|
Cestovní ruch se sportovním zaměřením v Pardubickém kraji
Kučerová, Lenka ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Cestovní ruch se sportovním zaměřením v Pardubickém kraji Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je na základě zhodnocení celkového potenciálu pro rozvoj cestovního ruchu se sportovním zaměřením v Pardubickém kraji vytvořit soubor obecných doporučení a vlastních návrhů, díky kterým by v budoucnu mohlo dojít k navýšení stávajícího potenciálu, akceleraci návštěvnosti a dynamickému rozvoji území. Metody: V rámci této práce byly využity dvě samostatné metody sběru dat a jedna vlastní metoda hodnocení. Stěžejní metodou sběru dat se stalo zkoumání dokumentů, a to zejména úředních dokumentů, archivních dat a virtuálních dat. Druhá metoda sběru dat nabyla konkrétní podoby dvou polostrukturovaných rozhovorů s experty na oblast cestovního ruchu. Vytvořena a následně aplikována na zkoumané území byla i vlastní metoda hodnocení potenciálu. Výsledky: Pardubický kraj disponuje dobrým a rozmanitým přirozeným potenciálem pro rozvoj cestovního ruchu, který se opírá zejména o vhodné přírodní předpoklady, prozatím je ale nedostatečně rozvinut. V regionu převažují sportovní a rekreační turismus s letní turistickou sezónou. V rámci aktivní dovolené turisté vyhledávají nejčastěji cykloturistiku, pěší turistiku, koupání a v zimě lyžování. Celkový potenciál cestovního ruchu se sportovním zaměřením je velmi vysoký a...
|
|
Marketingová strategie turistického regionu Český ráj v letech 2009 - 2013
Vachová, Kateřina ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Marketingová strategie turistického regionu Český ráj v letech 2009-2013" mapuje a analyzuje současnou marketingovou koncepci a komunikační aktivity, které probíhají na území Českého ráje v rámci marketingu cestovního ruchu. Cílem práce je představení hlavních subjektů destinačního managementu a seznámení se s dokumenty, ze kterých tyto subjekty při tvorbě marketingové strategie turistického regionu vychází, přičemž klíčovým dokumentem je "Střednědobý plán Programu trvale udržitelného rozvoje cestovního ruchu v Českém ráji 2012 - 2017". Podstatou bakalářské práce je popsat implementaci této marketingové strategie a zhodnotit úspěšnost realizace marketingových a komunikačních aktivit v rámci destinačního marketingu turistického regionu Český ráj.
|
| |
|
Analýza aktivit turistických regionů na sociálních sítích
Srníková, Claudia ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Švanda, Pavel (oponent)
Cílem práce je provést komparativní analýzu aktivit turistických regionů na sociálních sítích a z této analýzy vyvodit odpovídající závěry a doporučení pro efektivní komunikaci. V teoretické části jsou vymezeny oblasti zkoumání v cestovním ruchu a to řádná rajonizace především České republiky. Práce se primárně zaměřuje na turistické regiony na Moravě, které jsou dále porovnávány s vybranými zástupci turistických regionů zahraničních států. Dále jsou shrnuty současné trendy marketingové komunikace v návaznosti na současné povědomí o sociálních sítích a jejich využití v této oblasti. Metodika analytické části se zaměřuje na čtyři sociální sítě, Facebook, YouTube, Twitter a Google+. Analyzování probíhalo u celkem 16 regionů, 4 zástupci z Polska, Rakouska, Slovenska a Moravy z hlediska počtu fanoušků, aktivit fanoušků, typů příspěvků na prvních dvou z uvedených sociálních sítí. Na základě provedeného porovnání bylo zjištěno, že sociální sítě jsou využívané, avšak v porovnání moravských regionů se zahraničními v nedostatečné míře.
|
|
Rozvoj cestovního ruchu v Plzeňském kraji: případová studie marketingové strategie turistického regionu Šumava
Zippererová, Iva ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Silovská, Hana (oponent)
Cílem této diplomové práce je návrh marketingové strategie turistického regionu Šumava. Teoretická část práce je zaměřena na zpracování teorie vztahující se k cestovnímu ruchu. Jsou definovány základní pojmy a zhodnoceno postavení cestovního ruchu v regionálním rozvoji a národním a světovém hospodářství. V praktické části je vymezena oblast, o které práce pojednává a dále navazuje komparace návštěvnosti Plzeňského a Jihočeského kraje a turistického regionu Šumava vůči ostatním regionům v rámci České republiky. Na závěr praktické části je pomocí marketingového mixu sestavena marketingová strategie turistického regionu Šumava, jež je stanovena jako hlavní cíl této diplomové práce.
|
|
Rozvoj šetrných forem cestovního ruchu v turistickém regionu Šumava
Toncarová, Alena ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Zeman, Robert (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit rozvoj šetrných forem cestovního ruchu v turistickém regionu Šumava. V práci jsou nejprve vymezeny základní pojmy související s problematikou šetrných forem cestovního ruchu a turistických regionů. Následuje kapitola pojednávající o rozvoji cestovního ruchu v CHKO a v NP. Dále je charakterizován turistický region Šumava, v této části práce jsou uvedeny obecné informace o regionu, nabídka šetrných forem cestovního ruchu a také instituce zabývající se touto problematikou. Součástí práce je také dotazníkové šetření zaměřující se na povědomí a zájem o šetrné formy cestovního ruchu v šumavském regionu. Na základě zjištěných poznatků je provedena analýza rozvoje šetrného cestovního ruchu v turistickém regionu Šumava a jsou navržena opatření vedoucí k efektivnímu rozvoji cestovního ruchu.
|
|
Význam Evropského regionu Dunaj-Vltava pro rozvoj cestovního ruchu
HRONOVÁ, Pavlína
Cílem bakalářské práce bylo na základě analýzy potenciálu Evropského regionu Dunaj Vltava identifikovat společné oblasti rozvoje cestovního ruchu a návrh společného rozvoje území vedoucího k vytvoření konkurenceschopné destiance jako evropského produktu cestovního ruchu.Z výsledků analýzy vyplývá, že hypotéza byla potvrzena. Bylo předpokládáno, že společnými oblastmi rozvoje cestovního ruchu je cykloturistika, pěší turistika a kulturní cestovní ruch. Evropský region má mnoho cyklotras a kulturních památek včetně památek zapsaných na seznam kulturního dědictví UNESCO, což potvrdilo naši hypotézu. Hypotézu potvrzují rovněž dotázaní odborníci z oblasti cestovního ruchu a regionálního rozvoje.
|
|
Produkt cestovního ruchu v turistickém informačním centru Třebíč
RŮŽIČKOVÁ, Žaneta
Práce si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou destinace Třebíč a jejím turistickým a informačním centrem. Zabývá se analýzou potencionálů destinace pro rozvoj cestovního ruchu, ale zvláštní pozornost je věnována analýze produktům nabízených TIC KVIZ Třebíč. Tyto produkty jsou analyzovány a na základě všech provedených analýz i dotazníkového šetření jsou vytvořeny nové návrhy produktů. Na závěr je ze všech návrhů vybrán a zpracován jeden produkt.
|
|
Prostředí cestovního ruchu
ŠVARCOVÁ, Jana
Práce se zabývá oblastí Horšovskotýnska a cestovním ruchem v této oblasti. Cílem práce bylo zhodnotit stav cestovního ruchu v této oblasti a vytvořit návrh, který by zde zlepšil situaci. Návrhem se stala cyklistická trasa.
|