Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vliv tlaku huštění pneumatik a rychlosti vozidla na jeho brzdnou dráhu a zpomalení
Viktorinová, Petra
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení vlivu huštění pneumatik na brzdnou dráhu. V teoretické části je popsána brzdová soustava a faktory, které ji ovlivňují, konstrukce pneumatik a analýza sil valení. Dále jsou popsány způsoby měření brzdné dráhy a způsoby kontroly brzdné soustavy. Cílem praktické části je realizace měření brzdné dráhy v terénních podmínkách na rovném suchém povrchu při měnících se rychlostech i tlacích a následné vyhodnocení. Vyhodnocením bylo zjištěno, že díky typu povrchu, neměl tlak huštění pneumatik vliv na brzdnou dráhu. Hlavním faktorem, který měl vliv na brzdnou dráhu, byla rychlost vozidla. U zrychlení nebyly zjištěny statistické rozdíly pro různé tlaky huštění v rámci příslušné rychlosti. Dále bylo zjištěno, že při daném tlaku huštění nemá rozdílná rychlost vliv na zrychlení vozidla při brzdění.
Design of Electric Urban Vehicle Drive System
Pitoňák, Adam ; Míša, Jiří (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
This diploma thesis sets itself into the task of presenting a conceptual design of a powertrain system intended for a small electric vehicle of the L6e category. As a part of this thesis, in the initial part of this work, a survey of components and their optimal arrangement in the powertrain system of a small electric vehicle was carried out. Subsequently, after the presentation of the possible components of the powertrain system, testing of these variants was carried out, both form a mechanical and an electrical point of view, to guarantee the compatibility of the individual parts of the vehicle´s powertrain system. After the evaluation, the optimal variant of the drive system, intended for the concept on a small electric vehicle “Nanos” was selected. To determine the acceleration characteristics and the range of a vehicle equipped with such designed powertrain system, series of acceleration tests as well as vehicle range test according to the first part of the official WMTP cycle, intended for vehicles belonging to the category L6e, were performed. The resulting values of the vehicle´s acceleration and range tests are subsequently compared with the values of already existing vehicles belonging to the same category, thus enabling an overall evaluation of the powertrain system concept.
Brzdový systém formule Student
Trna, Lukáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je podat jejímu čtenáři komplexní informace, vedoucí k návrhu komponent brzdového systému, určeného pro závodní vozy kategorie formule Student. Zpracování je rozděleno do čtyř hlavních úseků. První část popisuje základní součásti brzdových systémů, s plynulým navázáním na rozbor brzdového systému u současně používaného vozu formule Student Dragon 1. V druhé, obsáhlejší části je provedeno dimenzování brzdového systému vozu formule Student Dragon 2, zohledňující získané poznatky z první generace vozu. Na základě měření a výsledků výpočtů, se třetí část zabývá návrhem konkrétních součástí brzdového systému, určeného pro druhou generaci vozu. Závěr diplomové práce je věnován návrhu modelu brzdového třmenu a jeho následné MKP analýze.
Brzdový systém formule SAE
Brůna, Tomáš ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním brzdových systémů formule SAE. Z provedeného porovnání je vybráno nejvhodnější řešení a provedeno jeho dimenzování a vlastní konstrukční návrh. Ten je ověřen analýzou napjatosti a analýzou přestupu tepla.
Návrh simulačního modelu antiblokovacího systému v automobilu
Svobodová, Jana ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Rozvoj elektroniky způsobil revoluci v automobilovém průmyslu. Mezníkem ve vývoji bezpečnostních elektronických systémů se stal protiblokovací systém. ABS detekuje náchylnost k blokování kol, ke kterému může dojít při brždění za kritických jízdních podmínek, a následně zasáhne. Dalším milníkem je využití simulačních programů. Simulace umožňuje opakovaně provádět testy a najít tak optimální řešení daného problému ještě před použitím v praxi, čímž se výrazně sníží čas a náklady na vývoj. V práci je popsána nejdůležitější složka bezpečnostních systémů – brzdová soustava a dále celý brzdný proces systému ABS. Pomocí matematického popisu kola je v programu Matlab-Simulink pro simulaci jízdních podmínek sestaven čtvrtinový model vozidla a k němu následně vytvořen systém ABS. Ke konci se nachází zhodnocení a graficky znázorněné výsledky simulací brždění.
Elektronické stabilizační systémy osobních automobilů
Musil, Jan ; Ambróz, Richard (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou popsány základní elektronické systémy stabilizace. Tyto systémy slouží především k aktivní bezpečnosti v provozu, ale také k jízdnímu pohodlí posádky. Hlavní část práce je zaměřena na systémy ABS, ASR a ESP. Další části jsou zaměřené na ostatní přídavné systémy, které se stále vyvíjí. Součástí této práce je také pohled jednotlivých automobilek a možné kroky do budoucna.
Návrh brzdové soustavy formulového vozu
Dobrovolný, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Návrh brzdové soustavy pro vůz formulového typu. Výpočet základních sil působících v brzdové soustavě, včetně návrhu hydraulických okruhů. Mechanická analýza nejdůležitějších součástí brzdového systému a pedálové sestavy. Tepelná analýza brzdových kotoučů. Výroba a celková kalkulace nákladů.
Koncepční návrh malého šestikolového užitkového vozidla.
Horák, Šimon ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rasch, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem malého užitkového vozidla se třemi nápravami. Cílem je navržení vhodného typu rámu spolu s konstrukcí všech náprav a řízení, provedení hnacího ústrojí, brzdového zařízení a dalšího základního příslušenství. Vlastnímu řešení předchází vypracování přehledu pojednávajícího o dnes i v minulosti vyráběných malých užitkových vozidlech spolu s popisem všech variant základních konstrukčních skupin vhodných pro stavbu zadaného vozidla.
Optimalizace vybraných návrhových prvků ČSN pro projektování pozemních komunikací
Moravec, Karel ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem práce je srovnání návrhových prvků českých norem pro projektování pozemních komunikací s normami ve vybraných členských státech EU. Na základě srovnání a po dohodě s vedoucím práce je navržena optimalizace řídících prvků podélného sklonu s ohledem na udržitelnou bezpečnost dopravy. Práce řeší podélné sklony dálnic, rychlostních silnic a ostatních směrově rozdělených silnic dle normy ČSN 73 6101.
Brzdová soustava vozidla Formule Student
Pecina, Miroslav ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Návrh brzdové soustavy pro vůz formulového typu. Výpočet základních sil působících v brzdové soustavě. Mechanická analýza nejdůležitějších součástí brzdového systému. Výroba brzdového pedálu. Sestavení brzdových komponentů do sestavy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.