Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Preseniorská edukace
Krhovská, Denisa ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikovat rozdíly v rámci preseniorské edukace (z hlediska sebevzdělávání, hmotného zabezpečení, udržování sociálních vztahů, společenských aktivit apod.) u zástupců generací X, Y a Z. Pozornost je soustředěna na stáří a stárnutí (ať už na možné typy stárnutí či na biologické, psychické a sociální projevy stáří). V rámci tématu stáří a stárnutí je zmíněna i demografická situace v České republice a dopady stárnutí populace na společnost. Práce se dále soustřeďuje na preseniorskou edukaci, tj. na přípravu a adaptaci na stáří a stárnutí, a na edukaci proseniorskou, v rámci které se pozornost koncentruje i na mezigenerační učení, mezigenerační vztahy, mezigenerační programy a jsou také zmíněny negativní stereotypy o seniorech či společenské uznání stáří. Pro lepší pochopení celé problematiky jsou v práci uvedeny i charakteristiky jednotlivých generací X, Y a Z i z pohledu přípravy na stáří a stárnutí. Kvantitativní šetření bylo uskutečněno prostřednictvím dotazníku, jenž byl distribuován zástupcům jednotlivých generací. Cílem empirického šetření je zjistit, zda a jak se jednotliví reprezentanti generací X, Y a Z na stáří a stárnutí připravují a zda se mezi sebou liší. V empirické části práce jsou zanalyzovány určité otázky i z pohledu odpovědí zástupců generací X, Y a Z. V...
Zkoumání profesních charakteristik pracovníků sociálně právní ochrany dětí
Tirpák, Jan ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Zkoumání profesních charakteristik pracovníků sociálně právní ochrany dětí Diplomová práce se věnuje zkoumání profesních charakteristik pracovníků sociálně právní ochrany dětí. V teoretické části jsou zpracovány oblasti vztahující se ke zvolenému zaměření. Zejména se jedná o otázky týkající se obecné koncepce osobnosti, jež představuje souhrn, souvislost či propojení charakteru, temperamentu, schopností a konstitučních vlastností člověka. Důležitou kapitolou je i teoretický popis východisek použitého standardizovaného dotazníkového šetření, orientovaného na oblast a diagnostiku profesních charakteristik rozhodujících pro úspěch v zaměstnání. Poslední téma se věnuje problematice sociálně právní ochrany dětí, obecné definici ohroženého dítěte, osobnostním a profesním předpokladům sociálního pracovníka. Praktickou část tvoří výsledky zjišťované metodou BIP-Bochumským osobnostním dotazníkem (Hossiep, Paschen, 2011). Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v profesních charakteristikách u vybrané skupiny respondentů. Výzkumné šetření je realizováno na vzorku 134 pracovníků sociálně právní ochrany dětí, z toho je 15 mužů (11 %) a 119 žen (89 %). Jako nezávisle proměnné výzkumného šetření jsou uvažovány především délka praxe a věk respondentů. Věkový průměr respondentů výzkumného...
Postoje a názory sester na vzdělávání v praxi ve zdravotnické organizaci
Kapustová, Zuzana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Postoje a názory sester na vzdělávání v praxi ve zdravotnické organizaci" se zabývá problematikou vzdělávání sester v praxi. Cílem této práce je poskytnout teoretické informace nejen z oblasti dalšího profesního vzdělávání sester ale také poskytnou náhled a názory na tuto oblast od sester v rámci jedné zdravotnické organizace. Práce je koncipovaná do dvou hlavních částí. V úvodu práce je představeno téma ošetřovatelství a jsou zmíněny zásadní odůvodnění pro vzdělávání sester. První část je teoretická a pojednává o problematice vzdělávání v kontextu zdravotnických organizací. Dále je v této části zmíněn význam znalostí a profesní postavení sestry spolu s jejími kompetencemi. V této části je následně zmíněno i vzdělávání pracovníků ve zdravotnické organizace a značný prostor je zde vyhrazen pro celoživotní vzdělávání. Teoretická část pak dále věnuje motivaci nebo kvalitě poskytovaní péče. Následující částí práce je výzkumná část. tato část práce pojednává o výzkumném šetření, které bylo v rámci práce prováděno. Snahou výzkumu bylo zjistit, zda mají pracovníci povědomí o možnosti vzdělávání na svém pracovišti a zda považují vzdělávání v praxi za důležité. Dále pak bylo zjišťováno, zda respondenti pociťují přínos vzdělávání v praxi a jaký názor mají na konkrétní formy...
