Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 155 záznamů.  začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikační dovednosti mládežnického trenéra volejbalu a jejich rozvoj metodou VTI
Baláková, Veronika ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Šafář, Michal (oponent)
Předkládaná mnohopřípadová studie z oblasti psychologie sportu se zaměřuje na úkoly a dovednosti sportovního trenéra. Trenérovy dobré komunikační dovednosti přispívají k výkonu a osobnímu rozvoji svěřenců, stejně tak k vytváření dobrého kontaktu se svěřenci a nastavení příznivého tréninkového a motivačního klimatu. Cílem této mnohopřípadové studie je využít metodu Videotrénink interakcí za účelem rozvoje komunikačních dovedností trenérů a následně ohodnotit efekt této intervence. Příspěvek napomáhá k rozšíření počtu aplikačních oblastí metody Videotrénink interakcí a ukazuje směr, jakým je možno pracovat na vzdělávání a rozvoji sportovních trenérů. Klíčová slova: Videotrénink interakcí, intervence, dovednosti trenéra, interakce
Psychological background of usage of English phrases acronyms in schools
Bytelová, Ivana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Práca sa venuje psychologickým súvislostiam používania akronymov anglických fráz u dospievajúcich, žiakov druhého stupňa základných škôl a stredoškolákov. Snaží sa zodpovedať, aké akronymy dospievajúci poznajú a používajú, ako im rozumejú, ako ich používajú a vnímajú a napokon, aké sú špecifiká používania vulgárnych akronymov. Teoretická časť predstavuje akronym a zasadzuje ho do širšieho kontextu jazyka a špecificky jazyka elektronického. Ďalej sa venuje charakteristikám obdobia dospievania a špecifikám komunikácie dospievajúcich. Akronymy, ktoré dospievajúci najviac používajú, pochádzajú zo sveta elektronickej komunikácie, preto sa i tejto dostáva podstatnej pozornosti. Empirická časť prináša výsledky výskumu, ktorý prebiehal formou dotazníkového prieskumu, na potreby ktorého boli vytvorené dva dotazníky. Z výsledkov vyplýva, že dospievajúci intenzívne využívajú rôzne formy skracovania jazyka pre potreby elektronickej komunikácie. Najviac obľubujú akronymy, ktorých však používajú len obmedzený počet. Používajú ich takmer výlučne len medzi sebou, u dospelých očakávajú negatívne prijatie. Aj keď akronymy používajú takmer všetci, nie všetci ich hodnotia pozitívne. Vulgárne akronymy využívajú často a nepovažujú ich za také silné ako ich neskrátené verzie. Kľúčové slova: akronym, skratka, anglické...
Spánek a profesní zátěž učitele
Kotenová, Yvetta ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem spánku a profesní zátěže učitelů. Teoretická část přináší informace o pracovní zátěži, jejích zdrojích a možných důsledcích. Z dlouhodobých důsledků je podrobněji věnována pozornost syndromu vyhoření, jeho projevům a možnostem diagnostiky. Následně jsou shrnuty poznatky z výzkumů zátěže a syndromu vyhoření v profesi učitele a pozornost je věnována také rizikovým a protektivním faktorům. Dále se teoretická část věnuje tématu spánku, jeho fyziologickým charakteristikám, potřebě a významu spánku v životě člověka, důsledkům nedostatečného či nekvalitního spánku a vybraným poruchám spánku. V závěru teoretické části jsou shrnuty výzkumy spánku v souvislosti se stresem a syndromem vyhoření, ze kterých vychází empirická část práce. Cílem empirické části je zmapovat kvalitu spánku u souboru učitelů základních a středních škol a dále ověřit vztahy mezi jejich kvalitou spánku (PSQI), syndromem vyhoření (SMBM) a spokojeností se životem (SWLS).
Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání
Kučerová, Barbora ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Název práce: Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání Autor práce: Bc. Barbora Kučerová Vedoucí práce: PhDr. Simona Hoskovcová, PhD. Počet stran a znaků: 74 stran a 155 289 znaků Počet příloh: 2 Počet použitých zdrojů a literatury: 79 Abstrakt: Diplomová práce se zabývá konceptem self-efficacy z pohledu sociálně kognitivní teorie. Hlavním cílem práce je zjištění rozdílů v úrovni akademické self-efficacy a emocionálního prožívání změny žáků během přechodu z 1. na 2. stupeň základního vzdělání. Výzkum byl proveden na výběrovém souboru 173 žáků 5. tříd, kdy byla pomocí dotazníku zjišťována úroveň jejich akademické self-efficacy a emocionálního prožívání změny během 3 měřených období - před přechodem, po přechodu a po adaptaci na změnu. Výsledky analýzy neprokázaly statisticky významný pokles úrovně akademické self-efficacy žáků během přechodu. Oproti očekáváním bylo prokázáno pozitivní vnímání změny ze strany žáků během tohoto přechodu. Klíčová slova: self-efficacy, akademická self-efficacy, přechod, adaptace, změna
Sourozenecké vztahy
Štěrbová, Iveta ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tematikou sourozeneckých vztahů mezi dětmi v období dětství a dospívání až rané dospělosti, které vyrůstají v jedné rodině. Zvláštní důraz je kladen na charakteristické znaky interakce mezi sourozenci, jako jsou vřelost a důvěrnost, relativní status a moc, konflikt a rivalita, a jejich souvislosti a dopady na vnímanou kvalitu vazby mezi bratry a sestrami i fungování vztahů mimo rodinné prostředí. V návrhu empirického šetření je předložen projekt kvantitativní replikační studie zaměřené na rozdílnou percepci výchovného stylu rodičů vůči sourozencům, která je interpretována s ohledem na prožívání rivality a žárlivosti mezi bratry a sestrami.
