Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 145 záznamů.  začátekpředchozí131 - 140další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Drvotova naučná stezka - návrh rekonstrukce a její využití ve výuce přírodopisu a biologie
Netušilová, Michala ; Řezníček, Jan (oponent) ; Ziegler, Václav (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh rekonstrukce historicko-přírodovědné Drvotovy naučné stezky Povodím středního Kačáku v okolí přírodní rezervace Záplavy na Kladensku a její využití ve výuce přírodopisu a biologie na ZŠ a SŠ. Teoretická část obsahuje geomorfologický popis území Kladenska, geologii Kladenska vztahující se k těžbě černého uhlí v tomto regionu, směrnice ochrany přírody ve vztahu k území naučné stezky, dále pak historii vzniku Drvotovy naučné stezky, výčet obsahu stávajících tabulí a v neposlední řadě seznam vyjadřující stav hnízdního i vyskytujícího se ptactva na této ornitologické lokalitě Malé a Velké Záplavy. Praktickou část diplomové práce tvoří návrhy nových naučných tabulí Drvotovy naučné stezky, které jsou v porovnání se stávající naučnou stezkou obsahově více přírodovědně zaměřené a moderněji ztvárněné. Atraktivita lokality a dobrá dostupnost nabízí možnost využití stezky ke školním exkurzím školám jak z okolních obcí, tak z Kladna a dalších měst. Z tohoto důvodu je součástí praktické části návrh pracovních listů ke stezce a jejich autorské řešení.
Postkraniální skelet drobných savců ve výuce biologie
Šmídová, Kateřina ; Mourek, Jan (oponent) ; Řezníček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi identifikace drobných hlodavců ve vývržku kalouse ušatého (Asio otus) podle pánevních kostí a postkraniálního skeletu ve výuce biologie. První část textu shrnuje teoretické poznatky, týkající se postkraniálního skeletu, lebek a sovích vývržků, z nichž pak vychází navrhované aktivity. V metodice jsou popsány způsoby sběru a preparace sovích vývržků a následné úpravy vypreparovaných osteologických fragmentů. Dále je uveden přehled a procentuální zastoupení druhů zjištěných rozborem a klíč k jejich určení. Výstupem práce jsou čtyři vyučovací jednotky. Autorka je úspěšně odzkoušela s žáky čtyřletého a osmiletého gymnázia.
Experimentální testování reaktivity huculských koní
Horáková, Veronika ; Ehler, Edvard (oponent) ; Řezníček, Jan (vedoucí práce)
V rámci diplomové práce byla experimentálně otestována reaktivita celkem 39 koní, z toho bylo 19 huculů, 10 českých teplokrevníků, 1 norik, 1 kříženec plnokrevníka s lipicánem, 1 chladnokrevník, 3 polokrevníci a 4 plnokrevníci. Cílem práce je porovnat reaktivitu huculských koní využívaných k hipoterapii a výcviku dětí s kontrolní skupinou koní využívaných k rekreačnímu ježdění a posoudit tak vhodnost huculských koní pro využití v hipoterapii z hlediska reaktivity. Koním byli během testu prezentovány celkem čtyři objekty (pohyblivá zvuky vydávající hračka - prasátko, zrcadlo, deštník a balon), přičemž každý z nich na koně působil 20 sekund. Reakce koní na jednotlivé objekty byly následně hodnoceny a pro každého koně byla vypočítána průměrná reaktivita. Na základě statisticky zpracovaných výsledků bylo prokázáno, že reaktivita huculských koní využívaných k hipoterapii a výcviku dětí je výrazně nižší než u kontrolní skupiny.
