Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 503 záznamů.  začátekpředchozí408 - 417dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj lidských zdrojů v informačních institucích
Šidlichovská, Zuzana
Oblast personálního řízení je nezbytnou součástí každé instituce a zahrnuje spoustu aktivit a modelů, které je při aplikaci vždy nutné přizpůsobit danému prostředí. Příspěvek nejprve stručně představí několik moderních trendů, které se aktuálně implementují v oblasti lidských zdrojů. Do hlavní části příspěvku jsou zařazeny tři vybrané oblasti, které mohou být využity ke stabilizaci a při rozvoji lidských zdrojů v informačních institucích a knihovnách. Účelem příspěvku je poskytnout přehled s náměty, které mohou posluchačům pomoci rozšířit perspektivy při řešení agendy spojené s personálním řízením.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF
Open Source ve veřejné správě
Ladin, Jan
Proč, jak, kdy, kdo, za co, kde? Příspěvek pojednává o Open Source, jako základním nástroji EU pro rozvoj a vývoj EU informačních systémů. Vysvětleno bude legislativní ukotvení open source produktů ve veřejné správě, věcné ukotvení open source produktů ve veřejné správě a licenční ukotvení open source produktů ve veřejné správě.
Prezentace: idr-376_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-376_2 - Stáhnout plný textMP4
Národní technická knihovna a Smart Administration: Efektivní informační služby pro veřejnost a státní správu
Římanová, Radka
Pojem Smart Administration označuje strategii Vlády ČR s názvem „Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby“, jejímž cílem je zlepšení kvality služeb veřejné správy a veřejných institucí. Tato strategie je realizována prostřednictvím projektů, financovaných z EU. Jedním z nich je i projekt Efektivní informační služby NTK, realizovaný v Operačním programu Lidské zdroje a zaměstnanost (OP LZZ). Příspěvek posluchače seznámí s formou aplikace Smart Administration na oblast Národní technické knihovny.
Prezentace: idr-296_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-296_2 - Stáhnout plný textMP4
Řízení procesů a dokumentace v dozorovém orgánu
Manová, Dana ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Pražák, Milan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou hlavních procesů a stavu dokumentace v České obchodní inspekci, dozorovém orgánu státní správy. Hlavním cílem této práce je mapování hlavních procesů v organizaci a identifikace případných slabých míst a nedostatků. Autor práce poté předkládá návrhy na jejich zlepšení. Jako hlavní nástroj k analýze procesů je využito 5. kritérium modelu CAF (Common Assessment Framework - Společný hodnotící rámec), které přihlíží ke specifikům veřejné správy. Práce se poté zaměří na analýzu dokumentace, postihuje silné a slabé stránky a také předkládá návrhy na zlepšení s využitím principů řízené dokumentace.
Veřejná správa Československa 1918 až 1989
VLAŽNÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá historií veřejné správy na území Československa mezi lety 1918 a 1989. Jejím cílem je deskripce jednotlivých období ve vývoji veřejné správy a jejich vzájemná komparace. V návaznosti na historické okolnosti je práce rozdělena na následující části: první Československá republika, druhá Československá republika, Protektorát Čechy a Morava, poválečná léta (1945-1948) a období komunismu rozdělené podle platností jednotlivých československých ústav (1948-1960, 1960-1968 a 1968-1989). Každá kapitola je dále členěna na menší dílčí podkapitoly, které např. rozdělují období na menší časové celky, zabývají se veřejnou správou v jednotlivých částech republiky nebo konkrétní oblastí správy. Práce je doplněna o mapy, které dokládají členění území Československa v jednotlivých obdobích.
