Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 250 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace Torque Vectoring na monopost Formule Student
Šimanský, Sebastian ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací algoritmu pro adaptivní vektorování točivého momentu, který je speciálně navržen k posílení dynamiky a stability vozidla. Tento algoritmus manipuluje s točivými momenty každého kola na základě úhlové rychlosti vozidla, což umožňuje optimalizaci trakce a zlepšení obratnosti a řízení. Díky využití adaptivních řídicích strategií se algoritmus automaticky přizpůsobuje měnícím se pod mínkám a charakteristikám vozidla, což zajišťuje efektivní distribuci točivého momentuv různých jízdních situacích. Funkcionalita algoritmu je dále demonstrována prostřednictvím simulací a požadovaný model algoritmu je skrz automatické generování kódu implementován na hlavní řídicí jednotku monopostu Formula Student. Konečným výstupem je pak testování na fyzickém monopostu a zhodnocení přínosu algoritmu z hlediska dynamiky vozidel.
Design of a torque vectoring control system for a Formula student vehicle
Gadas, Petr ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the challenges of increasing vehicle performance during cornering by implementing an active torque distribution system into a Formula Student racing vehicle. This paper will touch upon the design, simulation, and further testing of the algorithm which, based on selected parameters, distributes the driving torque on the driven axle in order to achieve optimal cornering performance. This system was designed based on targeted dynamic behaviour of a car when driving through a corner. Key results were obtained from simulating the system in a virtual environment and were further validated during physical track testing. The overall aim was to increase vehicle cornering performance and control in order to reduce lap time.
Návrh sendvičových insertů monokoku Formule student
Velfl, Tomáš ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje insertovým spojům a uchycení zavěšení kol na závodním rámu vozidla Formule Student. Nejdříve byla zpracována rešerše pro získání potřebných znalostí o dané problematice. Poté bylo experimentálně a výpočetně stanoveno vnější zatížení namáhající dané spoje. Před zahájením vlastního návrhu uložení proběhlo zkoumání vlivu zavedení lokálních sil do sendvičové struktury monokoku, a to nejdříve na malých kalibračních vzorcích. V první fázi testování došlo k ověření mechanismů porušování, interakci mezi jednotlivými komponenty kompozitního sendviče a vyzkoušení různých provedení uchycení za použití odlišných materiálů. Na základě získaných dat byly zpřesněny materiálové knihovny a vytvořeny výpočetní modely, které byly rozšířený o parametrizaci. V dalším kroku byly tedy iteračně vytvořeny finální návrhy jednotlivých bodů zavěšení splňující předem stanovené cíle. Během validačních zkoušek byla prokázána funkčnost daného návrhu a dostatečné nadimenzování. Bylo využito také technologií jako například CT sken. Výsledky byly vyhodnoceny a stanovily se další možnosti testování a další zlepšení současného řešení.
Výpočtové modelování pohonné jednotky Formule student
Krmíček, Antonín ; Ušiak, Michal (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaobírá problematikou systémového modelování pohonné jednotky Formule Student. Systémové modely umožňují sledovat interakce mezi jednotlivými částmi pohonného ústrojí a díky tomu je možné optimalizovat komponenty pro požadovaný jízdní cyklus. Na základě naměřených dat nebo výpočtů parametrů komponent je sestaven systémový model pohonné jednotky. Ten dokáže předpovídat limitující faktory, jako je např. maximální dostupný moment motoru, teploty komponent nebo vybití baterie. Model je validován vůči testovací jízdě na trati. Dále je model upraven s ohledem na změny očekávané v následující generaci monopostu. Předpokládá se budoucí využití modelu nejen pro návrh a optimalizaci komponent pohonu, ale také pro simulace času na kolo jako součást virtuálního modelu vozidla.
