Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pedagogická praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole
Novotná, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce, která nese název Pedagogické praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole se zabývá problematikou pedagogických praxí na vysokých školách. Zároveň zjišťuje, do jaké míry jsou studenti učitelství na konkrétních pedagogických fakultách připravováni do praxe a jak studenti i začínající učitelé prvního stupně vnímají tuto problematiku. Teoretická část je zaměřena na vývoj pedagogických praxí a její provázanost ve vzdělávání budoucích učitelů. Předmětem šetření bylo také porovnání jednotlivých pedagogických fakult z hlediska časové dotace. Obsahem praktické části je kvalitativní šetření, které vychází z dotazníkové metody a rozhovoru. První výzkumné šetření zjišťuje a porovnává pohledy a zkušenosti studentů pedagogických fakult s pedagogickými praxemi. Druhé šetření se zaměřilo na začínající učitele prvního stupně, u kterých jsem metodou rozhovorů zjišťovala, jak zpětně nahlížejí a hodnotí pedagogickou praxi na fakultách. KLÍČOVÁ SLOVA Pedagogická praxe, student učitelství, 1. stupeň základní školy, fakultní školy, fakultní učitel, vysokoškolský učitel, začínající učitel
Osobnost učitele v 21. století
Mazlová, Markéta ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Cílem diplomové práce Osobnost učitele v 21. století je přiblížit čtenáři důležitost spirituálního rozměru člověka stejně jako význam osobnostního rozvoje každého učitele. Snaží se poodhalit, jakým výzvám v dnešní době učitel čelí a čím sám ovlivňuje vývoj svých žáků, vystihuje proměnu učitelovy úlohy ve společnosti. To vše na příkladu dvou odlišných přístupů - klasického vysokoškolského vzdělávání a vzdělávání waldorfských učitelů. V teoretické části se práce zabývá definicí osobnosti a jejím pojetím z psychologického hlediska, dále vymezením pojmu učitel, proměnou vzdělávacího paradigmatu v souvilosti s klíčovými kompetencemi a profesním standardem učitele. Součástí textu je rovněž kapitola osvětlující základní principy waldorfské pedagogiky. Empirickou část tvoří analýza dvou odlišných přístupů ke vzdělávání budoucích učitelů, která byla provedena pomocí rozhovorů se zástupci Pedagogické fakulty UK v Praze a na Freie Hochschule Stuttgart. Přínosem diplomové práce je do českého prostředí přinést popis vzdělávacího modelu akcentujícího umělecký proces ve vzdělávání budoucích pedagogů. Záměrem této práce však není subjektivně hodnotit dvě lišící se instituce a vyhodnotit jejich klady a zápory.
Vzdělávání učitelů ve vybraných zemích
Škoda, Jan ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním vzdělávání učitelů vyššího sekundárního stupně ve vybraných zemích včetně České republiky. Jejím cílem je analýza požadavků na profesionální kvalifikaci pedagogických pracovníků a další vzdělávání pedagogických pracovníků. Ve vybraných zemích je zkoumána především související legislativa, správní struktura a základní principy vzdělávání učitelů působících následně na vyšší sekundární úrovni vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část specifikuje prostředí jednotlivých zemí z různých hledisek (Česká republika, Anglie a Wales a Finsko) a dále vzdělávání učitelů v jednotlivých zemích. Dotčené země jsou popisovány na obecné úrovni (geografické umístění, politické uspořádání, sociální, kulturní a ekonomická situace). Tento nástin vývoje a stavu dané společnosti přispívá k pochopení jednotlivých vzdělávacích systémů. Vybrané země se vyznačují značnou geografickou vzdáleností a zároveň odlišným historickým vývojem. Obecná charakteristika zemí je doplněna o specifikaci legislativy a správní struktury. Díky analýze těchto zemí můžeme posuzovat příčiny a důsledky rozličných faktorů, které mohou ovlivňovat vzdělávání učitelů. Druhá část je prakticky orientována a zaměřuje se na srovnání vybraných zemí a vymezení základních faktorů, které mají vliv na...
Pedagogická praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole
Novotná, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce, která nese název Pedagogické praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole se zabývá problematikou pedagogických praxí na vysokých školách. Zároveň zjišťuje, do jaké míry jsou studenti učitelství na konkrétních pedagogických fakultách připravováni do praxe a jak studenti i začínající učitelé prvního stupně vnímají tuto problematiku. Teoretická část je zaměřena na vývoj pedagogických praxí a její provázanost ve vzdělávání budoucích učitelů. Předmětem šetření bylo také porovnání jednotlivých pedagogických fakult z hlediska časové dotace. Obsahem praktické části je kvalitativní šetření, které vychází z dotazníkové metody a rozhovoru. První výzkumné šetření zjišťuje a porovnává pohledy a zkušenosti studentů pedagogických fakult s pedagogickými praxemi. Druhé šetření se zaměřilo na začínající učitele prvního stupně, u kterých jsem metodou rozhovorů zjišťovala, jak zpětně nahlížejí a hodnotí pedagogickou praxi na fakultách. KLÍČOVÁ SLOVA Pedagogická praxe, student učitelství, 1. stupeň základní školy, fakultní školy, fakultní učitel, vysokoškolský učitel, začínající učitel
Osobnost učitele v 21. století
Mazlová, Markéta ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Cílem diplomové práce Osobnost učitele v 21. století je přiblížit čtenáři důležitost spirituálního rozměru člověka stejně jako význam osobnostního rozvoje každého učitele. Snaží se poodhalit, jakým výzvám v dnešní době učitel čelí a čím sám ovlivňuje vývoj svých žáků, vystihuje proměnu učitelovy úlohy ve společnosti. To vše na příkladu dvou odlišných přístupů - klasického vysokoškolského vzdělávání a vzdělávání waldorfských učitelů. V teoretické části se práce zabývá definicí osobnosti a jejím pojetím z psychologického hlediska, dále vymezením pojmu učitel, proměnou vzdělávacího paradigmatu v souvilosti s klíčovými kompetencemi a profesním standardem učitele. Součástí textu je rovněž kapitola osvětlující základní principy waldorfské pedagogiky. Empirickou část tvoří analýza dvou odlišných přístupů ke vzdělávání budoucích učitelů, která byla provedena pomocí rozhovorů se zástupci Pedagogické fakulty UK v Praze a na Freie Hochschule Stuttgart. Přínosem diplomové práce je do českého prostředí přinést popis vzdělávacího modelu akcentujícího umělecký proces ve vzdělávání budoucích pedagogů. Záměrem této práce však není subjektivně hodnotit dvě lišící se instituce a vyhodnotit jejich klady a zápory.
Aplikace znalostí a dovedností získaných účastí na projektu OP VK "Profesní podpora pedagogů předškolního vzdělávání" do praxe - kvalitativní výzkumné šetření
ŠŮSOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je zaměřená na projekt ,,Profesní podpora pedagogů předškolního vzdělávání." Cílem práce bylo zjištění motivů pro přihlášení se do kurzů projektu. Dále se cíle týkaly zjištění přínosů a úskalí, která vnímají samotné účastnice kurzů, ale také další pedagogičtí zaměstnanci mateřských škol, kde účastnice pracují. Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků, vzdělávání dospělých, lektorování a obsahu projektu. Praktická část přináší výsledky kvalititavního výzkumného šetření. Pro ucelené nahlédnutí do problematiky jsou mateřské školy zkoumány jako vícečetné případové studie. Výsledky jsou pro přehlednost zasazeny do tabulek, které odpovídají zvoleným výzkumným otázkám.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.