Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 328 záznamů.  začátekpředchozí209 - 218dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Approaches by the government and non-profit sector to provide education to the Roma in eastern Slovakia
Slováková, Petra ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Predmetom tejto diplomovej práce je popísať prístup štátu a neziskového sektoru ku vzdelávaniu rómskych detí na východnom Slovensku. V teoretickej časti sa zaoberá prístupom štátu od predškolskej prípravy po základnú školu. V druhej kapitole sa práca venuje pojmom sociálne znevýhodnenie a definíciám dieťaťa pochádzajúceho z tohto prostredia. Objasňuje pojmy ako nultý ročník, prípravný ročník, asistent učiteľa a celodenný výchovný systém, ktoré súvisia so základným vzdelávaním a žiakmi pochádzajúcimi z málo podnetného prostredia. V praktickej časti sa cielene venuje jednej neziskovej organizácii pôsobiacej na východnom Slovensku, ETP Slovensko - Centrum pre udržateľný rozvoj, popisu činnosti tejto organizácie a projektom, ktoré vykonáva. Kvalitatívny výskum bol realizovaný pomocou pološtrukturovaných rozhovorov. Cieľom diplomovej práce je popísať činnosť piatich pracovníkov neziskovej organizácie ETP Slovensko, ich preferované štýly práce s deťmi a zistiť, či oni sami vidia prínos pôsobenia neziskovej organizácie v obci Veľká Ida. Práca môže byť nápomocná pracovníkom v oblasti vzdelávania rómskych detí alebo detí zo sociálne znevýhodneného prostredia, pomôcť im zorientovať sa v pojmoch a zákonoch s touto terminológiou súvisiacich. Prínos práce je najmä v konkrétnych skúsenostiach pracovníkov ETP...
Zhodnocení dvou diagnostických nástrojů užívaných k diagnostice školní zralosti
Povolná, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice školní zralosti a její diagnostiky. Cílem bylo srovnat dva testy používané pro testování školní zralosti a posoudit zda srovnatelně hodnotí vybrané aspekty školní zralosti. V první kapitole teoretické části je popsána oblast vývoje předškolního dítěte. Druhá kapitola je věnována výrazným změnám v legislativě našeho školství. Další dvě kapitoly (třetí a čtvrtá) jsou o školní zralosti, zápisu do ZŠ a diagnostice školní zralosti. Poslední, pátá kapitola teoretické části se zabývá nezralostí a nepřipraveností na vstup do školy. V praktické části jsem se zaměřila na vlastní testování a hodnocení testů. K testování jsem si vybrala dva testy využívané k hodnocení školní zralosti. Z výsledků dvou testů jsem se snažila pomocí statistických metod zjistit, zda tyto testy hodnotí srovnatelně. Klíčová slova: školní zralost, školní připravenost, diagnostika školní zralosti, dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání, školní poradenská zařízení, odklad školní docházky, školní nezralost
Využití psychoterapeutických technik při změně postojů a vztahu pracovníků denního stacionáře ke klientům s těžkým kombinovaným postižením
Trojánková, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá subjektivně vnímaným problematickým vztahem pracovníka denního stacionáře (pracovníka v sociálních službách i pedagoga) ke klientovi/žákovi s těžkým kombinovaným postižením. Zkoumání tohoto vztahu a vybrané problematické situace probíhalo v krátkodobé skupinové práci s využitím psychoterapeutických technik. Pomocí skupinové práce byla podpořena změna ve vztahu pracovníka denního stacionáře ke klientovi. Výzkum byl realizován s malou skupinou probandů z Integračního centra Zahrada a Základní školy Zahrádka v Praze 3. V diplomové práci jsou použity tyto odborné metody: analýza odborné literatury, skupinová práce s prvky psychoterapie s malou skupinou probandů, dotazníkové šetření, analýza záznamů průběhu problematických situací, analýza dat případových studií. Výsledkem práce je zjištění, že skupinová sezení s prvky psychoterapeutické práce byla podpůrným činitelem, který ovlivnil vnímání problematického vztahu jednotlivých probandů ke klientům. Změna tohoto vztahu byla zaznamenána v individuálních plánech sociálních služeb či individuálních výchovně-vzdělávacích plánech jednotlivých klientů. Nepodařilo se prokázat, že účelové využití psychoterapeutických technik bylo určujícím faktorem subjektivního vnímání změn u jednotlivých probandů. Nicméně můžeme se domnívat, že k ní mohlo...