Využití prezentací v Microsoft PowerPointu jako podpory činnostního vyučování v hodinách přírodopisu v prostředí 2. stupně ZŠ
Žáčková, Tereza ; Řezníček, Jan (oponent) ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je využití prezentací v Microsoft PowerPoint (dále jen MPP) jako podpory činnostního vyučování v hodinách přírodopisu v prostředí druhého stupně základních škol. Diplomovou práci tvoří tři části. První teoretická část se zabývá historií a charakteristikou činnostního vyučování, postavením činnostního vyučování ve školských dokumentech, výukovými metodami podporující činnostní výuku v hodinách přírodopisu a organizačními formami při využití prezentací v MPP, dále zásadami ve výuce přírodopisu, které by měl učitel při tvorbě svých prezentací v MPP dodržovat. Součástí teoretické části jsou dále prezentace v MPP jako takové a základní kroky, jak je vytvořit. Cílem výzkumné části je na základě dotazníkového šetření vytvořit podklady pro třetí praktickou část. Výzkumné šetření je zaměřeno na učitele přírodopisu v prostředí pražských základních škol. Hlavním cílem praktické části je na základě výsledků výzkumného šetření vytvořit metodickou příručku pro učitele přírodopisu, jak vytvořit prezentace v MPP, které jsou koncipované jako podpora činnostního vyučování. Součástí praktické části jsou ukázkové bloky prezentací v MPP s doprovodným materiálem (pracovními listy).
Projekt výuky pro přírodovědný seminář na gymnáziích se zaměřením na ekologii a životní prostředí Rakovnicka
Kouklíková, Monika ; Řezníček, Jan (oponent) ; Skýbová, Jana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce má poskytnout učitelům biologie a ekologie na všeobecných gymnáziích na Rakovnicku veškeré podklady pro vedení přírodovědného semináře pořádaného nejčastěji ve čtvrtém ročníku se zaměřením na ekologii Rakovnicka.. Cílem tohoto semináře je rozšíření právě probíraného učiva ekologie v hodinách biologie s velkým důrazem na propojení s přírodou a ekologií Rakovnicka. Vzhledem k tomu, že neexistují žádné publikace, které by uceleně nahlížely na tuto problematiku, bylo velmi obtížné a náročné pro učitele při velkém časovém vytížení, které jeho povolání přináší, vyhledávat informace o Rakovnicku v různých zdrojích a využívat je ve výuce biologie a ekologie. V tom by jim právě měla být nápomocna tato práce, která výrazně usnadňuje přípravu na výuku, a to nejen ve zmiňovaném semináři, ale i během výuky biologie ve všech ročnících. Propojení výkladu s příklady z blízkého prostředí studentů může sloužit jako výborný motivační faktor. Tento přírodovědný seminář má však i další cíle. Jedním z nich je nenásilné opakování některých kapitol biologie probraných v nižších ročnících, které má pomoci studentům s přípravou к maturitě a přijímacím zkouškám na vysoké školy. Dále se studenti seznámí se základní legislativou týkající se životního prostředí. Hlavní osnova práce vychází z učebnice Ekologie a...
Analýza učebního textu "Srovnávací anatomie obratlovců"
Řezníček, Jan ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Ziegler, Václav (oponent) ; Vančata, Václav (oponent)
1 ) Učební text Srovnávací anatomie obratlovců zaplnil publikační mezeru v daném tcmatu obecné zoologie. 2) Skripta jsou určena studentům Pedagogických fakult, učitelům biologie středních škol a studentům Přírodovědeckých fakult jako repetitorium ke zkoušce ze srovnávací morfologie obratlovců. 3) Učební text je didakticky zaměřen na vývojové souvislosti, které ve starších učebnicích zoologie mnohde chybí. V učebnicích totiž často nejsou uváděny nové zásadní Poznatky ani po mnoha letech od jejich objevení a publikace. 4) Přínosy učebního textu v jednotlivých kapitolách jsou uvedeny v úvodu. Jedná se zejména o nové poznatky z výzkumů v oboru srovnávací anatomie. 5) Na základě dotazníku studentům gymnázií bylo zjištěno, že výuka obecné zoologie není dostačující zejména proto, že je jí věnováno málo vyučovacích hodin - pouze jedno Pololetí, a to ještě v rámci systematické zoologie. 6) Testem předloženým studentům gymnázia a pedagogické fakulty UK byla Potvrzena Hypotéze, stanovená v kapitole 2. - Problematika a analýza literatury. Pro přijetí nebo zamítnutí hypotézy byly zájmové skupiny podrobeny testu. Test a statistické Zhodnocení jeho výsledků potvrdil, že existuje významný rozdíl mezi vstupními vědomostmi Před absolvováním kurzu " S r o v n á v a c í anatomie obratlovců « « vědomosti po absolvování toboto kurzu.
