Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika andragogické intervence v procesu resocializace odsouzených
Pergreffi, Karolína ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Delikvence a kriminalita patří k nejvíce nepřijatelným společenským jevům. Toto chování je proto předmětem společenské sankce. Je ale také předmětem snahy dosáhnou u jeho nositele změny tohoto protispolečenského chování, nebo alespoň jeho korekce, do společensky přijatelné formy. Tento proces je označován jako resocializace. Na úspěšné resocializaci prostřednictvím andragogické intervence, a následné integraci jedince do společnosti se významným způsobem podílí zejména výchova, vzdělávání a poradenství, jako efektivní nástroje práce s odsouzenými dospělými jedinci. Cílem rigorózní práce bylo analyzovat a konceptualizovat teoretická východiska penitenciární andragogiky v kontextu s resocializačním a integračním procesem, aplikovaným vůči vězněným jedincům. Popsat psychosociální faktory, které jsou typické pro penitenciární proces. Dále v rámci vlastního výzkumného šetření zkoumat účinnost vybraných nástrojů penitenciární andragogiky (výchovně-vzdělávacích, podpůrných a poradenských) ve vztahu k zvyšování morálního a finančně-právního povědomí osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Na základě výsledků tohoto výzkumného šetření pak předložit návrhy a doporučení pro praxi a další rozvoj penitenciární andragogiky. Toto výzkumné šetření bylo realizováno u vybraných skupin osob ve výkonu trestu odnětí svobody z...
Kognitivní předpoklady neformálního vzdělávání seniorů
Doksanský, Luboš ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Vzdělávání a aktivizace seniorů je téma společensky významné a pro andragogickou vědu aktuální. Je to i s ohledem na početné zastoupení této cílové skupiny. Jak je zřejmé z národních i mezinárodních predikcí, pro současnou společnost je typické prodlužování délky života, tj. dožití. Proto je potřeba věnovat se kvalitě života seniorů, která je úzce provázána právě se vzděláváním a aktivizací, resp. s rozvojem kognitivních schopností jedinců. Cílem práce je analyzovat, identifikovat a charakterizovat motivační faktory ovlivňující průběh vzdělávání a aktivizace seniorů. V teoretické rovině byla sledována východiska související s problematikou stáří a stárnutí, demografickým vývojem, mezigeneračním učením, specifiky v realizaci a řízení edukačních a aktivizačních procesů. Výzkumná studia se zaměřila na dvě oblasti: vedoucí pracovníky působící v oblasti edukace a aktivizace seniorů a samotné seniory. Při analýze dat byly vyžity dva přístupy, které byly odlišné vzhledem k charakteru získaných dat (kvalitativní a kvantitativní). Jednalo se tak o použití otevřeného kódování při analýze polostrukturovaných rozhovorů s vedoucími pracovníky domovů pro seniory. Rozhovory byly podrobeny systematické analýze a interpretaci prostřednictvím kódování, které umožnilo získaná data popsat. Druhým přístup k analýze a...
Návrh koncepce dalšího vzdělávání pro nelékařské zdravotnické pracovníky
Šašková, Jana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvořit návrh vzdělávacího programu pro nelékařské zdravotnické pracovníky ARO, RES a JIP v oblasti interpretace a hodnocení EKG křivek, aby vedl ke zvýšení jejich znalostí v dané problematice. Tento návrh vzdělávacího programu by měl být využitelný jako možnost dalšího vzdělávání zdravotnických pracovníků při zvyšování jejich odborných kompetencí. Teoretická část práce porovnává vzdělávací systém zdravotnických pracovníků mezi Českou republikou a vybranými zahraničními státy a kompetence nelékařských zdravotnických pracovníků pracujících především na intenzivní péči v nemocničních zařízeních. Rovněž seznamuje a vysvětluje základy práce s EKG křivkami, které by kompetentní pracovníci měli být schopni správně hodnotit a interpretovat. Empirická část je založena na kvantitativní metodě dotazování, kdy respondenty jsou nelékařští zdravotníci pracující na ARO, RES a JIP v českých nemocnicích. Dotazníkové šetření je ještě doplněno o rozhovor s vybranou zástupkyní nemocnic. Výzkumné šetření se věnuje nejenom zjišťování znalostí nelékařských zdravotnických pracovníků z JIP, RES a ARO v oblasti popisu a interpretace EKG záznamů, ale také zda je potřebné pro zdravotnické pracovníky vzdělávat se v této oblasti. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že znalosti respondentů nejsou...
