Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 857 záznamů.  začátekpředchozí565 - 574dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efektivní stavby a jejich celky
Štěpánek, Martin
V reakci na potřeby současné společnosti (a potřeby blízké budoucnosti) můžeme v krajině našich měst pozorovat nové skladebné typologické prvky, které svým měřítkem a prostorovým vlivem mění zažité vnímání měst. Nejde však o nový fenomén; uspořádání, struktura sídel a krajiny je odrazem životního stylu společnosti, která konkrétní místo v daném čase obývá. Jednotlivé skladebné prvky sídel i krajiny utvářející jejich strukturu jsou proměnlivé v závislosti na potřebách společnosti v místě i čase, na kterém, nebo v kterém na ně nahlížíme. Specializace výroby a služeb, jejich koncentrace za účelem maximální efektivity, přinesla požadavky na nové stavby a stavební celky. Vznikají tak stavby a jejich celky, které mají díky své efektivitě nové prostorové nároky, které mění strukturu měst i uživatelské návyky obyvatel a jsou, i se svými sociálními důsledky, jen na okraji zájmu vědeckého bádání, přitom rozsah jejich působnosti překračuje hranice nejen měst a okresů, ale i států a kontinentů.
Sochařský objekt v kulturní krajině -reflexe nejen veřejného prostoru
Kačírková, Pavla ; Babyrádová, Hana (oponent) ; Sedlák, Jan (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Disertační práce si klade za cíl porozumět rurálnímu prostředí, na konkrétním případu vesnice Šarovy, v celé jeho jedinečnosti a celistvosti intravilánu i extravilánu. Poukazuje na palčivé problémy současné krajiny jako je odcizení člověka krajině, scelování lánů, špatná politika státu. Případová studie mapuje činnost občanského sdružení Jinákrajina na území katastru obce Šarovy a blízkých obcí. Popisuje jednotlivé aktivity občanského sdružení (sochy, aleje a stromy, zajímavá místa v krajině, naučné stezky, akce, a návrhy pro vesnici), jejich důvody vzniku, vyvolané reakce a důsledky. Cíle výzkumu chtějí ukázat, že umění může být právě spojovatelem přístupů ekologického a sociálního.
Zhodnocení objektů Kurialova archivu na Uherskohradišťsku /rozšířené o památkově chráněné objekty/
Korčáková, Alžběta ; Mgr.Dr.Jitka Matuszková (oponent) ; Ing.arch.Dušan Riedl,CSc. (oponent) ; Ledinská, Jarmila (oponent) ; Žabičková, Ivana (vedoucí práce)
Cílem disertační práce je zmapování a vyhodnocení současného stavu lidové architektury a stavitelství v regionu Uherskohradišťsko na příkladu vybraných obcí a konfrontace s archivem prof. Antonína Kuriala. Práce je rozšířena o památkově chráněné objekty. Výstupem z této práce je katalog staveb lidové architektury zkoumaného regionu.
Organická soudobá architektura a bydlení
Čábelková Nahorniaková, Marcela ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Budkeová, Branislava (oponent) ; Glosová, Dagmar (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Organická architektura je v dnešní době často používaným termínem především v souvislosti s odvážnou a experimentální formou. Přesná definice nebo rozdělení však stále chybí. Za zakladatele novodobé organické architektury je všeobecně považován Frank Loyd Wright. Ten organickou architekturu nejen realizoval, ale na počátku dvacátého století, kdy se formulovaly nové architektonické směry, ji definoval. Disertační práce se zabývá doposud nedostatečně popsanou problematikou organické architektury. Hlavní zaměření je upřeno na soudobou obytnou organickou tvorbu ve střední Evropě. Jmenovitě jsou podrobně rozebrány jednotlivé realizace na území Maďarska, České Republiky, Slovenské Republiky, Rakouska, Německa a Polska. Kromě detailního popisu Evropských realizací a jejich historických východisek se práce také podrobněji zabývá vznikem a významnými realizacemi severoamerické organické architektury. Novodobá organická architektura prioritně vznikala na území Spojených států amerických. Pro úplnost přehledu práce také uvádím nejvýznamnější soudobé realizace a architekty realizující obytnou organickou architekturu i v jiných státech světa. Cílem disertační práce bylo obecně poukázat na nejnovější trendy v navrhování staveb pro bydlení. V rámci nových trendů nalézt polohu organické architektury a zdůvodnit její vzrůstající popularitu, rozšířenost a nezbytnost pro další vývoj architektury. Organická architektura je alternativní cestou soudobého bydlení. V posledních letech její obliba vzrůstá v reakci na vznik novodobých technologií a materiálů, potřebu chránit naše přírodní zdroje a také na vzrůstající negativa globalizace a popření místních tradic a regionálních specifik. Aspekty organických forem byly rozebírány na základě členění organické architektury do tří hlavních skupin podle jejich hlavních charakteristik: forma, harmonie a udržitelný rozvoj. Dalším cílem bylo zjistit lokaci ohnisek výskytu organické obytné architektury. Jejich realizace nejsou koncentrované, ale spíše nekoordinovaně rozsety. Proto byly vybrány státy, které jsou oproti ostatním bohatší na výskyt organických domů. Cílem práce bylo také oslovit odbornou a laickou veřejnost, především pedagogy vysokých škol architektury a také samotné studenty. Velká část komunikace se odehrála na základě grantového projektu FRVŠ pro rok 2010. Uskutečnily se přednášky studentům o organické architektuře a výstava na téma: Soudobá obytná organická architektura. V neposlední řadě byla vydána publikace katalogu pod názvem: Soudobé organické domy – Evropa. V rámci grantového projektu jsem měla možnost navštívit velké množství realizací organických rodinných domů v zahraničí. Konkrétně na Slovenku, v Maďarsku a v Německu. Výsledky ankety, která byla položena formou otázek uživatelům a autorům vybraných domů, jsou součástí disertační práce. Výsledky disertační práce jsou především: - podrobné nastínění přehledu vývoje organického bydlení - definování soudobých tendencí organické architektury v bydlení - získání a zpracování odpovědí majitelů a autorů domů na anketní otázky - analýza organického domu (soustavy domů) v rámci urbanistické struktury a krajiny - kniha katalogu organických soudobých evropských bytových realizací pod názvem Soudobé organické domy - Evropa - článek o organické soudobé architektuře a bydlení v rámci elektronického architektonického časopisu archiweb, který má být publikován v roce 2012
Čtení
Buzková, Petra ; Kozsiba, Klaudia (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Malířská reflexe na základě čtení knihy Melancholie/Její formy a proměny od starověku po současnost.
