Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kolektivní kontra komunitní
Dostálová, Johana ; Mertová, Martina (oponent) ; Hora, Jan (vedoucí práce)
Sídliště Povel je typickým příkladem území, které v rámci kolektivizace bydlení prošlo zásadní proměnou od komunitního způsobu života k anonymnímu obývání místa. Dochází tak k přetrhání vazeb mezi obyvateli navzájem i k místu samotnému. Toto odcizení se propisuje do situace obývaného prostředí. Potenciál předimenzovaného volného prostoru mezi paneláky, zůstává bez využití, vágní. Skrze prostorové intervence vkládám do „území nikoho“ příležitosti pro navázání nových vztahů. Tato vložená vrstva přispívá k celkové udržitelnosti území Povlu.
Gender Inequality in China Today
Deng, Zhaohui ; Salamon, Janusz (vedoucí práce) ; Kubátová, Hana (oponent)
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
The individualization of teaching - the school reform of the thirties in the Czechoslovak Republic
Kurbelová, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Kurbelová, Jana: Individualizácia vyučovania - školská reforma 30. rokov v ČSR. Diplomová práca, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky, 2013. 78 s. (vrátane príloh). Vedúci diplomovej práce: doc. PhDr. Růžena Váňová, CSc. Diplomová práca sa zameriava na školskú reformu v 30. rokoch v Československu pod vedením Václava Příhody. Podrobne rozpracováva Příhodovo nové pojatie školy, v centre ktorého stojí predovšetkým individualizácia vyučovania. Práca si kladie za cieľ podrobne analyzovať zavádzanie individualizácie do vyučovania a to po stránke teoretickej i praktickej. V rovine teoretickej ide o popis a analýzu Příhodovho návrhu jednotnej vnútorne diferencovanej školy rešpektujúcej žiakovu individualitu. Praktickú rovinu predstavujú závery a zistenia vychádzajúce z pokusnej práce reformných škôl overujúcich teoretické zásady individualizácie vyučovania v praxi. Práca má historicko-didaktický charakter. Kľúčové slová individualizácia vyučovania, individualizmus, kolektivizmus, diferenciácia, samoučenie, Daltonský plán, Václav Příhoda, školská reforma, pokusné školy, 1918 - 1938
Zodpovídání otázek na hodnoty
Vranková, Ivana ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce je věnována problematice ovlivňování zodpovídání otázek na hodnoty v kontextu dotazníkových šetření. V teoretické části jsou nejdříve představeny poznatky z oblasti zkoumání kognitivních procesů probíhajících obecně v průběhu zodpovídání otázek, stejně tak jako faktory, jež mohou výsledné odpovědi ovlivňovat. Následně je představen Schwartzův kruhový model hodnot a nástroje používané pro měření významnosti hodnot vycházející z této koncepce. V závěru teoretické části jsou popsány výsledky dosavadních studií zaměřených na možnosti ovlivnění hodnot. Z poznatků představených v teoretické části vychází série tří experimentálních on-line studií, jichž se zúčastnilo dohromady téměř 600 respondentů, a jež zkoumaly ovlivnitelnost individualistických a kolektivistických hodnot prostřednictvím navození změny v regulačním zaměření nebo sebepojetí účastníků. V první ze tří studií došlo k ovlivnění hodnot v závislosti na obsahu předchozích otázek, efekt byl nicméně v opačném směru, než se původně předpokládalo. V dalších dvou studiích nevedla manipulace k signifikantním rozdílům mezi skupinami. Příčiny těchto výsledků, limity realizovaných studií a výhledy pro budoucí bádání jsou nastíněny v diskusi a závěru.
Skrytá avantgarda. Próza české poválečné avantgardy mezi individualismem a kolektivismem
Malá, Zuzana ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Hrbata, Zdeněk (oponent) ; Flaišman, Jiří (oponent)
v českém jazyce Předmětem předkládané práce je česká poválečná avantgarda a její próza v širším evropském kontextu. Kladli jsme si za cíl rozšířit literárněhistorické pole vřazením do výkladového rámce předpoetistické avantgardy žánru povídky a jeho autorů, ať už přehlížených, či zapomenutých, nebo známých spíše pro jejich básnickou tvorbu. Obohacení výkladu o nový žánr (povídka) a s tím i o celou řadu autorů nám dovolilo dynamizovat kanonický obraz dané epochy a zproblematizovat základní opozice expresionismus × avantgarda, a především individualismus × kolektivismus. Opozici individualismus × kolektivismus, která dle našeho názoru organizuje dobový poválečný literární diskurs, představujeme jako hlavní spojnici české poválečné avantgardy s evropským děním (kolektiv a jedna z jeho manifestací, dav, jako jedno z hlavních témat moderny a avantgardy). V rámci této opozice interpretujeme rovněž prózy francouzského unanimismu jakožto hlavního inspiračního zdroje české poválečné avantgardy a její (kolektivistické) prózy.
