Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Aktivizační aspekty institutu existenčního minima"
ROTBAUEROVÁ, Alice
Zákon č. 111/2006 Sb. o pomoci v hmotné nouzi a zákon č. 110/2006 Sb. o životním a existenčním minimu jsou zákonné normy, kterými je v České republice řešen problém chudoby. Dávky pomoci v hmotné nouzi jsou určeny klientům, jejichž příjmy nedosahují částek životního minima anebo nemají žádné příjmy. Institut existenčního minima je opatřením pro klienty, kteří dlouhodobě požívají sociální dávky a jejich pracovní zvyklosti jsou již velmi na nízké úrovni. Cílem tohoto institutu je, aby dlouhodobí klienti orgánu pomoci v hmotné nouzi opětovně získali pracovní návyky. V teoretické části své bakalářské práce se zabývám problémem chudoby a možnostmi, řešení tohoto celosvětového problému. Dále pak v teoretické části zákonem č. 110/2006 Sb. o životním a existenčním minimu a zákonem č. 111/2006 Sb. o pomoci v hmotné nouzi a prací s klienty orgánu pomoci v hmotné nouzi. Ve vlastním výzkumu jsem na základě metody dotazování a analýzy dokumentů zjišťovala, jaké jsou aktivizační aspekty institutu existenčního minima pro příjemce dávek pomoci v hmotné nouzi. Výzkumný soubor tvořili příjemci dávek pomoci v hmotné nouzi registrovaní na odboru sociálních věcí, Magistrátu města České Budějovice. Podmínkou pro nekrácení sociálních dávek je práce ve veřejné službě. Provedený výzkum zjistil, že ve veřejné službě je ochotno pracovat 59 % klientů. Tento údaj, potvrzuje hypotézu H1 - Institut existenčního minima má na klienty, kteří dlouhodobě pobírají dávky pomoci v hmotné nouzi aktivizační efekt. Dále jsem, na základě metody dotazování, zjišťovala připravenost obecních úřadů (pověřených obecních úřadů i obecních úřadů s rozšířenou působností) při zřízení veřejné služby, a to v roce 2010. U výzkumného souboru obecních úřadů, kterými byly obecní úřady s rozšířenou působností a pověřené obecní úřady na území Jihočeského kraje, bylo zjištěno, že připravenost obecních úřadů s rozšířenou působností na zřízení veřejné služby je vyšší než u pověřených obecních úřadů, a to téměř o 30%. Na základě provedeného výzkumu se domnívám, že hypotéza H2 byla potvrzena ? Obecní úřady jsou připraveny poskytovat veřejnou službu pro poživatele dávek pomoci v hmotné nouzi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.