Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Poetika britského sitcomu
VESELÝ, Jan
V diplomové práci se zaměřujeme na britský sitcom, jenž představuje jeden ze základních elementů britského humoru, který se stal vyhledávaným fenoménem ve světě i u nás. Za cíl si stanovujeme přiblížení tohoto televizního žánru čtenáři, nastínění prvků vytvářejících zábavný obsah jak obecně, tak s přihlédnutím k originální komice jednotlivých vybraných popkulturních děl. Také chceme dokázat, jak tento fenomén prostupuje za rámec obvykle vymezený pro televizní tvorbu. Z hlediska postupu při zkoumání dané problematiky se snažíme o sloučení prostudované literatury vážící se k tématu a znalostí nabytých během studia, které společně uplatňujeme při podrobném zkoumání vybraných popkulturních děl reprezentujících samotnou esenci britského sitcomu. V práci vytyčujeme hranice televizního sitcomu jako samostatného žánru, přičemž se věnujeme i komediální tvorbě vývojově k němu směřující, prolínání s ostatními žánry a specifikům spojeným s britským prostředím. Dále prozkoumáváme uplatnění zavedených makroteorií komiky na britský sitcom, kde cílíme jak na vysvětlení původu komičnosti, tak i na vliv zábavné tvorby vzhledem k uvolňování napětí ve společnosti. Náš postup se opírá především o pečlivé vnímání komiky vybraných kultovních děl Jistě, pane ministře/premiére, Haló, haló!, Červený trpaslík a Ajťáci. Největší pozornost upíráme na úlohu postav a prostředí ve vybraných dílech, neboť je vnímáme jako stěžejní pro úspěšný sitcom. Uvádíme též vlivy britské tvorby v této oblasti, které upozorňují na společenskou relevanci tohoto mnohdy opomíjeného fenoménu.
Myšlení o médiích v 70. a 80. letech 20. století na příkladu interních periodik Československé televize a Československého rozhlasu
Aust, Ondřej ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Myšlení o médiích v 70. a 80. letech 20. století na příkladu interních periodik Československé televize a Československého rozhlasu" pojednává o obsahu časopisů Televizní tvorba a Rozhlasová práce. Tyto vycházely pro vnitřní potřebu dvou masově působících sdělovacích prostředků, tou dobou již institucionalizovaných, o něž Komunistická strana Československa po sovětském vzoru opírala své ideologické, respektive propagandistické působení na občany socialistického státu i směrem do zahraničí. Na tomto půdorysu práce zjišťuje, jakými tématy se pracovníci tehdejší televize a rozhlasu v rámci debaty o své práci uvnitř instituce zabývali, jaká byla východiska takových diskusí a jaké jejich závěry. Kvantitativní analýza dvou uvedených peridodických titulů je uvozena stručným historickým přehledem výchozí společenské situace na přelomu 60. a 70. let. Doplňuje ji výčet periodik vydávaných Československou televizí a Československým rozhlasem pro jejich vnitřní potřebu.
