Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současná legitimizační ekologie ve vzdělávání: pozice, vědění a kritika
Wirthová, Jitka ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent) ; Fučík, Petr (oponent)
Tato dizertační práce se zabývá současným českým prostorem legitimizačních praktik ve vzdělávání jako proměnlivou sférou ospravedlňování a kritiky vzdělávacích cílů zakotvených v globálních transformacích vzdělávacích institucí, autonomií národních států a transnacionálních srovnávacích dat. Český legitimizační vzdělávací prostor od doby debaty o vzdělávací reformě (2004) diverzifikovaly odlišné druhy vědění a aktérů (stání, nezisková, privátní sféra). V této práci argumentuji, že legitimizační jakožto kritické jednání je dnes různými způsoby a procesy (režimy vědění, vzorce aktérství) vyváděno z tradičních jurisdikcí (státní a profesní struktury) a přesouvá se do flexibilnějších struktur, které nazývám topologiemi. V jurisdikcích zůstává většinou pasivní publikum. Nové legitimizační topologie propojují hodnoty a data a v mnohém suplují nefungující státní struktury, ovšem specifickým využívajícím odpojením zároveň i problematizují veřejnou povahu vyjednávání vzdělávacích cílů. Na základě relační ontologie a sociologických topologických studií a prostřednictvím kvalitativní vztahové analýzy legitimizačních praktik ve třech terénech (publikované normativní dokumenty, veřejné diskuse a polostrukturované rozhovory se státními i nestátními aktéry) ukazuji ve sledovaném období (2010-2019) způsoby 1)...
Mobilita žáků na pražských gymnáziích z pohledu učitelů
Rokosová, Anna ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
této práci se zabývám problematikou mobility žáků skrze případovou studii vybraných gymnázií v Praze. aměřuji především na hlubší prozkoumání postojů učitelů k odchodům žáků z gymnázií, jejich náhled na příčiny odchodů či jejich důsledky. Dále se snažím zaměřit na preventivní opatření jednotlivých škol a funkc učitele jakožto aktéra prevence i intervence. poslední řadě mě zde zajímá informovanost učitelů o problematice odchodů žáků z gymnázií na kterých působí. Data, které získám pomocí kvalitativního dotazování, budu nich odpovědi na mé výzkumné otázky. Abych dostala podrobnější náhled na danou problematiku, využívám ve své práci techniku polostrukturovaných rozhovorů s pěti učiteli pražských gymnázií. Tyto data analyzuji a výsledky interpretuji. Přínos mé práce především umožnění podrobnějšího náhledu na mobility žáků. To může přispět dalším zkoumáním a tvorbě nových opatření. P učitelů jsou různorodé. Liší se ť už náhledem na příčiny či důsledky odchodů žáků, důležitostí preventivních opatření anebo náhledem na roli rodiny. Výpovědi, které zodpovídají mé výzkumné otázky, jsem rozdělila do kategorií dle podobnosti a analyzovala jejich četnost a důležitost pro mé
Ředitelé jako pedagogičtí leadeři. Když zbude čas a energie
Černý, Jakub ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Práce přibližuje názory a postoje ředitelů českých obecních základních škol a přináší informace o jejich subjektivním vnímání potřeb podpory v provozních a pedagogických záležitostech školy. Za tímto účelem bylo realizováno dotazníkové šetření mezi 1 908 respondenty. Teoretická část práce nachází obsah pojmu pedagogické vedení školy na normativním podkladu přesvědčení, že ředitel je ve škole především řídícím učitelem. V souladu s teoretickým zakotvením, zjištěními plynoucími z dotazníkového šetření a po zohlednění praxe je závěr práce věnován modelaci možností, jak ředitele podpořit a odbřemenit. Modelované scénáře nabízejí inspiraci pro náplň činnosti uvažovaného středního článku podpory a vyzývají k řešením přesahujícím rámec vzdělávací politiky.
