Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 316 záznamů.  začátekpředchozí194 - 203dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Poznání u R.M. Rilka
Haiklová, Markéta ; Kouba, Pavel (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent)
Tématem této práce je pokus R. M. Rilka o rehabilitaci lidské řeči, jenž se dá zahlédnout ve sbírkách Elegie z Duina a Sonety Orfeovi. Prostřednictvím implicitní otázky oněch dvou sbírek, zda je smyslový svět produktem našeho uspořádání a jakým způsobem dochází k setkávání vnitřní zkušenosti s vnějším poznáním, neboli vztah poznávajícího k poznávanému, se zaostří pohled na vztah poznání a jazyka. Zvolený autor pro téma této práce, R. M. Rilke, by mohl poskytnout nový úhel pohledu na problematiku teorií poznání, a sice na problém jistoty poznání, jež je trvalé a na problém hodnoty zkušenosti, jež je pomíjivá. Jeho náhled na problém poznání se zaměřuje především na jazyk, který zkoumá ze svého hlediska básníka, jenž se nedomnívá, že by verše měly být pocity, nýbrž že verše jsou zkušenostmi. Vztahem poznání, zkušenosti a jazyka se básník zabýval již ve svých raných básních, tzv. Dinggedichte, a to co do míry jejich ztvárnění. Ve svých pozdních a nejznámějších dvou sbírkách, v Sonetech Orfeovi a především v Elegiích z Duina, se pokusil představit svět umělce, který by mohl zaujmout k jazyku nový postoj. Při hledání tohoto nového postoje se R. M. Rilke snaží vypořádat s dvojakostí řeči, a sice s řečí autentickou (metaforickou), ve které dochází k dění, a řečí sekundární (běžnou, empirickou), v níž, ač...
Časovost u Maurice Merleau-Pontyho, Od vnímání k dějinnému subjektu
Turínek, Tomáš ; Novotný, Karel (vedoucí práce) ; Zika, Richard (oponent)
Záměrem předkládané práce je pojednat o časovosti v raném díle francouzského fenomenologa Maurice Merleau-Pontyho, především v jeho stěžejní práci Fenomenologii vnímání. Času zde Merleau-Ponty rozumí jako pohybu časení, který je koextensivní s pohybem existence samotného subjektu. Na tématech vnímání, intencionality či vzpomínky se pokusíme ukázat, v jakém smyslu Merleau-Ponty chápe samotný subjekt, a souběžně s tím i to, jakou roli hraje čas v jeho vnímavém, tělesném, před-reflexivním vztahu ke světu. Následně nás bude zajímat, v jakém smyslu a do jaké míry se může čas subjektu jevit, tj. jakým způsobem může subjekt sám sebe uchopovat jakožto dějinnou existenci.
Vnímání seriálového product placementu adolescenty
Mrázová, Markéta ; Strielkowski, Wadim (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Cílem této práce je popsat vnímání product placementu (PP), formy marketingové komunikace, českými adolescenty v seriálech. V teoretické části se práce zabývá termínem "product placement", jeho definicí, historií, vývojem a rozdělením. Dále se zaměřuje na efektivitu product placementu, jeho legislativní úpravu, postavení v marketingové komunikaci, také popisuje jeho vztah k vytyčené skupině. Práce rovněž v menší míře mapuje vztah adolescentů a reklamy a charakterizuje adolescenty jako cílovou skupinu z hlediska marketingu. Praktická část se soustředí na vyhodnocení vlastního výzkumného šetření, které analyzuje postoj 507 českých adolescentů k product placementu. Ze získaných odpovědí respondentů vyplývá, jak čeští adolescenti vnímají seriálový product placement, zda si jeho vyobrazení ve vybraném mediálním formátu všímají a jestli na ně toto komerční sdělení má nějaký vliv. Na základě analýzy všech odpovědí je sestaveno komunikační doporučení product placementu pro český trh. Toto doporučení také zahrnuje empirický model product placementu a SWOT analýzu, která sumarizuje silné a slabé stránky, příležitosti a rizika této komunikace. Právě výzkumná šetření, analýzy a komunikační doporučení jsou největším přínosem této práce.