Očekávání trenérů v souvislosti s jejich přístupem ke sportovci
Šímová, Markéta ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice očekávání trenéra v souvislosti s jeho přístupem ke sportovci. Očekávání ve spojitosti s tzv. Pygmalion efektem nebo jinak se sebenaplňujícím proroctvím je na začátku charakterizováno obecně z pohledu sociální psychologie a poté konkrétněji v oblasti sportovní psychologie. Práce vychází z teorie čtyř fázového cyklu očekávání, který je aplikován na konkrétní příklady z oboru sportovní psychologie. Cílem práce bylo zmapovat z jakých zdrojů vychází trenér při tvorbě svých očekávání ve vztahu ke sportovci a jak toto očekávání následně ovlivňuje jeho přístup ke sportovci. Návrh empirického šetření představuje výzkumný design zkoumající změny chování trenéra s ohledem na očekávání, která trenér má vůči konkrétním sportovcům (v případě této práce - svěřenkyním aerobicu). Jako měřící nástroj zde byl použita Škála chování trenéra ve sportu - CBS-S (Coach Behavior Scale for Sport). Klíčová slova Sebenaplňující proroctví, Pygmalion efekt, očekávání trenéra, vztah trenér-sportovec
Psychologická analýza klasických a novodobých pohádek a jejich srovnání
Šinkner, Filip ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Práce se zabývá psychologickou analýzou moderních a klasických pohádek a jejich úlohou při psychickém rozvoji dětí, zejména dětí předškolního věku. V literárně přehledové části se zaměřuje na vymezení pojmů moderní a klasická pohádka a uvedení teorií analytiků, kteří se touto tématikou zabývali, jako jsou například Bruno Bettelheim a Marie - Louise von Franz. Dále práce poskytne krátký přehled oblastí, které jsou důležité pro děti předškolního věku, a nabídne několik pohledů na to, proč jsou pohádky v tomto období pro ideální rozvoj dítěte důležité a jaké konflikty mu mohou pomoci vyřešit. Návrh výzkumu se bude týkat přínosu a praktického využití moderních a klasických pohádek ve výchově a práci s dětmi předškolního věku. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů budou zkoumány názory tří vzorků odborníků na tuto věkovou skupinu - rodičů, pedagogů, pracujících v mateřských školách a pedagogických psychologů.
Vývoj pohlavní identity v předškolním věku
Bouberlová, Sabina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Tématem bakalářské práce je vývoj pohlavní identity v předškolním věku. Teoretická část se věnuje významu rodiny, vrstevnické skupiny a předškolní instituce ve vztahu k vývoji pohlavní identity dítěte. V práci se zohledňuje význam mateřské i otcovské role a sourozenecké konstelace v kontextu vývoje pohlavní identity. Zohledňuje se také význam mateřské školy, kde popisujeme vrstevnickou skupinu a učitele. Teoretická část se dále věnuje neúplné rodině s ohledem na riziko ve vývoji pohlavní identity dítěte. Návrhem výzkumného projektu je kvaziexperiment s chlapci v předškolním věku. Svým obsahem navazuje na závěry teoretické části práce v oblasti sourozeneckých a vrstevnických vztahů. Klíčová slova: Pohlavní identita, předškolní věk, vývoj pohlavní identity
Způsoby zjišťování kognitivních deficitů u dětí předškolního věku
Hronová, Veronika ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá způsoby zjišťování kognitivních deficitů u předškolních dětí. Teoretická část bakalářské práce je nejprve zaměřena poznatky ohledně kognitivní úrovně u dětí v předškolním věku. Následně jsou popsány kognitivní deficity, jež se v tomto věku mohou projevovat. Největší pozornost je věnována diagnostickým nástrojům, které se v České republice využívají k vyšetření předškolních dětí. V práci jsou zmíněny jak klasické standardizované metody, tak metody dynamického vyšetření. Na závěr teoretické části jsou tyto dvě metody srovnány. Empirická část obsahuje návrh výzkumu, jehož cílem je ověřit přínos nově standardizovaného testu dynamického vyšetření ACFS z dlouhodobého hlediska. Klíčová slova: diagnostické metody, kognitivní deficity, předškolní děti, dynamické vyšetření
Sociální dovednosti učitelů angličtiny v edukačních interakcích na středních školách
Dvořák, Petr ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent) ; Píšová, Michaela (oponent)
Cílem předkládané disertační práce je charakterizovat sociální dovednosti učitele jako součást jeho profesní kompetence a vymezit jejich význam ve výuce angličtiny komunikativní metodou v edukačních interakcích ve školních třídách na střední škole. V úvodu stanovujeme paradigmata práce - společenská, filozofická, pedagogicko-psychologická a lingvisticko- didaktická. Teoretická část je rozdělena na čtyři oddíly. První oddíl pojednává o procesech učení a osvojování cizího jazyka a vymezuje lingvisticko-didaktický rámec práce v podobě komunikativně-funkčního přístupu k jazyku a z něj vycházející komunikativní metody. V druhém oddíle terminologicky třídíme a popisujeme procesy interakce a komunikace ve škole s akcentem na cizojazyčnou výuku. Pozornost věnujeme funkci a obsahu edukační interakce a komunikace ve školních třídách, hlavním aktérům těchto procesů - učiteli a dospívajícím žákům. Akcentujeme specifika cizojazyčné edukační interakce a její sociální stránku. Ve třetím oddíle teoretické části definujeme a konkretizujeme sociální dovednosti učitele a vymezujeme jejich vztah k ostatním dovednostem v profesní kompetenci učitele angličtiny. V závěrečném oddíle sumarizujeme teoretickou diskusi a vymezujeme sociálně- dovednostní aspekty cizojazyčné edukační interakce, jako je afekt a vytváření...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 155 záznamů.   začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.