Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 749 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v brýlích HoloLens
Komárek, Jakub ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Cílem práce je tvorba moderního nástroje pro usnadnění obsluhy dronu zejména v profesní sféře. Nástroj, který autor tvořil, si klade za cíl usnadnit plánovací rutinu obvyklých misí dronů a pomoci při jejím bezpečném plnění. Nástroj byl vytvořen i s ohledem na legislativní omezení provozu dronů a přispívá k jejich korektnímu dodržování. Problematiku autor řešil za pomocí vytvořené klient-server aplikace v prostředí rozšířené reality v brýlích HoloLens 2. Pomoc při pilotáži má přinést komponenta "head up displej", který se pohybuje spolu s dronem a okolo něho zobrazuje letové veličiny spolu s video přenosem z kamery drona. Ke snadnějšímu plánování misí má přispět implementovaná 3D mini-mapa, která informace o plánované misi promítá do světa v okolí pilota. Práce je experimentálního charakteru a má za úkol zjistit použitelnost rozšířené reality při profesní obsluze drona. Výsledky práce jsou vyhodnoceny z dat získaných při rozsáhlém uživatelském testování, v rámci kterého došlo k porovnání stávající aplikace Litchi s vyvíjenou aplikaci v prostředí připravených testovacích scénářů. Z výsledků vyplynulo, že je rozhraní použitelné a dokáže obstojně konkurovat současným konvenčním řešením. V některých aspektech stávající rozhraní předhání.
Hra na motivy metroidvania s psychologickými prvky
Štípek, Jiří ; Vlnas, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Inner Shadows je videohra, kde hlavní postava bojuje a postupně překonává své fobie, které zdánlivě ohrožují svět. Hra nabízí zážitek konfrontace s temnými stránkami psychiky a iluzemi. Hlavní postava postupně vyvíjí své dovednosti, což vede k odhalení hlubokého vlivu strachu na lidské vnímání. Inner Shadows zprostředkovává zážitek a reflexi nad vlastními fobiemi a jejich dopadem na realitu. Hra vytváří prostor pro konfrontaci s fobiemi, což umožňuje postupné překonávání strachů a získání dovedností pro jejich řešení. Cílem je prozkoumat potenciál videoher jako nástroje pro zpracování emocionálních problémů, zejména fobií, a jejich vliv na hráče. Výsledná videohra je vytvořená za pomoci herního vývojářského enginu Unity.
Systém pro generování dokumentů v oblasti optimalizace energií
Hrabě, David ; Zaklová, Kristýna (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navhrnout a implementovat softwarové řešení pro firmu Optimal-Energy.cz, a.s., které automaticky navrhuje opatření sloužící k optimalizaci energií budov, zejména instalace fotovoltaických systémů a tepelných čerpadel. Na základě výpočtů generuje dokumenty, které informují zákazníka o navržených optimalizacích a obsahují potřebné smlouvy pro realizaci instalací. V rámci práce byly analyzovány přístupy k tvorbě dokumentů a možnosti její automatizace. Původní výpočty energetické optimalizace byly na základě provedené analýzy zjednodušeny a sjednoceny tak, aby pracovaly se společným modelem. Řešení bylo následně implementováno v prostředí .NET s použitím jazyků F# a C#.
Návrh a implementace reportingového modulu pro automatizované pilnice
Adam, Jan ; Koch, Miloš (oponent) ; Novák, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací reportingového modulu SMDH Report pro software využívaný v automatizovaných pilnicích. Cílem bylo vyvinout modul, který umožňuje efektivní sledování, úpravu a sdílení dat z měřících stanic. Práce začíná teoretickým základem, kde jsou vysvětleny klíčové koncepty. Následuje analýza aktuálního stavu a potřeb, na jejímž základě bylo možné navrhnout aplikaci. Implementace zahrnovala integraci s existujícími systémy a testování nového modulu. Výsledkem je plně funkční aplikace, která je již nasazena v produkčním prostředí a přináší značné zlepšení v procesech zpracování dat ve firmách.
Interaktivní komponenta pro přehrávání streamovaných videí
Krukhmalov, Kostiantyn ; Klíma, Ondřej (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a implementovat webovou komponentu pro přehrávání videa s interaktivními součástmi a měnícím se zdrojem videa. Na základě interakce uživatele s elementy v přehrávači se mění zdroj videa. Uživatel tak může přidávat nové části ke svému zhlédnutí. Takovým způsobem narůstá délka celého videa, a to bez zasekávaní či obnovení webové stránky. Komunikace mezi serverem a klientem je realizována ve stylu REST. Celá práce je implementována v C\# za použití programového rámce ASP.NET Core, pro klientskou část byl použit Blazor.
