|
Determining the marketing mix for a start-up travel agency aimed at the Belgian market
Hanák, Marek
Tato práce navrhuje marketingový mix sestávající ze 4 P pro začínající cestovní kancelář. V rámci práce byl vytvořen produkt podle kvantitativního výzkumu n=140 a kvalitativního výzkumu belgického trhu. Zahrnuje výpočet ceny dle analýzy konkurence, očekávání segmentu a kalkulace nákladů spojených s poskytnutím dané služby. Navrhuje také strategii propagace se zaměřením na cílový trh a popisuje Place - místo, z hlediska místa prodeje určeného pro belgický trh.
|
|
Kvalita produktov CR na zľevových portáloch
Malíková, Zuzana
Bakalářská práce se zaobírá problematikou vnímané kvality produktů cestovního ruchu, nakupovaných na slevových portálech. Hlavním cílem je zhodnotit vnímanou kvalitu a následně ji porovnat s vnímanou kvalitou produktů cestovního ruchu, nakupovaných přes cestovní kanceláře a cestovní agentury. Na základě výsledků dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 221 respondentů ze Slovenské i České republiky, byla identifikována nejčastější negativa a pozitiva spojená s nákupem na slevovém portálu a přes CK a CA. Dále následné porovnání vlivů negativ na ochotu opakovat nákup na slevových portálech a přes cestovní kanceláře a cestovní agentury.
|
|
Vysokohorská turistika v nabídce českých cestovních kanceláří
Verichová, Anna ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nabídkou vybraných českých cestovních kanceláří orientujících se na vysokohorskou turistiku. První část obsahuje obecnou charakteristiku cestovního ruchu, turistiky a vysokohorské turistiky. Druhá část se zabývá především vymezením cestovní kanceláře a jejího produktu, tj. zájezdu. Závěrečná část je věnovaná vybraným českým cestovním kancelářím, srovnání jejich nabídky zájezdů z různých hledisek a porovnání se zájezdem neorganizovaným.
|
|
Analýza vlivu sociálních sítí na prosperitu cestovních kanceláří
Oliveriusová, Martina ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Svobodová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se bude zabývat sociálními sítěmi, jejichž obliba a využití se dramaticky zvyšuje. Díky moderním technologiím jsou dostupné jako nikdy dříve. Zaměříme se především na jejich využití podniky, které si skrz ně mohou zvýšit jak zisk, tak i popularitu. Na sociálních sítích mohou firmy představovat služby nebo výrobky, dále se jim otevírá naprosto nový způsob komunikace. Stejně jako je možné být díky sociálním sítím lepší a úspěšnější firmou, je také možné rychle ztrácet krok s ostatními či stát tváří v tvář otevřené kritice. Konkrétně se budeme zabývat cestovním ruchem, tedy cestovními kancelářemi. Zanalyzujeme metody těchto podniků, jak na sociálních sítích fungují a pracují. Najdeme pozitiva i negativa, na které by se podniky měly zaměřit. Samozřejmě nebudou chybět návrhy do budoucnosti.
|
|
Perception of Attractiveness of Poland as a Tourism Space by Population of Czechia
Kubín, Ewa ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Siwek, Tadeusz (oponent) ; Kowalczyk, Andrzej (oponent)
Disertační práce je věnována analýze percepce atraktivity Polska jako turistického prostoru z pohledu obyvatel České republiky v širším kontextu vzájemných česko - polských vztahů v oblasti cestovního ruchu. Vychází z teoretických konceptů geografie cestovního ruchu a současně dále navazuje na jiná geografická odvětví (např. behaviorální geografii) a vědecké disciplíny (např. marketing anebo sociologii). Metodologický rámec práce těží z otevřenosti a multidisciplinární povahy cestovního ruchu, důraz je kladen na využití synergií vyplývajících z vzájemného doplňování různých pohledů na vědecký výzkum. Část práce vznikla s využitím metod a technik tradičně využívaných v geografii. Byl proveden: anketový výzkum mezi žáky základných škol, strukturované rozhovory se zaměstnanci cestovních kanceláří, semi-strukturované rozhovory s představiteli polských vládních institucí a také analýza internetových a tištěných zdrojů. Dodatečně byly použité metody a techniky častěji využívané v jiných disciplínách, mezi jinými: delfská metoda, analýza SWOT, mystery shopping, analýza internetových cestopisů a internetových zdrojů informací o Polsku a také analýza obsahu učebnic. Empirická část práce posloužila k realizaci čtyř základních cílů. Za hlavní z nich lze považovat identifikaci a zhodnocení názorů zvolených...
