Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro výběr nových prodejců v oblasti služeb
Šafr, Martin ; Kirovová, Iva (oponent) ; Höschlová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá správným používáním jednotlivých psychodiagnostických metod za účelem výběru a rozvoje zaměstnanců na nejrůznějších pozicích v organizaci. Konkrétní výběr a použití metod hodnocení je uzpůsobeno praktickým požadavkům na jednotlivé pozice v organizaci s přihlédnutím k jejich specifikům. Práce se podrobně zaměřuje na pozice technické, administrativní, manažerské a speciální důraz klade na pozice prodejní. V rámci strategických programů hodnocení se pak práce podrobně zabývá hodnocením potenciálu jedince a predikcí budoucího chování, což má pro organizaci a její budoucí úspěch velký význam. Součástí této kapitoly je i konkrétní integrovaný model hodnocení potenciálu, který lze využít v praxi. V druhé, empirické části práce byl proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu pro prodejce služeb a nastíněny návrhy jeho využití v praxi. Klíčová slova: personální psychologie, psychodiagnostika, metody a techniky hodnocení, výběr a rozvoj zaměstnanců, hodnocení potenciálu jedince, kompetence, kompetenční model. Příjmení a jméno autora: ŠAFR Martin Instituce: Katedra psychologie FF UK v Praze Název práce: Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro začátečníky v oblasti prodeje služeb Počet stran: 142 Počet...
Adaptace nového zaměstnance v bankovní společnosti
Linhartová, Kateřina ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
(česky) Tématem předložené diplomové práce je adaptace nového zaměstnance v organizaci. Abychom téma představili v jeho komplexnosti, ukazujeme jeho psychofyziologické souvislosti, zejména hlediska psychické resilience a působení stresu. Práce dále mapuje současné možnosti a poznatky týkající se adaptace v zaměstnání. Zvláštní pozornost přikládáme adaptaci na organizační kulturu. Cílem empirické části práce je analyzovat adaptační program konkrétní bankovní společnosti, jeho organizační kulturu a konkrétní pracovní pozici, abychom předložili možnosti optimalizace a dalšího zlepšení stávajícího programu. K tomuto účelu jsme využili širokou škálu metod především kvalitativního charakteru.
Morální aspekty v uvažování gymnazistů o dalším profesním směřování
Lukášová, Hana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Vacek, Pavel (oponent) ; Kirovová, Iva (oponent)
Na předmět výzkumu, jímž je profi-volba z posledního ročníku gymnázia, je v této práci pohlíženo z úhlu mravního usuzování. Kvalitativní analýza dvaatřiceti rozhovorů s gymnazisty přináší pohled na jejich profi-volbu jako na podstatného činitele určujícího jejich identitu. Výzkum vychází z předpokladu, že mravní usuzování se realizuje právě na základě identity, resp. na věrnosti sobě samému. Jako základ této profesní identity se ukázaly tzv. zakořeněnosti, na něž respondenti různým způsobem navazují svým budoucím identitním projektem ve snaze učinit autentickou volbu. Povaha kategorizace umožňuje vidět také zápletky, které proces profi-volby komplikují, popř. tzv. problematizace, které znemožňují autentickou volbu. Prostřednictvím tří oborů úvah (domén) je zřetelné, jakým způsobem se v profi-volbě realizuje vztah ke světu, k blízkým a k sobě samému a jaký má tento vztah dopad na identitu samu. Profi-volba se ve výzkumu ukazuje jako kontinuální a komplexní proces, jenž se neomezuje pouze na období podávání přihlášek na VŠ.
Vybrané techniky individuálního koučování
Ženatý, Jan ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice individuální změny a možnostem její podpory v kontextu psychologického (sebe)koučování. Teoretická část poskytuje výčet psychologických dispozic ovlivňujících úspěšnost realizace změny, dále poskytuje pohled na jednotlivé fáze, stádia a procesy individuální změny i změny v organizacích. Dále je pozornost přesunuta k problematice nastavování cílů změny a jsou představeny různé modely formulace cílů. Následující kapitola ukazuje psychologické koučování jako vhodný prostředek facilitace individuální změny a konkrétní techniky a strategie, které podporují dosahování individuálích cílů. Zvláštní důraz je dále kladen na strategii malých kroků či rychlých vítězství, která je známá též jako Kaizen, dále jsou zmíněné další dílčí techniky a nástroje, které je možné využít jak v koučování, tak v sebekoučování a sebeřízení. Empirická část práce ověřuje vliv strategie Kaizen na dosahování individuálních cílů. Výsledky výzkumu potvrzují pozitivní vliv přístupu Kaizen na individální úspěšnost v dosahování cílů, ale i míru vnímaného uspokojení z práce na cílech plynoucí.
