Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,381 záznamů.  začátekpředchozí888 - 897dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 
Marketing cílený na děti na příkladu mléčných výrobků
Slunečková, Karin ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce Marketing cílený na děti na příkladu mléčných výrobků popisuje specifika reklamy zaměřené na děti. Práce se věnuje jak právnímu prostředí reklamy v České republice, tak organizacím, které se zabývají etikou reklamy. Zohledňuje přitom fakt, že děti jsou specifická cílová skupina, segmentuje tuto skupinu podle věku a popisuje změny v chování, ke kterým u nich ve vztahu k reklamě dochází. Jelikož dítě od narození přejímá od okolí spotřebitelské návyky, v práci jsou analyzovány vlivy jak rodiny, tak marketingu na spotřebitelskou socializaci dítěte. Jádro práce tvoří kapitola věnovaná reklamě a jejímu působení na děti, rozebírá například psychologické a audiovizuální metody, kterých reklama využívá. Poznatky z odborných knih a elektronických zdrojů jsou implementovány na praktické příklady - komunikaci značek Pribináček a Kostíci. Práce také obecně charakterizuje základní mediatypy, které reklama cílená na děti využívá, a na nich popisuje a hodnotí komunikace výše zmíněných značek.
Výuková hodnota seriálových trendů 21. století
Kořenář, Patrik ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Výuková hodnota seriálových trendů 21. století" rozebírá tři v současnosti populární seriály a analyzuje jejich přidanou výukovou hodnotu. První část se zaměřuje na záměrně i nezáměrně vzdělávací pořady v televizním vysílání, jejich minulost a současnost a rozebírá vzájemný vztah fikčních a dokumentárních pořadů. Druhá část analyzuje informace prezentované v konkrétních seriálech, jejich pravdivost a případnou přidanou vzdělávací hodnotu jak z pohledu diváka, tak z pohledu tvůrců pořadů. Třetí část navrhuje využití jednotlivých seriálů ve formálním i neformálním vzdělávacím procesu na základě nových i existujících modelů.
Jazyk síťových médií zabývajících se skateboardingem
Hroch, Miloš ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Karaščáková, Zuzana (oponent)
Cílem práce je analýza jazyka síťových médií zabývajících se skateboardingem. Nezbytnou součástí je úvod do skateboardového diskurzu zahrnující stručný nástin dějin skateboardingu jak ve světě, tak u nás. Nezbytným základem pro analýzu současných audiovizuálních klipů je část o vývoji distribuce skateboardových klipů. V práci se také zmíním o roli YouTube jakožto mediačního nástroje a jevu instantní slávy, což není jev týkající se pouze skateboardingu, ale jedná se o celospolečenský fenomén. Nosným základem práce je vymezení dvou tradic ve skateboardové žurnalistice - Thrasher magazine a Transworld Skateboarding magazine. Práce se zabývá také zmapováním české mediální krajiny, v níž má skateboarding své místo. Geneze skateboardových médií v České republice kopíruje vznik Thrasheru a Transworldu, což je velice zajímavý fakt pro celkové pochopení problematiky. Pro hlubší vhled do skateboardové subkultury se zmíním o publicistickém stylu českých médií zabývajících se skateboardingem. Skateboardová média kladou důraz na vizuální stránku mediálního obsahu a u síťových médií to platí nadvakrát, proto se dále pomocí kvalitativní sémiotické analýzy zaměřím na dekódování dvou audiovizuálních klipů skateboardové internetové žurnalistiky. Metodou komparace se pak pokusím najít shodné znaky s tradicemi...
The terrorism and multicultural world
Kurucová, Alexandra ; Opatrný, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
V práci je mojím cieľom popísať vzťah terorizmu a multikultúrneho sveta s prihliadnutím na úlohu médií. V dôsledku globalizácie a modernizácie je svet prepojený viac ako v minulosti a stretávanie kultúr, národov, etník či náboženstiev prináša okrem iného aj šírenie nenávisti voči tým druhým. Už v niekoľkých prípadoch boli útočníkmi imigranti, ktorí v krajine žili už niekoľko rokov, ale nedokázali sa začleniť do majoritnej spoločnosti. Dnešní teroristi majú tendenciu v čo najväčšej miere paralyzovať a zastrašiť verejnosť, pričom na dosiahnutie tohto cieľa využívajú aj silu médií, ktoré vďaka moderných technológiám umožňujú rýchle šírenie informácií takmer do celého sveta. V práci som využila teoretickú analýzu publikácií z oblasti terorizmu, histórie, politológie, antropológie, médií a taktiež novinových článkov, ktoré referujú o významných teroristických útokoch z posledných desiatich rokov. Kľúčové slová: terorizmus, multikultúrny svet, hodnoty, médiá
Marketing a propagace Národní galerie v Praze v letech 2010 - 2011
Pilka, Lukáš ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Marketing a propagace Národní galerie v Praze v letech 2010 - 2011" pojednává o komunikačních možnostech této nejvýznamnější instituce na poli prezentace výtvarného umění v České republice. V úvodní části přibližuje funkci muzea umění jako média a popisuje způsoby přenosu sdělení mezi uměleckým dílem, expozicí a publikem. Stručně popisuje úlohu Národní galerie dnes i v minulosti a uvádí služby, které nabízí. V hlavní části jsou popsána specifika marketingu muzeí a galerií, přičemž jsou doplněna o konkrétní příklady z fungování Národní galerie a statistickými daty. Práce definuje produkt této instituce, způsoby jeho nabízení veřejnosti a především metody, kterými je propagován.
