Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití prostředků rozšířené reality v oblasti vzdělávání
Jeřábek, Tomáš ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Nikl, Jiří (oponent) ; Štípek, Jiří (oponent)
Předmětem disertační práce je zkoumání fenoménu rozšířené reality pojímané v kontextu didaktiky. Práce usiluje o vymezení rozšířené reality v oblasti pojmové i obsahové a její snahou je především poznat roli rozšířené reality v rámci systému technických výukových prostředků a vymezit její funkční specifika a možnosti z hlediska didaktiky. Práce vymezuje rozšířenou realitu jako technologicko- percepční koncept a stanovuje strukturu percepčních, technologických a rezultátových hledisek, která odrážejí významné parametry rozšířené reality pro dané oblasti. Práce dále zkoumá didaktická specifika rozšířené reality, definuje hlavní možné didaktické záměry pro její využití a vytváří strukturu systémů rozšířené reality z hlediska organizace výuky. S podporou empirického šetření práce definuje didaktické vlastnosti a specifika rozšířené reality v roli technického výukového prostředku. Svým pojetím představuje práce komplexní studii nahlížející na rozšířenou realitu z různých pohledů a směrů ve vztahu ke vzdělávání, ze které je možné vycházet při dalších konkrétnějších výzkumných záměrech vztahujících se k problematice využití rozšířené reality ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sbírka úloh pro podporu výuky 3D grafiky
Dostál, Radek ; Prokýšek, Miloš (vedoucí práce) ; Rambousek, Vladimír (oponent)
Název: Sbírka úloh pro podporu výuky 3D grafiky Anotace: Bakalá ská práce je zam ena na vytvo ení metodických a pracovních list na podporu výuky 3D po íta ové grafiky. Práce se d lí na teoretickou ást vymezující teoretický rámec nutný ke správné tvorb tvo ivých úloh a praktickou ást, která se zabývá vytvo ením metodických a pracovních list , které by m li sloužit jako jeden z prost edk pro u itele a žáky k získávání a upev ování nových poznatk . Veškeré metodické a pracovní listy jsou vytvo eny s využitím programu Cinema 4D. Klí ová slova: U ební úloha, Tvo ivá úloha, Cinema 4D.
Didaktické aspekty využití prostorového zobrazování
Prokýšek, Miloš ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Adámek, Petr (oponent) ; Nikl, Jiří (oponent)
Předmětem zkoumání této disertační práce je fenomén prostorového zobrazování a jeho funkční specifika a možnosti z hlediska didaktiky. Studie se zabývá problematikou vymezení prostorového zobrazování jako didaktického prostředku, identifikací jeho didaktických a funkčních specifik a zkoumáním vztahu prostorového zobrazování a kognitivních procesů. V rámci práce je empiricky ověřován vliv aplikace prostorového zobrazování v procesu učení na studijní výsledky žáků v závislosti na některých složkách prostorové inteligence. Rozpracováním teorie dané specifické oblasti didaktických prostředků se práce usiluje o příspěvek k rozvoji didaktiky v kontextu rostoucího významu technologií pro podporu vzdělávání.
Problémy vstupu informačních technologií do výchovy a vzdělávání
Weis, Peter ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce je oblast negativních důsledků využívání informačních a komunikačních technologií z pohledu jejich vstupu do procesu výchovy a vzdělávání. Cílem práce je identifikace a analýza problémů, které jsou spojené s prohlubujícím se využíváním ICT z hlediska výchovy a vzdělávání dětí na základní škole. Při naplňování cílů diplomové práce bylo použito teoretických i empirických výzkumných metod. Teoretické metody zahrnovaly studium a analýzu odborné literatury, odborných článků a výsledků proběhnutých výzkumných studií a experimentů. Z empirických výzkumných metod, bylo v diplomové práci využito metod rozhovoru, dotazníkového šetření a pozorování. V závěru práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky explorativních metod výzkumu, formulovány závěry a doporučení pro výchovu a pedagogickou praxi.
Informační andraelementaristika
Duchková, Veronika ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Diplomová práce shrnuje doporučení základních přístupů a metod ve výuce dospělých. Uvádí metodiku, která je obohacena praktickými zkušenostmi autorky. Praktická část ověřuje teoretické předpoklady a využívá mnohaletou zkušenost výuky dospělých v oblasti ICT. Výzkum nejen potvrdil původní předpoklady, ale přinesl i nová zjištění, která lze využít při výuce dospělých. Práce nastiňuje problematiku informační andragogiky a dává základy metodicko-didaktické koncepci informační elementaristiky pro skupinu dospělých.
Využití webcastingových systémů ve vzdělání
Novák, Milan ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent) ; Švejda, Gabriel (oponent)
Předmětem předkládané práce je problematika využití webcastingových systémů ve vzdělávání. Studie se zaměřuje na identifikaci a analýzu webcastingových systémů, jako soudobého druhu audiovizuálních, resp. multimediálně orientovaných didaktických prostředků. Zkoumání je podrobováno široké spektrum vlastností a charakteristik webcastingových systémů s cílem přispět k poznání jejich didaktických specifik a možností funkčního využití v rámci inovativních metod a způsobů práce ve vzdělávání. Výsledky teoretického a empirického zkoumání poskytují východisko pro řešení modelového návrhu webcastingového systému. Rozpracováním teorie dané specifické oblasti didaktických prostředků se práce usiluje o příspěvek k rozvoji didaktiky informační a technické výchovy a při vědomí rostoucího významu technologií pro podporu vzdělávání ve společnosti vědění i pedagogické vědy obecně.
