Název:
Implementace digitálních technologií ve vzdělávání
Překlad názvu:
Implementation of digital technologies in education
Autoři:
Přibyl Durlinová, Dominika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je analyzovat strategické a další dokumenty, které jsou zaměřené na distanční výuku na základních školách. Cílem je také popsat, jak probíhala distanční výuka na základních školách pomocí digitálních technologií a poukázat na její specifika včetně pozitiv a negativ. Strategické a další dokumenty jsou podkladem pro zjištění připravenosti pedagogických pracovníků a škol na přechod k distanční výuce. Z důvodu pandemie COVID-19 došlo k uzavření škol a bylo nutné přejít na distanční výuku, která byla online. Školy a pedagogičtí pracovníci se museli v krátkém období adaptovat a implementovat digitální technologie ve vzdělávání. Diplomová práce se zaměřuje na implementaci digitálních technologií ve vzdělávání v rámci distanční výuky. V moderním světě, je každý jedinec čím dál tím více odkázán na používání technologií, čemuž není jinak ani ve vzdělávání. Učitelé jsou klíčovými aktéry, kteří implementují digitální technologie ve vzdělávání. Na implementaci digitálních technologií ve vzdělávání je nutné hledět nejen jako na technologický proces, ale také na proces pedagogický. Tato práce je kvalitativní analýzou, která se zabývá digitálními technologiemi během distanční výuky. Teoretická část je vypracována na základě rešerše odborné literatury zaměřené na digitální technologie....The aim of this thesis is to analyze strategic and other documents and data that are focused on distance learning in primary schools. The aim is also to describe how distance teaching took place in primary schools using digital technologies and to point out its specifics, including positives and negatives. Strategic and other documents are the basis for determining the readiness of teachers and schools for the transition to distance learning. Due to the COVID-19 pandemic, schools were closed and it was necessary to move to distance learning, which was online. Schools and educators had to adapt and implement digital technologies in education in a short period of time. The diploma thesis focuses on the implementation of digital technologies in education in distance learning. In the modern world, every person is increasingly dependent on the use of technology which is not the case in education. Teachers are key players in implementing digital technologies in education. The implementation of digital technologies in education must be seen not only as a technological process, but also as a pedagogical process. This work is a qualitative analysis that deals with digital technologies during distance learning. The theoretical part is developed on the basis of a search of professional literature focused on...
Klíčová slova:
další vzdělávání pedagogických pracovníků; Digitální technologie; digitální vzdělávání; distanční výuka; pedagogičtí pracovníci; žáci; digital education; Digital technologies; distance learning; further education of pedagogical staff; pedagogical staff; pupils