Tvorba školního časopisu jako prostředek k rozvoji mediální gramotnosti
Čekanová, Hana ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá tématem školních časopisů na gymnáziích. Konkrétně zkoumá přínos samostatné tvorby školního časopisu k rozvoji mediální gramotnosti žáků. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. První, teoretická část stručně vymezuje, co je mediální gramotnost, proč se o ní v dnešní době stále více hovoří a jak je její rozvoj ukotven v české školské soustavě. Blíže se věnuje vymezení mediální výchovy ve vzdělávacích dokumentech České republiky, možnostem jejího zařazení do výuky a očekávaným výstupům z ní. Krátce se pozastavuje nad srovnáním mediální produkce v rámci mediální výchovy a samostatnou tvorbou školního média vzniklého z iniciativy samotných studentů. Druhá část je věnována výzkumnému šetření provedenému se třemi redakcemi plzeňských školních časopisů vzniklých z iniciativy studentů. Zkoumá jednak podobu funkční a procesní stránky fungování časopisu, její shodné a odlišné rysy v jednotlivých redakcích, motivaci, cíle a prvotní očekávání tvůrců apod. Za druhé se výzkumné šetření věnuje otázce, jaký vliv měla samostatná tvorba školního časopisu pro rozvoj mediální gramotnosti žáků. Získané poznatky hodnotí v porovnání s Dalšími očekávanými výstupy pro Mediální výchovu v gymnáziích. Zkoumá zároveň, zda žáci samostatnou tvorbou získali i něco nad rámec DOV MV. Na závěr se pokouší...
Zmapování zahraničních výzkumů o vztahu dětí a médií (se zaměřením na EU - vybraná období)
Tomčíková, Nelly ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Cílem bakalářské práce je mapování zahraničních výzkumů zabývajících se vztahem médií (televize a internetu) a dětí v zemích EU za období 1990 až 2010. Televize se v životech dětí objevuje v padesátých letech minulého století a ihned se stává předmětem zájmů mnoha studií. První stěžejní studií, jež předznamenala vývoj tohoto tématu na příštích několik desítek let, je studie Televize a dítě z roku 1958, která proběhla ve Velké Británii. Od té doby došlo ke změně pohledu výzkumníků na dítě, k posunu od zkoumání mediálních účinků ke zkoumání mediálních významů a užívání a k posunu od televize k mediálnímu prostředí. Hlavními evropskými zeměmi, jež se velkou měrou podílejí na výzkumné práci tohoto tématu mezi roky 1990 a 2010 jsou Velká Británie, Německo a Severské země. Většina evropských zemí má dlouhodobou tradici kvalitativního a kvantitativního výzkumu vztahu médií a dětí. Některé země, mezi něž patří i Česká republika, používaly při zkoumání vlivu médií na děti převážně metody kvantitativní. Kvalitativní metody se v těchto zemích zavádějí až po roce 1990. Jedním z nejdůležitějších projektů mapování výzkumu internetu, do kterého je v současné době zapojeno 33 zemí Evropy, se nazývá EU Kids Online. Svůj význam má tento projekt nejen z hlediska toho, že se v rámci něho sdružují a sdílejí informace a...
Internetová podoba časopisu Reflex: posun v pojetí žurnalistické práce?
Konečná, Tereza ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Internetová podoba časopisu Reflex: Posun v pojetí žurnalistické práce? si klade za cíl porovnání tištěné verze časopisu Reflex s její internetovou podobou. Rešeršní část práce je rozčleněna do tří kapitol. První kapitola je věnována krátkému popisu historie týdeníku a současnému personálnímu složení redakce. Druhá kapitola je zaměřena na internetové vydání týdeníku a využívání nových médií redakcí časopisu Reflex. Třetí kapitola se zabývá budoucností internetu, s níž je úzce spjata budoucnost tištěných a internetových médií. Výzkumná kapitola bakalářské práce je rozdělena na dvě části. První obsahuje komparaci tištěného a internetového obsahu týdeníku Reflex. Druhá se věnuje dotazníkovému šetření, které je zaměřeno na příjemce mediálních sdělení, tj. čtenáře časopisu Reflex. Příloha obsahuje rozhovor s Josefem Klímou, který podrobně dokresluje historii založení periodika.
Vliv internetu na sociokulturní systém
Boháč, Radek ; Opletalová, Lenka (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent) ; Hubáček, Ondřej (oponent)
Disertační práce Vliv internetu na sociokulturní systém se zaměřuje na výzkum způsobu sdílené orientace v novém (ve složitosti lidské existence) prostředí globálních kontextů, kterou nám poskytují zejména komunikační systémy založené na nových mediálních technologiích. Studium vlivu mediálních technologií, které vyrůstají na základě spojení prostřednictvím internetové sítě, na charakter společnosti představuje rozšíření z původního mediologického zájmu o běžnou komunikaci na širší společensko-kulturní náhled. Studium mediální komunikace zohledňuje příslušný typ společenské interakce - urč. mediální logiku vlastní konkrétnímu mediu, přičemž změna média vede k odpovídajícím společenským změnám. Nová média a internet, coby potenciální nositel společenských změn, jsou nahlížena prostřednictvím kombinace mediálního vývoje - primárních, sekundárních a zejména masových médií, a kulturního kontextu na úrovni specificky lidského způsobu adaptace na vnější prostředí, v jeho konkrétní společenské manifestaci a v interakci na úrovni jedince. Tematická kombinace se projevuje i v samotné metodě a výběru literatury či nástrojů pro výzkum, ve spojení jednak kvalitativního výzkumu spojeného s interpretací mediálního vývoje a technologické kompetence, a jednak kvantitativního výzkumu, spojeného se sběrem a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,381 záznamů.   začátekpředchozí888 - 897dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.