Problematika andragogické intervence v procesu resocializace odsouzených
Pergreffi, Karolína ; Veteška, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Problematika andragogické intervence v procesu resocializace odsouzených ABSTRAKT: Delikvence a kriminalita patří k nejvíce nepřijatelným společenským jevům. Toto chování je proto předmětem společenské sankce. Je ale také předmětem snahy dosáhnou u jeho nositele změny tohoto protispolečenského chování, nebo alespoň jeho korekce, do společensky přijatelné formy. Tento proces je označován jako resocializace. Na úspěšné resocializaci prostřednictvím andragogické intervence, a následné integraci jedince do společnosti se významným způsobem podílí zejména výchova, vzdělávání a poradenství, jako efektivní nástroje práce s odsouzenými dospělými jedinci. Cílem rigorózní práce bylo analyzovat a konceptualizovat teoretická východiska penitenciární andragogiky v kontextu s resocializačním a integračním procesem, aplikovaným vůči vězněným jedincům. Popsat psychosociální faktory, které jsou typické pro penitenciární proces. Dále v rámci vlastního výzkumného šetření zkoumat účinnost vybraných nástrojů penitenciární andragogiky (výchovně-vzdělávacích, podpůrných a poradenských) ve vztahu k zvyšování morálního a finančně-právního povědomí osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Na základě výsledků tohoto výzkumného šetření pak předložit návrhy a doporučení pro praxi a další rozvoj penitenciární andragogiky. Toto...
Vzdělávání a rozvoj pracovníků v kontextu strategického řízení organizace
Zicha, Lukáš ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Problematika lidského kapitálu je v současné době zásadní pro existenci mnoha firem. Proměny ve světě, zejména ty související s pandemií covid-19, zásadně změnily filozofii a strategie firem v oblasti řízení lidských zdrojů. Nároky vyplývající z konceptu Průmyslu 4.0 formují firemní procesy a vzdělávání zaměstnanců. Manažeři musí reagovat na změny, přizpůsobit se požadavkům na rozvoj informačních a komunikačních technologií, digitalizaci a robotizaci, vč. nástupu umělé inteligence. Cílem rigorózní práce je identifikovat a charakterizovat firemní procesy, které ovlivňují strategické řízení organizace a jeho efektivitu v kontextu dalšího profesního vzdělávání. Strategické řízení lidských zdrojů představuje specifický přístup k vytváření a uskutečňování strategií lidských zdrojů, které jsou integrovány se strategií organizace a podporují dosahování strategických cílů organizace. Práce se dále zaměří na analýzu vzdělávání a rozvoje pracovníků na základě kompetenčního přístupu. Tento model je v současné době považován za dynamický a progresivní. Mezi klíčová teoretická východiska patří lidský kapitál a další profesní vzdělávání a rozvoj pracovníků. Lze vyjít z premisy, že pouze motivovaní pracovníci, kteří disponují potřebnými profesními kompetencemi, přispějí k naplňování vize a mise organizace a...
Motivace kariérových poradců k dalšímu profesnímu vzdělávání
Turzová, Lucie ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem práce je zjistit, jakou motivaci mají kariéroví poradci k dalšímu profesnímu vzdělávání. Na základě těchto zjištění jsou v práci formulována doporučení, jak lze překonat překážky v jejich motivaci pro další vzdělávání. Teoretická část práce rozebírá význam dalšího vzdělávání dospělých, které má vliv na kvalitu poskytované poradenské služby ve školách. Neopomíjí ani strategické dokumenty ČR, které se kariérového poradenství týkají. Práce zahrnuje definování pozic školního kariérového poradce a výchovného poradce, zmíněna je také kvalifikační zkouška dle Národní soustavy kvalifikací, studium pro výchovné poradce a nový studijní obor na VŠ pro kariérové poradce. Rovněž seznamuje s možnostmi a formami dalšího vzdělávání v oblasti kariérového poradenství. Empirická část je založena na kvalitativní metodě dat formou řízeného rozhovoru se třinácti poradci na školách v Ústeckém kraji. Výsledky výzkumného šetření získané na základě odpovědí respondentů poukázaly na to, že jsou poradci na školách motivováni k dalšímu vzdělávání jak ze strany ředitelů škol, tak mají poradci i vlastní vnitřní motivaci založenou na zájmu o profesionalizaci služby.
