Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Úprava toku svyužitím CIVIL 3D a HEC-RAS
Filípková, Monika ; Julínek, Tomáš (oponent) ; Duchan, David (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá zhodnotením súčasného stavu vybraného úseku toku rieky Moravy v okolí mesta Olomouc a následným návrhom úpravy a návrhom protipovodňovej ochrany. V prvom kroku sú vykonané hydraulické overenia toku s využitím programu CIVIL3D a HEC-RAS. Na základe výsledkov z 1D modelu je vykonaný návrh úpravy toku s cieľom navýšenia kapacity toku a redukciou rozlievania vody.
VINAŘSTVÍ PROKEŠ VELKÉ NĚMČICE
Kunz, Ondřej ; Myslín,, Jiří (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce) ; Čupr, Karel (vedoucí práce)
Na základě architektonické studie z druhého ročníku bakalářského studijního programu je zpracovaná následující bakalářská práce, která studii dále rozvádí do dalších navazujících stupňů projektové dokumentace. Tématem práce je novostavba rodinného vinařství v obci Velké Němčice pro Vinařství Kamil Prokeš. Objekt bude obsahovat jak výrobní prostory, tak bydlení vinaře, ubytování pro hosty a vinotéku s přilehlou degustační místností. Stavba je situována na okraj vesnice Velké Němčice, kde se v těsné blízkosti nachází stará hospodářská stavení a zahrady, fotbalové hřiště a jednopodlažní garážové stání. Pozemek je nezastavěný a v současné době se zde nachází pouze náletové dřeviny. Na svažitém pozemku je navržen jeden objekt, který je dělen na několik částí. Výroba vína se nachází v suterénu, který je ze severní strany přístupný z terénu a je tak umožněn přísun hroznů a expedice. Nadzemní podlaží tvoří tři vzájemně propojené hmoty. Střední část, kde se nachází vinotéka a degustační místnost se zázemím, je navržena jako jednopodlažní, prosklená budova s plochou, zelenou střechou. Po obou stranách této budovy se nacházejí dva totožné, dvoupodlažní objekty se sedlovou střechou. V západním objektu se nachází bydlení vinaře a ve východním ubytování pro hosty. Všechny tři hmoty jsou vizuálně propojeny přesahující plochou střechou středového objektu. Vzniká tak jednotná stavba, která je doplněna na severní a jižní straně o pobytové terasy pro hosty i majitele vinařství. Před objektem je navržen vzorový vinohrad, který zjemní celkový pohled na fasádu z pohledového betonu a také jednoznačně poukazuje na to, jakou funkci objekt plní. Konstrukčně je spodní stavba řešena jako monolitický železobetonový blok a nadzemní podlaží je tvořeno dílci z lehčeného betonu, skládanou stropní konstrukcí a krovem sedlové střechy. Středová část má jádro kde se nachází zázemí přilehlých provozů, střešní konstrukce je vynesena pomocí dřevěných sloupů (viz. Příloha D bakalářské práce)
Obnova rybníků na Moravě
Drašar, Zdeněk ; Novotný, Jaroslav (oponent) ; Milerski, Rudolf (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na historii rybníkářství a jeho vývoj na Moravě od prvních zmínek o osidlování tohoto území až po současný stav. V první části práce se zabývám historií rybníkářství obecněji a v případě dostupných zdrojů i konkrétní situací na Moravě. Druhá část již řeší novodobé rybníkářství na Moravě v 19. a 20. století. Následující část je věnována současnému stavu rybníkářství a možnostem obnovy zaniklých rybníků. V poslední části je řešen ideový návrh obnovy konkrétní lokality a navrženo řešení v rozsahu teoretické studie.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Guzdek, Adam ; Šupler, Libor (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Dnešní vstup do zahrady přes čestný dvůr je natolik reprezentativní, že postrádá smysl jej nahrazovat novým kdekoliv jinde. Vstupní objekt s trojúhelníkovým tympanonem se zlatými iniciálami a erbem arcibiskupa Maxmiliána Josefa se podobá šlechtickým městským palácům té doby. Význam prvního patra, tzv. piana nobile, lze lehce rozpoznat na fasádě. Jedná se o podlaží s větší výškou určené k reprezentaci, zpravidla s hlavním sálem. Proto plně využívám stávající historický objekt a veškeré návštěvnické zařízení, výstavní a přednáškové prostory umísťuji právě zde a minimalizuji tak novostavby v zahradě. Obě zahrady řešené v rámci bakalářské práce jsem pojal velmi střídmě. Důvodem je jejich historická podstata. Vždy to byly pouze přidružené prostory k formální části Květné zahrady. Prostory, které sloužily k nějakému účelu (chov vzácných ptáků, kratochvíle u králičího kopečku, pěstování pomerančů a tulipánů). Květnice se stříhanými špalírovými stěnami měla návštěvníkovi umožnit vyžití a zajistit jisté vzrušení dálkovými pohledy sbíhajících stěn, dezorientaci v prostoru, zábavu v kuželně, v bludištích. Tyto prvky by měly zůstat formální části zahrady i dnes. Měly by být ojedinělé a bez konkurence. Navrhuji zahrady s řádem, stejně jako byl navrhován samotný Libosad.
