Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Binge-watching jako kulturní milník: změny diváckého chování v době streamování
Procházka, Jiří ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Binge-watching jako kulturní milník: změny diváckého chování v době streamování se zabývá chováním publik v rámci využívání streamovacích platforem. Práce zkoumá jak nejvýraznější trendy v rámci konzumace mediálních obsahů s využitím streamovacích platforem, tak změny tohoto chování zapříčiněné právě streamovacími platformami. V teoretické části je představen kontext streamovacích platforem dostupných v České republice, vývoj seriálové tvorby a vývoj způsobů konzumace seriálových obsahů s ohledem na dostupné technologie. Práce představuje i výrazné aktuální trendy v rámci diváckého chování. Výzkum je zaměřen na uživatele streamovacích služeb a jejich divácké návyky při sledování filmů a seriálů. Jeho cílem bylo definovat faktory, které ovlivňují chování publik, motivace diváků při sledování a změny tohoto chování při přechodu od konzumace mediálních obsahů skrze televizní vysílání a nelegální pirátské webové stránky k využívání VOD služeb. Jako metoda výzkumu byla zvolena zakotvená teorie, na jejímž základě bylo provedeno několik úrovní kódování a následná tematická analýza. V praktické části jsou představeny kategorizované tematické celky, které vznikly na základě kódování a následně představeny výsledky práce. Výsledky ukazují výrazné změny chování publik ve věkové...
Analýza dokumentární produkce online streamovací služby Netflix
Spěváková, Klára ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Analýza dokumentární produkce online streamovací služby Netflix má za cíl popsat charakteristické znaky typické pro dokumentární tvorbu Netflixu na konkrétních filmech z let 2015-2022. Mezi analyzované filmy patří Americká vražda: Rodina od vedle, Schumacher, Sociální dilema, Podvodník z Tinderu a David Attenborough: Život na naší planetě. Na základě sémiotické a obrazové analýzy zkoumá jednotlivé prvky filmové řeči použité v těchto filmech - mizanscénu, kameru, střih a zvuk, včetně způsobu vyprávění a struktury filmu. Zároveň se práce zaměřuje na popis stěžejních znaků produkce Netflixu, její využití k ovlivňování diváků a hledání příčiny popularity této produkce. Součástí práce je též kvantitativní analýza dokumentární tvorby Netflixu.
Dopady pandemie COVID-19 na streamovací služby a jejich uživatele
Měska, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dopady pandemie COVID-19 na streamovací služby a jejich uživatele. Klade si za cíl objasnit, jak následky koronavirové pandemie a také vládních opatření a lockdownů, které na dlouhé týdny utlumily společenský život a uzamknuly lidi do jejich domovů, ovlivnily používání streamovacích platforem jejich uživateli. Práce se zaměřuje na hlavní charakteristiky a druhy streamovacích služeb, základní pojmy, které se k nim vážou, a zabývá se produkcí nových obsahů a také jejich distribučními modely. V následující části je rozebírán koronavirus a jeho dopady na společenské chování a pak především na dopady na filmový průmysl z hlediska produkce, obsahů, provozování kin a filmových festivalů a samozřejmě samotných streamovacích sítí. V závěrečném segmentu práce pak probíhá analýza a interpretace dat získaných v dotazníkovém šetření. Odpovědi respondentů jsou podkladem pro naleznutí řešení na výzkumné otázky, které zjišťují, které streamovací služby uživatelé používají, kolik jich současně používají, kolik času tráví sledováním streamovaných obsahů, jaké kategorie obsahů sledují, nebo jakými způsoby služby používají například z hlediska zařízení nebo v porovnání s jinými typy médií.