Populární hudba v televizní zábavě 90.let na území ČR
Zdychová, Šárka ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Diplomová práce "Populární hudba v televizní zábavě 90. let na území ČR" se zabývá především vývojem hudebních pořadů v tomto období, konkrétně sleduje vývoj hitparád Medúza a Eso. O období 90. let lze mluvit jako o vrcholu tohoto typu pořadů, které byly nedílnou součástí televizní zábavy. V souvislosti s jejich vývojem práce pojednává také o historii těchto hudebních pořadů před rokem 1989 i s dobovým kontextem. Komplexnost tématu utváří také teoretický základ, ve kterém práce pojednává o pojmech populární kultura, masová a spotřební kultura nebo globalizace. S vývojem hudebních pořadů právě pojem globalizace úzce souvisí. Globalizace prochází všemi základními složkami tvorby těchto pořadů, a to hudbou i samotným televizním prostředím, a je právě možným důsledkem poklesu popularity televizních hitparád v současné době. Klíčová slova Televizní zábava, populární hudba, formát v TV, hudební pořad, hitparáda
Televizní zábava na obrazovkách ČT a TV Nova na počátku tisíciletí a v současnosti
Průšová, Denisa ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá televizní zábavou jako fenoménem na českých televizních obrazovkách. V teoretické části práce poskytuje pohled na zábavu jako na termín a koncept a usiluje o její definici, dále popisuje její historické podoby před nástupem masových médií i její následný vývoj směrem k zábavní revoluci médií, přičemž je kladen důraz na etablování zábavy na televizních obrazovkách. Práce následně vymezuje zábavní funkce médií a jejich význam ve společnosti, do kontrastu však uvádí i kritiku spojovanou se zábavními obsahy. Součástí práce je i klasifikace televizních zábavních žánrů a formátů a případy penetrace zábavy do dalších forem komunikace. Z pohledu české právní úpravy také hodnotí právní podmínky pro vysílání televizní zábavy v České republice. Teoretickou část uzavírá historie televizní zábavy v Československé televizi a TV Nova. Praktická část práce si klade za cíl zjistit, jakou podobu měla televizní zábava na počátku tisíciletí na obrazovkách České televize a TV Nova ve srovnání s její nynější podobou a identifikovat tak rozdíly či podobnosti ve vysílání televizní zábavy nejen napříč lety v rámci daných médií, ale také mezi veřejnoprávním a komerčním vysílatelem. Na základě těchto zjištění usiluje práce rovněž o zodpovězení otázky, zda televizní zábava z českých televizních...
Politicko-zpravodajská satira v pořadu The Daily Show
Janák, Antonín ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce "Politicko-zpravodajská satira v pořadu The Daily Show" mapuje vývoj politické a zpravodajské satiry v televizi ve Spojených státech amerických s důrazem na vliv a vývoj, který měl kultovní pořad komediální stanice Comedy Central The Daily Show. Důraz je kladen na vznik, historii a strukturu pořadu v celé její historii až do současnosti. Po obecném uvedení do historie politické satiry v televizi před počátkem vysílání pořadu se práce soustřeďuje práce na nejvýraznější osobnosti, které pořad provázely a které jím prošli jako spolupracovníci. Práce také zkoumá hlavní důsledky, které k tvorbě pořadu vedly. Zmiňují se nejvýraznější události, které měly vliv na formování obsahu a sdělení pořadu. Zvláštní pozornost je věnována hlavní éře pořadu za moderování Jona Stewarta, kdy pořad zažíval období největší slávy a která ovlivnila budoucí podobu politicko-zpravodajské satiry do současnosti. Věnuje se však také moderní podobě pořadu a změnám, které přinesl nový moderátor pořadu Trevor Noah. V poslední části se práce věnuje vlivu, který pořad a jeho přední osobnosti měli na současné vlně zájmu a popularity o politicko-zpravodajskou satiru nejen ve Spojených státech amerických, ale po celém světě a rozebírá nejznámější osobnosti současné politicko- zpravodajské satiry.
Za oponou Saturday Night Live
Jankovský, Filip ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce "Za oponou Saturday Night Live" je zmapovat základní principy, na kterých stojí americká skeč show Saturday Night Live. Důraz je zejména kladen na vznik, strukturu a účinkující tohoto pořadu. V neposlední řadě se autor zabývá i velkými společensko-politickými tématy, která do své tvorby vkládají tvůrci Saturday Night Live. Autor si klade tři hlavní výzkumné otázky. Otázka č. 1: Jak probíhá výběr hereckého ansámblu Saturday Night Live? Otázka č. 2: Jak vypadá kreativní týden Saturday Night Live? Otázka č. 3: Jak byly úspěšné jednotlivé týmy Saturday Night Live? Jako základní techniku při zpracování tématu zvolil autor kvalitativní analýzu. Teoretická část se věnuje zejména televizní zábavě, roli televize ve společnosti a televizi v USA. Praktická část je zaměřena na vznik Saturday Night Live, výběr účinkujících a strukturu pořadu. Nechybí zde také pohled na jednotlivé herecké ansámbly, hvězdné hosty a vlivy společensko-politických témat na tuto zábavnou televizní tvorbu.