Podpora digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání: případová studie Zlínského kraje
Maděričová, Adéla ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je případovou studií zaměřující se na oblast digitální gramotnost a digitálního vzdělávání na příkladu Zlínského kraje. Hlavním cílem této práce bude komplexně zmapovat situaci v oblasti digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání v rámci Zlínského kraje, s přihlédnutím k mezikrajským rozdílům. Bude se snažit zjistit, jaké nedostatky a problémy jsou v rozvoji těchto oblastí nejčastěji identifikovány a jaké oblasti našeho života mohou nejvíce ovlivnit a jaké faktory je nejvíce ovlivňují. Dále se pokusí vysvětlit, jaká činnost a systémová podpora by k rozvoji digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání nejvíce přispěla a jaká je v realitě. Diplomová práce bude rozdělena na dvě hlavní části, v první části bude pracováno se sekundárními zdroji, druhá část se pak bude věnovat sběru a analýze primárních dat získaných polostrukturovanými expertními rozhovory. Na rozbor analýzy dat bude navazovat diskuse nad výsledky a budou popsána možná doporučení, která z výzkumu mohla vyplynout.
Učitelé jako aktéři vzdělávací politiky: konceptualizace aktérů ve veřejné politice a aplikace vybraných přístupů na příklad učitelů
Mouralová, Magdalena ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Malíková, Ludmila (oponent) ; Winkler, Jiří (oponent)
Dizertační práce má především teoretický charakter a přínos. Předmětem jejího zájmu je pojetí aktérů v klíčových teoretických přístupech soudobé veřejné politiky, které jsou posléze aplikovány na příklad vzdělávací politiky, resp. učitelů jako specifického druhu aktérů. Dizertační práce si klade za cíl: 1) popsat zacházení se slovy "actor" "agent" a "stakeholder" (které jsou do češtiny překládány jako "aktér") v odborných veřejněpolitických textech; 2) představit a porovnat vybrané veřejněpolitické přístupy pracující s aktéry; 3) modelovat použití těchto přístupů na příkladu učitelů (jako aktérů) a politice vnější diferenciace; 4) vytvořit vlastní souhrnný konceptuální rámec pro veřejněpolitický výzkum aktérů. Analytická část dizertační práce je založena na sumativní obsahové analýze veřejněpolitických textů publikovaných ve čtyřech velkých kompendiích veřejné politiky.
Soumrak sociálního státu? Předkrizové, krizové a postkrizové vývojové tendence sociálního státu ve Švédsku
Hanuš, Karel ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Keller, Jan (oponent) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Otázka sociálního státu patří dlouhodobě mezi nejdiskutovanější politická témata a týká se prakticky každého člena společnosti. V posledních několika desetiletích bývá rozvinutý sociální stát často vnímán jako překážka konkurenceschopnosti v podmínkách globalizované ekonomiky a diskutuje se o jeho ekonomické udržitelnosti a dopadech na společnost. Za zemi s nejrozvinutějším modelem sociálního státu bývá považováno Švédsko, které v první polovině devadesátých let dvacátého století prošlo hlubokou ekonomickou krizí. Vývoj švédského modelu sociálního státu v kontextu krize tak představuje kritický případ pro hodnocení životaschopnosti sociálního státu. Sociální stát je v této práci chápán jako vícerozměrný jev zahrnující jak sociální výdaje a instituce sociální politiky, tak i mocenské struktury a legitimitu. Ke zkoumání proměn švédského sociálního státu ve všech uvedených dimenzích je využita teoretická perspektiva vycházející z teorie mocenských zdrojů, institucionálního přístupu, transnacionální perspektivy, teorie závislosti a světového systému, jejichž komplementarita je teoreticky zdůvodněna. Takto pojatá práce by měla přispět porozumění vývoji sociálního státu ve Švédsku uplatněním multidimenzionální perspektivy (studie sociálního státu se často soustředí pouze na některé aspekty), doplnit...