Význam vzdělávání v procesu resocializace odsouzených
Hořejší, Šárka ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody. V současné moderní penitenciární péči představuje vzdělávání společně s výchovou klíčový nástroj resocializace, tj. odborné práce s odsouzenými. První část práce je věnována výkonu trestu odnětí svobody, procesu resocializace a současně edukaci odsouzených v rovině preventivní i v rovině nápravy pomocí integračních nástrojů. V rámci výkonu trestu je vzdělávání neodmyslitelnou součástí programů zacházení, které jsou východiskem pro vytvoření předpokladů k samostatnému způsobu života. Teoretická část se kromě jiného zaměřuje na legislativní ukotvení vzdělávání odsouzených v ČR a best practice ze zahraničí. V deskriptivně-analytické části je pozornost věnována dvěma konkrétním zařízením pro výkon trestu odnětí svobody v České republice: ženské věznici ve Světlé nad Sázavou a věznici Všehrdy, která je profilována jako věznice pro mladistvé odsouzené muže a dospělé odsouzené muže ve věznici s ostrahou s nízkým, středním a vysokým stupněm zabezpečení. Důraz se klade na identifikaci a analýzu vzdělávacích možností těchto zařízení a jejich následnou komparaci. Jsou popsány aktivity formální, které jsou převážně zajišťované školskými vzdělávacími středisky, i aktivity neformální, zajišťované přímo VS ČR či jinými...
Loajalita a oddanost pracovníků ve farmacii ve vazbě na hodnocení a odměňování
Bittner, Josef ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
(ČJ): Práce s názvem "Loajalita a oddanost pracovníků ve farmacii ve vazbě na hodnocení a odměňování" se věnuje problematice udržení spokojenosti a loajálnosti zaměstnanců ve farmacii, konkrétně v sítích lékáren. Je zaměřena na hledání vztahů mezi spokojeností, loajalitou a formou řízení a odměňování. Dotazníkový kvalitativní průzkum pomáhá nalézt ty aspekty udržení loajality a spokojenosti, které mohou být strategickým řízením rozvíjeny a upevňovány v takto profesně vyhraněném odvětví.
Možnosti edukace a aktivizace seniorů v sociálních zařízeních
Pokorná, Daniela ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zmapování možností a dostupností edukace a aktivizace seniorů v sociálních službách vybraných sociálních zařízení v Jihomoravském kraji. Práce sleduje nabídku edukačních a aktivizačních programů pro seniory v Jihomoravském kraji, v okrese Hodonín a Kyjov, jejich provádění a pozitivní či případně negativní vliv na seniory. V teoretické části se věnuji tématu stáří, velmi aktuálnímu tématu stárnutí obyvatel, vymezení podstatných edukačních a aktivizačních programů a jejich důležitosti a přínosu, kvalitě nabízených programů a vzdělávání a aktivizaci seniorů v kontextu aplikované vědní disciplíny. Zmíním účastníky programů, nutnost odbornosti v oboru a krátké rozdělení programů. V praktické části se zaměřím na nabídku aktivizačních aktivit a edukaci seniorů v konkrétních zařízeních v Jihomoravském kraji. Dále se zaměřím na fakt, zda klienti nabízené programy přijímají, a jestli je pro ně nabídka nabízených aktivit dostatečně pestrá a zkvalitňuje život jednotlivce, tedy jestli má dobrý vliv na biologickou, psychickou a sociální stránku klienta, a hlavně na to, zda splňuje jejich požadavky. Polostrukturované rozhovory proběhnou s klienty i s pracovníky sociálního zařízení pro maximalizaci objektivity a získání pohledu strany, která aktivizaci a edukaci provádí,...
