching an ideal position after a few iterations already. The application is a useful tool for bike fitting at home and the thesis propositions ways of improving it further.
Nástroj pro pokročilou vizualizaci intenzity cyklistické dopravy v Brně
Šerejch, Radek ; Hynek, Jiří (oponent) ; Lazúr, Juraj (vedoucí práce)
V důsledku stále rostoucího trendu cyklistické dopravy vyvztává potřeba cyklistickou dopravu analyzovat. Datový portál města Brna poskytuje data, které je možné použít nejrůznějšími způsoby. Záznamy v těchto datových sadách používají ovšem různé podkladové mapy. Tento problém řeší Radoslav Eliáš ve své diplomové práci, kde za pomocí algoritmů vytváří spojený datový model. Pro vizualizaci těchto dat používá aplikaci ArcGIS, která však není dostatečně pružná pro snadné vytváření pokročilejších vizualizací. V této práci je tedy navrhnuta a implementována aplikace, která nahrazuje stávající způsob vizualizace. Pro jednuché předzpracování dat je aplikace rozdělena na backendovou a frontendovou část. Backendová část zajišťuje předzpracování dat, které následně poskytuje skrze API. Frontendovou část tvoří webová aplikace, která zajišťuje veškerou tvorbu grafů a vizualizací. Implementované řešení přináší širší možnosti jakými lze data analyzovat, a také snazší reagování na změny v datových sadách.
Výpočet výkonu cyklisty na základě tlaku snímaného vložkami do bot
Teturová, Iveta ; Smital, Lukáš (oponent) ; Hrbotický, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá otázkou využití hodnot tlaku naměřených pomocí tlakových vložek pro výpočet výkonu u cyklistů. Vzhledem k tomu, že dosud nebyla tato metoda v cyklistice využívána, může být výsledek této práce uplatněn pro rozšíření metod měření výkonu při tomto sportu v budoucnu. Cílem bylo prověřit, zda je použití tohoto přepočtu uplatnitelné v praxi. Tento cíl byl ověřován získáním dat při praktických měřeních, ná- sledné analýze těchto dat a srovnání výsledků s jinými metodami, které jsou pro měření výkonu v cyklistice v současné době využívány.
Analýza a řešení dopravy ve městě Námestovo
Dendisová, Terézia ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zameriava na analýzu a riešenie vybraných dopravných módov mesta Námestovo v Žilinskom kraji. Práca obsahuje analýzu dopravných módov, najmä cestnú dopravu, parkovanie, cyklistickú a pešiu dopravu a navrhuje ich optimalizáciu pre zvýšenie bezpečnosti, plynulosti alebo komfortu pre obyvateľov mesta. V prvej časti je popísaný stávajúci stav cestnej, statickej, cyklistickej železničnej a verejnej hromadnej dopravy. V druhej časti sa zameriava na cestnú dopravu, zhodnotenú z hľadiska bezpečnosti premávky a dodržiavanie legislatívnych požiadaviek s uvedením návrhu riešenia. Ďalej je riešená statická doprava, kde bolo mesto rozdelené do funkčných zón podľa využitia a vo vybraných lokalitách boli vyhľadané nedostatky s uvedením návrhu riešenia. V poslednej časti diplomovej práce je riešená pešia a cyklistická doprava, popísané nedostatky a možnosti riešenia.
Design městského elektrokola
Růčka, Jakub ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Dopravní situace ve městech se každým dnem zhoršuje. Neustále roste počet automobilů, které jeho infrastruktura nezvládá pojmout. Jako téma pro tuto práci byl zvolen design městského elektrokola s cílem analyzovat problematické stránky produktu a prostředí, ve kterém je využíván, a pokusit se je vyřešit. Proto finální design primárně respektuje uživatele a jeho potřeby. Splňuje jednotlivé ergonomické a technické parametry. Vyladění elektrokola do posledních detailů zlepšuje komfort a bezpečnost při jízdě. Díky vhodné integraci světelných prvků přímo do jednotlivých částí elektrokola bylo dosaženo dostatečného množství osvětlení. Elektrokolo umožňuje upozornit na změnu směru jízdy pomocí světelných signálů. Pro elektrokolo byl navržen také úložný prostor, který umožňuje převoz menších předmětů. Tato práce přináší nový pohled na městské elektrokolo. Ukazuje, jak lze přistupovat k jeho jednotlivým částem a pracovat s různými praktickými doplňky. Nastiňuje také, jak by mohlo být elektrokolo propojeno s chytrým telefonem s cílem zpříjemnit uživateli jeho použití.
Podnikatelský záměr
Kašpar, Michael ; Koplík, Petr (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje návrhu podnikatelského záměru na založení společnosti SportHC s.r.o., která bude prodávat sportovní vybavení prostřednictvím jak kamenné prodej, tak i internetového obchodu. Práci budu zpracovávat ve třech částech. V první části se zaměřím na teoretická východiska práce vhodná pro podnikatelský záměr. Ve druhé analytické části se zaměřím na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí společnosti a ve třetí praktické části se budu snažit dosavadní poznatky z teoretické a analytické části uvést do realizovatelného podnikatelského plánu.
Velodrom Favorit Brno
Juránek, Marek ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh Velodromu-cyklistického stadionu v lokalitě Brno-Komárov, včetně napojení na stávající sportoviště ,parkování a dopravu.
Vliv oxidu titaničitého na vlastnosti olověných akumulátorů pracujících v režimu hybridních vozidel
Konečný, Zdeněk ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá problematikou olověných akumulátorů pracujících v režimu hybridních elektrických vozidel, tzn. ve stavu částečného nabití. Nežádoucí jevy, jako například předčasná ztráta kapacity a velký vnitřní odpor, mohou výrazně ovlivnit životnost olověného akumulátoru. Experiment popsaný v této práci má za cíl objasnit, jaký vliv má oxid titaničitý v aktivních hmotách záporných elektrod zejména na životnost těchto olověných akumulátorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 239 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.