Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Exopolitika a problém bezpečnosti v 21. století
Zelinka, Ladislav ; Prorok, Vladimír (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Tato práce seznamuje s pojmem exopolitika jako novým možným interdisciplinárním oborem vědeckého studia a jejím pohledem hodnotí problém bezpečnosti. Má za cíl ukázat, že předmět studia exopolitiky je relevantní, seriózní, hodný zájmu a dalšího výzkumu, a že má významné souvislosti s otázkami mezinárodní bezpečnosti. Vzhledem k tomu, že tento obor je nový, a neexistuje pro něj dosud rozvinutá akademická základna, čerpám převážně z primárních pramenů, přihlížím přitom k dosavadní exopolitické literatuře a dvěma vybraným odborným článkům. Mými zdroji jsou zejména: 1) primární zdroje - oficiální dokumenty, studie, výpovědi důvěryhodných osob, veřejná tisková prohlášení, 2) doplňková sekundární literatura z prostředí badatelů oboru exopolitiky, především PhD. M. Sally, 3) akademické práce, z nichž se tématikou zabývají zejména BAUM a kol. (2011) a WENDT, DUVALL (2008). V českém prostředí dosud nebyly na toto téma napsány odborné články ani závěrečné práce (k lednu 2014). Práce si klade za cíl být v tomto směru průkopnickou a v souladu s požadavkem přínosnosti vědecké práce se snaží tuto mezeru doplnit, vnést téma exopolitiky do veřejné debaty, prokázat jeho vážnost a inspirovat univerzitní obec k dalšímu hlubšímu bádání v tomto poli. Základní výzkumná otázka práce zní: "Představuje UFO bezpečnostní hrozbu?" Zaměřuji se přitom geograficky zejména na anglické prostředí a Spojené státy americké. Práce obsahuje praktickou, empirickou rovinu, stejně jako teoretickou.
Analýza strategie Red Bullu a její asociace s extrémními sporty
Janek, Alicja ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Sportovní marketing je rozdělen do tří katerorií: marketing sportovního odvětví, marketingové produkty a služby zaměřené na sport a propagace sportu pro věřejnost. Tato diplomová práce je převážně zaměřena na marketing sportovních odvětví a zárověň představuje analýzu unikátní a inovativní společnosti. V dynamicky se rozvíjejícím odvětví energetických nápojů zaujímá Red Bull GmbH vedoucí pozici na trhu. Tato práce popisuje postup vytváření marketingové strategie pro Red Bull a identifikuje zahrnuté principy, procesy a používané nástroje a techniky. Hlavním cílem této práce je vysvětlit jak marketigová kampaň ovlivňuje efektivitu vytváření asociací mezi extrémními sporty a značkou Red Bull.
Etické kodexy v sektoru finančních institucí
Rezková, Petra ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou etických kodexů a jejich rolí v zastřešujících organizacích finančního sektoru. V první teoretické části je nastíněn význam a funkce etického kodexu, jeho znaky, vývoj, výhody a úskalí. Druhá část práce navazuje podrobnějším zkoumáním etických kodexů ve finanční sféře, včetně rozebrání fenoménu společenské odpovědnosti firem. Důležitost zavádění etických kodexů je znázorněna na příkladu finanční krize v USA. Cílem práce je zhodnotit vyspělost nynějších kodexů, ukázat praktické příklady a rozdíly mezi jednotlivými etickými kodexy v konkrétních zastřešujících organizacích finančního sektoru v České republice a z toho vyvodit závěry pro vytvoření "ideálního" etického kodexu, pokud takový existuje.
Politická korektnost - předpoklady, formy, důsledky
Rada, Tomáš ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem politické korektnosti. Zkoumá jej na třech rovinách, které odpovídají třem kapitolám. První kapitola analyzuje vývoj pojmu politická korektnost a debatu, která k tématu proběhla ve Spojených státech. Druhá kapitola představuje hlavní východiska politické korektnosti, třetí kapitola se věnuje jejím konkrétním projevům.
Politické vize Václava Klause
Láznička, Viktor ; Prorok, Vladimír (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Základním úkolem diplomové práce je analyzovat politické vize Václava Klause s časovým vymezením od Klausova vstupu do vysoké politiky v roce 1989 do období jeho prezidentství. V úvodní části je krátce pojednáno o Klausově profesionální dráze před rokem 1989. Následující kapitola pojednává o vstupu Václava Klause do vysoké politiky, o jeho úloze při rozdělení Československa a následně o jeho pozici po vzniku samostatné České republiky (pozice premiéra české vlády a od roku 1997 šéfa hlavní opoziční strany). Další část práce se pak zabývá pozicí prezidenta ve vztahu k vládě, k zákonodárné moci a k soudní moci; prezidentovy pravomoci jsou vymezeny z pohledu jak ústavní teorie, tak v souvislosti s tím, jak se pravomoci vyvíjejí ve spojitosti s praxí. Jsou zde např. uvedeny příklady prezidentských vet. Práce dále rozebírá Klausovy postoje vůči vybraným klíčovým problematikám, např. vnitřní politika a prezidentské pravomoci v jejím rámci, vztah k Evropské unii, vztah k Rusku, vztah k environmentální problematice, názory na občanskou společnost a NGOismus). Cílem práce je odpovědět na otázku, jak se po sledovanou dobu vyvíjely Klausovy politické vize, a analyzovat jejich konzistenci. Práce se nezaobírá hodnocením či analyzováním Klausových názorů jako takových, nýbrž zkoumá výhradně zdroje těchto názorů, jejich vývoj a jejich integritu.
