Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Téma lásky ve vietnamské populární hudbě
Sekyrová, Andrea ; Nováková, Barbora (vedoucí práce) ; Crhák, Ondřej (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza tématu lásky v textech vietnamských populárních písní z let 2015-2020. První část práce osvětluje základní pojmy, jako je populární hudba a populární hudba ve Vietnamu, ale také přibližuje vietnamské společenské podmínky, včetně vývoje chápání lásky, vztahů a sexuality. Druhá část práce je věnována analýze souboru textů současných vietnamských populárních písní o lásce, rozdělených do čtyř skupin (láska šťastná, nešťastná, posedlá a láska k matce). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nam Caova povídka Chi Pheo
Nguyen, Hoang P. Nhung ; Lopatková, Marta (vedoucí práce) ; Nováková, Barbora (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá povídkou Chí Phèozroku 1941zpera vietnamského realistického spisovatele Nam Caa (1917 -1951). Práce povídku představuje vliterárně-historickém kontextu období francouzské koloniální správy vprvní polovině 20. století, přičemž je důraz kladen na období 30.a 40. let. Práce pojednává rovněž o životě autoraapředstavuje základní rysy jehotvorby. Jádrem bakalářské práce je významotvorná analýza povídky, která se zaměřuje především na její tři ústřední témata, charakterizaci postavapředlohách pro literární postavy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tulení kůže: interpretace islandské pohádky a jejich motivů ve vztahu k staroseverskému symbolickému rámci
Nováková, Barbora ; Starý, Jiří (vedoucí práce) ; Kozák, Jan (oponent)
Tato práce interpretuje islandskou pohádku o tulení kůži a snaží se ji zasadit do staroseverského kulturního rámce tak, aby vyvstaly možné sdílené paralelní motivy a shodná motivická jádra, a to navzdory časové oddělenosti primárního textu od staroseverských mýtů a ság. Metodicky se opírá především o strukturální teorie a nástroje používané Claudem Lévi-Straussem, které umožňují identifikovat základní mytémy, tj. stavební jednotky narativu: jedná se především o postavy, předměty a prostředí. Tyto mytémy pak dále nachází i v jiných žánrech či kulturních oblastech, a to na základě teorie amplifikace používané v psychologické praxi Carlem Gustavem Jungem. Cílem práce je nejen u-chopení a po-chopení pohádky a jejího významu či smyslu, nýbrž propojení mytické tradice starých Seveřanů a novodobější pohádkové tradice Islandu. Výsledkem je podrobná analýza symbolické sítě, do které jsou pohádka a její jednotlivé mytémy zasazeny, přičemž takovéto zmapování ukazuje též na přínos jednotlivých interpretačních úrovní a možnosti jejich dalšího využití. Klíčová slova: tulení kůže, Tulení žena, tuleň, islandský folklor, staroseverské mýty
Zhodnocení chovu westernových plemen v ČR
Nováková, Barbora
Práce Zhodnocení chovu westernových plemen v ČR měla za hlavní cíl zjistit, na jaké úrovni je současný chov westernových plemen koní a také zhodnotit jejich současnou výkonnost. Aktuální situaci v chovu těchto koní jsme vyhodnotili na základě statistických dat z Ústřední evidence koní, chovatelských sdružení jednotlivých plemen a výsledků z jediné westernové disciplíny uznané ČJF i FEI, reiningu. Výsledky ze soutěží byly brány z archivu ČJF a hodnoceny byly roky 2013, 2014 a 2015. Sledovanou proměnnou byly body a umístění koně v soutěži a efekty byly následující: plemeno koně, věk koně, rok soutěže, úroveň soutěže, jezdec a stáj. V případech statisticky průkazného vlivu sledovaného efektu jsme metodou mnohonásobného porovnávání Scheffe i Tukey-B stanovili průkaznosti v rámci daného vlivu efektů. S pomocí uvedených dat byla zjištěna stoupající tendence v počtu chovaných jedinců amerických plemen koní v České republice a také tendence zvyšování úrovně jejich výkonnosti. Nejvyšší zastoupení v počtu chovaných jedinců westernových plemen má plemeno American Quarter horse, který v reiningových soutěžích startoval také nejčastěji, následován je plemeny American Paint horse a Appaloosa.
