Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 243 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vliv edukačního programu na povědomí žáků základní školy o poskytování první pomoci.
Polcarová, Kateřina ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Mahrová, Andrea (oponent)
Název: Vliv edukačního programu na povědomí žáků základní školy o poskytování první pomoci. Cíle: Hlavním cílem mé bakalářské práce je vytvořit edukační program na téma poskytování první pomoci pro žáky čtvrté třídy, který by měl zlepšit jejich znalosti o poskytování první pomoci. Dalším cílem je zjistit, zda bylo absolvování programu žákům přínosné, tedy jestli nabyli nových vědomostí. Metody: Edukační program byl vytvořen na základě metodické příručky První pomoc pro školy od autorů Mgr. Michaely Havlové a Bc. Tomáše Pinkra, která byla vytvořena dle doporučení Ministerstva školství a tělovýchovy (dále MŠMT). Výzkumný soubor, kterému byl předložen dotazník vlastní konstrukce s uzavřenými otázkami, pro zjištění dosavadních znalostí o poskytování první pomoci, tvořilo 46 žáků čtvrté třídy ZŠ. Poté žáci absolvovali výuku dle navrženého edukačního programu a po pěti dnech jim byl předložen původní dotazník. Výsledky byly následně porovnány a zpracovány. Výsledky: Podařilo se vytvořit edukační program na téma poskytování první pomoci pro žáky čtvrté třídy. Dotazníkové šetření potvrdilo, že se absolvováním programu zlepšily znalosti žáků o poskytování první pomoci o více než 10 %, proto lze potvrdit jeho přínos. Klíčová slova: výuka, znalosti, mladší školní věk
Problematika péče o děti v domácím prostředí v nouzovém stavu
CVRČKOVÁ, Zlata
Bakalářská práce se zabývá problematikou péčí o děti v domácím prostředí v nouzovém stavu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak uzavření škol z důvodu nouzového stavu ovlivnilo rodiče v pracovní sféře a ve společnosti. V teoretické části se nacházejí čtyři kapitoly, které vymezují období mladšího školního věku, onemocnění Covid-19, nouzový stav a distanční výuku. Praktická část je vypracována za pomocí kvantitativní výzkumné strategie využívající metodu dotazníkového šetření. Respondenty se stali rodiče dětí, které byly ve školním roce 2020/2021 ve věku 6 až 12 let a účastnily se distanční výuky v období uzavření škol z důvodu rozšiřujícího se onemocnění Covid-19. Celkem se výzkumu zúčastnilo 77 respondentů. Data, která byla získaná pomocí dotazníkového šetření byla následně zpracována a analyzována v programu Microsoft Excel. Výsledky výzkumu ukázaly, že rodiče, kteří neměli možnost a jejich zaměstnání neumožňovalo práci z domova za dob pandemie stěží zvládali spojení péče o děti a pracovních povinností a museli využívat pomoci ostatních členů rodiny a přátel. Naopak u rodičů, kteří tuto možnost měli, bylo spojení práce a péče o dítě o něco snazší. Bakalářská práce může sloužit jako zpětná vazba pro sociální pracovníky s rodinou s dětmi, ale i pro učitelé o tom, jak domácí výuka a péče o dítě ovlivnila rodiče za dob nouzového stavu.
Možnosti fyzioterapie funkčních poruch hybného systému u dětí
STRAKOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi fyzioterapie funkčních poruch hybného systému u dětí, konkrétně u dětí mladšího školního věku. Teoretická část je věnována ontogenetickému vývoji a popisu jednotlivých etap života od narození po mladší školní věk. Navazuje kapitola, kde jsou vysvětleny pojmy jako postura, posturální stabilita, stabilizace a reaktibilita, centrace a hluboký stabilizační systém páteře. Dále je zpracována problematika poruch pohybového systému, konkrétně strukturálních, funkcionálních a funkčních, kterým je věnován největší prostor a je zde zmíněn i pojem reflexní změny V poslední kapitole teoretické části jsou popsány konkrétní možnosti fyzioterapie, kterými je možné jednotlivé funkční poruchy ovlivnit. Cílem této bakalářské práce je popsat funkční poruchy hybného systému u dětí, zmapovat negativní faktory, které funkční poruchy hybného systému v dětském věku způsobují a popsat možnosti fyzioterapie těchto poruch u dětí. Praktická část je zpracována formou kvalitativního výzkumu, přičemž se do něj zapojily čtyři dívky mladšího školního věku. Výzkum probíhal po dobu 3 měsíců v ambulanci vedoucí práce a v domácím prostředí probandek. Výzkumná část obsahuje popis metod sběru dat, charakteristiku výzkumného souboru, jednotlivé vyšetřovací metody, jež byly využity pro získání dat, a podrobně zpracované kazuistiky jednotlivých probandek. Výsledkem práce je pak porovnání vstupního a výstupního kineziologického rozboru.