Saying Seen Again: Audio-Visual Aspects of Samuel Beckett's Company, Ill Seen Ill Said, and Worstward Ho
Kiryushina, Galina ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce) ; Wallace, Clare (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE Prvotním záměrem této práce je prozkoumat, jakými způsoby do sebe pozdní próza Samuela Becketta přijímá prvky přejaté z médií rádia a filmu, které jsou pro tato média určující. Rozbor textů tvořících Beckettovu románovou trilogii Nohow On je založen na zkoumání dvou způsobů vnímáni, tedy sluchového a zrakového, a uskutečněn pomocí vykladového čtení Company, Ill Seen Ill Said a Worstward Ho v kontextu teorie a praxe médií a filmu. Hlavním předpokladem je, že formální přechody mezi tištěnými a netištěnými médii v Beckettově díle jsou podmíněny autorovým zájmem o rádio, televizi a kinematografii a jeho teoretickou a praktickou obeznámeností s jejich specifiky. Textový rozbor je tak doplněn o biografický a bibliografický rámec a Beckettova znalost vysílacích médií a kinematografie je kladena do souvislosti s progresivní "technologizací" jeho psaní během 80. let. Práce podává obrys počátků a transformací motivu hlasu coby jednoho z hlavních předmětů Beckettova zájmu a v jeho textech zkoumá výpůjčky, ať už praktické či teoretické, z oblasti kinematografie, aby tak osvětlila jejich simulaci pocitového vnímání. Jednotlivé oddíly vycházejí z rané teorie rádia Rudolfa Arnheima, z podrobného rozboru principů sovětské filmové montáže 20. let, jakož i z dalších čistě filmových postupů a...
Obrazové iluze. Sémiotická analýza jejich užití v reklamě
Chromečková, Lucie ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Obrazové iluze jsou nedílnou součástí našeho života. Setkáváme se s nimi v reklamách, různých testech, nebo zábavných internetových stránkách. Jaké je však jejich pozadí, jejich historie? Byly vždy vytvářeny se záměrem pobavit a uvést ve zmatek, nebo byl jejich původní záměr jiný? A pokud se s nimi setkáme, rozumíme jim? Jak vlastně máme k iluzím přistupovat, jak jim máme rozumět? To jsou jen některé z otázek, na něž hledá tato práce odpovědi. Za pomoci dohledání historie a pochopení vzniku a vývoje obrazových iluzí se autorka snaží o vytvoření klasifikace iluzí. Zároveň v této práci provádí sémiotickou analýzu iluzí využívaných v reklamách. Obrazové iluze totiž v kombinaci s reklamním sdělením představují pro sémiotiky výzvu. Jak můžeme interpretovat něco co je ze samé svojí podstaty nejednoznačné nebo mnohoznačné? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza komunikačních aktivit charitativního projektu Světluška v letech 2010-2013
Maršíková, Tereza ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Bakalářská práce Analýza komunikačních aktivit charitativního projektu Světluška v letech 2010 - 2013 analyzuje komunikaci neziskové společnosti Světluška v daném období. Práce v první části rozebírá zaměření, poslání a počátky Světluščiny činnosti na poli neziskového sektoru a pomoci nevidomým v České republice. Další část je věnována nejen komunikační strategii od počátku činnosti v roce 2003 do analyzovaného období, ale také strategickému plánování a marketingu neziskových společností obecně. V následujícím oddílu se práce zaměřuje na komunikaci projektu Světluška v období 2010 - 2013 z hlediska cílových skupin, cílů a konkrétních komunikačních aktivit. V práci je poté popsán vlastní výzkum znalosti a vnímání značky Světluška, analýza získaných dat a vyhodnocení. Práce také obsahuje doporučení, jak by projekt mohl v budoucnosti komunikovat, a to na základě studia současné komunikace a výsledků výzkumu.