Práce s rodinou v procesu léčby závislosti v terapeutické komunitě
Bucharová, Lenka ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Užívání návykových látek vede k řadě nepříznivých, především zdravotních a sociálních důsledků nejen pro samotné uživatele, ale také pro jejich blízké osoby. Pomoc při jejich řešení nabízejí různé typy adiktologických služeb. Skutečnost, že i rodinní příslušníci strádají a potřebují odbornou pomoc, byla většinou léčebných programů dlouho opomíjena. Cílem této práce je snaha zachytit a popsat proces léčby závislosti s ohledem na to, jak jej vnímají a prožívají signifikantní osoby klientů terapeutické komunity. Abychom situacím přiměřeně porozuměli, je potřeba zjišťovat, které elementy je tvoří. Výzkum je založen na kvalitativním přístupu a výzkumný soubor tvoří blízké osoby klientů terapeutické komunity WHITE LIGHT I. Výsledky práce ukazují, že lze pomocí analýzy dat definovat období (fáze) procesu léčby závislosti z pohledu rodinných příslušníků klientů na základě společných prvků. Podařilo se pojmenovat období (fáze) dle časové posloupnosti a významných prožívaných charakteristik. Zapojování blízkých osob uživatelů drog do procesu léčby má významný přínos pro zlepšování kvality jejich života a vztahů. Zjištěné poznatky přinášejí do praxe podněty pro terapeutické týmy. Mohou tak pomoci ke zkvalitnění péče nejen o drogově závislé, ale také o jejich signifikantní osoby. Klíčová slova Užívání...
Vývoj komunikačních schopností u předčasně narozených dětí
Svobodová, Barbora ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Předkládaná práce ze speciálně pedagogického pohledu pojednává o tématu vývoje komunikačních schopností u předčasně narozených dětí. Práce je pro přehlednost rozčleněna do několika celků. V úvodní části textu je rozebrána problematika incidence předčasných porodů v České republice, následující podkapitoly se věnují definici a rozdělení nezralosti, znakům pojícím se s nedonošeností dítěte a přiblížení vybraných zdravotních problémů komplikujících poporodní adaptaci i následný psychomotorický vývoj dítěte. Následující kapitola analyzující systém péče o nezralé novorozence v ČR se zaměřuje na obě formy této péče tedy akutní i následnou. Další část textu se již věnuje předčasně narozeným dětem z logopedického hlediska, kdy popisuje fyziologický průběh vývoje komunikačních schopností dítěte a dále na základě poznatků současného, především zahraničního výzkumu rozebírá již zvláštnosti řečového vývoje předčasně narozených dětí. V předposlední, stěžejní části práce jsou na základě případových studií zanalyzována a na pozadí celkového psychomotorického vývoje zachycena specifika vývoje komunikace čtyř původně extrémně a těžce nezralých dětí z vícečetných těhotenství. KLÍČOVÁ SLOVA předčasně narozený novorozenec, neonatologie, extrémní nezralost, vícečetné těhotenství, komunikační schopnost, vývoj řeči
Využití myofunkční terapie u osob s NKS
Janečková, Sandra ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tématem diplomové práce je využití myofunkční terapie u osob s narušenou komunikační schopností. Hlavním cílem je zmapování míry a možností využívání této terapie v logopedické praxi. Teoretická část se zabývá fyziologií i patofyziologií dýchání, sání, žvýkání, polykání a orofaciálního systému. Dále v souvislosti s myofunkční terapií pojednává o jejím historickém vývoji, metodických přístupech, pomůckách, terapeutických přínosech či možnostech vzdělávání v této oblasti. Empirická část zahrnuje kvantitativní výzkumné šetření, které analyzuje míru a možnosti využití této terapie logopedy v České republice. Z dat získaných pomocí dotazníku distribuovaného logopedům jsme zjistili, že myofunkční terapii v praxi nevyužívá jedna pětina respondentů, přičemž se jedná o ty, kteří s výjimkou jednoho neabsolvovali vzdělávací kurz. Nabídka těchto kurzů je respondenty hodnocena jako nedostačující. Myofunkční terapii lze využít u osob s obtížemi v orofaciální oblasti bez ohledu na věk či typ narušené komunikační schopnosti. KLÍČOVÁ SLOVA: myofunkční terapie, narušená komunikační schopnost, polykání, dysfagie, poruchy skusu, orofaciální oblast

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 328 záznamů.   začátekpředchozí209 - 218dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mlčková, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.