|
|
Optimalizace tras pro cestovní kanceláře
Ötwösová, Karolina ; Kučera, Petr (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Petra (oponent)
Souhrn
Hlavním tématem bakalářské práce je optimalizace trasy vybrané cestovní kanceláře. Optimalizace je provedena pomocí několika metod, a to metodou nejbližšího souseda, Vogelovou aproximační metodou a metodou minimální kostry. U každé z nich je uvedeno srovnání s původní trasou a mapa oblasti, která znázorňuje pořadí navštívených míst a jejich rozložení.
Teoretická část bakalářské práce popisuje počátky cestovního ruchu, postavení České republiky v mezinárodním cestovním ruchu, legislativu a logistiku. Dále jsou v této části popsány metody použité v analytické části práce a jejich výhody a nevýhody.
V závěru práce jsou všechny informace, zjištěné pomocí výše uvedených metod, zahrnuty do závěrečné diskuze a je vybrána optimální metoda pro vybranou cestovní kancelář.
|
|
Nabídka zájezdů cestovních kanceláří v Praze se sportovním zaměřením
Vodičková, Denisa ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nabídkou zájezdů cestovních kanceláří se sportovním zaměřením. První část se věnuje teoretickému vymezení problematiky, tj. cestovní ruch, sportovní cestovní ruch, cestovní kanceláře a tvorba produktu. V druhé části je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které mělo za cíl zjistit preference a požadavky rezidentů na aktivní dovolenou. Dále je provedena podrobná analýza vybraných cestovních kanceláří v Praze a jejich následná komparace. V závěrečné kapitole je navržen vlastní sportovní zájezd pro cestovní kancelář, včetně kalkulace.
|
|
Gastronomie a cestovní ruch - zájezdy pro gurmány
Agafontseva, Tatiana ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Voříšková, Barbora (oponent)
Současným trendem je cesta za gastronomií a za poznaním cizí zemi všemi smysly. Tématem bakalářské práce jsou gastronomický cestovní ruch a nabídka zájezdů pro gurmány.Cílem bakalářské práce je zhodnotit současný stav gastronomického cestovního ruchu na základě nabídky zájezdů pro gurmány v českých a ruských cestovních kancelářích. Hodnocení vychází z nabídek připravených zájezdů pro gurmány, které jsou uvedené na webových stránkách cestovních kanceláří.
|
|
Přínosy veletrhu REGIONTOUR
Kolková, Lucie
Kolková, L., Přínosy veletrhu REGIONTOUR. Bakalářská Práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Tato bakalářská práce se zabývá přínosy veletrhu REGIONTOUR v Brně. Část této práce představuje popis Veletrhu Brno, a.s. a jeho postavení na konkurenčním tr-hu, konkrétní vymezení veletrhu REGIONTOUR a přiblížení současných trendů na veletrhu REGIONTOUR. Praktická část se zaměřuje na obchodní podmínky, ob-chodní, marketingové a společenské přínosy pro Veletrhy Brno, a.s., cestovní kan-celáře a vybranou vystavující firmu a její počet uzavřených kontraktů, návštěvnost v průběhu konání veletrhu, rýsující se potencionální obchodní vztahy.
|
|
Podnikatelské prostředí cestovních kanceláří a cestovních agentur v České republice
BAREŠOVÁ, Aneta
Hlavním cílem mé bakalářské práce byla charakteristika podnikatelského prostředí cestovních kanceláří a cestovních agentur v české republice a navrhnout možnosti jeho zlepšení. Vlastní návrhy a doporučení byly zpracovány na základě poznatků a informací získaných z analýz podnikatelského prostředí, dotazníkového šetření a řízených rozhovorů se zástupci asociací cestovních kanceláří a cestovních agentur v české republice.
|