Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Manažerská a evidenční prostředí školy
Bukovský, Karel ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na oblast využití školních informačních systémů u evidenčních, edukačních a manažerských aktivit školy. Je zpracována na základě analýzy právních předpisů a zmapování používaných softwarových prostředí pro podporu evidenčních, edukačních a manažerských aktivit škol. Výzkumná část práce se zabývá analýzou školních informačních systémů používaných základními a středními školami v České republice. Práce obsahuje komplexní přehled právních přepisů vztahujících se k evidenčním aktivitám škol a popisuje funkce jednotlivých školních informačních systémů. V práci jsou porovnány možnosti jejich využití pro evidenční, edukační a manažerské aktivity školy. V závěru práce jsou na základě zpracované kriteriální analýzy navrženy možnosti vhodných řešení v návaznosti na velikost, typ školy a stupeň poskytovaného vzdělávání a s ohledem na efektivní využívání informačních a komunikačních technologií pro řízení a chod školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Webová počítačová hra jako edukační nástroj
Žemlička, Milan ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Tato závěrečná práce se orientuje na didaktickou hru a její využití v edukačním procesu. Předmětem této diplomové práce je na základě studia odborné literatury a odborně zaměřených primárních zdrojů z různých oblastí vytvořit a ve výuce ověřit funkční webovou počítačovou hru s didaktickým obsahem. Teoretická část se orientuje na samotný fenomén hry, a to z historického a filozofického hlediska i současného pojetí elektronických her a hry v kontextu didaktických metod. V empirickém šetření práce obsahuje celý průběh vytváření hry, možnosti modifikace hry v závislosti na uživatelích i implementaci didaktické hry do výuky. V závěru práce jsou zpracovány výsledky výzkumu a uvedena doporučení pro oblast vývoje dalších edukačních nástrojů využívajících webových aplikací jako her.
Tvorba ukázkových a cvičných příkladů pro práci s programem AutoCAD v 2D
Vopršálek, Radek ; Battistová, Eva (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tématem této bakalářské práce je aktivní podpora technické výuky pro práci ve 2D prostředí programu AutoCAD formou cvičných a výukových příkladů. V teoretické části je analýza dostupné literatury, která je vybrána záměrně pro seznámení i pokročilejší tvorbu s programem AutoCAD, popis všeobecných požadavků pro žáky, popis pracovních listů a video-tutoriálů. V praktické části se nachází soubor cvičných a výkladových příkladů s vypracovanými postupy řešení a také příklady dělené dle obtížnosti. Ke každému příkladu je utvořen namluvený video-tutoriál pro ověření, či naučení správné tvorby v programu. Cílem práce je ověřit vhodnost příkladů (video-tutoriálů) a získat zpětnou vazbu od žáků a navrhnout možné úpravy.
Faktory ovlivňující využívání digitálních technologií dětmi předškolního věku
Jinochová, Klára ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou využívání digitálních technologií dětmi předškolního věku. Pojednává o možnostech propojení digitálních technologií se vzděláváním a hrou. Dále také o faktorech, které děti mohou ovlivnit při jejich využívání. Bakalářská práce pomocí dotazníkového šetření zjišťuje, jaké je využití digitálních technologií pedagogy na vybrané mateřské škole. Dále také zjišťuje, jakým způsobem digitální technologie využívají děti ze stejné mateřské školy v domácím prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální technologie, předškolní věk, programovatelná zařízení, faktory
Programování na základní škole a rozvoj algoritmického myšlení žáků
Milichovská, Lucie ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozvojem algoritmického myšlení a výukou programování u žáků na základní škole. Věnuje se dostupným možnostem a nástrojům využitelných v hodinách. Praktická část práce je zaměřena na dětský programovací jazyk Scratch, což je jeden z nástrojů určených pro využití ve výuce. Hlavním cílem práce je vytvoření ucelené sbírky úloh orientovaných na rozvoj algoritmického myšlení žáků ve věku 9 - 12 let. Úlohy mají postupně gradující charakter a žáci nepotřebují žádné předchozí zkušenosti s programováním ani programovacím jazykem Scratch, zároveň jsou koncipovány tak, aby je žáci zvládli vyřešit i bez pomoci učitele. Všechny úlohy byly ověřeny na skupině žáků dané věkové kategorie. Pro možnost dalšího využití je sbírka úloh dostupná formou webové prezentace.
Interaktivní fikce s využitím multimédií
Zenkovič, Lukáš ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na typ počítačových her zvaných interaktivní fikce a multimédia, které je možné k nim zakomponovat. V první části se práce zaměřuje na vymezení interaktivních fikcí a jejich jednotlivých vlastností. Mezi tyto vlastnosti patří příběh, interaktivita a multimédia. Dále je interaktivní fikce charakterizovaná z pohledu jejího ovládání a struktury příběhu. Následně je uvedené využití interaktivních fikcí ve vzdělávání jak z pohledu učitele, tak i studenta. V poslední části jsou zanalyzované různé nástroje, pomocí kterých je možné vytvářet tento typ počítačových her.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 VAŇKOVÁ, Pavla
1 VAŇKOVÁ, Pavlína
10 Vaňková, Pavla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.