Vietnamská gastronomie v Obchodním centru Sapa
Le, Duc Anh ; Nováková, Barbora (vedoucí práce) ; Lopatková, Marta (oponent)
Student se ve své bakalářské práci zabývá problematikou vietnamské gastronomie v českém prostředí, se zaměřením na její adaptace a na její vnímání českými konzumenty, a to skrze případovou studii Obchodního centra Sapa v městské části Praha-Libuš. Práce má teoretickou i praktickou část. V první části práce je řešen teoretický pojem gastronomie z antropologického hlediska a je charakterizována vietnamská gastronomie v kontextu veřejných restauračních zařízeních ve Vietnamu. V druhé části je představeno Obchodní centrum Sapa, dále jsou zkategorizovány a popsány místní restaurační zařízení. Poslední část se zabývá komparací pohledů vietnamských provozovatelů restauračních zařízení, jejich vietnamských a českých zákazníků na vietnamskou gastronomii v Obchodním centru Sapa. Klíčová slova: Obchodní centrum Sapa, vietnamská gastronomie, veřejné stravování
Vietnamské mládežnické komunitní spolky působící v Praze
Malý, Matěj ; Nováková, Barbora (vedoucí práce) ; Lopatková, Marta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vietnamskými mládežnickými spolky působícími v Praze. Cílem práce konkrétně je deskripce těchto organizací a zjištění důvodu, kvůli kterému v nich lidé pasivně participují. Motivace k participaci je zkoumána prostřednictvím hloubkových osobních rozhovorů s vybranými respondenty. Bylo zjištěno, že nejvíce participanty motivuje budování nových a utužení stávajících sociálních vztahů a také získání nových znalostí a dovedností. Do motivace taktéž významně zasahuje národnostní faktor, tedy to, že participanti těchto organizací jsou až na výjimky lidé vietnamské národnosti. Klíčová slova: Vietnam, organizace, komunita, motivace, participace
Komunikace mezi vyučujícími a rodiči
Nováková, Barbora ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Předmětem této diplomové práce je komunikace mezi vyučujícím a rodičem a spolupráce při této komunikaci s vedením školy. Výzkum se uskutečnil ve dvou pražských školách, na střední škole a vyšším gymnáziu. Pro analýzu jsem zvolila kvalitativní metody. Data jsem získala z hloubkových rozhovorů vedených s šesti učitelkami a dvěma školními psycholožkami. Hlavním cílem empirického výzkumu bylo zmapovat, jak vyučující vnímají komunikaci s rodiči a jak nahlížejí na spolupráci s vedením školy při této komunikaci. Výsledky analýzy nasvědčují, že v komunikaci s rodiči se u vyučujících vyskytují mnohé podobné prvky. Většina komunikace třídních vyučujících probíhá hromadně formou třídních schůzek a skupinových e- mailů. V případě výskytu problému vyučující přistupují k telefonickému kontaktu a individuálními osobnímu setkání. Variabilita v náplni kategorií jedné vyučující a v profilu četností druhé vyučující zřejmě úzce souvisí s riziky, která se s komunikací pojí. Jedním z nich je překračování hranice kompetencí školy rodičem. V druhém případě se vyskytla nezřetelná vymezení hranic až splývavost kompetencí školy a rodiny. KLÍČOVÁ SLOVA škola, rodina, socializace, komunikace, kompetence, opora
Vyučovací styly a metody ve výuce TV na 2. stupni ZŠ a jejich vztah k organizačním formám výuky
Nováková, Barbora ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vyučovacími styly, vyučovacími a výchovnými metodami a hledá jejich vztah k organizačním formám výuky. Práce je zaměřena na druhý stupeň základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. V první kapitole teoretické části se zabývám jednotlivými formami výchovy, jejich definicí, významem a možnými vlivy učitele na jednotlivé části. Druhá kapitola je věnována vyučovacím a výchovným metodám, které je možné používat v hodinách tělesné výchovy. Zkoumám vývoj vyučovacích metod, díla různých autorů, jejich názory a jejich dělení jednotlivých metod. Třetí kapitola je věnována učiteli, jakožto velice důležitému determinantu výuky. Jelikož na vyučovací styl a výběr vyučovacích metod má učitel obrovský vliv, tak se zabývám jeho osobností, projevem a dalšími možnými ovlivňujícími faktory. Samotným vyučovacím stylům je pak věnována celá čtvrtá kapitola teoretické části práce. Pátá kapitola je věnována těm organizačním formám výuky, které je možné využít při hodinách tělesné výchovy. Šestá kapitola patří didaktickým zásadám, jejich dodržováním a vztahem k předcházejícím zkoumaným termínům. Cílem práce je představit jednotlivé formy výchovy, vyučovací a výchovné metody a vyučovací styly a následně najít mezi těmito prvky vztah. Dílčím cílem je pak porovnat tento vztah u...