Fenomén Netflix a jeho vliv na změny chování diváků
Doležal, Aleš ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce "Fenomén video on demand a český divák" popisuje současnou situaci ve světě VOD, charakterizuje jeho základní prvky a jevy s ním spojené, přičemž se soustředí hlavně na to, jaký mají tyto jevy dopad na divácký zážitek, jejich životní styl a dokonce i psychologickou pohodu. Zároveň čtenáři stručně přibližuje hlavní video on demand služby na českém trhu, a to jak z hlediska jejich historie, tak i z hlediska jejich programové skladby a nabídky pro diváky. Stěžejní částí práce je přiblížení kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření mezi 140 lidmi ve věku 19 - 26 let, které zkoumá jejich vztah k filmové a televizní tvorbě v souvislosti s videem na vyžádání. Text přibližuje závěry šetření, podle nichž lidé častěji preferují nelineární sledování audiovizuálního obsahu oproti lineárnímu, což vede k velkým výkyvům z hlediska času stráveného u obrazovky. Výsledky zároveň naznačují, že placené VOD je mezi lidmi téměř stejně populární, jako kabelové a satelitní stanice. Zároveň ale většinou nechtějí platit za více VOD služeb současně, takže se míra internetového pirátství drží stále na vysoké úrovni.
Strategie platformy Netflix a návyky konzumace obsahu uživatelů
Rajnohová, Dominika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová práce se věnuje tématu video on demand platforem a je blíže zaměřena na jednu z hlavních celosvětově dostupných platforem spravovanou společností Netflix. V práci je popsána historie vzniku této služby a základní principy a teorie, na základě kterých tato služba funguje. Pozornost je věnována fungování této platformy na území České republiky a postupnému vývoji uživatelského rozhraní a rozšíření katalogu titulů za účelem získání větší pozornosti českého publika. Výzkumná část práce poskytuje vhled do způsobu užívání platformy českými uživateli, konkrétně mezi studenty ve věku 20-27 let. Na základě kvalitativního šetření mezi uživateli bylo prozkoumáno období a způsoby, jakými se Netflix dostal do povědomí uživatelů, jakými způsoby uživatelé získávali přístup k video obsahům před založením účtu na Netflixu a jak tato platforma ovlivnila jejich zvyky konzumace seriálů a filmů. Výzkum byl zaměřen také na vnímání nabízeného obsahu, na formu a cenu předplatného a na uživatelskou přívětivost a funkce platformy. Cílem výzkumu bylo také zjistit, kolik času uživatelé sledováním filmů a seriálů tráví a za jakých okolností tuto aktivitu vyhledávají. Část výzkumu se zabývala také změnami v užívání streamovací služby v době pandemie covid-19, která více či méně ovlivnila běžné fungování životů...
Konvergence médií, služby SVOD a jejich využití
Kucserová, Frederika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Bakalářská práce s názvem Konvergence médií, služby SVOD a jejich využití se věnuje procesu konvergence médií, který dal základ vzniku nových služeb. Konvergence neustále probíhá a tempo se zrychluje. Vznikají nová zařízení a rozšiřují se funkce. Styl využívání médií se mění. To je jedním z důvodů, proč vznikla tato práce. Má za cíl vysvětlit sbližování médií a ukázat aktuální využití nových služeb. Mezi ně patří i služby SVOD, na které se práce zaměřuje. Popisuje jednotlivé typy konvergence, změny v procesu přijímání mediálního obsahu, konvergentní a participativní kulturu. Představuje typy služeb VOD, jejich vlastnosti a nejznámější zástupce. Zajímá se o vznik a nabídku světově známých služeb SVOD, které jsou dostupné v České republice. Uvádí také nové služby, které k nám teprve putují. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření zkoumáno využití služeb na vyžádání. V počátku této části jsou položeny tři výzkumné otázky. Dotazník se zajímá především o využití placených služeb na vyžádání (SVOD). Také zkoumá jak, kdy a jakým způsobem jsou služby používány. Zjišťuje, jaký je pohled uživatelů na kulturní sounáležitost, která je v poslední době diskutována. Naráží na vliv služeb na jedince a okolí a na závislost na streamovacích službách. Ke vzniku této práce byla využita odborná literatura....
The Phenomenon of Binge-Watching from the Perspective of Uses and Gratifications Theory
Dyachkova, Elina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cílem této bakalářská práce je analyzovat binge-watching pomocí teorie užití a uspokojení a zjistit, co lidi k binge-watchingu motivuje. Teoretická část práce poskytuje teoretické pozadí pro analýzu modelu chování zvaného binge-watching, představuje definice streamingových služeb a binge-watchingu, a prezentuje teoretické základy teorie užití a uspokojení. Poté tato práce představuje stávající výzkum užití a uspokojení televize a nových médií, jelikož se ukázal být relevantní v předchozích studiích užití a uspokojení binge-watchingu. Dále tato práce pojednává o různých přístupech, které vědci zvolili při analýze užití a uspokojení binge- watchingu. V rámci empirické analýzy si autorka klade dvě výzkumné otázky zabývající se technologickými a psychologickými faktory binge- watchingu. Tato práce se na ně pokouší odpovědět pomocí tematické analýzy dat získaných z hloubkových rozhovorů o tom, co motivuje lidi k binge-watchingu.