Loajalita zaměstnanců jako projev pracovní spokojenosti - psychologické aspekty zaměstnanecké loajality
Drnková, Veronika ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je teoreticky vymezit loajalitu zaměstnanců v širším kontextu a na základě empirické části popsat koncept loajality zaměstnanců. Pomocí využití teoretických poznatků, polostrukturovaných rozhovorů a kvalitativní metody tematické analýzy s prvky zakotvené teorie byla navržena koncepce loajality zaměstnanců. Koncepce odpovídá na výzkumné otázky, tedy formuluje teoretické vymezení loajality zaměstnanců, aspekty a důsledky loajality a možnosti ovlivňování loajality v rámci organizačních procesů. Teoretické zdroje a výsledky kvalitativní analýzy společně poskytují bližší náhled na vztah pracovní spokojenosti a loajality zaměstnanců. Ukázalo se, že pracovní spokojenost ovlivňuje vznik a udržení loajálního vztahu zaměstnance s organizací, ale také může být důsledkem loajálního vztahu. Mezi aspekty loajality zaměstnanců lze zařadit: osobnostní předpoklady a spokojenost, vzájemnost investic do vztahu, interpersonální důvěru, sdílení podobných hodnot a přesvědčení, zkušenosti, přání dobrého, morální podstatu, vyjasněná očekávání a mapování jejich případných změn z obou stran, znalost vzájemných cílů, ochotu nadřadit společný cíl nad cíl vlastní, odpovědnost vůči společným cílům, oboustrannou víru ve vztah, určitou formu společného vlastnictví, vzájemnou důvěru, podporu a zpětnou...
Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů
Šprachtová, Pavlína ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie Diplomová práce Bc. Pavlína Šprachtová Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů The influence of objective factors in decision making and consumer behavior V Praze 31. 11. 2015 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. Abstrakt Na základě rešerše odborné literatury bude zpracován přehled, vymezení a charakteristika objektivních faktorů (např. demografické údaje, sociální skupiny, kultura a dal.) ovlivňujících rozhodování o nákupu a nákupní chování spotřebitelů. Samostatná kapitola pak bude věnována i vlivu sociálních vztahů. Analyzovány a srovnány budou také dostupné výzkumy zaměřené na různé aspekty motivace spotřebního chování. Empirická část práce bude zaměřena na objektivní faktory, které mají vliv na rozhodování o koupi nového vozu. Větší pozornost pak bude věnována působení sociálních skupin na toto rozhodování, respektive nákupní chování. Cílem diplomové práce bude zjištění významu a působení sledovaných objektivních faktorů na nákupní chování a dále popis a charakteristika společenského vzorce standardu, jímž se poměřuje daný produkt či služba v rámci aktuálního životního stylu. Klíčová slova spotřební chování, nákupní rozhodování, objektivní faktory, reklama
Assessment centre - validita, možnosti a úskalí využívání metody ve firemní praxi
Doubková, Dagmar ; Bahbouh, Radvan (oponent) ; Kirovová, Iva (oponent)
Ve své rigorózní práci se zaměřuji na témata týkající se metody Assessment centra (AC), její validitu, reliabilitu a objektivitu. Zabývám se pravidly a etickými otázkami spojenými s používáním metody, popisuje strukturu, implementaci a možnosti reálného využití metody Assessment centra v praxi. Část práce je také zaměřena na jednotlivé metody, z nichž se celkový program Assessment centra skládá, na odlišnosti mezi Assessment centrem a Development centrem a je její vlastnosti jsou srovnávány s dalšími metodami používanými k výběru a rozvoji zaměstnanců. Další části práce je věnována pozornost psychometrickým vlastnostem metody, tyto vlastnosti jsou porovnávány s psychometrickými vlastnostmi dalších výběrových metod a to na základě strukturovaných rozhovorů s 27 HR managery a specialisty. Získaný materiál se věnuje slabým a silným stránkám a poukazuje na možnosti a úskalí a to formou SWOT analýzy. Empirická část práce zjišťuje validitu u šesti Assessment center probíhajících v rámci rozvojového program se společnosti XY a zjištěné výsledky srovnává a diskutuje oproti hodnotám uváděným v literatuře a věnuje se četnosti a vhodnosti jednotlivých kompetencí, které jsou sledované v rámci různých Assessment center. Výsledky této rigorózní práce ukazují, že je skutečně důležité, aby při přípravě a realizaci...