Pařížské dohody a jejich plnění
Nepovím, Martin ; Zelenda, Jiří (vedoucí práce) ; Nováková, Barbora (oponent)
Dohoda o ukončení války a obnovení míru ve Vietnamu, pro kterou se více vžil název Pařížské dohody, byla výsledkem několikaletého vyjednávání a měla znamenat ukončení bojů na vietnamském území. Po několika letech vyjednávání její konečnou verzi podepsali zástupci čtyř stran zapojených v konfliktu 27. 3. 1973. Všechny strany se podpisem zavázaly ke splnění několika podmínek. Tato bakalářská práce bude zaměřená především na události, které nastaly po podpisu Pařížských dohod. Cílem práce je na základě pramenů a literatury zjistit, nakolik byly podmínky Pařížských dohod zúčastněnými stranami dodržovány. Které závazky splněny byly a které body se naopak nedočkaly naplnění. Z těchto poznatků jistě vyplynou další otázky, jako například, kdo prováděl kontrolu nad plněním daných podmínek, jak účinná tato kontrola byla a s jakými sankcemi se strany, které své závazky porušovaly, musely potýkat. Klíčová slova: druhá indočínská válka, Pařížské dohody, dobytí Saigonu, sjednocení Vietnamu
Klimatické extrémy ve výuce zeměpisu
Nováková, Barbora ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Müller, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje klimatickým extrémům a jejich postavením ve vzdělávání z pohledu žáků, vyučujících, učebnic a kurikulárních dokumentů. Úvodní část práce popisuje základní charakteristiku klimatických extrémů za využití odborné literatury. Klíčovou částí práce je smíšený výzkum využívající kvantitativních a kvalitativních metod. Stěžejní část práce tvoří výzkum kvantitativní, který si klade za cíl zjistit, pomocí dotazníkového šetření, jaké jsou postoje žáků k tématu klimatické extrémy. Na základě dotazníkového šetření je dále hodnoceno, s jakými prekoncepty žáci do výuky přichází. Pro sledování vývoje odpovědí žáků byla navržena modelová vyučovací hodina, založená na konstruktivistickém modelu výuky, konkrétně za využití metody E-U-R. Po experimentální výuce žáci vyplňovali dotazníky podruhé a poslední vyplňování se uskutečnilo s odstupem několika týdnů. Opakované vyplňování dotazníků umožnilo sledovat změny v odpovědích žáků a pozorovat vliv výuky. Součástí práce je dále kvalitativní výzkum, kde pro naplnění cílů bylo využito rozhovorů s vyučujícími zeměpisu, analýzy učebnic a kurikulárních dokumentů. Z výsledků vyplývá, že žáci do výuky vstupují se znalostí základních pojmů, které však nejsou schopni vždy správně zařadit. Výuka by měla žákům napomoci se sjednocením znalostí a s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
53 NOVÁKOVÁ, Barbora
10 NOVÁKOVÁ, Blanka
4 Nováková, Barbara
10 Nováková, Blanka
2 Nováková, Blanka,
2 Nováková, Bára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.