Podpora mládežnického fotbalu na amatérské úrovni v Praze
Brych, Jan ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá podporou mládežnického fotbalu na amatérské úrovni v Praze, který provozují sportovní kluby a tělovýchovné spolky. Podporou mládežnického fotbalu je myšleno vše, co je potřeba k zajištění dostupnosti fotbalu pro děti a mládež. Hlavními cíli práce je popsat podporu mládežnického fotbalu na amatérské úrovni, objevit a porozumět reálným problémům, se kterými se kluby při provozování mládežnických týmů potýkají a porovnat cíle organizací poskytující mládežnickému fotbalu podporu s cíli samotných klubů. První část práce je věnována teoretickému rámci, především teorii Street-level bureaucracy Michaela Lipskyho. Hlavní myšlenkou této teorie je, že pracovníci veřejných služeb tzv. linioví pracovníci mají velký vliv na vykonávání své profese, protože přicházejí do přímého kontaktu s občany, kterým služby poskytují. V činnosti liniových pracovníků se často objevují problematické indikátory a konflikty cílů, které Lipsky definuje. Záměrem práce je zjistit, jestli se tyto indikátory a konflikty cílů objevují i u pracovníků fotbalových klubů. V rámci výzkumné části práce bylo provedeno 11 polostrukturovaných rozhovorů. Pět rozhovorů se zástupci organizací poskytujících podporu a šest s pracovníky vybraných fotbalových klubů. Rozhovory s pracovníky klubů byly použity k...
Selhání a úspěchy veřejných politik: Případová studie organizační reformy na úřadech práce
Hiekischová, Michaela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Paulík, Karel (oponent) ; Malíková, Ludmila (oponent)
Práce se zabývá selháním a úspěchem veřejných politik s cílem otevřít toto téma v českém prostředí. Při vymezení teorií selhání a úspěchů veřejných politik vycházím především z prací Marka Bovense, Paula 't Harta a Allana McConnella, které jsou komplexním popisem znaků a dimenzí, jež je třeba při posuzování veřejné politiky vzít v potaz. Ambicí disertační práce však není pouze explorace a následné potvrzení či vyvrácení použité teorie, ale také rekonceptualizace teorie selhání a úspěchů veřejných politik, respektive její doplnění a inovování. Z tohoto důvodu je práce postavena na výzkumném designu případové studie, která za pomoci celé škály metod (kvantitativních i kvalitativních), velmi podrobně a důkladně popisuje případ typického politického selhání. Konkrétně se jedná o reformu úřadů práce, která proběhla ve dvou fázích. V roce 2011 došlo k centralizaci úřadů práce a v následujícím roce 2012 byly veřejné služby zaměstnanosti rozšířeny o všechny nepojistné sociální dávky. Analýza reformy úřadů práce hledá odpovědi na tři otázky, 1) jakým způsobem reforma selhala, 2) proč selhala a 3) jaké měla dopady. Celková struktura disertační práce tedy směřuje ke generalizování, potvrzování a budování teorie selhání a úspěchů veřejných politik. Konkrétní výsledky z případové studie jsou v závěrečné části...
Analýza podkladů pro vzdělávání o českém politickém systému
Černý, Jakub ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Analýza podkladů pro vzdělávání o českém politickém systému (Bakalářská práce) Autor: Jakub Černý Abstrakt: Bakalářská práce analyzuje české kurikulární dokumenty a učebnice pro základní a gymnaziální vzdělávání zaměřené na výklad o českém politickém systému; snaží se tak odpovědět na otázku, jak tyto dokumenty informují o českém politickém systému, zda o něm informují v logice Ústavy ČR a zda podávané informace nemohou přispívat k tvorbě miskonceptů o českém politickém systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 Veselý, Adam
1 Veselý, Alexej
4 Veselý, Aleš
4 Veselý, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.