Možnosti poskytování služeb veřejné správy pomocí metodiky ITIL
Platil, Josef ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si klade za cíl zodpovědět otázku, zda je možné poskytovat veřejnou správu jako službu a jak k tomu lze použít metodiku ITIL. Práce je rozdělena do tří částí. V první části diplomové práce je rozebrána teorie správy, vysvětleny základní pojmy, uvedena stručná historie a vývoj veřejné správy na území České republiky až do současnosti a v krátkosti je představen očekávaný vývoj v nejbližší budoucnosti. Druhá část vysvětluje metodiku ITIL jako de facto standard jak řídit IT. Obsahuje životní cyklus služby, a to počínaje požadavkem zákazníků na službu, přes vytvoření strategie služeb, návrh služeb, přechodu služeb, provozu služeb, konče fází neustálého zlepšování služeb. Ve třetí části je představena koncepce PAIL jako obdoba metodiky ITIL. Odebráním "IT" z metodiky "ITIL" vzniká "IL", tedy knihovna dobré praxe, kde je předložen návod jak poskytovat obecně jakoukoli infrastrukturu formou služby. Podstata této metodiky, ono "IL", je obohacena o specifika veřejné správy "PA", z čehož tak vznikne metodika "PAIL" jako "knihovna infrastruktury veřejné správy". Návrh PAIL zohledňuje odlišnost veřejné správy a poskytování IT, přesto obě metodiky vycházejí ze stejných principů řízení poskytování služeb. Jako příklad možné implementace PAIL ve veřejné správě je ukázáno uplatnění konceptu metodiky na příkladu jednotného kontaktního místa veřejné správy "Public Service Desk".
Systém odměňování ve vybraných úřadech veřejné správy
Machová, Jana ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Lukášová, Nikol (oponent)
Podstatnou roli pro fungování veřejné správy hrají její zaměstnanci. Jejich kvalita zaručuje kvalitu poskytovaných služeb a jejich efektivnost je zdrojem efektivity celé organizace. Cílem diplomové práce je analýza systému odměňování a hodnocení ve veřejné správě. V rámci tohoto cíle je zjišťováno, do jaké míry je stávající systém odměňování založen na hodnocení dle pracovního výkonu a jak se tohoto hodnocení využívá při stanovení výše odměn. V návaznosti na tento základní cíl práce je také zkoumáno do jaké míry je možno aplikovat poznatky v oblasti odměňování ze soukromé sféry v podmínkách veřejné správy a jak je teorie odměňování a hodnocení výkonu aplikovaná v praxi na třech konkrétních úřadech veřejné správy.
Analýza pracovní spokojenosti ve státní správě
Kociánová, Andrea ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit míru pracovní spokojenosti ve specifických podmínkách veřejného sektoru a její závislost na demografických údajích pracovníků. Míru pracovní spokojenosti jsem zkoumala na vzorku 71 respondentů na Městském úřadě ve Žďáře nad Sázavou. Průzkumu se účastnilo 64 podřízených pracovníků a 7 vedoucích pracovníků. Průzkum spokojenosti pracovníků a jejich názorů byl prováděn pomocí dotazníkového šetření. Průzkum ukázal, že zaměstnanci Městského úřadu ve Žďáře nad Sázavou jsou se svojí prací i s jejími jednotlivými charakteristikami v převážné většině spíše spokojeni. I zde se však našli respondenti, kteří s určitými charakteristikami své pracovní činnosti spokojeni nebyli. V průměru více spokojeni ve svém stávajícím zaměstnání podle výsledků průzkumu byli vedoucí pracovníci. Shrneme-li výsledky výzkumu, pracovní spokojenost rostla s věkem respondentů.
Požadavky trhu práce v oblasti místní veřejné správy
Šmikmátorová, Simona ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou trhu práce v místní veřejné správě ve vybraném kraji a to konkrétně v kraji Vysočina. V první části je nejprve charakterizován trh práce, jak obecně, tak i ve veřejné správě. Poté jsou uvedeny poznatky o kompetencích na trhu práce, podle kterých se lépe definují požadavky na pracovní pozice. Dále jsou uvedeny informace o struktuře místí veřejné správy se zaměřením na obce s rozšířenou působností. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na manažerské pracovní pozice v místní veřejné správě, u kterých jsem analyzovala požadavky na ně a počet volných míst v obcích s rozšířenou působností v kraji Vysočina.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 503 záznamů.   začátekpředchozí408 - 417dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.