Tools Generator for Domain-Specific Languages
Kosík, Daniel ; Regéciová, Dominika (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
DSL Tools Generator is a tool for simplifying the development of domain-specific languages by generating parts of their implementation (e.g. abstract syntax tree) in C# and tools for using the language in a code editor. Based on an ANTLR4 grammar and a DSL configuration file, it generates a server implementation for the Language Server Protocol and a language support extension for Visual Studio Code that provides syntax highlighting, error reporting, and basic code completion functionality. The developed tool can significantly reduce the time and effort required for building a DSL with editor support.
Analyzátor protokolu DMX512 pro osobní počítač
Brouček, Vilém ; Juráň, Radovan (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a konstrukcí převodníku USB–DMX512. V práci je podrobně popsána funkce protokolu DMX512, zejména struktura jeho signálu a fyzické vrstvy. Dále jsou diskutovány možnosti analýzy signálu, je vybrán vhodný mikrokontrolér a vytvořen návrh převodníku. V práci je zařízení zkonstruováno, jsou vysvětleny jeho funkce, vysvětlen výběr součástek a princip návrhu desky plošných spojů. Zároveň je zařízení popsáno z uživatelského hlediska, zmiňují se možná vylepšení pro další verze. Práce se věnuje také návrhu kódu pro mikrokontrolér STM32, zejména tvorbě vlastních knihoven k analýze a generování signálu. Podobně je zaměřena na tvorbu aplikace pro osobní počítač, zdůvodňuje volbu programovacího jazyka C# a popisuje objektově orientované členění kódu, včetně vlastních knihoven pro generování signálu DMX512 a příjem dat z analyzátoru. Výstupem práce je funkční analyzátor DMX512, který tento signál dokáže přijímat i odesílat, zobrazuje jeho hodnoty a umožňuje propojení s PC pomocí vytvořené aplikace.
Mobilní aplikace pro koordinaci jednotek na bojišti
Peřina, Daniel ; Rychlý, Marek (oponent) ; Hranický, Radek (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat mobilní aplikaci pro koordinaci jednotek na bojišti. Moderní armády využívají speciální informační systémy pro plánování, komunikaci a rychlé sdílení informací o bojišti. Takovéto systémy mohou najít uplatnění i u civilních skupin, nicméně výběr komerčně dostupných řešení je značně omezený. Tyto aplikace jsou většinou placené a často ne zcela funkční. Proto byla v rámci této práce navrhnuta a vytvořena open-source mobilní aplikace implementující zjednodušený systém pro koordinaci jednotek na bojišti. Aplikace obsahuje mapu na níž jsou zaznamenané aktuální pozice uživatelů a jimi vytvořené mapové body s obrazovými přílohami. Přímo v aplikaci je možné zasílat textové zprávy dalším uživatelům. Aplikace byla úspěšně otestována a uplatněna ve skutečné vojenské hře v terénu s několika desítkami účastníků.
Automatizované zpracování databází uniklých hesel
Dvořák, Jakub ; Veselý, Vladimír (oponent) ; Pluskal, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je nalezení databází uniklých dat a vytvoření aplikace schopné data zpracovat, uložit do vhodné databáze a umožnit vyhledávání v těchto datech na základě signifikantních údajů. Práce se mimo jiné zabývá průzkumem databází a měřením rychlostí nahrávání i vyhledávání dat z důvodu výběru vhodné databáze použité v konečném řešení. Výsledná aplikace je schopna detekovat kódování vstupního souboru, formát dat a uložené položky. Pomocí webového rozhraní také umožňuje data vyhledávat na základě filtrovacích podmínek z databáze, která v době odevzdání disponuje 5 157 229 040 záznamy uniklých dat. Výsledky této práce poskytují nástroj pro zpracování a analýzu databází uniklých hesel.
Informační systém půjčovny
Koláček, Tomáš ; Lattenberg, Ivo (oponent) ; Caha, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem webové aplikace pomocí C#/.NET 8 a technologie Blazor Server. Aplikace je vytvořena jako informační systém pro půjčovny. Aplikace poskytuje uživatelské rozhraní pro správu celé řady informací, které jsou pro půjčovny důležité jako je například správa zákazníků, půjčovaných věcí a zápůjček. Veškeré informace jsou uloženy v MSSQL databázi, jejíž struktura je vytvořena pomocí technologie Entity Fra- mework Core verze 8.0.5 metodou Code First. Veškerá webová rozhraní a jejich funkce jsou popsány po implementační i uživatelské stránce. Aplikace také umí generovat PDF soubory pro vytvořené výpůjčky z DOCX šablon.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 749 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.