Vlastnosti typických moravských základových půd a jejich chování pod zatížením
Štainerová, Lenka ; Krmíčková,, Michaela (oponent) ; Brdečková, Helena (vedoucí práce)
Cílem práce je popsat vlastnosti základových půd na území Moravy. V první, rešeršní, části práce budou přiblíženy vlastnosti různých typů základových půd. Další část je zaměřena na zjištění fyzikálně indexových a mechanických vlastností odebraného vzorku. Závěrem práce bude zhodnocení chování vybraných typů základových půd pod zatížením.
MORAVSKÉ VINAŘSKÉ CENTRUM
Fűlőpová, Andrea ; Myslín,, Jiří (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce)
Moderní vinařský komplex hotelu Hrůdek je situován na severním okraji obce Velké Pavlovice, v srdci Jižní Moravy. Jeho významná poloha na vrcholu jižního svahu poskytuje krásné výhledy do viniční krajiny a meruňkových sadů. Architektonická forma objektu vychází z pravidelnosti viničních řádků, výrazných horizontálních linií a zaoblených tvarů vrstevnic. Zapuštěním do svahu objekt reaguje na topografii terénu a odkazuje na tradiční princip místních dvoupatrových lisoven a to z horní části vstup do ubytovací části – hlavní vstup do hotelu a z dolní části do vinného sklepu – vstup do salónu vín. Hotel nabízí ubytování čtyřhvězdičkové úrovně, dva kongresové sály, restauraci, wellness a salón vín. Návrh integruje energeticko-ekologické zásady a je koncipován jako ostrovní dům.
Vinařství Sekt Jan Petrák, Kobylí
Minárová, Tereza ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Sedláková, Markéta (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh provozovny vinařství Sekt Jan Petrák. K provozně náleží prostory pro rekreaci hostů vinařství s možností degustace vín a ubytování. Řešené území se nachází v centru katastrálního území obce Kobylí, okres Břeclav, v tradiční uliční venkovské zástavbě. Samotný pozemek má půdorysný tvar zalomeného obdélníku a je rovinatého charakteru, pouze v jihovýchodní části území se terén mírně snižuje, směrem od SV hranice pozemku. Kratší stranou od SV přiléhá k místní komunikaci a hranici pozemku, která je zároveň uliční čarou, tvoří stávající dvoupodlažní rodinný dům se sedlovou střechou (bude nahrazen novým objektem). Zde se nachází prodejna sektu s kanceláří a zázemím. Ve dvoře za domem je původní hospodářský jednopodlažní objekt (bude nahrazen novým objektem) se sedlovou střechou s podkrovím, který slouží v současné době k výrobě sektu. V JV části pozemku je ovocná zahrada. Nově budované objekty budou náhradou za původní, jež svým technickým stavem neodpovídají současným nárokům na provozní funkce. Výrobna sektů na řešeném území bude dislokována mimo obec, jelikož její současné umístění není v souladu s územním plánem obce Kobylí. Plánované funkční využití nových objektů je zachování funkce prodejny i jejího zázemí a zároveň vytvoření skladovacích prostor. Oba objekty budou plnit rekreační funkci ubytování pro hosty s degustačním prostorem.