Pořad Prostřeno jako zrcadlo celospolečenských a politických jevů v české společnosti
Karták, Vít ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Pořad Prostřeno! se v české televizní zábavě stal fenoménem, který je každodenně vysílán, a sledují ho statisíce diváků. Tato kulinářská show by měla být z principu apolitická a měla by se věnovat především vaření a s ním spojeným stolováním. To se však neděje a do pořadu vstupují celospolečenská témata. Na tato témata se v pořadu vážou různé stereotypy, předsudky a dramaturgické zásahy, které způsobují konflikty nejen mezi soutěžícími, ale působí i na diváky u obrazovek. V této práci se snažím tyto stereotypy zachytit v kontextu tří zkoumaných témat (homosexualita, romské etnikum a muslimové), která od roku 2015 významně rezonovala v české společnosti. Práce se snaží předložit relevantní pohled na to, jestli a případně jakým způsobem jsou tyto stereotypy, předsudky a postoje prezentovány v pořadu Prostřeno! Vzhledem k vysokému počtu diváků, kteří tento pořad sledují, je totiž pravděpodobné, že se samotný pořad do jisté míry spolupodílí na utváření postojů, stereotypů či předsudků, jež se v české společnosti vyskytují.
Televizní zábava v roce 2013
Jadrný, Petr ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Televizní zábava v roce 2013" se zabývá trendy, základními znaky a druhy pořadů patřících do žánru televizní zábavy vysílaných v roce 2013 v českých televizích. V první teoretické kapitole se snaží nastínit některé základní pojmy spjaté s tímto žánrem a televizní zábavou. Zbytek práce je již věnován samotné analýze jednotlivých pořadů. Práce je členěna na české a zahraniční seriály, české a zahraniční soutěžní pořady, reality show a české a zahraniční zábavné pořady.
Hledání krásy v americké televizní zábavě: komparace pořadů Miss America a Americas next top model
Krechlerová, Alžběta ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu ideálu krásy a pojetí krásy dvěma pořady americké produkce, Miss America a America's Next Top Model. Teoretická část přináší poznatky o žánru reality TV, jeho případném vlivu na diváky a veřejné zdraví. Dotýká se i důvodů, které televizní publikum vedou ke sledování tohoto žánru. Dále se zabývá soutěžemi krásy a jejich tradicí, obecným ideálem krásy v dnešní společnosti i mediálním obrazem krásy ve 20. a 21. století. Praktická část práce se věnuje uskutečněnému výzkumu. Jsou zde shrnuty výzkumné otázky, metodologie i vzorky výzkumu a v neposlední řadě samotné výsledky vizuální a obsahové analýzy pořadů. Ty zahrnují zásadní změny v obou show v průběhu času, pojetí krásy v jednotlivých pořadech a následnou komparaci tohoto pojetí a preferovaného vzhledu soutěžících.
Talentové show v České republice a ve světě - analýza vybraných talentových formátů a jejich postupů v televizním vysílání a jejich vliv na chování publika
Králová, Michaela ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce mapuje historický vývoj reality TV a reality show se zaměřením na specifický žánr talentových pořadů, který platí ve světě i v České republice za současný fenomén v zábavním průmyslu televizního vysílání. S využitím metody orální historie jsou podrobněji vysvětleny principy fungování těchto show na vybraných formátech a je poukázáno, jak odlišné nebo shodné strategie se mohou v pořadech po celém světě vyskytovat. Dále se práce zaměřuje na strukturu a úroveň produkce, hlavní rysy v povaze a v chování publika, jako například utváření vztahu diváka k aktérům pomocí osobních příběhů nebo celebritizace a heroizace soutěžících. Dalším bodem analýzy je vykreslení ekonomických tezí a zásad, na kterých talentové show fungují a podle kterých se na televizním trhu orientují a řídí. Práce přibližuje pojmy jako "afektivní ekonomika", "budování lovemarks" či "inspirativní fanoušek", které jsou příznačné právě pro éru konvergence médií, kterou talentové show výrazně zastupují. Na závěr práce vykresluje i roli poroty a její specifické vlastnosti, které jsou nezbytné pro sledovanost a případný úspěch daného pořadu, a následovně poukáže na typické znaky talentových show, které fungují jen na české půdě, a které jsou odlišné od světových formátů v zahraničí. Příkladem může být unikátní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.