Rozvíjení kompetence pro manipulaci se strukturami jako součást informační výchovy
Mudrák, David ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Nikl, Jiří (oponent)
V předkládané disertační práci je zaveden teoretický koncept kompetence manipulovat se strukturami jako komplex kognitivních a performačních schopností a dovedností zacházet s různými formami a reprezentacemi dat, informací a znalostí. Vychází se přitom z pojetí kompetence jako obecnější způsobilosti s univerzálním charakterem uplatnění v různých životních situacích. Pojem struktura je v úvodu práce vymezen jako abstraktní uspořádání prvků dané množiny či systému dle jejich vzájemných vztahů. V návaznosti na vymezení pojetí pojmů informační gramotnost a informační výchova a s využitím analýzy a komparace několika zahraničních modelů rozvíjení informační gramotnosti se práce soustřeďuje na struktury a jejich reprezentace, nejčastěji v podobě schémat a diagramů, se kterými se setkáváme v oblastech vyhledávání, zpracovávání a organizace dat, informací a znalostí pomocí soudobých informačních a komunikačních technologií (ICT). Práce se snaží ukázat, že schopnosti a dovednosti manipulovat se strukturami dat, informací a znalostí na úrovni myšlenkových či kognitivních operací tvoří důležitou součást komplexní způsobilosti jedince označované jako informační gramotnost.
ICT kompetence učitelů
Neumajer, Ondřej ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Nikl, Jiří (oponent) ; Leipert, Jiří (oponent)
Tato práce se ve své teoretické části snaží analyzovat problematiku ICT kompetencí učitelů v šíři kontextu, který problematiku kompetencí učitelů (ale samozřejmě i s odkazem na kompetence žáků) reflektuje do národních kurikul, reforem školských vzdělávacích soustav a zejm. modelů přístupů k osvojování a dalších rozvíjení ICT kompetencí učitelů. Informační společnost, jejíž dimenze prostupují všemi oblastmi lidského konání, má své konsekvence vyvolané signifikantními změnami a transformací společnosti i ve vzdělávání, 4 SLAVÍK, M.: The development of competencies of University scholars. In: Schola 2006. Bratislava : Slovenská technická univerzita, 2006, ISBN 80-227-2389-4. 5 Recommendation of the European Parliament and of the Council on key competences for lifelong learning. Commission of the European Communities, 2005. Dostupné na Internetu <http://ec.europa.eu/edMrntinn/policies/2010/doc/kevrec gn.Pdf>- a tudíž i v práci učitele. Jinými slovy, prostorem, ve kterém k reformám vzdělávaní dochází, je právě aktuálně prostředí informační společnosti. Jedním z podporujících argumentů dokládajících vhodnost a potřebnost rozkrytí problematiky dotčené touto prací jsou závěry a doporučení6 konference amerického konsorcia CoSN7 (Consortium for School Networking) konané v březnu 2007 v San Franciscu. Jedná se o výzvu...
Genderové aspekty informační výchovy
Rambousek, Vladimír ; Battistová, Eva (oponent) ; Fialová, Irena (vedoucí práce)
NÁZEV: Genderové aspekty informační výchovy ABSTRAKT: Předmětem práce je problematika genderu a generových stereotypů ve vzdělávání. Hlavním cílem práce je přispět k rozvoji teorie informační výchovy analyzováním aspektů genderu a konceptu generově citlivé výuky v informační výchově. Dílčími úkoly práce je zmapovat postoje učitelů k problematice generově citlivé výuky v informační výchově a zjistit diference v úrovni osvojení učiva informační výchovy mezi chlapci a dívkami v kontextu s generovou problematikou. Pro naplnění cílů a úkolů práce byla vedle metod teoretických užita především explorativní metoda založená na dvojici dotazníků s on-line metodou sběru dat pro učitele a učitelky a pro studenty a studentky. KLÍČOVÁ SLOVA: gender, generové stereotypy, generově citlivá výuka, ICT gramotnost, informační výchova
Genderové aspekty informační výchovy
Rambousek, Vladimír ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Battistová, Eva (oponent)
NÁZEV: Genderové aspekty informační výchovy ABSTRAKT: Předmětem práce je problematika genderu a generových stereotypů ve vzdělávání. Hlavním cílem práce je přispět k rozvoji teorie informační výchovy analyzováním aspektů genderu a konceptu generově citlivé výuky v informační výchově. Dílčími úkoly práce je zmapovat postoje učitelů k problematice generově citlivé výuky v informační výchově a zjistit diference v úrovni osvojení učiva informační výchovy mezi chlapci a dívkami v kontextu s generovou problematikou. Pro naplnění cílů a úkolů práce byla vedle metod teoretických užita především explorativní metoda založená na dvojici dotazníků s on-line metodou sběru dat pro učitele a učitelky a pro studenty a studentky. KLÍČOVÁ SLOVA: gender, generové stereotypy, generově citlivá výuka, ICT gramotnost, informační výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.