Rozdíly v uvažování o výchovných cílech u vychovatelů školních družin ZŠ Záboří a ZŠ T. G. Masaryka Blatná
ŠVEC, Václav
Práce se věnuje cílům ve školní družině. Charakterizuje školní družinu, její školní vzdělávací program a popisuje nejdůležitější vývojové charakteristiky dítěte, které ovlivňují tvorbu výchovných cílů. Dále je v práci popsána role vychovatele ve školní družině. Ve druhé kapitole se práce zabývá termínem cíl a cíli ve školní družině v návaznosti na cíle školního vzdělávání. V poslední části představuje práce ilustrativní anketu provedenou s vychovateli dvou vybraných školních družin (ZŠ Záboří, ZŠ T. G. Masaryka Blatná). Získané informace potvrzují, že vychovatelé s výchovnými cíli i kurikulárními dokumenty, jež na ně odkazují, pracují.
Téma koronaviru v literatuře pro děti a mládež a jeho využití ve volnočasové výchově ke čtenářství
CARVOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se věnuje tématu covid-19 v literatuře pro děti a mládež a jeho využití v literární výchově ve volném čase mládeže. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou představeny základní informace o nemoci covid-19 (původ, příznaky, ochrana, průběh nemoci v České republice). Dále se zabývá vybranými díly s tématem covidu-19 a dopadem této nemoci na čtenářství dětí a mládeže. V praktické jsou pak zpracované metodické a pracovní listy s ukázkami úryvků autorkou vybraných děl a jejich ověření v praxi na vybrané cílově skupině.
Výuka eskymáckých obratů u dětí a mládeže
Nováková, Jana ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Busta, Jan (oponent)
Název: Výuka eskymáckých obratů u dětí a mládeže. Cíle: Cílem diplomové práce je vytvořit ucelenou obrazovou metodickou řadu nácviku eskymáckého obratu šroubovým způsobem odpředu zaměřenou na výuku dětí a mládeže. Metody: Práce je založená na selektivním a participativním pozorování. Následný záznam obrazového materiálu je zachycen kamerou GoPro HERO 5 Session, který je dále zpracován v aplikaci Fotky operačního systému Windows, Fotor a Malování 3D. Výsledky: Výsledkem diplomové práce je metodická řada zaměřená na výuku eskymáckého obratu u dětí a mládeže. Deskripce jednotlivých průpravných cvičení je doplněna o obrazový materiál zachycující uzlové body techniky žáka a důležité okamžiky při dopomoci učitele. Závěr: Metodická řada průpravných cvičení pro eskymácký obrat šroubovým způsobem odpředu zaměřená na děti a mládež může posloužit jako doporučení nácviku pro širokou veřejnost. Klíčová slova: mladší školní věk, prepubescence, průpravná cvičení, kajak, bazén
Rozvoj flexibility u sportovních gymnastek mladšího školního věku
Rogozová, Lucie ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Černá, Jana (oponent)
Název: Rozvoj flexibility ve sportovní gymnastice u dětí mladšího školního věku. Cíle: Hlavním cílem této práce bylo vytvořit intervenční program zaměřený na rozvoj flexibility sportovních gymnastek mladšího školního věku a současně provést měření úrovně flexibility vybraných gymnastek, které je hlavní oporou a východiskem pro tvorbu samostatné tří měsíční intervence. Metody: Ke zpracování bakalářské práce bylo vybráno 5 testů mezinárodní gymnastické federace (FIG), které posuzují úroveň flexibility u ženské soutěžní kategorie. Probandky absolvovaly vstupní měření, následně zařazovaly po dobu 3 měsíců do své tréninkové jednotky vytvořený intervenční program a po uplynulé době absolvovaly výstupní měření. Výsledky: Vytvořený intervenční program měl na rozvoj flexibility pozitivní vliv. Testované dívky po tří měsíční intervenci zlepšily své bodové výsledky ve všech 5 testovaných cvicích a zlepšily tak svoji úroveň flexibility. Klíčová slova: gymnastika, sportovní gymnastika, mladší školní věk, flexibilita, intervence