Kořeny moravské urbanistické struktury
Mohelník, Ladislav ; Löw, Jiří (oponent) ; Prokeš, Oldřich (oponent) ; Hrabec, Josef (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Studium architektonických a urbanistických konceptů i jejich aplikaci v praxi, s ohledem na jejich historický kontext, je předmětem dalšího zájmu. Jde přitom především o odvěkou snahu člověka dosáhnout harmonického stavu v uspořádání světa okolo sebe, promítající se bezděčně do jeho díla. Cestami směřujícími k dosažení harmonie se v širším rámci teorie architektury a urbanismu zabývá architektonická kompozice, hledající vyváženost ve vztahu mezi formou, strukturou a prostorem jedinečného díla. Dílo založené na takovýchto hodnotách má zcela specifickou a současně přirozenou schopnost vypovídat o společenských podmínkách, jež provázely jeho vznik. Není v lidských sílách uchopit problematiku urbanistické struktury Moravy v celé její složitosti. Práce se proto soustřeďuje na dva klíčové sídelní prvky moravské urbanistické struktury, s ústřední rolí. Obec Ostravice je dnes poměrně malým sídlem v Moravskoslezských Beskydech, ale relikty její starobylosti vypovídají o významné minulosti, kdy se například v její plužině uchovaly kompoziční vztahy středověkého Civitas Dei převrstvující dokonce ještě starší sídelní jádro velkomoravského Děvína a Vogastisburgu. Listinně doložené děje a události vzdálené minulosti jsou ověřitelné pro danou lokalitu jejich prostorovou interpretaci v souvislostech širšího okolí Beskyd. Zánik sídla známého v poslední fázi jako tzv. Bruneswerde, neboli Brněnský hrad je ve 13. stol. provázen přenosem tradice do nového Brna, i s některými aspekty kompozičního uspořádání hlavních městských dominant. V urbanistické struktuře Moravy představuje toto bývalé hlavní město země logické pokračování role jejího dávného ústředí. Civitas Dei - boží Jeruzalém v opisu Augustinovy knihy De Civitate Dei, není jen oslavou Boha a náboženskou fantazií. Je také jedním z důležitých klíčů k poznání historické architektury. Vyobrazení "neznámého" sídla z knihy "neznámého" původu je skutečným skvostem vypovídajícím i o zaniklých architektonických dílech, dodnes zobrazených také ve vlastnických vztazích katastrálních map. Brněnský hrad, pramenný zdroj vznešenosti a síly, chránil, jak vyplývá z vyobrazení, ve svých zdech i sv. Vojtěcha, sv. Prokopa, sv. Václava a sv. Ludmilu. Vzhledem k bezprostřednímu lennímu vztahu k městu jsou tito BOE_MIENSES, bojovníci_půlměsíce, zasvěcenci Panny Marie a řádu sv. Jana Jeruzalémského, vyobrazeni v panenském městě bez aury. Tři hlavní chrámy, tři kompoziční osy symbolizované trojvěžím, jsou v analogickém vztahu k Brněnskému trojúhelníku čtyř svatých, Svaté rodině brněnského kostela. Staleté mocenské ambice představitelů města Brna a jeho duchovních řádů jsou vepsány do urbanistické struktury v podobě kompozičních vztahů srozumitelných jen těm, kdo jsou do tajemství jeho harmonie zasvěceni. Geometrický řád Brna je určen řadou zásad a kompozičních vztahů mezi prvky proměňujícími se v čase. Renesance nejenže potvrdila kvalitu středověkého založení města, ale současně ji vysoce sofistikovaným způsobem rozvinula a umožnila i relativně bezkolizní rozvoj za jeho hradbami až do poloviny 20. století. Naše současnost bohužel tyto kvality zcela přehlíží. Studium okolností, jež vedly ke vzniku rozsáhlých a složitých kompozic a vztahů, dává logiku jejich existenci skrze identifikaci a poznání osudů jejich tvůrců, uživatelů i majitelů. V souvislosti s Ostravicí i Brnem se tímto postupem lze nově dobrat mimořádně zajímavých osobností, umožňujících vnímat i starší poznatky v jiném světle.
Slovácké divadlo I.
Štýbnar, Vojtěch Petr ; Ressová, Jitka (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je umístění a návrh divadelní budovy v organismu regionálního centra – města Uherského Hradiště. Stávající divadelní budova sídlí v pronajatém objektu sokolovny na Tyršově náměstí. Malá scéna je v domě na Mariánském náměstí. Kapacita hlediště velké scény je 370 diváků, odpovídající potřebám města a regionu. Zcela nevyhovující je velikost jeviště, výška provaziště, absence zadního a bočního jeviště, zázemí dílen a skladů je mimo současný areál divadla. Práce řeší současnou nevýhodnou situaci divadla, jejíž zlepšení je v dlouhodobém zájmu města Uherské Hradiště.
Slovácké divadlo I.
Zárubová, Veronika ; Kraus, David (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je umístění a návrh divadelní budovy v organismu regionálního centra – města Uherského Hradiště. Stávající divadelní budova sídlí v pronajatém objektu sokolovny na Tyršově náměstí. Malá scéna je v domě na Mariánském náměstí. Kapacita hlediště velké scény je 370 diváků, odpovídající potřebám města a regionu. Zcela nevyhovující je velikost jeviště, výška provaziště, absence zadního a bočního jeviště, zázemí dílen a skladů je mimo současný areál divadla. Práce řeší současnou nevýhodnou situaci divadla, jejíž zlepšení je v dlouhodobém zájmu města Uherské Hradiště. Pro vlastní návrh jsem zvolila nevyužitou lokalitu v meandru řeky Moravy. Kromě přímého kontaktu s řekou je místo výrazné svou širokou vizuální návazností na okolí a v současné době také odloučeností od centra města. Od návrhu si slibuji celkovou regeneraci, atrakci a využití prostoru nábřeží spolu s umístěním lávky. Mou snahou bylo vybudovat vazby mezi divadlem a jeho venkovními prostory, které se svými veřejně přístupnými částmi otevírají městu. Věřím totiž, že vzhledem ke zvolenému místu na nábřeží řeky Moravy nebuduji pouze stavbu, ale rozšiřuji samotné městské centrum. Jedním z hlavních záměrů je propojení přírodního prvku řeky a souvisejícího environmentu s uměním, kulturou a městem jako takovým.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.