Současná marketingová strategie společnosti Škoda ve vybraných zemích
Reva, Denys ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Abstrakt Organizace musejí v současnosti často pro zlepšení své podnikatelské situace realizovat zásadní inovační opatření. Fúze se společností Volkswagen v průběhu 1991 - 2000 v tomto směru společnosti Škoda pomohla a výrazně zlepšila její postavení na trhu. Nicméně byl to pouze první krok na cestě k dalšímu úspěchu. Společnost Volkswagen neumožnila společnosti Škoda vyvíjet luxusní, potenciálně rychlejší, více inovativní automobily a neumožnila jí vstup na trhy v Severní Americe. Společnost Škoda proto musí hledat novou strategii, jež by jí umožnila rozšiřovat podnikání alternativními způsoby. Cílem této práce je prozkoumat tři již existující trhy, na nichž společnost Škoda působí, způsoby podnikání, které zde realizuje, a to včetně výroby a distribuce vozidel, a analyzovat možnost alternativního řešení pro obchodní expanzi. Tato práce zkoumá následující trhy: Evropská Unie, Rusko a Indie. Poté se zaměřuje na nový potenciální trh v Barmě. Výzkum se opírá o využití různých metodologických nástrojů, například SWOT, PEST, 4PS apod.; autor rovněž zkoumá způsob vstupu na jednotlivé trhy a použité marketingové postupy. Systematické využití těchto nástrojů při analýze uvedených zemí ve vazbě na popis nového trhu umožňuje analyzovat možnosti vstupu na tento nový potenciální trh. Získané poznatky a z nich plynoucí závěry a doporučení jsou shrnuty v závěru práce.
Segmentace trhu pracích prostředků v České republice
Pejlová, Gabriela ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Tato diplomová práce je věnována vysvětlení teorie segmentace trhu a následně její aplikace na trh pracích prostředků v České republice. Cílem této práce je popsání trendů segmentace trhu pracích prostředků v České republice a nalezení možných důvodů pro tento vývoj. Text se skládá ze tří částí - první část popisuje danou teorii, druhá část je zaměřena na detailní znázornění empirických dat o trhu pracích prostředků a o jeho jednotlivých segmentech a třetí část se věnuje přístupu zákazníků k pracím prostředkům v České republice.
Optimalizace nákladů na ochranu životního prostředí: Náklady na ochranu životního prostředí. Pojetí, efektivnost a optimalizace
CENIA, česká informační agentura životního prostředí, Praha ; Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta národohospodářská, Katedra životního prostředí, Praha ; Vojáček, Ondřej ; Urbanová, Tereza ; Prchal, Jaroslav ; Medková, Marcela ; Lisa, Aleš ; Kovář, Jaromír ; Klusák, Jaroslav ; Geuss, Erik ; Dvořák, Antonín ; Šauer, Petr
Publikace vydaná v rámci řešení projektu je rozdělena do dvou částí. Část I Optimalizace nákladů na ochranu životního prostředí tvoří kapitoly Pojetí životního prostředí, jeho ochrany a základních ekonomických souvislostí, Náklady a výdaje na ochranu životního prostředí na národohospodářské úrovni, Náklady na ochranu životního prostředí ve veřejné správě, Náklady na ochranu životního prostředí a jejich optimalizace na podnikové úrovni, Náklady na ochranu životního prostředí a spotřebitelé, domácnosti a nevládní neziskové organizace, Schéma řešení nových problémů ochrany životního prostředí. Část II Optimalizace nákladů na ochranu přírody - případové studie popisuje dvě případové studie: Třeboňsko - CHKO a Natura 2000 a Jizerské hory.
Příčiny a řešení problému chudoby Afriky
Zelinka, Ladislav ; Prorok, Vladimír (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Chudoba Afriky je dlouhodobý a rozsáhlý problém, který se nedaří řešit. V práci jsou popsány příčiny chudoby afrických zemí, příčiny ekonomické, politické, historické i další. Podrobněji je rozebrán vliv nadnárodních firem, vnější i vnitřní korupce a přítomnost surovin, zejména ropy, v chudých zemích. Ve druhé části jsou podána řešení. Řešení leží v mnoha oblastech, od ekonomické po politickou. Mezi nimi je boj s korupcí, nelegálním obchodem a regulace vlivu zahraničí na domácí hospodářství a politiku.
Volby do zastupitelstva Hlavního města Prahy v roce 2010
Lišková, Markéta ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá volbami a volebními systémy v České republice s důrazem na volby do Zastupitelstva hl. m. Prahy. Cílem práce je analyzovat volby do tohoto zastupitelstva a objasnit problémy s nimi se vyskytujícími v souvislosti s posledními volbami v roce 2010, zdali nedošlo k záměrné manipulaci s dělením volebních obvodů ve prospěch ODS. První kapitola se zabývá volbami a volebními systémy. Druhá kapitola analyzuje volby v České republice. Třetí kapitola se zabývá volbami do Zastupitelstva hl. m. Prahy v roce 2010. Volby do zastupitelstva hl. m. Prahy se dle zákona konají na základě voleb do obecních zastupitelstev i přesto, že Praha je kraj i obec zároveň. Zastupitelstvo tak může legitimně dělit Prahu do více volebních obvodů. Záměrná manipulace však nelze být prokázána na základě výsledků voleb, jelikož dopředu nejsou známy. O tom zdali některá strana nebude mít zastoupení, rozhodují pouze voliči. Můžeme však o ní spekulovat v závislosti na rozdělení Prahy na nejmenší přípustnou možnost a nedostatečné proporční rozdělení do volebních obvodů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Lisá, Adéla
3 Lisá, Andrea
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.