Záchranné stanice pro zraněné a handicapované živočichy a sledování denní aktivity holubů v záchranné stanici v Jinonicích
Hudcová, Petra ; Battaglia, Daniel (oponent) ; Řezníček, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na záchranné stanice pro zraněné a handicapované živočichy. První část popisuje vznik Národní sítě stanic pro zraněné a jinak handicapované živočichy (NSS), činnost a funkci záchranných stanic a podmínky přijetí stanice do NSS. Druhá část práce pojednává o sledování denní aktivity holubů v záchranné stanici v Jinonicích a popisuje tuto stanici. Holubi byli označkování a následně pozorováni a jejich aktivita zaznamenána. V porovnání s další odbornou literaturou nebyly zjištěny žádné překvapující poznatky, holubi tráví nejvíce času spánkem a sluněním. Diplomová práce obsahuje zpětná hlášení ptáků kroužkovaných ve stanici v Jinonicích a tabulky přehledu přijatých, uhynulých a vypuštěných živočichů z NSS. Význam práce spočívá ve zmapování sítě stanic, jejich spolupráce se školami a uvedené metodice značkování holubů. Do výuky biologie lze také zařadit metody sledování živočichů a jejich realizaci. Žáci se tak seznámí s chodem stanice pro zraněné živočichy a naučí se trpělivosti při pozorování a také úctě к přírodě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Námět projektové výuky zaměřené na fenologická pozorování a její využití v přírodovědném semináři základních škol
Malá, Jaroslava ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá projektovou výukou na základních školách. Za svůj hlavní cíl si klade vytvoření námětu projektu fenologického pozorování, který by se dal úspěšně realizovat ve výuce přírodovědného semináře základních škol. Součástí práce je podrobná teoretická část, jež charakterizuje metodu projektové výuky jako specifickou moderní vzdělávací strategii v současném školství. Zevrubně jsou popsány jednotlivé fáze projektu od jeho přípravy, přes realizaci až po vyhodnocení. V práci není vynechána ani kapitola věnovaná fenologii, ekologickému odvětví, na níž je tento projekt orientován. Praktickou část zahajuje orientační dotazníkové šetření, které u vybraných pedagogů základních škol zjišťuje využívání projektové výuky a zařazení fenologie v jimi vedených přírodovědných seminářích. Samotné ověření navrženého projektu "Roční proměny přírody" v praxi je podstatou praktické části diplomové práce. Jedná se o dlouhodobý projekt sledující proměny přírody v období jednoho roku na úseku vyměřeném čtvercovou sítí. Podrobně je charakterizováno místo fenologického pozorování, popsáno využití čtvercové sítě a navrženy pracovní listy pro jednotlivá roční období. V diskusi je poté analyzován samotný průběh relizovaného projektu, jeho hlavní přínosy pro žáky a splnění výukových cílu. Na druhou stranu jsou však...
Návrh kotle na spalování slámy,sytá pára 143°C 3MW, a pro CZT 6MW
Řezníček, Jan ; Kól, Přemysl (oponent) ; Skála, Zdeněk (vedoucí práce)
Obsah práce je zaměřen na návrh teplárenského zdroje ve mnou zvolené lokalitě. Celé zařízení má být navrženo tak, aby byly splněny základní požadavky zadavatele. Primárním cílem práce je variantně navrhnout jeho řešení, provést základní bilanční výpočty a určit výkony jednotlivých zařízení. Na základě zvolené lokality vypracovat roční diagram potřeby tepla a doporučit nejvhodnější variantu řešení.
Možnosti vytápění rodinného domu
Řezníček, Jan ; Štelcl, Otakar (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
S rostoucím zájmem o úsporu nákladů a životního prostředí se snažíme využívat nových trendů v zateplování budov a jejich vytápění. Cílem mé bakalářské práce je seznámit se s problematikou a možnostmi vytápění těchto objektů s využitím nových technologií a způsobů. Přiblížit konstrukci jednotlivých kotlů, jejich vlastnosti a využití v závislosti na použitém druhu paliva. Zhodnotit ekonomickou náročnost zvolených možností vytápění na konkrétním objektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 145 záznamů.   začátekpředchozí131 - 140další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Řezníček, Jakub
5 Řezníček, Jaroslav
6 Řezníček, Jiří
13 Řezníček, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.