Chování českého uživatele na mediálních platformách Video on Demand
Kahánek, Adam ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Služby Video on Demand (VOD) se v poslední dekádě dostávají do popředí v oblasti konzumace audiovizuální zábavy. Americká společnost Netflix je v současnosti největším hráčem na trhu. Díky rychlé rostoucí divácké základně se stala velkou konkurencí i pro velká hollywoodská studia. Ta nechtějí v tomto novém, populárním segmentu on-line zábavy zůstat pozadu, a tak rovněž přichází se svými vlastními platformami. Divácké návyky na VOD službách s sebou přináší řadu specifik, a to jak ve způsobu konzumace, tak třeba i ve výběru obsahu. Předmětem této diplomové práce je právě zachycení celkového chování českého uživatele na platformách VOD.
Lokální produkce jako budoucnost pro Netflix? Srovnání obchodní strategie při vstupu do vybraných evropských zemí
Carhounová, Kristýna ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá současným fenoménem audiovizuálního obsahu na vyžádání a strategií vstupu streamingové společnosti Netflix na evropský trh s ohledem na jeho globální expanzí. V úvodních kapitolách je pro práci nezbytné vysvětlit rozmach služeb videa on demand (VoD) v kontextu televizní historie a jejich pozici vůči tradičnímu lineárnímu vysílání. Následně je představena dramaturgická linie a programová nabídka portálu, která je bezpochybně konkurenční výhodou Netflixu. V této souvislosti jsou pak zmíněni největší konkurenti Netflixu a jejich přístup k původnímu obsahu. Dále jsou zmíněny výzvy, kterým Netflix čelí při jeho mezinárodní expanzi, včetně nutnosti lokalizace a tvorby vlastní produkce při vstupu do nových trhů. Následně je analyzován evropský trh jako celek s ohledem na specifika v regionu a klíčové kroky, které bylo nezbytné podniknout pro úspěšné zavedení Netflixu na kontinentu. V neposlední řadě práce zkoumá pozici a vývojové tendence Netflixu v oblasti původní tvorby na vybraných třech evropských trzích - Norsko, Francie a Česká republika. Netflix je v této části porovnán s ostatními konkurenty VoD na těchto trzích i ze strany zavedených hráčů jako jsou televizní stanice a telekomunikační společnosti. Na závěr jsou představeny možné předpoklady dalšího vývoje služeb...
Rozvoj internetových televizí v Česku a jejich vliv na lineární televize
Benda, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá vznikem a rozvojem internetových televizí v Česku, jejich obchodními modely, možnostmi dalšího vývoje a vlivem na lineární televize. Protože pro televizní produkci je význačná seriálová tvorba, popisuje také revoluci v televizním průmyslu na přelomu tisíciletí, která změnila do té doby platná pravidla pro psaní a natáčení seriálů. Práce představuje také všechny seriály českých internetových televizí a porovnává jejich žánry s preferencemi publika. K tomuto porovnání využívá jak výstupy z hloubkových rozhovorů s respondenty z řad diváků internetových televizí, tak data o sledovanosti nejsledovanějších televizních pořadů. Hloubkové rozhovory zjišťovaly kromě toho, co diváci na internetových televizích sledují, také, kdy a jak (na jakém zařízení) to sledují, což bylo podpořeno detailními statistikami Netflixu, coby největší internetové televize na světě. Respondentům byly také promítnuty celkem tři seriály českých internetových televizí, které respondenti měli subjektivně ohodnotit. S jejich výpověďmi poté bylo pracováno směrem k fenoménu tzv. binge-watchingu a bylo zjištěno, že zveřejňování všech epizod jedné série jakéhokoli seriálu najednou by mohlo přispět k jeho celkové sledovanosti. Dále je na základě hloubkových rozhovorů navrženo konkrétní využití nové formy product...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.