Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Muzeum obuvi a kamene ve Skutči a jeho rozvoj
Bláhová, Anna ; Juračková, Simona (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Bakalářská práce je věnována hodnocení činnosti muzea a úvaze o jeho současné hodnotě pro veřejnost. Mezi cíle práce patří vymezení základních muzeologických pojmů a přiblížení vzniku muzeí v České republice a v západní Evropě. Součástí teoretické části je i zmapování současného stavu počtu muzeí v České republice a jejich návštěvnosti. V praktické části se zaměřuji na úspěšnou přestavbu muzea Obuvi a kamene ve Skutči, díky níž se podařilo vybudovat unikátní atraktivitu cestovního ruchu a vytvořit nové expozice, věnované typickým řemeslům této oblasti -- obuvnictví a kamenictví. Ve Skutečském muzeu se podařilo zvýšit návštěvnost a muzeum bylo oceněno Zvláštní cenou v soutěži Gloria Musaealis 2009.
Snižování provozních nákladů veřejné správy akceptací vize "kancelář bez papíru"
Holčapek, František ; Kubelková, Karina (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Cílem práce bylo potvrdit nebo vyvrátit autorův předpoklad, že v rámci probíhající reformy veřejné správy při přípravě a zavádění informačních systémů v orgánech veřejné správy, bylo usilováno nejen o funkčnost (výkonnost, spolehlivost, bezpečnost) těchto systémů, ale alespoň stejnou měrou i o jejich provozní úspornost. V práci je používán pojem kanceláře bez papíru jako symbol účelného, účinného a hospodárného systému, jehož realizaci předchází nejlepší příprava, mimo jiné i reinženýring (analýza, revize, redukce a optimalizace) stávajících procesů. Jen nejnutnější sortiment a množství listinných dokumentů kolujících v provozovaném systému je dokladem takové přípravy. Sběrem a zpracováním zdrojů o pojmu kancelář bez papíru, o historii přípravy a zavádění informačních systémů veřejné správy, studiem teorie byrokracie a konečně zpracováním výsledků vlastního dotazníkového šetření u orgánů veřejné správy (úřadů) získal autor dostatek relevantních informací k vyvrácení stanoveného předpokladu. Závěrem práce uvádí autor soubor návrhů opatření, jejichž přímým nebo přeneseným důsledkem by měla být úspora provozních nákladů veřejné správy.
Financování neziskových organizací v konkrétních podmínkách PONTIS Šumperk o.p.s.
Skálová, Pavla ; Maaytová, Alena (vedoucí práce) ; Schvábová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce se zabývá neziskovými organizacemi, zejména jejich financováním. Teoretická část zahrnuje stručné uvedení do problematiky, popisuje současný stav a význam neziskového sektoru ČR, možnosti financování neziskových organizací a charakteristiky obecně prospěšné společnosti. Praktická část představuje konkrétní obecně prospěšnou společnost PONTIS Šumperk o.p.s. a zaměřuje se na její hospodaření a financování. Závěr práce je věnován shrnutí získaných poznatků.
Analýza veřejných služeb na municipální úrovni
Rousek, Pavel ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent) ; Šelešovský, Jan (oponent) ; Nemec, Juraj (oponent)
Tato disertační práce analyzuje oblast veřejných služeb poskytovaných na munici-pální úrovni. Na tuto problematiku je nejdříve nahlíženo komplexním pohledem a dále je vytipováno šest služeb, které jsou analyzovány detailně. Touto šesticí jsou následující služby: nakládání s komunálním odpadem, pohřebnictví, péče o podobu obce (údržba veřejné zeleně), udržování místních komunikací, provoz veřejného osvětlení a čištění odpadních vod. Text této disertační práce je rozdělen do dvou celků. První kapitola popisuje teoretická východiska řešeného problému a metodiku zpracování práce. Druhá část analyzuje problém veřejných služeb z pohledu teoretických konceptů, legislativních podmínek a vlastního šetření. Dále tato aplikační část detailně analyzuje vybranou šestici veřejných služeb. Vše je završeno návrhy opatření pro oblast municipálních veřejných služeb. Cílem disertační práce je zjištění současného stavu v poskytování veřejných služeb a navržení možných změn vedoucích k poptávkovému přístupu k poskytování mu-nicipálních služeb.
Korupce ve veřejné správě v ČR
Durnová, Michaela ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
Ve své práci se budu zabývat korupcí ve veřejné správě v ČR. Hlavním cílem mé práce bude analýza projevů, dopadů a závažnosti korupce ve veřejné správě v ČR. V tomto zkoumání je nutné položit důraz na ujasnění si příčin této korupce, a to zejména na podněty a situace, které dávají jejímu výskytu příležitost. Budu se tedy snažit nalézt a popsat hlavní předpoklady pro rozvoj korupce. Mezi tyto předpoklady patří především institucionální prostředí státu (kvalita a velikost institucí) nebo míra byrokratizace. Ve své práci se pokusím o komparaci mezi těmito faktory a mírou korupce (pomocí indexu CPI), na základě čehož odpovím na otázku, jak tyto vlastnosti ovlivňují míru korupce. V hlavní části práce se pak pokusím o rozbor vlastního dotazníkového šetření a porovnání jeho výsledků s odbornými sociologickými výzkumy a statistikami týkajícími se korupce. Předmětem mého dotazování bude především orientace respondentů v problému korupce ve veřejné správě, jejich zkušenosti s korupcí a postoj ke korupci. K tomuto účelu použiji typologii postojů ke korupci, kterou uvádí Frič a kol. (1999), kdy definuje ideologizující postoj, moralizující postoj, flegmatický postoj a pragmatický postoj. Na základě výsledků dotazníkového šetření bych pak chtěla ukázat, jak závažná je míra korupce ve veřejné správě v ČR.