Posouzení motorických schopností gymnastek a dívek ze školní TV prostřednictvím jednotlivých testů Eurofit
Pojezná, Anna ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Posouzení motorických schopností gymnastek a dívek ze školní TV prostřednictvím vybraných testů Eurofit. Cíle práce: Cílem práce bylo posoudit úroveň motorických schopností u dívek mladšího školního věku, které byly testovány pomocí vybraných testů Eurofit. Teoretická část práce se zabývá motorickými schopnostmi, charakteristikou gymnastiky, obsahem školní TV a popisuje pojem všestrannost. Výzkumná část se zaměřuje na srovnání úrovně motorických schopností u testovaných dívek. Výsledky jsou prezentovány graficky a v tabulkách. Metody zpracování dat: Bakalářská práce byla zpracována jako kvantitativní výzkum. Bylo testováno 16 dívek mladšího školního věku. U dívek se testovaly vybrané motorické testy z testové baterie Eurofit. Pro zpracování nasbíraných dat byly použita základní statistická analýza. Výsledky práce: Z výsledků je zřejmé, že dívky věnující se sportovní gymnastice a do jejichž tréninku jsou zařazovány prvky všestrannosti mají lepší úroveň motorických schopností než dívky, které se s gymnastikou setkaly pouze prostřednictvím tělesné výchovy. Klíčová slova: motorické schopnosti, všestrannost, sportovní gymnastika, mladší školní věk, tělesná výchova, testování, testová baterie
Srovnání fyzické zdatnosti žáků na malotřídních školách v ZŠ Benecko a ZŠ Štěpanice, ZŠ Moravec a ŽŠ Vraňany
Diaz Y Floresová, Natalia ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Název: Srovnání fyzické zdatnosti žáků na malotřídních školách v ZŠ Benecko a ZŠ Štěpanice, ZŠ Moravec a ZŠ Vraňany Cíl práce: Cílem této práce je porovnat tělesnou zdatnost žáků prvního stupně na vybraných malotřídních školách v různých regionech ČR. Porovnat jejich výkony s populační normou podle testu UNIFITTEST (6-60). Metoda: Pro výzkum byl použit standardizovaný test UNIFITTEST (6-60), který slouží k posouzení rozvoje základních pohybových schopností. Byly vybrány čtyři disciplíny pro danou věkovou kategorii. Celkem bylo testováno 115 žáků ve čtyřech malotřídních školách. Pro analýzu dat byla použita analýza četnosti v programu Microsoft Excel 2016. Výsledky: Z výsledků vyšlo, že se tyto vybrané testované školy v celkovém hodnocení všech disciplín desetibodovou normou testu UNIFITTEST (6-60) pohybují v průměru, a to v rozmezí od 5 do 6,5 bodu na žáka. Po sečtení, vyhodnocení a porovnání všech testovaných disciplín každé školy dopadla nejlépe ZŠ Benecko s 6,5 body v průměru na žáka. Druhá byla ZŠ Štěpanice s 6 body v průměru na žáka. Za ní s minimálním rozdílem byla ZŠ Vraňany s 5,8 body v průměru na žáka a poslední byla ZŠ Moravec s 5 body v průměru na žáka. Zjistili jsme, že mezi školami nebyly věcně významné rozdíly a školy byly vyrovnané. Výzkumem se také potvrdilo, že na rozvoj všech...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 243 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.