The individualization of teaching - the school reform of the thirties in the Czechoslovak Republic
Kurbelová, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Kurbelová, Jana: Individualizácia vyučovania - školská reforma 30. rokov v ČSR. Diplomová práca, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky, 2013. 78 s. (vrátane príloh). Vedúci diplomovej práce: doc. PhDr. Růžena Váňová, CSc. Diplomová práca sa zameriava na školskú reformu v 30. rokoch v Československu pod vedením Václava Příhody. Podrobne rozpracováva Příhodovo nové pojatie školy, v centre ktorého stojí predovšetkým individualizácia vyučovania. Práca si kladie za cieľ podrobne analyzovať zavádzanie individualizácie do vyučovania a to po stránke teoretickej i praktickej. V rovine teoretickej ide o popis a analýzu Příhodovho návrhu jednotnej vnútorne diferencovanej školy rešpektujúcej žiakovu individualitu. Praktickú rovinu predstavujú závery a zistenia vychádzajúce z pokusnej práce reformných škôl overujúcich teoretické zásady individualizácie vyučovania v praxi. Práca má historicko-didaktický charakter. Kľúčové slová individualizácia vyučovania, individualizmus, kolektivizmus, diferenciácia, samoučenie, Daltonský plán, Václav Příhoda, školská reforma, pokusné školy, 1918 - 1938
Vliv čínské kultury na marketingové strategie vybraných firem v Číně
Koderová, Markéta ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem čínské kultury na marketing aplikovaný na čínském trhu. Dle statistik se velké množství subjektů, přicházejících na čínský trh, na tomto trhu setkává s neúspěchem a je nucena trh po nějaké době opustit. Vzhledem k velké kulturní odlišnosti čínské kultury v porovnání s kulturou západní se nabízí otázka, zda je tento neúspěch spojen právě s nepochopením čínské kultury a způsobu, jakým ovlivňuje chování spotřebitelů. Cílem této práce je zhodnotit význam a vliv kultury na marketing aplikovaný na čínském trhu, včetně konkrétního popisu toho, jakým faktickým způsobem může čínská kultura marketing na čínském trhu ovlivňovat.
PODNIKOVÁ KULTURA VE VYBRANÉM PODNIKU
TOMŠOVICOVÁ, Adéla
Cílem mé bakalářské práce "Podniková kultura ve vybraném podniku" bylo charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejich rozhodujících dimenzí a navrhnout změny vedoucí k žádoucímu stavu podnikové kultury vybraného podniku. Bakalářskou práci jsem rozdělila na dvě části. V první části jsem se věnovala teorii. Po nastudování odborné literatury jsem popsala základní teoretické znalosti a zákonitosti v problematice podnikové kultury. V začátku jsem vymezila základní pojmy jako "kultura" a "podniková kultura", které slouží jako úvod daného tématu. Dále jsem se věnovala vzniku podnikové kultury, jejímu významu pro organizace, jejími funkcemi, prvky, principy. Přes typologii podnikové kultury, znaky silné podnikové kultury, jsem se propracovala až k její změně. V praktické části jsem pomocí dotazníkového šetření analyzovala podnikovou kulturu podniku RATAJ a. s. Tato firma sídlí v Nedabyle. Pomocí dotazníků jsem se snažila zjistit, jak jsou zaměstnanci spokojeni ve svém zaměstnání, jak funguje komunikace mezi nadřízenými a zaměstnanci, zda-li jsou zaměstnanci dostatečně motivování, jak probíhá zaškolování nových zaměstnanců a mnoho dalších. Na základě výsledků z dotazníkového šetření jsem navrhla řešení pro zlepšení stávající situace.
Kulturní a obchodní specifika Číny
Miková, Eva ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Bušniaková, Iva (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o klíčových kulturních a obchodních specifikách Číny, jichž by si měl subjekt, který chce úspěšně navázat kontakt a jednat s čínskými obchodními partnery, být vědom, a dále přibližuje a analyzuje strukturu a průběh komplexního obchodního případu. Práce se nejprve věnuje geografické, demografické, politické a hospodářské charakteristice území, potřebné k pochopení souvislostí v dalších kapitolách. Druhá kapitola je zaměřena na diferenciaci čínského trhu, na dělení měst do kategorií Tier a na možnosti vstupu zahraničních subjektů na čínský trh. Třetí kapitola se věnuje aspektům čínského obchodního jednání a jejich kulturnímu i historickému pozadí. Poslední část mé bakalářské představuje analýza komplexního obchodního případu ve formě explanatorní případové studie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.