Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pravidelný pohyb a jeho vliv na vývoj dětí s mentálním postižením
Vaňková, Klára ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného souboru cviků pro žáky s mentálním postižením, navštěvující základní školu speciální. Soubor cviků bude využíván, jako každodenní rozcvička, kterou budou mít děti zařazenou před začátkem vyučování ve společenské místnosti. Rozcvička bude probíhat vždy ve stejný čas na stejném místě, aby si děti snadněji vytvořily pohybový návyk. V rozcvičce se zaměřím zejména na problémové partie žáků, jako jsou svalové dysbalance, ochablé a zkrácené svaly zad. Tyto problémy vychází z dlouhodobého sezení ve školních lavicích, ale také z odlišné stavby těla těchto dětí. Musím však brát v potaz zdravotní stav žáků a jejich mentální úroveň, aby byly schopni cviky vůbec provést. Proto je nezbytné výběr cviků konzultovat se zkušenými pedagogy a prostudovat odbornou literaturu. Cviky by měly sloužit k vytvoření pohybového návyku a zlepšit jejich motorické schopnosti a dovednosti, zároveň také napravit svalové dysbalance. Úkolem cvičenců bude samostatně zvládnout soubor cviků a vytvořit si pohybový návyk. Pro snadnější zapamatování rozcvičky budou cviky doplněny o říkanku, která děti provede celou testovou baterií. V průběhu testování budu zaznamenávat, zdali testovaní říkanku již zvládají samostatně bez nápovědy, a zdali jsou schopni soubor cviků provést samostatně ve správném...
Veslařský trenažér ve sportovní přípravě veslařů
Jermář, Adam ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím veslařského trenažéru ve sportovní přípravě veslařů z pohledu věku veslařů, kdy s tréninkem na trenažéru začínají, způsoby a motivací tréninku, názory na vhodnost, četnost a formy tréninku v letním a zimním období. V teoretické části je zmíněna charakteristika veslování, rozdělení veslařských disciplín a kategorií, specifika kondičního tréninku a tréninkové prostředky veslařů. V praktické části bylo realizováno dotazníkové šetření u závodních i rekreačních veslařů. KLÍČOVÁ SLOVA Veslování, veslařský trenažér, sportovní trénink, motivace, zimní příprava, letní příprava, fyzická kondice, vytrvalost, síla
Vliv tělesné výšky na pohybové kompetence dětí mladšího školního věku
Sláčíková, Barbora ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení vlivu tělesné výšky, BMI, pohlaví a pohybové aktivity ve volném čase na pohybové kompetence dětí mladšího školního věku. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na mladší školní věk a jeho zvláštnosti v tělesném, psychickém, pohybovém a motorickém vývoji. Dále se práce zabývá pohybovou aktivitou a jejím vlivem na dětský organismus. Důležitou kapitolou teoretické části je kapitola zaměřená na růst a vývoj. Na tyto poznatky navazují informace o antropometrických a somatických změnách v období mladšího školního věku. Diplomová práce dále obsahuje popis testových baterií a hlavně podrobnějším popisem zvolené testové baterie MOBAK 3. V praktické části se nachází informace o výzkumných metodách, výzkumném souboru a využití vybrané statistické metody. Výsledky ukázaly, že vliv tělesné výšky na pohybové kompetence dětí není významný. Statistická významnost se prokázala u dalších dosazených proměnný, kterými byly BMI, pohlaví a pohybová aktivita ve volném čase. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, tělesná výška, pohybové kompetence, motorické testování, Mobak
Vliv statického a dynamického strečinku na koordinaci a flexibilitu u dětí 1. stupně ZŠ
Plachá, Tereza ; Kainová, Lucie (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
NÁZEV Vliv statického a dynamického strečinku na koordinaci a flexibilitu u dětí na 1. stupni ZŠ AUTOR Tereza Plachá KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE Mgr. Lucie Kainová ABSTRAKT Ve své závěrečné práci se chci věnovat dvěma typům rozcvičení - statickému strečinku a dynamickému strečinku. Rozcvičení je důležitá část nejen před sportovním výkonem, ale také na začátku vyučovací hodiny tělesné výchovy. Na školách bývá tato fáze hodiny mnohdy zanedbávána. Pomocí vybraných testů budu pozorovat školáky na 1. stupni základní školy, zda budou dosahovat lepších výsledků po statickém nebo dynamickém strečinku. Sledovat je budu v oblasti koordinace a flexibility. Sestavila jsem dvě rozcvičky, které vyzkouším postupně v 1., 3. a 5. třídě. V první vyučovací hodině budu s žáky po správném rozehřátí praktikovat strečink statický. V druhé vyučovací hodině po rušné části zařadím dynamický strečink. V hlavní části hodiny poté žáci postupně projdou třemi testy na koordinaci - flamingo, přechod lavičky a běh s kotoulem; a třemi na flexibilitu - předklon ve stoji, rozsah v ramenních kloubech a rozsah v kyčelních kloubech. Po dynamickém strečinku jsou děti lépe zahřáté, dosahují potřebné teploty k dalším aktivitám. Mají větší rozsah pohybu, a proto dosahují lepších výsledků. V neposlední řadě také dynamické rozcvičky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.