Další profesní vzdělávání a rozvoj manažerů ve stavebnictví
Vildner, Roman ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje manažerů v oblasti stavebnictví. Na základě analýzy specifik manažerské práce v tomto odvětví bude navržen vzdělávací (rozvojový) program odrážející zahraniční trendy. Budou modelovány klíčové profesní kompetence manažerů s důrazem na controlling ve stavebnictví (náklady, plánování, reporting, finanční řízení firmy, strategie, management rizika a management změny) a řízení zdrojů. Úkolem manažerů je takové zdroje identifikovat, vč. talentovaných pracovníků. Umění je potom tyto vzácné zdroje, jen těžko napodobitelné a nahraditelné, efektivně využít. Přístup založený na zdrojích zdůrazňuje, podobně jako teorie lidského kapitálu, že investice do lidí zvyšují hodnotu jedince pro organizaci. To souvisí s předpokladem, že určitá firma dosahuje trvalé prosperity a konkurenční výhody, když disponuje špičkovými specialisty, které konkurence nemůže tak snadno získat nebo nahradit. Mezi potenciální zdroje lze počítat také absolventy středních škol. Práce s nimi je v současné době nezbytná, neboť představuje jednu z možností náboru nových pracovníků, kterých je na trhu práce zásadní nedostatek. Celý design výzkumu byl postaven s cílem reflektovat dvě roviny výzkumného problému. První nezávisle proměnná je vymezena jako přístup...
Implementace digitálních technologií ve vzdělávání
Přibyl Durlinová, Dominika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat strategické a další dokumenty, které jsou zaměřené na distanční výuku na základních školách. Cílem je také popsat, jak probíhala distanční výuka na základních školách pomocí digitálních technologií a poukázat na její specifika včetně pozitiv a negativ. Strategické a další dokumenty jsou podkladem pro zjištění připravenosti pedagogických pracovníků a škol na přechod k distanční výuce. Z důvodu pandemie COVID-19 došlo k uzavření škol a bylo nutné přejít na distanční výuku, která byla online. Školy a pedagogičtí pracovníci se museli v krátkém období adaptovat a implementovat digitální technologie ve vzdělávání. Diplomová práce se zaměřuje na implementaci digitálních technologií ve vzdělávání v rámci distanční výuky. V moderním světě, je každý jedinec čím dál tím více odkázán na používání technologií, čemuž není jinak ani ve vzdělávání. Učitelé jsou klíčovými aktéry, kteří implementují digitální technologie ve vzdělávání. Na implementaci digitálních technologií ve vzdělávání je nutné hledět nejen jako na technologický proces, ale také na proces pedagogický. Tato práce je kvalitativní analýzou, která se zabývá digitálními technologiemi během distanční výuky. Teoretická část je vypracována na základě rešerše odborné literatury zaměřené na digitální technologie....
Androdidaktická specifika vzdělávání řidičů motorových vozidel
Marek, Prokop ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Oblast vzdělávání řidičů byla po dlouhá léta doménou středoškolsky vzdělaných lektorů. Tak jako v jiných oborech se začínají objevovat jednotlivci, kteří se v této oblasti chtějí dále vzdělávat a rozvíjet, např. studiem pedagogiky nebo andragogiky na vysokých školách, s cílem dosáhnout při svém edukačním působení vyšší odbornosti, efektivity, empatie. Chtějí dalším studiem kultivovat svou osobnost a zvyšovat úroveň svého lektorského působení. Osobnost lektora je v mnohých aspektech vzorem pro posluchače. Může být stejně tak dobrým jako špatným příkladem. V málokteré oblasti lidského života čelí lidé takovému nebezpečí, jako účastníci silničního provozu. Je tedy na místě zabývat se kvalitou a kompetencí lektorů zprostředkujících výklad ustanovení zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích (zákon o silničním provozu) a souvisejících předpisů, včetně sdělení vlastních zkušeností a doporučení, případně vhodnou interpretací zkušeností jiných účastníků silničního provozu. Kvalitní příprava lektora a schopnost reprodukovat potřebná fakta a zkušenosti posluchačům odborných školení řidičů je důležitým faktorem při snižování dopravní nehodovosti a všech jejích důsledků. Následující text si klade za cíl využít poznatky andragogiky, respektive androdidaktiky při přípravě a realizaci odborného...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Veteška, Jaromír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.