Návrh středu kola pro kompozitní ráfek vozidla kategorie Formula student
Baráni, Michal ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá rešeršou stredov kolies a upevnenia ráfikov v oblasti pre formulové vozy. Na základe rešerše navrhnúť konštrukčné riešenie stredu kolesa pre voz Formula Student a následne overiť jeho správnosť pomocou analýzy metódou konečných prvkov pri vhodných okrajových podmienkach. Pri konštrukcii sa prihliadalo najmä na bezpečnosť, hmotnosť a tuhosť komponentu.
Design of geometric elements to improve the aerodynamics of the front wing of the formula student car
Šulík, Daniel ; Trusík, Vojtěch (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
This master's thesis focuses on the design of a new front wing for Formula Student. The first chapter dissects basic aerodynamic concepts and principles utilized in wing aerodynamics design. The second chapter showcases front wing concepts from various Formula Student teams. The third chapter introduces the official regulations for Formula Student 2024, primarily focusing on vehicle aerodynamic devices. The fourth chapter presents iterative designs of front wings modelled in Creo 7.0. The fifth chapter explains the process of preparing the model for simulation and demonstrating how vehicle geometry is adjusted in the SpaceClaim environment. Furthermore, it elaborates on generating the computational mesh and setting boundary conditions for car simulations on straights and in cornering. The initialization process of the task and the computation itself are also explained. The sixth chapter evaluates the results from simulations. Aerodynamic values such as downforce and drag are analysed on the front wing. Changes in the vehicle's COP position and the velocity and pressure fields around the front wing are also monitored. Flow characteristics around the underfloor, whose aerodynamic efficiency depends on the front wing design, are analysed too. The seventh chapter explains the production process and composition of the front wing.
Control of PMSM drive Formula Student
Kavec, Matúš ; Kozovský, Matúš (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
This thesis describes the basic function of a vector control of permanent magnet synchronous motors, the operation of a torque-maximizing algorithm that extracts the maximum torque from the current value. It further describes the operation of the field weakening algorithm that allows the motor to spin above a nominal speed. Characteristic curves for a motor with an embedded permanent magnets have been developed in this work. Based on these curves, the various algorithms required for the vector control were developed. The algorithms were created in the Simulink environment, which allows the model to be exported to HDL code and IP cores for a programmable gate array. Functional IP core blocks were connected in the Vivado environment to create the vector control. The resulting design used 49 digital signal processing modules.
Návrh uložení předního kola Formule Student
Černý, Filip ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem uložení předního kola Formule Student. Součástí je nejprve krátká rešerše o závodech Formule Student a porovnání konstrukcí těhlic pro různorodá použití jak v závodních, tak i sériových silničních automobilech. Dále obsahuje konstrukční řešení těhlice a náboje v systému CAD a výpočtový model těhlice vytvořený pomocí programu využívajícího metody MKP a to konkrétně pro analýzu napjatosti ve vybraných zátěžných stavech. Součástí je také optimalizace celého návrhu.
Návrh podvolantových řadicích pák pro formuli student
Dugas, Martin ; Vrána, Radek (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zabýva návrhom a výrobou podvolantových radiacich pák pre Formulu Student. V teoretickej časti sa zaoberá zhrnutím poznatkov o dnešných mechanizmoch radenia, aditívnych technológiách výroby a spôsoboch optimalizácie hmotnosti súčiastok. V konštrukčnej časti sa zaoberá konkrétnymi riešeniami tejto problematiky, pričom najväčší dôraz bol kladený na nízku hmotnosť a vysokú tuhosť celého mechanizmu.
CFD software calibration
Gego, Tomáš ; Zima, Martin (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The objective of this thesis was to calibrate a CFD software for use on a Formula Student race car. The calibration is performed by comparing the experimental data from the measurement of a single element wing in a wind tunnel with the same case replicated in a CFD software, for which the optimization of settings of the meshing and solver is performed. The result is an evaluation of deviations of CFD by assessing aerodynamic characteristics such as downforce, drag, pressure distribution, separation and wake in freestream and ground effect. The results are processed into a graphical and text form for future use in the design of aerodynamic components.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 250 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.