Selected aspects of employee development in international organization
Durňaková, Zuzana ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
V tejto diplomovej práci je pozornosť venovaná vybraným aspektom rozvoja zamestnancov v medzinárodnej organizácií pôsobiacej v oblasti hutníckeho priemyslu, ktorá má pobočku na Slovensku. V teoretickej časti sú vysvetlené ako jednotlivé teoretické koncepty, ktoré sa viažu k danej problematike (napr. ľudské zdroje, manažment ľudských zdrojov, kompetencie), tak aj jednotlivé koncepty učenia, ktoré vytvárajú základnú teoretickú platformu pre oblasť rozvoja zamestnancov, ako aj jednotlivé fázy rozvoja a vzdelávania zamestnancov v organizácií. Táto téma je v súčasnej dobe veľmi aktuálnou z hľadiska narastajúcich požiadaviek na zamestnancov naprieč celého spektra profesií. Empirická časť je zameraná na objasnenie priebehu rozvoja v medzinárodnej organizácií, kde je veľká pozornosť kladená na jazykové vzdelávanie (konkrétne anglický jazyk) a vzdelávanie v oblasti manažérskej prípravy, so zameraním na rozvoj prezentačných dovedností. V tejto časti je realizovaný výskum, z ktorého výsledkov vyplýva, že u jednotlivých skúmaných skupín zamestnancov je po absolvovaní jazykových kurzov dosiahnuté zlepšenie úrovne anglického jazyka na požadovanú úroveň, ako aj seba hodnotenie úrovne prezentačných dovedností. Kľúčové slová: Rozvoj zamestnancov, učenie, znalosť cudzieho jazyka, prezentačné dovednosti
Kariérní volby žen a mužů
Kříž, Jan ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Sněhotová, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce se věnuje faktorům, které ovlivňují rozdílné kariérní volby mužů a žen, jenž mají za následek nerovnoměrné zastoupení pohlaví v některých oborech lidské činnosti. Práce si klade za cíl vytvořit přehled psychologických teorií, které vysvětlují motivaci, stojící za profesními volbami zástupců obou pohlaví, a vysvětlují, proč se tyto volby od sebe liší. Literárně přehledová část se ve své první části věnuje vymezení pojmů z oblasti gender studies, a dále pak vymezení pojmů z oblasti pracovní psychogie, tedy dvou oborů, s nimiž téma této práce úzce souvisí. V další části následuje pohled na pracovní trh v České republice, a též zahraniční pracovní trhy, skrze statistické údaje o zastoupení mužů a žen v konkrétních studijních a profesních oblastech. Gros práce tvoří výčet psychologických teorií, věnujících se vysvětlení motivace ke kariérním volbám v souvislosti s genderem. Ve druhé části práce je navržen výzkumný projekt, kvalitativní, polostrukturovaný rozhovor, jehož cílem je zmapovat tuto problematiku z pohledu samotných aktérů genderově netradiční kariérní volby, zjistit specifika subjektivního prožívání, a porovnat míru souladu introspektivního pozorování s existující literaturou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kariérové poradenství na základních školách
Šindelářová, Karolína ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou volby povolání a kariérového poradenství na základních školách. V úvodu teoretické části práce je uvedeno vymezení kariérového poradenství s přihlédnutím na specifika spojená s oblastí školství. Dále práce představuje základní teorie používané v kariérovém poradenství. Výrazná část práce je věnována aktuálním poznatkům získaným z výzkumů zaměřených na kariérovou volbu a možným pozitivním důsledkům systematického kariérového poradenství. Práce předkládá rovněž koncepci kariérového poradenství na základních školách, jak je zakotvena v českých zákonech, a seznamuje se strukturou poradenských služeb v českém školství. Empirická část práce si klade za cíl zmapovat aktuální stav kariérového poradenství na základních školách v okresu Ústí nad Orlicí. K tomuto účelu byl použit mapující dotazník na vzorku žáků 9. ročníků základní školy a polostrukturovaný rozhovor s výchovnými poradci zapojených základních škol. Cílem práce je identifikovat faktory, které žáci v rámci volby dalšího vzdělání hodnotí jako významné. Zároveň práce obsahuje i hodnocení aktuální praxe kariérového poradenství na základních školách výchovnými poradci, což umožňuje porovnat oba pohledy a získat ucelený pohled na aktuální praxi kariérového poradenství na základních školách daného okresu....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.