Dávky pomoci v hmotné nouzi v Klatovech v kontextu veřejné služby
MACHYÁNOVÁ, Klára
Práce se zabývá systémem pomoci občanům, kteří se ocitli v hmotné nouzi. Systém pomoci těmto osobám je upraven zákonem č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů. Jedná se o právní předpis, který vychází z principu, že osoba, která pracuje, se musí mít lépe než ta, která nepracuje nebo se práci cíleně vyhýbá. Novinkou v českém právním systému je institut veřejné služby. Tato práce je na něj zaměřena. Snaží se ukázat, jakým způsobem ovlivňuje výkon veřejné služby výši dávky pomoci v hmotné nouzi - příspěvek na živobytí. Dalším cílem práce je zjistit, zda bylo zřízení veřejné služby přínosem pro město Klatovy. Tento cíl je hodnocen ze dvou hledisek. Z hlediska ekonomického, s ohledem na rozpočet města Klatov a z pohledu veřejnosti, které by měla veřejná služba sloužit.
Využití aktivní politiky zaměstnanosti na Volarsku
KOŘÍNKOVÁ, Kateřina
Obsahem práce je přiblížení problematiky nezaměstnanosti, především je kladen důraz na přístup nezaměstnaných ve využívání dostupných nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti v mikroregionu Volarska. Teoretická část se zabývá charakteristikou nezaměstnanosti, jejími dopady na člověka i celou společnost. Čtenář je seznámen se základními nástroji aktivní politiky zaměstnanosti, s veřejnou službou a dalšími aktivitami státu, které přispívají k zvyšování zaměstnanosti. Praktická část obsahuje charakteristiku mikroregionu Volarska a popis zkoumaného vzorku. Z vyhodnocení odpovědí standardizovaného rozhovoru je patrné, že mezi nejvíce využívané nástroje APZ patří rekvalifikace. Veřejně prospěšné práce stojí naopak v pozadí zájmu dlouhodobě nezaměstnaných. Přestože v mikroregionu není prozatím realizována veřejná služba, nezaměstnaní o výkon veřejné služby neprojevují zájem.
"Aktivizační aspekty institutu existenčního minima"
ROTBAUEROVÁ, Alice
Zákon č. 111/2006 Sb. o pomoci v hmotné nouzi a zákon č. 110/2006 Sb. o životním a existenčním minimu jsou zákonné normy, kterými je v České republice řešen problém chudoby. Dávky pomoci v hmotné nouzi jsou určeny klientům, jejichž příjmy nedosahují částek životního minima anebo nemají žádné příjmy. Institut existenčního minima je opatřením pro klienty, kteří dlouhodobě požívají sociální dávky a jejich pracovní zvyklosti jsou již velmi na nízké úrovni. Cílem tohoto institutu je, aby dlouhodobí klienti orgánu pomoci v hmotné nouzi opětovně získali pracovní návyky. V teoretické části své bakalářské práce se zabývám problémem chudoby a možnostmi, řešení tohoto celosvětového problému. Dále pak v teoretické části zákonem č. 110/2006 Sb. o životním a existenčním minimu a zákonem č. 111/2006 Sb. o pomoci v hmotné nouzi a prací s klienty orgánu pomoci v hmotné nouzi. Ve vlastním výzkumu jsem na základě metody dotazování a analýzy dokumentů zjišťovala, jaké jsou aktivizační aspekty institutu existenčního minima pro příjemce dávek pomoci v hmotné nouzi. Výzkumný soubor tvořili příjemci dávek pomoci v hmotné nouzi registrovaní na odboru sociálních věcí, Magistrátu města České Budějovice. Podmínkou pro nekrácení sociálních dávek je práce ve veřejné službě. Provedený výzkum zjistil, že ve veřejné službě je ochotno pracovat 59 % klientů. Tento údaj, potvrzuje hypotézu H1 - Institut existenčního minima má na klienty, kteří dlouhodobě pobírají dávky pomoci v hmotné nouzi aktivizační efekt. Dále jsem, na základě metody dotazování, zjišťovala připravenost obecních úřadů (pověřených obecních úřadů i obecních úřadů s rozšířenou působností) při zřízení veřejné služby, a to v roce 2010. U výzkumného souboru obecních úřadů, kterými byly obecní úřady s rozšířenou působností a pověřené obecní úřady na území Jihočeského kraje, bylo zjištěno, že připravenost obecních úřadů s rozšířenou působností na zřízení veřejné služby je vyšší než u pověřených obecních úřadů, a to téměř o 30%. Na základě provedeného výzkumu se domnívám, že hypotéza H2 byla potvrzena ? Obecní úřady jsou připraveny poskytovat veřejnou službu pro poživatele dávek pomoci v hmotné nouzi.
Motivace zaměstnanců veřejné správy
Zavadilová, Lucie ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Šimek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu motivace zaměstnanců se zaměřením na veřejný sektor. Od výkonu zaměstnanců, se odvíjí úspěšnost každé firmy. Pokud organizace chce, aby zaměstnanci podávali ten nejlepší výkon, musí je dostatečně motivovat. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jak jsou motivováni zaměstnanci veřejného sektoru, které motivační faktory je nejvíce motivují, zda se liší ve své struktuře od motivačních faktorů, které považují za nejdůležitější, pracovníci sektoru soukromého. V teoretické části jsou porovnány motivační teorie a motivační faktory typické pro soukromou a veřejnou správu. V analytické části jsou vyhodnoceny odpovědi získané na základě dotazníkového šetření provedeného na úřadech veřejné správy. Dle výsledků analýzy je proveden popis motivačních faktorů, které považují zaměstnanci veřejné správy za nejdůležitější, jak se tyto výsledky liší od sektoru soukromého.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.