Vliv manažerského stylu vedení na pracovní prostředí u Agentury personalistiky AČR
Hodková, Anna ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Předmětem této diplomové práce je provedení analýzy a komparace manažerských stylů vedení a jejich vliv na pracovní prostředí, mezilidské vztahy a současně i na pracovní činnost zaměstnanců u Agentury personalistiky AČR. První část diplomové práce je zaměřena na teoretické aspekty dané problematiky. Vymezuje základní pojmy z teorie managementu, pojmy související s vedením pracovníků a poskytuje přehled o přístupech k zaměstnancům na základě stylů vedení. Zároveň je v rámci psychologie práce přiblížena oblast motivace pracovníků, jejich hodnocení a odměňování. Součástí teoretické části diplomové práce je současně definice pojmu pracovního prostředí, v jehož průběhu jsou dále definovány mezilidské vztahy na pracovišti. Druhá část diplomové práce popisuje Agenturu personalistiky AČR, její organizační strukturu včetně vymezení oblasti působnosti jednotlivých oddělení a odborů a na základě provedeného sociologického šetření pomocí dotazníku a vedení řízeného rozhovoru je analyzován vliv aplikovaného stylu vedení jednotlivých vedoucích oddělení jako manažera na pracovní prostředí a mezilidské vztahy. Na základě provedeného vyhodnocení získaných informací je v závěru diplomové práce provedena komparace zjištěných skutečností s ohledem na vliv manažerských stylů vedení na pracovní prostředí a mezilidské...
Zapojení odborníků z praxe do výuky na gymnáziích
Svoboda, Jan ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Název diplomové práce: Zapojení odborníků z praxe do výuky na gymnáziích Jméno: Jan Svoboda Studijní obor: Andragogika a management vzdělávání Diplomová práce se zaměřuje na oblast, která je na odborných školách praktikována, rozvíjena a podporována trvale a dlouhodobě, ale na gymnáziích může být vnímána problematicky a až neuchopitelně. Jedná se o zapojení odborníků z praxe do výuky. Teoretická část se opírá o prozkoumání otázky, kdo je to vlastně odborník a s tím také o úzce související problematiku kompetencí. Na ni následně navazuje prozkoumání forem výuky, ve které je možné zapojit odborníky z praxe. Po ni se zabývám analýzou kurikula gymnázií a rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. V této části práce se také dotknu aktuálních souvisejících témat jako je např. Strategie 2030+, legislativa, neziskové organizace a multikulturalita. Empirická část se metodologicky opírá o přístupy případové studie a zaměřuje se na oblasti RVP, které vedení gymnázií vnímá jako vhodné pro zapojení odborníků z praxe do výuky a využití výukové formy co-teachingu. Konkrétně se věnuje vhodným tématům pro výuku, výhodám a omezením a podmínkám dané formy pro zapojení odborníků z praxe do výuky na gymnáziích, Základem analytická fáze je analýza průřezových témat z RVP, ve které identifikuji možné oblasti zapojení...
Vzdělávání a rozvoj pracovníků vybraných knihoven v Praze
Bartůňková, Monika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast vzdělávání a rozvoje pracovníků vybraných knihoven v Praze. Hlavním cílem této diplomové práce je identifikovat stávající stav dalšího vzdělávání pracovníků vybraných knihoven v Praze. Cílem je také analyzovat způsoby vzdělávání a rozvoje těchto pracovníků v knihovnických zařízeních a jejich nabídky. Práce má také za cíl analyzovat, čím se nabídka vzdělávacích aktivit liší od běžného stavu a v době krize. Dalším cílem je komparovat rozdíly ve způsobu vzdělávání zaměstnanců ve vybraných knihovnách v Praze. Posledním cílem je na základě zjištěných výstupů šetření analyzovat odchylky ve způsobu vzdělávání zaměstnanců ve vybraných knihovnách a navrhnout možná zlepšení a doporučení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části diplomové práce jsou popsána východiska tématu, jako je vzdělávání a vzdělávací organizace, rozvoj a řízení pracovníků, vzdělávání pracovníků, strategické pojetí vzdělávání pracovníků, strategické dokumenty, řízení lidských zdrojů, modely řízení lidských zdrojů apod. Diplomová práce obsahuje metodologii k výzkumnému šetření. Praktická část práce analyzuje objekty šetření, identifikuje oblasti vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybraných knihovnách v Praze. Rovněž komparuje rozdíly ve způsobu vzdělávání pracovníků v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Veteška, Jaromír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.