Odpočinková zóna v krajině
Vašina, David ; Hála, Boris (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se snaží poukázat na stav odpočinkových zón v krajině v České republice a navrhnout řešení, jak s touto situací naložit. Navržením setu pro konkrétní lokalitu ukazuje jednen z možných způosbů jak s nábytkem do odpočinkových zón pracovat. Hlavní prvky kolekce tvoří lavičky, stojan na kola a informační tabule navržené právě pro jednu konkrétní oblast, a tou je CHKO Pálava.
Krajina
Fuksová, Kristýna ; Daněk, Josef (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Základním východiskem pro diplomovou práci je zkoumání druhů transformace reálného vjemu do abstrakce. Primárně volně navazuji na obrazy,které vznikaly v průběhu mého magisterského studia, kdy jsem se snažilapohybovat převážně na poli abstrakce. Hlavním motivem mých maleb je již delší dobu téma prolínání struktury, světla a krajiny. Postupným zjednodušováním a prolínáním krajinných motivů, architektury a živé přírody se snažím vytvořit komplexní skladbu. Tato abstraktní struktura se vyjevuje vždy s konkrétním pocitem z atmosféry v krajině. Formuluje otázku, kam směřuje náš pohled, když se krajinou necháváme unést.
NEJEN MOdŘE
Novotná, Daria ; Franta, Jiří (oponent) ; Lahoda, Tomáš (vedoucí práce)
9 obrazů, olejomalby nebo akryl - obrazy, které se odehrávají ve vodě, na pláži, na molu a v bezprostředním okolí během turistické sezóny - aspekty s turismem u moře spojené – trocha romantiky až na hranici ironie a kýče, konzum, byznys - zpracovávání obrazu vodní hladiny, jejích barev a forem v různých deních dobách a za rozličného osvětlení, reálné i zdánlivě abstraktní - posun motivu popř. jeho fragmentu prostřednictvím zjednodušení formy a barev na hranici abstrakce
Obraz
Šťáva, Martin ; Mainer, Martin (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Moje diplomová práce je cyklus pěti obrazu ve formátu 3x 180cm x 170cm, 190cm x 180cm, 200cm x 170cm akryl na plátno. Zabývám se něčím jako osobní vizuální pamětí. Abstraktní obrazy složené z jednoduchých barevných ploch, u kterých rezignuji na budování prostoru, nebo složitých kompozic chápu jako svého druhu krajiny. Mluvím-li o krajině, samozřejmě nemám na mysli ekologické uskupení přírodních a kulturních prvků, jež vytváří scenérie, které vidíme všude okolo sebe a jež jsou častým námětem mnoha uměleckých prací, napříč rozličnými médi i dnes. Krajinu obrazu chápu ve svém pojetí jako projekci vizuálního prostoru, který ač v podstatě tvořený nekonkrétními prvky, se odkazuje na umělce a umělecké směry dnes již dávno minulé.
Chaos
Vogelová, Tereza ; Fajnor, Richard (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Existující svět se čím dál víc rozrušuje a rozpadá. K tomu, aby se mohl znovuzrodit a obnovit se je zapotřebí jiný druh myšlení. Myšlení, které je třeba otevřít tak, aby mohlo přistihnout samo sebe a pochopit to, co se děje ve většině systémů, kde věci pracují samy o sobě bez dalších viditelných zásahů. První chaos je název intermediální instalace složené ze souboru 90ti černobílých fotografií (digitálních i analogových), které vznikly v letech 2008 - 2012. Všechny fotografie utvářejí jednotné ucelené dílo - sochu. Taktéž mohou svojí formou evokovat "zastavený film" s nelineárním cyklickým příběhem. Jednotlivé snímky fungují i samostatně nezávisle na ostatních fotografiích a vytvářejí tak svůj vlastní svět.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 857 záznamů.   začátekpředchozí565 - 574dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.