Revitalizace pražského Smíchova
Rathová, Adéla ; Temelová, Jana (vedoucí práce) ; Kopecká, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem revitalizace městského prostředí. Práce popisuje proces obnovy města a zaměřuje se na související termíny gentrifikace a brownfields. Prvním cílem bakalářské práce je analyzovat stav dvou konkrétních chátrajících areálu na pražském Smíchově: nádraží Praha-Smíchov a Zlíchovský lihovar. Nádraží Praha-Smíchov disponuje rozlehlými pozemky, jež jsou využity jen částečně. Naopak areál Zlíchovského lihovaru ukončil výrobu před čtrnácti lety a nyní nemá žádné využití. Problémové území je lokalizováno ve vnitřním městě Prahy, a proto skýtá velký rozvojový potenciál. Druhým cílem práce je objasnit, jaká je percepce dvou narušených areálů obyvateli, jež žijí v těsné blízkosti sledovaných objektů. V souvislosti s vnímáním prostředí je zjišťována též spokojenost s místem bydliště místními obyvateli. Klíčová slova: revitalizace, brownfields, městské prostředí, percepce, vnitřní město, Praha, Smíchov
Rozvoj hudebního vnímání a vyjadřování dětí pomocí tance
Hofmanová Pírková, Alena ; Grobár, Martin (vedoucí práce) ; Nečasová, Jindra (oponent)
Ve své práci přednáším metodické postupy, ve kterých se zaměřuji na zprostředkování emočního prožitku při aktivním poslechu hudby prostřednictvím pohybových činností. Zaměřuji pozornost především na rytmické cítění a jeho vnitřní členění. Cílem mé bakalářské práce je navrhnout vlastní podobu učebního plánu vytvořenou s ohledem na rozvoj příslušných hudebních schopností na věk dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: hudba, vnímání, vyjadřování, tanec, děti
Historickogeografická česko-moravská zemská hranice: rekonstrukce, percepce, významy
Chalupa, Jan ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Šerý, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje reliktní česko-moravské zemské hranici v kontextu moravistického hnutí, které se v Česku objevilo po roce 1989. Cílem práce je zhodnotit existenci reliktní zemské hranice ve vědomí populace a roli zemské hranice ve vztahu k oživování regionalismu a nacionalismu. V první části se diskutují pojetí reliktní hranice, regionální identity a národa v odborné literatuře. V druhé části se srovnává průběh zemské hranice s územním dosahem deklarování moravské národnosti obyvateli "příhraničních" okresů v novodobých sčítáních lidu a volební podpory moravistických stran. Cílem je porovnat hranici s jednou z možných současných zón vymezujících Moravu. Ve třetí části práce se analyzují podoby a souvislosti moravské identity ve dvou zájmových obcích při zemské hranici. Tyto obce reprezentují rozdílné typy česko-moravského pomezí z hlediska deklarování národnosti, volebních úspěchů moravistů, poválečného dosídlení i příslušnosti ke správním celkům v Čechách či na Moravě. Nakonec se hodnotí povědomí o průběhu zemské hranice v těchto obcích a významy, které pro obyvatele obcí představuje. Hodnocení vychází z výstupů terénního šetření, resp. z rozhovorů s obyvateli těchto obcí a jejich zakreslování představ zemské hranice do slepé mapy. Výzkum prokázal, že reliktní zemská hranice mezi Čechami...
Rozdíly v recepci metonymie ve fotografii a ve filmu z pohledu recepční estetiky
Christovová, Tereza ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Borecký, Felix (oponent)
Diplomová práce "Rozdíly v recepci metonymie ve fotografii a ve filmu z pohledu recepční estetiky" se zabývá rozdílným využitím rétorické figury metonymie ve vizuálních sděleních. Metonymie, která je považována primárně za okrasný prostředek jazykového vyjadřování, je často rozpoznatelná i v čistě vizuální informaci, jakou poskytuje fotografie či určité záběry filmů. Rovněž ve vizuálním sdělení je metonymie často využívána k jistému přikrášlení zobrazovaného obsahu nebo přinejmenším jeho úpravě. Právě na takové případy použití metonymie se diplomová práce zaměřuje, a to za využití metody recepční estetiky, která byla dosud aplikována pouze na literární díla. Předmětem zájmu recepční estetiky jsou tzv. místa nedourčenosti a horizont očekávání, na které se tato práce vedle metonymického vyjadřování ve filmu a ve fotografii zaměří. První část práce věnuje pozornost teorii recepční estetiky a jejím hlavním představitelům. Druhá část práce se zabývá vztahem recipientů a médií, konkrétně fotografie a filmu. Poslední část práce tvoří teorie rétorických figur - především pak metonymie a jejího zvláštního typu synekdochy - a její aplikace zaměřující se na konkrétní možnosti recepce metonymického vyjadřování ve fotografii a ve filmu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 316 záznamů.   začátekpředchozí194 - 203dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.